Muistelen joskus kuulleeni, että paha migreenikohtaus voisi jättää jotain pysyviä jälkiä aivoihin. Olen koittanut asiasta hakea tietoa googlaamallakin mutta en ole löytänyt. tietääkö joku täällä, onko tosiaan niin?
Minulla oli paha migreenikohtaus keväällä ja sen jälkeen on ollut sen kohtauksen kivunpuoleisen silmän ja korvan hermostollisia oireita, joille ei kuitenkaan ole magneettikuvassa löytynyt mitään syytä. Voisivatko oireeni liittyä jälijättöisesti siihen migreeniin?
Migreenikohtauksesta pysyvää haittaa aivoille?
6
273
Vastaukset
- juss2
kaikkihan on mahdollista... niin kauan kun koko sairauksen kuvaa ei tiedetä tarkalleen?miten voidaan kertoa mitä se aiheuttaa ja mitä ei (vain oma mielipide)
- mutua vaan
Ei jätä.
Ainakaan mitään faktaa, että niin kävisi ei ole olemassa.- Sitä minäkin
Sitä minäkin, sillä muutaman isomman migreenikohtauksen jälkeisissä MRI-kuvauksissa ei ole näkynyt mitään poikkeamaa.
- migreenimimmi72
Sitä minäkin kirjoitti:
Sitä minäkin, sillä muutaman isomman migreenikohtauksen jälkeisissä MRI-kuvauksissa ei ole näkynyt mitään poikkeamaa.
Pidän blogia, jonka kautta haen muita jotka kamppailevat migreenin kanssa. Linkki: http://migreenimimmi72.blogspot.fi.
Migreeni vaivaa mullakin, tällä hetkellä jatkuvana särkynä. Ei mullakaan todettu MRI-kuvissa mitään poikkeavaa aivoissa vaikka olin saanut pitkään jatkuneen migreenin jälkeen migreeni-infarktin kahteen kertaan. Tulivat kuvausten jälkeen siihen tulokseen, että lapsena sairastettu aivokalvontulehdus on syynä nyt aikuisena puhjenneeseen migreenisairauteen. Kirjoitan tällä hetkellä blogia ihan siitä syystä, että saisi enemmän kontaktia muihin samanlaisten ongelmien kanssa taisteleville. Laittakaa kommentteja blogiin, kertokaa omista kokemuksistanne!
- lekuritar
Pitkittynyt migreenikohtaus aurallista migreeniä sairastavalla voi pahimmillaan johtaa aivoinfarktiin, jonka riski on kaikenkaikkiaan aurallista migreeniä sairastavilla kohonnut aurattomasta kärsiviin verrattuna. Tästä syystä tavalliset yhdistelmäehkäisypillerit ovat vasta-aiheisia auramigreenikoille. Auratonta migreeniä sairastavilla ei tätä ongelmaa tai kasvanutta riskiä ilmeisesti ole.
- kyllä on
Myös auratonta migreeniä sairastavalla on kohonnut riski saada aivoinfarkti kys. pillereitä syödessä. Tän on sanonu eräs gyne kerran mun äidille ja suositteli ehdottomasti jotain muuta ehkäisyä samalla, kun äidillä alko olla ikääkin jo hieman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2862963Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482017- 1151751
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661327
- 611283
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781213