Paha haju ja yhä pahenee

vireä, hajuisa Nousiaine

Iso kiitos sille maajussille joka päätit levittää lantaa pellolle kevään lämpimimpänä päivänä kirkonseudulle. Kiitos siitä saamme nauttia kauniista kesäillasta aidoimman, alkuperäisimmän "noustelaisen " tuoksun seurana. Seuraavalla kerralla saanen suositella, että kun aiot levittää lantaa pelloille odotat, että lämpömittari nousee liki 30 asteeseen. Silloin lannan aromit pääsevät vielä paremmin esille.

10

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä inise

      Mua ei kuule kiinnosta se, et mikä teist on mukavaa ja mikä ei. Mä teen töitä seitsemänä päivänä viikos aamust iltaan ja levitän lannan just sillo, ku se on ajankohtast. Eikä se herkkuu oo istuu raktoris, mis ei oo ilmastointi edes .

    • yks vaa kirkonseudul

      Jos liian pahat on tuoksut ni senku lähtee johonki muual paistattelemaan päiväänsä!Ei sitä kylvöaikaa suomes mitenkään liianpaljon ole tarjolla,et viel olis varaa valita lannanlevitykseen sopivat lämpötilat!!!

    • mukavaa kitinää

      Sianpaskan haju on kieltämättä aikas vahvaa, mutta ei se jätös monta päivää haise ja nenäkin tottuu siihen nopeasti. Saa sitä silti valittaa ja manata, mutta kannattaa muistaa että siellä lemun seassa se tuleva maukas ruoka muhii :)

    • ei näin

      Ootte te pöndet kyllä sairata. Possunpaskaa ruoan sekaan, jessus sentään.

    • mukavaa kitinää

      "ei näin" ei näytä tietävän luonnon ravintokierrosta yhtikäs mittään. Ostin taannoin erään vanhan mummelin kasvattamia tomaatteja, ja siinä koemaistantaa tehdessäni ällistyin tomaatin uskomattomasta aromista. Siinä oli todella tomaatin aito maku tallella. Kaupoissa olevissa tehotuotantotomaateissa ei oikeastaan ole mitään makua.
      Tiedustelin mummelilta mikä on näitten maun salaisuus, ja hän sanoi levittäneensä ulkohuussin alustan kasvualustaksi.

      • ei näin

        Itsehän en paskassa uutettuja tomaatteja söisi. Meitä on moneen junaan. Jos väännän tortut perunan päälle, tuletko senkin syömään?


    • Stadista muuttanut

      Tyhmä, tyhmempi - ei näin!

      • ei näin

        Ei tarvitse suuttua vaikka en harrastakaan ulosteuutettujen ruokien syömistä kuten te pöndet.


    • Haloo Nousiainen

      Tämä keskustelu otti näköjään ihan eri suunnan mikä alkuperäisen kirjoituksen tarkoitus oli.

    • noustelaine

      Possua ja tomaattia paskapedillä, nams. Ei tiedä Hesan pellet mitään kunnon gourmeesta. Kulinaristinen makuelämys!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe