Masennus ei ole sairaus koska masentunut ei ole sairas. Maailma on sairas.
Masennus on seuraus "heräämisestä" joka joskus tapahtuu pikkuhiljaa, toisinaan äkkiseltään. Ihminen herää huomaamaan maailman, ja ennenkaikkea IHMISYYDEN, todellisen laidan.
Tappamista, sotia, tauteja, epäoikeudenmukaisuutta, perheväkivaltaa, raiskauksia, koulukiusaamista, heitteillejättöä, mitätöimistä, ahneutta, valehtelua, itsekyyttä, pettämistä, itsepetosta, lista on loputon. Tätä on ihmisyys. Ei maailma, ei edes eläinkunta, vaikka siinäkin näitä ilmiöitä voi tavata. Vain ihminen pystyy tiedostettuun PAHUUTEEN.
Koko ihmiskunnan historian aikana on ollut niin, että vahvat polkevat heikot jalkoihinsa. Suuri enemmistö raataa epäinhimillisissä oloissa jotta eliittii voisi nauttia työn hedelmistä. Se eliitti ei tunne sanaa "masennus".
Surullisisnta tässä on se, ettei meitä koskaan tähän pakotettu. Me itse suostumme heittämään suurimman osan elinaikaamme töihin jotka eivät kiinnosta jotta voisimme OSTAA! Uusi auto, uusi mekko, uusi tietokone, uusi talo. Tekivätkö ne meidät onnellisiksi?
Mistä onni sitten löytyy? Hengellisyydestä? Uskonto on vain yksi itsepetoksen väline lisää. Lähes jokainen uskovainen tietää tämän, mikäli näin ei olisi, olisi uskovaisten itsemurhaluvut taivaissa (heh).
Ihmisistä et lohtua saa. Rakkaus? Kaksi ihmistä haluaa hyötyä toisistaan, mitä hienoa siinä on? Miehen ja naisen välillä on ylitsepääsemätön kuilu. Emme voi KOSKAAN ymmärtää toisiamme. Jo eri sukupuolten TÄYSIN erilaiset käsitykset sellaisista asioista kuin rakkaus ja kunnioitus tekee onnelliset suhteet mahdottomiksi. Homosuhteilla olisi teoriassa paremmat mahdollisuudet, mutta ulkopuolelta tulevat paineet negatisoivat tämän. Ihmiset syntyvät satuttamaan toisiaan ja siihen keksimme aina uusia keinoja.
RAKKAUS on pettämistä, mustasukkaisuutta, halventamista, väkivaltaa, mitä vielä! Rakkaus huipentuu lumihankeen ja poliisiraporttiin. Avioliitot joko päättyvät onnettomina tai jatkuvat onnettomina.
Masentunut ihminen tietää tämän kaiken. Masentunut on kokenut maailman pahuuden. Masentunut saattaa olla herkempi kuin muut ja siksi näkee sen miltä muut kääntävät katseensa pois.
Yksi elokuvan The Matrix kantavista teemoista on valinta sinisen ja punaisen pillerin välillä. Sininen pilleri palauttaa Neon lumemaailmaan, punainen herättää todellisuuteen. Yhetiskunta, lääketiede ja -teollisuus, tarjoavat masentuneille sinistä pilleriä. Turtumista. Lumemaailmaa jossa kemikaalisesti turrutetaan kipu. Siten ihminen voi palata oravanpyörään, leikkimään robottia.
Ihminen ei ole robotti.
Vapaa valinta on illuusio. Paine yhetiskunnalta pakottaa kaikki sopimaan samaan muottiin ja tukahduttamaan oman, todellisen ITSENSÄ.
Minä en halua olla onnellinen, enkä siihen kykenisikään. Olen NÄHNYT. Olen herännyt. En aio enää sulkea silmiäni. Tulen ikuisesti voimaan pahoin, mutta niin olkoon. Olen syntynyt helvettiin ja palan täällä. Minkäs sille voin? Voin ainakin yritää herättää muita nukkuvia. Tavallaan tunnen olevani siunattu.
