Illassa litra 40%

19+1

Pikku hiljaa vuosien saatossa ovat määrät kasvaneet. Joskus on taukoja juomisessa viikkojakin ja sitten taas joskus useita päiviä viikosa humalassa.

Eilen otin alkosa litran pullo 40% viina ja tyhjensin siinä ehkä 6 tunnin sisään. Mites mieltä ootte? Alkaako olla jo vähän liikaa. Paljonko olette itse saaneet viina kipattua yhden illan aikana?

24

7090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyeuiop

Itse olen yrittänyt nyt lopettaa kokonaan juomisen, kun ei homma pysynyt enää hallussa. Otin loppuaikoina 2-4 kertaa viikossa ja aina 1-2 pulloa viiniä 0,5 litraa kossua kerralla. Ja join ne aina pikapikaa. Juominen ei ollut mulle se juttu, vaan känni. Mitä nopeammin join, sitä nopeammin "pääsin" nauttimaan kännistä. Tyyli oli: viinipullo sukkana naamaan, sitten vähän nousukännistä nauttimista ja kun alkaa olo rauhoittua, niin pari desiä tiukkaa perään. Ja sitten toiset pari desiä viinaa taas puolen tunnin päästä. Nyt yritän olla kokonaan kuivilla, vaikka ei kovin helppoa aina olekaan. Mulla antabus auttoi juomattomuuden alkuun.

• 54654634646534654364

Otin kerran puoli vuotta joka päivä kaljaa tai viinaa.

• Lopettakaa valitus

Olen ottanut yli 10 vuotta lähes joka päivä kaljaa ja joskus viinaakin, ei mitään ongelmia (vielä).

• Veli Virulainen

Ihan tavanomainen pullo. Ite otan pitkän kaavan mukaa, siis vältellen tolkutonta änkyräkänniä, kyllä siinä keskiolutta ja muuta pitää olla välillä lantingiksi.

• Äijämäinen

Itse otan nykyään viikolla vähemmän, eli arkisin joka toinen päivä korkkaan 0,5 l. Tapion tai Saarenmaan vodkan siinä ruokatunnin aikaan puolilta päivin. Otan sen verran että olen ajokunnossa klo.16.00 aikaan. Loput nautin illan mittaan lisättynä parilla keskioluella jos sattuu olemaan kaapissa.

Viikonloppuina Lauantaisin otan pikkuhiljaa vastaavan määrän terävää jo aamukymmeneltä alkaen. Saunan kanssa nautin A- olutta jokusen pullon, 3-5. Jos on juhlat tai jokin grilli meininki voi mennä viiniäkin jonkin verran.

Sunnuntai on täysin kuiva päivä. Ei tippaakaan vaikka mikä olisi.
      Tällä kaavalla on menty 70- luvulta tähän päivään. Kävin juuri 60- vuotis lääkärintarkastuksessa ajokorttia varten, koska on tuo kuorma-auto kortti, vaikka en kuormuria ajakaan. Otettiin kymmenen vuoden välein olevat kaikki mahdolliset verikokeet. Vähän pelkäsin josko maksa jo ilmoittaisi itsestää.

Yllätys suuri, omistan maksan, joka on kuin 17v. nuorukaisen joka ei ole koskaan maistanut alkoholia. Näin totesi sisätautilääkäri, joka ihmetteli kuultuaan juomishistoriani. 45 vuotta viinaa lähes päivittäin. Varoitteli tietenkin jatkamasta rappiollista elämäntapaani. Hänen mielestään olisin kuulunut haudan pohjalle, vaikka kaikki muutkin veriarvot ovat huippuluokkaa. Kolesterolit, veren sokerit ym.

Että näin. Näillä mennään seuraavat 40v. sataan asti. Katsotaan sitten jos on tarvetta muuttaa tottumuksia,

• EITIETÄJÄ JR

" A- olutta"

MITÄ ON A MIINUS OLUTTA?????????????????

• 8+13

Itse olen juonut reippaammin enemmän tai vähemmän säännöllisesti sellaiset n 5v. Pullosta viiniä tulin vielä nuorempana jo ihan kivasti humalaan mutta nyt se einää tunnu missään. Hyväksi humalamääräksi on minulle vakiinunut 1-2 pulloa viiniä ja 0,5 litraa kirkasta. Ja näidenkin lisäksi tulee otettua siideriä tai olutta toisinaan. Joskus menee viikkojakin etten juo mitään. Toisinaan taas 2-3 päivänä viikossa vedän tuon annoksen. Minulla korreloi aika hyvin stressin, masennuksen ym kanssa. Alkoholi laukaisee jännitystä. Varmasti vähentää pitäisi...

• Äijämäinen

Nuo määrät hyvään humalaan pääsemiseksi lienevät jokseenkin tavanomaiset 5 vuoden "alkoholiharrastuksen" jälkeen.

Alkoholia käytetään juuri mainitsemistasi syistä. Uskallan väittää, se on maailman eniten käytetty "lääke" pikaiseen rentoutumiseen. Tuskin mikään muu aine on niin yleisesti käytetty kuin viina. Tietenkin eri muodoissaan, mutta vaikuttavana aineena etyylialkoholi. Sen nopea vaikutus keskushermostoon on tehnyt siitä niin suositun huumeen.

Se on niin yleisesti suosittua, ja koska "herratkin" sitä runsaasti käyttävät myös sallittua. Muutenhan viina olisi kielletty tai käyttö paheksuttavampaa kuten tupakan laita on.

Ongelmaksi muodostuukin pitkäaikainen liiallinen käyttö.Mikä on liiallista, jokseenkin yksilökohtaista. Mitään tarkkoja rajoja ei ole.

• Anonyymi
        Äijämäinen kirjoitti:

Nuo määrät hyvään humalaan pääsemiseksi lienevät jokseenkin tavanomaiset 5 vuoden "alkoholiharrastuksen" jälkeen.

Alkoholia käytetään juuri mainitsemistasi syistä. Uskallan väittää, se on maailman eniten käytetty "lääke" pikaiseen rentoutumiseen. Tuskin mikään muu aine on niin yleisesti käytetty kuin viina. Tietenkin eri muodoissaan, mutta vaikuttavana aineena etyylialkoholi. Sen nopea vaikutus keskushermostoon on tehnyt siitä niin suositun huumeen.

Se on niin yleisesti suosittua, ja koska "herratkin" sitä runsaasti käyttävät myös sallittua. Muutenhan viina olisi kielletty tai käyttö paheksuttavampaa kuten tupakan laita on.

Ongelmaksi muodostuukin pitkäaikainen liiallinen käyttö.Mikä on liiallista, jokseenkin yksilökohtaista. Mitään tarkkoja rajoja ei ole.

Rajaton määritetty varman päälle.
        Kuurittelen kuukauden jaksoissa.
        Kuurin aikana vuorokautinen määräni on noin 20 a-annosta /vrk.
        Pidän väleissä parin, kolmen kuukauden toipumisjaksoja joten vuoden keskiarvoni on noin 20 - 25 annosta / viikko. Paino on tisleissä.
        Tuokin määrä on mukamas liikaa 8-kymppiä lähestyvälle ukolle mutta eipä tuosta ole haittaakaan ollut.
        Olin vasta 6-kympin tietämissä kun annosmääräni oli hieman suurempi kun kesken 3:n kuukauden kuuria elimistöni ehdotti josko pitäisin muutaman välipäivän. Muutama riitti.

Olemme aina yhdessä täysraittiin vaimoni kanssa joten, jos tavastani olisi jotain haittaa niin kyllä hän sanoisi. Jo vuosikausia on ikääntynyt naisihminen suorastaan suosinut juopotteluani. Kokoaikainen tissuttelu tylsistää vanhan ukon terän!

• tölkin jälki

Työikäisten Suomalaisten miesten kuolinsyistä suurin aiheuttaja on
      alkoholiperäiset sairaudet. Tämä on tilastotietoutta.
      Päivittäisellä runsaalla alkon käytöllä nostaa riskiä huomattavasti
      päästä tähän joukkoon harvenevaan.

• naisellinennainen4

Hei Äijämäinen, syötkö terveellisesti. Se voisi selittää nuo hyvät arvot. Itse syön ja nyt 60:nä arvoni ovat samanlaiset. Olen pienehkö nainen ja juon viikossa kolme pulloa viiniä, 6-12 kaljan ja 3,5 dl viinapullon. Useita vuosia, toki niin että pitelen väliä silloin tällöin. Fysiikka on hyvä, olen normaalipainoinen ja työhön kykenen aina. Missään en ryvö enkä konttaile vaan kestän vain viinaa niin paljon. Olen miettinyt että se johtuu siitä että liikunnalla kulutan alkoholin turhat kalorit. Ja silti saan ravinnosta kaiken mitä elimistö tarvitsee. Syön paljon kasviksia, kalaa, lihaa, kokojyvätuotteita, maitotuotteita ja hedelmiä. Onko sinulla jokin käsitys, mistä oma fyysinen hyvä kuntosi johtuu paljosta juomisesta huolimatta?

• Arvot koholla

Maksa-arvot pysyy kunnossa juuri juomatahdin ansiosta. On täysin eri-asia nauttia se Tapio esimerkiksi kahdeksan, kuin kahden, tai kolmen tunnin aikana.

• Anonyymi

Juominen kasvattaa järkeä, nyt olen neron esiasteella.
        Huomisen jälkeen olen jälleen lähempänä täysneroutta, kun juon gambiinaa puoli litraa ja kaksi keskihölmöö.

• Anonyymi

no ei kai toi kovi pahasta voi olla, ite parikymppisenä kun painoin vielä n. 110kg (nykyään 85) join noin. - 2x 0.7 litran 32% leijona viinaa joka perjantai ja lauantai 6 tuntiin

• Anonyymi

Onko aloittaja vielä hengissä ja juo joka ilta litran kirkasta?

• Anonyymi

Ite oon nyt lomaillessa juonu yli viikon ajan kaksi puolen litran 38% pulloa päivässä. Mitään oireita ei ole ollut ennen tätä päivää, kun otin varmaan liikaa kahvia ja siitä seurasi jumalaton ahdistuskohtaus sekä epätodellisuuden tunne! Hain sitten hädissäni yhden pullon tapsaa ja lantraan sen pitkään veteen ja lipittelen illan mittaan. Huomenna koitan lopettaa koko "lystin", sillä en halua että pääkoppa sekoo viinan kanssa läträtessä.

• Anonyymi

Kaksi 38% puolen litran pulloa päivässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi 38% puolen litran pulloa päivässä?

Joo, litra 38% kossua päivässä. Tässä koitan valkasta nenää ja juhannuksena vasta pari saunakaljaa. Nyt tuntuu, että vähäinenkin määrä kofeiinia laukaisee jäätävän paniikkikohtauksen. Toivottavasti menee ohi lähipäivinä...

• Anonyymi

Mikä ees on 38%?

• Esimerkiksi Koskenkorva.

• Anonyymi

Jos otan tänään 3-4 paukkua ja torstaina sitten labrakokeisiin, niin näkyykö vielä veri- ja maksa-arvoissa ==

• Anonyymi

Otin tänään puol litraa väkevää, näkyykö vielä parin päivän päästä verikokeissa, tai maksa-arvoissa

• Anonyymi

Lääkäri ottaa korkin pois ja työterveyslääkäri sanoo että potkut tuli.

• Anonyymi

Tyylini on toisenlainen.
      Aloitan aamuoluen jälkeen terävät klo9:n tienoissa. Tasaista tissuttelua päivän mittaan. Syön normaalisti ja otan viimeisen hörpyn klo23 tienoissa.
      Tislattua menee noin 0,7 litraa. Muutama olut lisäksi ja viiniä.
      Oltuani työttömänä työnhakijana Espanjassa 3kk niin yhdessä vaiheessa elimistö vaisusti huomautti tauon tarpeesta. Muutama päivä riitti.
      Eipä tuo haitannut arkisia toimia.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8299
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2268
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2132
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1728
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1667
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1467
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1093
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe