Muistelen joskus kuulleeni, että paha migreenikohtaus voisi jättää jotain pysyviä jälkiä aivoihin. Olen koittanut asiasta hakea tietoa googlaamallakin mutta en ole löytänyt. tietääkö joku täällä, onko tosiaan niin?
Minulla oli paha migreenikohtaus keväällä ja sen jälkeen on ollut sen kohtauksen kivunpuoleisen silmän ja korvan hermostollisia oireita, joille ei kuitenkaan ole magneettikuvassa löytynyt mitään syytä. Voisivatko oireeni liittyä jälijättöisesti siihen migreeniin?
Migreenikohtauksesta pysyvää haittaa aivoille?
6
241
Vastaukset
- juss2
kaikkihan on mahdollista... niin kauan kun koko sairauksen kuvaa ei tiedetä tarkalleen?miten voidaan kertoa mitä se aiheuttaa ja mitä ei (vain oma mielipide)
- mutua vaan
Ei jätä.
Ainakaan mitään faktaa, että niin kävisi ei ole olemassa.- Sitä minäkin
Sitä minäkin, sillä muutaman isomman migreenikohtauksen jälkeisissä MRI-kuvauksissa ei ole näkynyt mitään poikkeamaa.
- migreenimimmi72
Sitä minäkin kirjoitti:
Sitä minäkin, sillä muutaman isomman migreenikohtauksen jälkeisissä MRI-kuvauksissa ei ole näkynyt mitään poikkeamaa.
Pidän blogia, jonka kautta haen muita jotka kamppailevat migreenin kanssa. Linkki: http://migreenimimmi72.blogspot.fi.
Migreeni vaivaa mullakin, tällä hetkellä jatkuvana särkynä. Ei mullakaan todettu MRI-kuvissa mitään poikkeavaa aivoissa vaikka olin saanut pitkään jatkuneen migreenin jälkeen migreeni-infarktin kahteen kertaan. Tulivat kuvausten jälkeen siihen tulokseen, että lapsena sairastettu aivokalvontulehdus on syynä nyt aikuisena puhjenneeseen migreenisairauteen. Kirjoitan tällä hetkellä blogia ihan siitä syystä, että saisi enemmän kontaktia muihin samanlaisten ongelmien kanssa taisteleville. Laittakaa kommentteja blogiin, kertokaa omista kokemuksistanne!
- lekuritar
Pitkittynyt migreenikohtaus aurallista migreeniä sairastavalla voi pahimmillaan johtaa aivoinfarktiin, jonka riski on kaikenkaikkiaan aurallista migreeniä sairastavilla kohonnut aurattomasta kärsiviin verrattuna. Tästä syystä tavalliset yhdistelmäehkäisypillerit ovat vasta-aiheisia auramigreenikoille. Auratonta migreeniä sairastavilla ei tätä ongelmaa tai kasvanutta riskiä ilmeisesti ole.
- kyllä on
Myös auratonta migreeniä sairastavalla on kohonnut riski saada aivoinfarkti kys. pillereitä syödessä. Tän on sanonu eräs gyne kerran mun äidille ja suositteli ehdottomasti jotain muuta ehkäisyä samalla, kun äidillä alko olla ikääkin jo hieman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082655
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521866Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1521447Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3671418Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3571356Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251246Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe611213Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141146- 551006
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23928