Masentunut ei ole masentunut
33
561
Vastaukset
- siili3
Mitäpä muuta tuohon voisi sanoa kuin aamen.
Juuri samasta puhuin terapeutille viime käynnilläni. Vastaukseksi saa aina "Mutta kannattaako tuollainen ajattelu, tekeekö se sinut onnelliseksi?". Olisipa asiat noin yksinkertaisia. Minun mieleni ei vaan anna periksi nauttia kivasta kesäpäivästä, kun aamulla luen uutisen, jonka mukaan afrikkalaiset miehet raiskaavat lapsia, koska kansanuskomuksen mukaan se parantaa HIVin.
Vajotkoon syvälle h-vettiin koko ihmiskunta.- Kylmät kädet
Shamaanit ovat keksineet vain tekosyyn lapsien raiskaamiselle. Totuus on, ettei heidän seksuaalista viettiään pysty mitenkään hillitsemään.
Aivan samoin Muslimien Ajatollahit ja Koraani antavat oikeuden yhtyä jopa 9 vuotiaaseen tyttöön, kunhan vain olet ostanut hänet vaimoksesi. Nämä pienikalloisille suunnatut oikeudet eivät tule koskaan koskemaan meitä vääräuskoisia, jos joku pedofiili nyt alkoi jo toiveita elättelemään.
Kun ISLAM ottaa vallan, kurkkumme leikataan auki. Määrä kasvaa kokoajan räjähdysmäistä vauhtia, hillittömän sikiämisen johdosta. - Kylmät kädet
Kylmät kädet kirjoitti:
Shamaanit ovat keksineet vain tekosyyn lapsien raiskaamiselle. Totuus on, ettei heidän seksuaalista viettiään pysty mitenkään hillitsemään.
Aivan samoin Muslimien Ajatollahit ja Koraani antavat oikeuden yhtyä jopa 9 vuotiaaseen tyttöön, kunhan vain olet ostanut hänet vaimoksesi. Nämä pienikalloisille suunnatut oikeudet eivät tule koskaan koskemaan meitä vääräuskoisia, jos joku pedofiili nyt alkoi jo toiveita elättelemään.
Kun ISLAM ottaa vallan, kurkkumme leikataan auki. Määrä kasvaa kokoajan räjähdysmäistä vauhtia, hillittömän sikiämisen johdosta.Karvaisten, yhden litran aivoilla varustettujen apinoiden määrä kasvaa hillitöntä vauhtia ja itse yritän lohduttautua ajatuksella, että heiltä saa ostettua aseen, jolla lopettaa omat kärsimyksensä. Kovia kauppamiehiä kun ovat, pienikalloiset.
On pakko yrittää keksiä edes jotain positiivista, hulluksihan sitä muuten tulisi.
- ohi meni, mutta menk
Sinulla on nyt päällä jonkinlainen projisivoiminen, siis vastuun omasta tilanteestasi itsestäsi ulos ja ulkopuolelle. Aikansa tuo harha auttaa, mutta et sillä mihinkään pääse.
Joten tätä nukkuvaa ei saransi tällä kertaa saavuttanut. Lopeta moinen meuhaaminen ja ala ottaa vastuusi - jospa sitten alat saada sonottavallsei vastakaikua.- läpinäkökyky
Sinuna opettelisin ensiksi kirjoittamaan oikein, tai edes kohtalaisesti.
- juupajaapa3
Aika tökerösti sanottu. Olen aloittajan kanssa melko samoilla linjoilla. Mutta syypää on ihmisten luontainen selviytymisvietti, jonka päämäärä on nousta ylöspäin ja polkea alleen heikot yksilöt... Ihmiset eivät ehkä itse tiedosta tämmöistä mutta niin se on. Joten ei varmaan kannata syyttää juurikaan ihmisyksilöitä vaan biologista käyttäytymistämme
- Opettele sinä...
läpinäkökyky kirjoitti:
Sinuna opettelisin ensiksi kirjoittamaan oikein, tai edes kohtalaisesti.
Pikkusieluista nipotusta. Jos olet eri mieltä, niin perustele näkemyksesi, äläkä vain perseile.
- Opettele sinä...
Opettele sinä... kirjoitti:
Pikkusieluista nipotusta. Jos olet eri mieltä, niin perustele näkemyksesi, äläkä vain perseile.
Ok, no ehkä tuo edellinenkin kommentti oli jo sitä samaa; "niin metsä vastaa..."
- Blue pill
Why oh why didn't I take the BLUE pill!!
Tietämättömyys on siunaus,maksaisin aika paljon
jos voisin leikkiä, että ydinperhe ihanne on olemassa, eikä
vahva sorra heikkoja tai heikkoina pitämiään ihmisiä.
Että työnteko olisi jotain arvokasta, samoin kuin omistaminen.
Yhteiskunta ja ympärisöt lyö painetta Harvian kiukaalle ja paine on valtava. - ............
Erittäin hyvä aloitus. Näin se juuri on. Sopulilauma lisääntyy kunnes juoksee jyrkänteeltä mereen. Ihminen on eläin ja ei huomaa omaa tilaansa. Eläimillä on kannat jonka ympäristö kestää. Ylittäminen aiheuttaa kannan romahtamisen. Ihminen lisääntyy lisääntymistään tajuamatta että luonnonlait koskevat myös ihmistä. Jossain vaiheessa ympäristö ei enää kestä ja kanta romahtaa. Tämä on luonnon laki. Ihmiskunta voi todella huonosti, joten romahtaminen on jo lähellä.
- Toivoa sopii
No entäs ne hyvät ja aidosti rakastamaan kykenevät ihmiset?
Ja ne aidosti hyväntekemisestä iloisen mielen saavat heppulit?
Minne ne on unohtuneet tästä teidän hehkuttamasta TOTAALISESTA pahuudesta?
Eikö niillä ole teille mitään arvoa, vaikka olette niin hyviä ja kaikkea..
Itse ole ainakin jo myöntänyt että, masennus on sairaus. Se on mielisairaus.
Joku toivonkipinä on silti aina ollut mulla olemassa, kun esim. en ampunutkaan aivojani pitkin kaakeleita. Se ei olisi parantanut mitään tässä maailmassa. - Anonymousssss
Olen kyllä aivan samaa mieltä sinun kanssasi! Me tiedämme totuuden ja sillä voimme muuttaa tätä maailmaa kertomalla ja antamalla muille tätä tietoa eteenpäin. Kun tarpeeksi paljon ihmisiä on herännyt niin syntyy ristiriitaa ihmisten välillä...
- 19+7
Eipä asiaa voisi enään juuri paremmin sanoa. Ihmiselämä on vain yksi kulutushyödyke, tabula resa, joka odottaa että se tullaan kirjoittamaan laitoksissa täyteen paskaa jolla tuetaan talouskasvua. Kasvua josta nautii pienen pieni ihmisryhmä, psykopaatit.
- Elämän kipinä
Kannattaa tuohon kauheuteen havahduttuaan reagoida muuten kuin masentumalla. Masentuminen ei ainakaan maailman pahuutta vähennä. Päinvastoin, on jälleen yksi epätoivoinen asia maailmassa lisää.
- onnellisuuttasinulle
Tuo kaikki on masentuneen mielen luomaa harhaa, joka keskittyy ainoastaan negatiivisuuteen ja näkee kaiken negatiivisessa valossa. Oikeasti mikään ei ole tässä maailmassa hyvää tai pahaa, vaan ainoastaan ne leimat, jotka lyömme asioihin tekee niistä joko hyviä tai pahoja. Negatiivisuuteen ehdollistunut egoistinen Ihmismieli luo ongelmia sinne, missä niitä ei oikeasti ole.
Ollaksesi onnellinen anna kaikki anteeksi, rakasta ja tunne myötätuntoa kaikkia ihmisiä kohtaan ja hyväksy kaikki sellaisenaan kuin asiat ovat ja ole kiitollinen kaikesta. Noin saat kaiken minkä haluat, koska positiivisuus vetää puoleensa positiivisuutta ja negatiivisuus vetää puoleensa negatiivisuutta.
Tuossa hyviä elämänohjeita:
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288569900313.html
http://www.youtube.com/watch?v=QiIlEpLk4A0 - Hyvä kirjoitus
Tuo on kaikki ihan totta. Suurin osa ihmisistä on eläimellisellä tasolla.
Moni on kirjaimellisesti taikauskoinen TÄLLÄ VUOSITUHANNELLA. Liian moni kärsii huonosta itsetunnosta ja sen tähden satuttaa muita ympärillään. Liian moni on sokea oman edun tavoittelija, joka voi loukata jopa tietämättään. Ihmiset ei ajattele paljoa muuta kuin sitä hetkeä jossa elää tai korkeintaan pikkasen eteenpäin. Kukaan ei halua ajatella lasten ja lastenlapsien tulevaisuutta, joka tutkitusti vaikuttaa huonolta sen tähden, että ihmiset ahnehtii eivätkä ajattele. Jos joku yrittää ravistella hereille "hieman syyttävään sävyyn", niin sille loksautetaan korvat ja suhtaudutaan vihamielisesti. Omaa osallisuutta typeryyteen ei haluta myöntää.
Fiksut ihmiset masentuu ja saa muita psyykkisiä oireita. Eliitille olisi PALJON ASIAA, mutta ne peet on tavoittamattomissa... No, ei se totuus heitäkään väistä. Oppineet ihmiset on varsin tietoisia tulevaisuuden näkymistä. Kumma jos ei ala tuntumaan missään.
Johonkin suuntaan asiat taipuu ennemmin tai myöhemmin. Ikävä kyllä nälänhätään, sotiin ja tauteihin näillä näkymin. Kaikki vaan sen takia, ettei ihmiset olleet kyllin viisaita! Kaiken voisi tehdä toisin ja kaiken säästää pahalta! Ensimuutos tapahtuu jokaisen korvien välissä henkilökohtaisesti. Ajatus alkaa laajentumaan ja tiedostamaan enemmän. Omia valintoja rupeaa miettimään enemmän. Siitä se lähtee, osalle.- "taikauskosta"
Pahinta nykyajan "taikauskoa" on se, kun kuvittelette omat ahtaat käsityksenne jostain katsomuskysymyksistä ainoiksi oikeiksi ja muiden ihmisten sekä kenties kokonaisten kulttuurien ja aikakausien kokemukset ja käsitykset tästä ja/tai tuonpuoleisesta maailmasta "harhaksi".
Sanoa "uskonto on itsepetosta" on nykyään ehkä perusennakkoluuloisin, keskinkertaisin ja samalla myös ylimielisin, sokein katsomuksia koskeva ajattelutapa mitä kuvitella voi. Olette itse täysin oman harhanne vallassa... - kyynikko realisti
Nikki hyvä kirjoitus, sellanen oli sun myös.
- sinisilmät aukeaa
"Ollaksesi onnellinen anna kaikki anteeksi, rakasta ja tunne myötätuntoa kaikkia ihmisiä kohtaan ja hyväksy kaikki sellaisenaan kuin asiat ovat ja ole kiitollinen kaikesta. Noin saat kaiken minkä haluat, koska positiivisuus vetää puoleensa positiivisuutta ja negatiivisuus vetää puoleensa negatiivisuutta. "
Juutalaiset eivät ymmärtääkseni tunteneet kovinkaan suurta myötätuntoa,
eivätkä hyväksyneet natsien tekoja sodan jälkeen, päinvastoin taisivatpa
jahdata osaa niistä kymmeniä vuosia vielä jälkeenpäinkin, eikä kovinkaan
moni silloin heitä siitä syyllistänyt.
Jos elät sukurutsaisessa insestitaustaperheessä, samankaltaisia täynnä
olevalla paikkakunnalla, en oikein usko noiden oppien toimivan
tämmöisessä ympäristössä. Jos elät noin, ne tuhoaa sut aivan kuin
natsit juutalaiset, ainoa keino mikä auttaa, on nousta taistelemaan
vastaan vaikka joka päivä.
Toki siinä yhteydessä olisi hyväksi olla itsellä mielekästä elämää,
mutta en ole samaa mieltä todellisen pahuuden kanssa, että pitäisi
hyväksyä asiat sellaisenaan kuin ne ovat ja vielä olla kiitollinen siitä, bah.- onnellisuuttasinulle
Toki rikollisten täytyy saada rangaistuksensa, mutta ei voi jäädä menneeseen kiinni. Jos pitää kiinni menneestä, tulee aina kärsimään.
http://www.youtube.com/watch?v=urQPraeeY0w
- ijsfdhoaf
tätä lukiessa tuli kylmät väreet, teksti voisi olla suoraan omasta pääkopastani. olen aivan samaa mieltä kaikesta mitä sanot. lapsena olin idealistinen ja uskoin kaikissa ihmisissä olevan hyvää ja maailman olevan kaunis paikka. enää en usko niin eikä syynä ole mikään petetyksi tuleminen vaan yksinkertaisesti aikuiseksi kasvaminen.
pystyisinpä kirjoittamaan jotain lisää tähän. pää ei enää toimi. en saa ajatuksia kasaan enkä muista sanoja. niin vaikeaa. haluaisin kuolla ja sitäkään en saa tehdä, koska sekin on kuulema itsekästä. - entinen kyynikko
Ihan hyvä kun mietit asioita. Omasta mielestäni nuo johtopäätökset ovat kyllä vain hiukan naiiveja. "Heräsin" tajuamaan tuon kaiken joskus teini-ikäisenä. Ei se minusta masentunutta ja sairasta vielä tehnyt. Kyllä minä sairastuin omaan masennukseeni vasta myöhemmin. Se on aivan eri asia (ei ehkä kokonaan erillinen, mutta ei samakaan) kuin suhde maailmaan ja siihen pettyminen... Ja kyllä se on ihan oikea sairaus.
Usko, rakkaus ja vapaa valinta eivät ole "illuusioita". Tai yksikään ihminen, rajallinen olento ei voi tulla tässä elämässä tietämään lopullista ja totaalista totuutta niiden laidasta. Näin se minusta menee, jos ajatellaan huolella ja kriittisesti niin pitkälle kuin ajatella voi. En ala nyt selitellä ja todistella tarkemmin, jokainen miettiköön vaikka itse... Miettiminen ja etsiminen on kuitenkin hyvästä, niin uskon. Se on jotain tärkeää. Avaus laittaa tekemään sitä. - symppistoo
Masennus lienee yhtä kuin pettymys? ainakin itse luulen sen olevan omalla kohdallani niin. Olen herkkä ja ajattelen liian paljon...optimismi voisi olla hyväksi, mutta en ole uskonut optimismiin koskaan.,pessimsti ei pety niin paljoa ja pettymysten sietäminen on ollut myös vaikeaa minulle. Joku sanoi, että masentuakseen täytyy omata älykkyyttä..siihen on helppo yhtyä jos kuvittelee itsensä älykkääksi(jota teen), mutta laiha lohtu se on jos putoaa synkkiin ajatuksiin, eikä jaksa olla ihmisten parissa. Rakkaus voisi poistaa masennuksen maailmasta, mutta onko sitäkään jaossa rajattomasti?
- korjaus
Masennus on kyvyttömyyttä hyväksyä olevaa ja vääristynyttä näkemystä todellisuudesta.
- mielipidekysymys
korjaus kirjoitti:
Masennus on kyvyttömyyttä hyväksyä olevaa ja vääristynyttä näkemystä todellisuudesta.
Se on sinin mielipiteesi.
- korjaus
mielipidekysymys kirjoitti:
Se on sinin mielipiteesi.
Kyseessä ei ole mielipide. Kyseesä on fakta.
- 20+5=kakskytviis
Tämä negatiivisuuden kehä mikä on masentuneen mieleni ympärillä, on raivostuttava. Mulla on se nyt melko vahvana. Haluan oppia elämään niin, etten päädy tähän tilaan kerta toisensa jälkeen. Aiemmin en tajunnut sitä, miten ajattelutapani muuttuu kun masennus syvenee. Nykyään tajuan, enkä kyllä tiedä onko tämä yhtään sen helpompaa. Tuon tajuaminen on lähinnä aiheuttanut vetäytymistä ihmissuhteista pahimpina aikoina, mikä sitten taas johtaa yksinäisyyteen ja syrjäytymiseen ja saan seurakseni helvetillisen ahdistuksen. Olen yrittänyt itse muuttaa jo kaavamaiseksi muodostunutta ajattelutapaa ja käyttäytymistä, mutta on se hidasta ja raskasta. Kunnollinen terapia kyllä kelpaisi...Tosin nyt voi olla jo liian myöhäistä. En tiedä.
Niin tai näin, masennus on ja pysyy, onneksi joskus edes vähän lievempänä. On tosiaan laiha lohtu, että masentuakseen täytyy omata älykkyyttä. Lääkärinikin mainitsi tuosta jotain joskus ja se nyt lähinnä itketti.- kyynikko -sfw
Aloittaja ja juupajaapa3, lähes tyhjentävästi kirjotitte. Se on näin,mitään poistamatta ja tuskinpa keksin mitään lisättävääkään.
- kyyninen realisti
kyynikko -sfw kirjoitti:
Aloittaja ja juupajaapa3, lähes tyhjentävästi kirjotitte. Se on näin,mitään poistamatta ja tuskinpa keksin mitään lisättävääkään.
Tai korjaus "kyynikko -sfw" -nikkiini...
- Kk
Aloittajaa puhuu asiaa.
- Kylmät kädet
KUOLEMA on lopullinen herääminen todellisuuteen.
Todellinen eliitti ei halua sinun heräävän siihen, siksi tunnet todella kovaa tuskaa edes pyrkiessäsi rajan yli, yrittäessäsi itsemurhaa. Kun saan käsiaseen käteeni, vedän kännit ja ammun itseäni aivoihin, kuten Tony Halme teki. Siihen asti saatte kärsiä minusta.
Mutta ei teillä mene huonosti, huomaatte sen, kun todella alatte tutustumaan internet-kansaan:
http://aijaa.com/n11NfR- Anonymouss
Hah! Minua eliitti ei kyllä enää huijaa! Taistelen sitä vastaan kuolemaan asti. En luovuta noin helpolla. Itsemurha on heikon ihmisen päätös, minä en ole sellainen. Joka tapauksessa eliitti romahtaa ennemmin tai myöhemmin mutta minä nopeutan sitä prosessia millä tavoin tahansa. Jos kuolen masennukseen, niin olkoon, edes yritin jotain.
Olen ylpeä siitä että en ole samanlainen kuin 90% ihmisistä meidän maapallollamme. Kuten sinäkin minä tunnen olevani siunattu eikä kukaan saa vietyä minun ylpeyttäni!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833536
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803226Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658