Voikukkaa ja vettä koko kesä?

Omppupomppupupunen

Voiko kanin ruokkia pelkällä voikukalla ja myöhemmin kesällä ruoholla myös ja vedellä kesän läpi? sisäkanista kyse. Riittääkö voikukka ja pelletti vai onko ihan pakko saada kuivaa heinää, mulla kesällä allergiat ongelmana..

6

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinännää

      Kanin pääravintoa on heinä.

    • kualityh

      Oon kuullu itte, Että voikukat on HENGENVAARALLISIA kaneille.
      Ihan eläinlääkäriltä kuulin :)

    • kani1232

      Mulla on ollu 4 vuotta kaneja. Kasvatan myös kaneja. Kesäisin annan kaneilleni voikukkaa/tuoreheinää/ruohoa ja se ei ole hengenvaarallista! Kanit syövät sitä ihan mielellään, eikä siitä ole yhtään haittaa!

    • annaheinää

      minulla on ollut kaneja jo yli 10 vuotta ja aina olen kesäisin niille tuoretta syöttänyt, mutta omasta mielestä kanin on myös saatava kuivaheinää, jotta suolisto pysyy kunnossa ja hampaat kuluu. eikä tuoreruokaa voi aloittaa yhtäkkiä suurilla määrillä, vatsa voi mennä sekaisin, vaan vähitellen lisää tuoreruohon määrää.
      ja ei voikukka ole vaarallista, tosin liika tuoreruohon syöttö voi aiheuttaa ripulia. puna-apila on vaarallista sillä sen liikasyönti kaasuttaa kanin mahan ja suoliston, josta voi siis seurata kuolema.

    • kuivaa ja ruoki

      Kuivaaheinää ei kannata jättää pois. Se pitää kanin mahan oikeanlaisessa toiminnassa ja liika tuore voi aiheuttaa ripulia saati sitten ainoastaan syötettynä. Kuivaa itse kaneille tuoreheinä ja voikukka ulkoa. Se ei pölise niin paljon kuin kaupoista ostetut rutikuiviksi asti kuivuneet heinät :)

    • Opjop

      Meillä ei tuore heinä aiheuta kanille mitään talvella kuivaa heinää heti ku vihree heinä tulee esille ei anneta muuta ku tuoretta alussa testattiin kesälläki kuivaa mutta ei kanit suostunu mennä sitä lähellekkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe