Myin purteni pois

Toivo Ton

Tämä kesä on ensimmäinen kahteenkymmeneen vuoteen, kun olen ilman venettä. Taloudellinen tilanteeni huononi niin paljon, etten pystynyt enää ylläpitämään venettäni. Nyt pärjään muutaman kuukauden venerahoillani, mutta sen jälkeen on tilanteeni toivoton.

7

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikansa kutakin

Otan osaa, ymmärrän hyvin.
      Minullakin oli se tilanne, että muutamia vuosia stten vähensin kustannuksia siirtymällä pienempään purkkariin: ylläpito- ja laituripaikkamaksut putosivat, mutta purjehdus lisääntyi (=ei välttämättä tarvita miehistöä).

Nyt harkinnassa on siirtyminen siihen, mistä matkapurjehdukset aikanaan aloitin eli vanha folkkari ilman elektroniikkaa ja ilman ns. mukavuuksia. Sekin on nautinto, ettei tarvitse harmitella milloin mitäkin rikkoutunutta mittaria tai sähköharmia eikä ole pakko käyttää moottoria - vieras ajatus nykyajan perheveneilyssä ja stressaavassa kiireessä.

"Back to basics"!

• Tapsa5

Toivottavasti Toivo Ton pääsee vaikkapa venelevien tuttavien kanssa vielä vesille. Yllättävän moni kaipaa eniten juuri sitä veneilykaveria. Turhan kallistahan tuo purjehdus harrastuksena on -- itsekin olen tyytynyt suhteellisen pieneen ja vanhaan veneeseen, josta ei isoja kuluja kerry.

• down-shift

Tuo downshiftaaminen voi olla ihan hyväkin ratkaisu. Me aloitettiin alle 6 metrin ht-paatilla. Vaimo halusi vesivessan, keittiön ja telkkarin -> piti vaihtaa 24-jalkaiseen nopeaan paattiin. Keväällä tuli taas tilanne että olisi halunnut vaihtaa 30-jalkaiseen, mutta en suostunut kun ei olisi ollut varaa kuin 30-vuotta vanhaan. Ei olisi kestänyt hermot eikä rahapussi sellaista. Myytiin vene pois ja ostettiin mökki.

Minä olisin ehkä halunnut uudemman, pienen ht-paatin. Sillä pääsee samoihin saariin, mutta huolto- ylläpito- ja polttoainekulut on ihan eri luokkaa. En itse tarvitsisi muita mukavuuksia kuin radion ja lämmittimen. Saaristo on täynnä paskahuusseja ja tiskivettä Itämeren altaassa riittää.

• Bossu

24-jalkaisen hinnalla ei kummoista kesämökkiä saa ainakaan vesistöjen ääreltä.

• metsäkansa kele

Jonkun uppotukin tietysti myit, kunnon purkkarit eivät käy kaupaksi. Koneajon sm-kisat taas vaihteeksi kevyttuulisena viikonloppuna; oliko hauskaa, mopottajat?

• Toivo Ton

Olet piru vie oikeassa "metsäkansa kele". Halvalla möin. Ei ollut aikaa odotella onnenkantamoista. Ei ole sellaisia ollut viime aikoina näköpiirissä. Pelkkää alamäkeä on ollut siitä lähtien, kun Urpilainen aloitti valtakunnan businespomona.

• 8+1

Olen itse myös miettinyt sitä, että hankkisin kimppakaverin veneeseen. Vene seisoo laiturissa kuitenkin vähintään puolet kesästä. Samalla kustannukset ja kunnostustyöt voisi puolittaa. Saisin purjehduskaverin kun vaimokin kuulemma haluaisi tehdä kesällä muutakin kuin keikkua aalloilla. Yksi hyvä tyyppi on jo tiedossa, jonka kanssa on puhuttu asiasta. Kaveri on hyvä purjehtija, huumorintajuinen ja ahkera. Ihan ventovieraan kanssa en hommaan ryhtyisi.

Tsemppiä talousvaikeuksien kanssa painiville. Jos ei ole omistamisen pakkoa, niin purjehtimaan pääsee kyllä. Voi sitäpaitsi olla ihan virkistävää jos kuviot hieman muuttuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1605
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      415
      1017
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      752
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      78
      675
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe