Kosketusnäyttö vs perinteinen

Kosketusnäyttö

Kaveri osti canon s100 alle 300e

huomasin että gikantissa oli s110 349e eli hinta tippunu 90eurolla.
Siinä vaan kosketusnäyttö ja tuossa toisessa perinteinen. En ole kosketusnäyttöä kameroissa käyttänyt. Eli kumpi noista helpompi käyttöinen? Onhan tuossa wifi jolla en tee mitään ei kyllä käyttöä gps lle

muuta eroa kai ei ole ? Ostan jommankumman vastaavat jotka kiinnostaa kalliita

tosin canon eos M oli halpa rajalassa! Kannattasko sitä miettiä ykkösvaihtoehtona
oly xz-1 oli 189e mutta on niin haukuttu huonoksi en uskalla ostaa vai uskaltaisko eihän tuo kallis ole!

6

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa merkittävä ero näytöissä on kosketusnäytöllä koskettamalla laukaisu. Vaikka WiFi:ä ei välttämättä tarvitsisi, helpottaa se kuvien siirtoa. Riippuu myös muista laitteista. Jos on iOS/Android-laitteita, kannattaa S110 ostaa integraation takia.

      EOS M on aivan eri koko- ja hintaluokan laite. En näe niitä vaihtoehtoisina.

      http://camerasize.com/compact/#351.348,351.349,140,ha,t

      • Halpunut

        Tarkoittaako tuo sitä että siinä ei laukaisupainiketta että siis kuva otetaan koskettamalla.

        Entä kenno? Luin jostain että s110 kenno olisi parannettu versio s100 kennosta etenkin hämäräkuvauksen osalta?
        Mutta koska ei juuri merkittäv2ä hintaeroa niin uudemman ostan


      • Halpunut kirjoitti:

        Tarkoittaako tuo sitä että siinä ei laukaisupainiketta että siis kuva otetaan koskettamalla.

        Entä kenno? Luin jostain että s110 kenno olisi parannettu versio s100 kennosta etenkin hämäräkuvauksen osalta?
        Mutta koska ei juuri merkittäv2ä hintaeroa niin uudemman ostan

        Toki siinä on normaalikin lakaisin. Näytöllä voi vain helposti määrätä tarkennuskohdan ja laukaista. (En tosin ole ihan varma juuri tuon mallin toiminnoista. Saattaa olla, että se vain tarkentaa kosketuksesta ja laukaistaan normaalisti). Tuossa kosketusnäyttö ei ole poistanut näppäimiä, joten siitä tuskin haittaakaan on. Jossain Ixus 240 HS.ssa ei ole ollenkaan perinteisiä nappeja.

        ISO-herkkyydessä S110:ssa on 12800, joten jotain eroa luultavasti on. Liekö kennossa vai kuvankäsittelyssä.


      • Halpunut
        okaro kirjoitti:

        Toki siinä on normaalikin lakaisin. Näytöllä voi vain helposti määrätä tarkennuskohdan ja laukaista. (En tosin ole ihan varma juuri tuon mallin toiminnoista. Saattaa olla, että se vain tarkentaa kosketuksesta ja laukaistaan normaalisti). Tuossa kosketusnäyttö ei ole poistanut näppäimiä, joten siitä tuskin haittaakaan on. Jossain Ixus 240 HS.ssa ei ole ollenkaan perinteisiä nappeja.

        ISO-herkkyydessä S110:ssa on 12800, joten jotain eroa luultavasti on. Liekö kennossa vai kuvankäsittelyssä.

        Canonin sivuilla katselin,
        kenno näytti samalta mutta isoalueella muutosta samoin zoom plus ja tuo wifi..
        Tuo laaja iso näkyy varmaan kun ottaa kuvia hämärässä ?


      • Halpunut kirjoitti:

        Canonin sivuilla katselin,
        kenno näytti samalta mutta isoalueella muutosta samoin zoom plus ja tuo wifi..
        Tuo laaja iso näkyy varmaan kun ottaa kuvia hämärässä ?

        ISO-alue toki suoraan vaikuttaa hämärässä kuvaamiseen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kompakteissa pari suurinta arvoa kohisevat tosi paljon. Jos ISO 12800 on vain lisätty sinne ilman mitään muuta muutosta, niin sillä ei ole väliä. Jos kyse on siitä, että se on lisätty, koska kohinaa kauttaaltaan korkeilla ISO-arvoilla on pienennetty, niin siitä on hyötyä.

        Zoom-plus on tietääkseni joku digitaalinen zoom. Saman tuloksen saa jälkikäteen rajaamalla. Yleensä, jos tarvitsee pitkää zoomia, ei S100/S110 ole oikea valinta. Lisäksi ottamalla kuvan vain maksimilla optimaalisella zoomilla ja rajaamalla jälkikäteen voi rajauksen tehdä paremmin.


    • kosketuspassha

      eipä sillä kosketusnäytöllä mitään tee....


      sama kun sohisi kännykameralla niitä tärähtäneitä paskakuvia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe