Miten ip-osoite ?

tiedottomasta tietoi

Miten näkee, että mistä ip-osoitteesta mikäkin viesti tulee ? Joku tuolla sanoi, että tietää, että jonkun ketjun viestit ovat samasta ip-osoitteesta. Onko se vain arvailua, vai näkeekö tavis sen jostain. hmmmm jos koko ketju on samasta ip-osoitteesta niin joku keskustelee yksikseen palstalla tai sitten saman perheen sisällä olevat keskustelevat palstan kautta :)

22

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skolla

      Se on ihan helppoa. Näkee jopa osoitteen.

    • tiedottomasta tietoi

      hei nyt minäkin hoksasin.... lähdekoodin kautta. yes

    • kekekekekekeke

      Joo, eipä näe mistään. Todistakaa minut vääräksi ja kaivakaa IP:ni tähän lähdekoodista...

    • Tuntematon henkilö

      Mitenkähän sää luulet näkeväs osoitteen nimettömästä prepaid mobiililaajakaista liittymästä? Osoitteen nähdäkseen pitäis paikantaa armeijan satelliitilla ja sitä ei tehdä kuin terroristi epäillyille!

      • turha juputtaa

        Eihän se leipurikaan osaa tietokone hommia.vaikka olis liten hyvä leipurin hommissa. Minä saan kyllä teidän kaikkien omat ipt selviksi Sama onko NE sit prepaid vaiko normaali kortil duunattuja. Tää on hakkeri duinii,EI täs mitään skoudeja tarvii. Helppoo kun heinätyö landella.


      • nörtille helppo skab

        Onpa jäbällä hintsusti tietoa. Silloin kun EI hiffaa kantsii olla Suu. Supussa. En mäkään pystys lekurin töitä hoitaan, MUTTA voi voi.


      • OskariOlematon0katu0
        turha juputtaa kirjoitti:

        Eihän se leipurikaan osaa tietokone hommia.vaikka olis liten hyvä leipurin hommissa. Minä saan kyllä teidän kaikkien omat ipt selviksi Sama onko NE sit prepaid vaiko normaali kortil duunattuja. Tää on hakkeri duinii,EI täs mitään skoudeja tarvii. Helppoo kun heinätyö landella.

        Ymmärrätkö ettei siinä prepaidissa lue kenenkään nimeä eikä palvelun tarjoajallakaan ole prepaidin hallussa pitäjästä tietoja kun siitä ei tehdä liittymä sopimusta vaan homma toimii niin että kunhan kuka tahansa lataa prepaid numeroon saldoa niin kuka tahansa voikäyttää sitä missä tahansa liittymän toiminta alueella.


      • OskariOlematon0katu0
        nörtille helppo skab kirjoitti:

        Onpa jäbällä hintsusti tietoa. Silloin kun EI hiffaa kantsii olla Suu. Supussa. En mäkään pystys lekurin töitä hoitaan, MUTTA voi voi.

        Ymmärrätkö ettei siinä prepaidissa lue kenenkään nimeä eikä palvelun tarjoajallakaan ole prepaidin hallussa pitäjästä tietoja kun siitä ei tehdä liittymä sopimusta vaan homma toimii niin että kunhan kuka tahansa lataa prepaid numeroon saldoa niin kuka tahansa voikäyttää sitä missä tahansa liittymän toiminta alueella.


    • sdfwe23456

      Ei mistään.

      Ainoastaan rikosilmoituksen kautta helsingin käräjäoikeuden päätöksellä operaattori saa sen kaivaa esiin.

      Muuten ei mitenkään.

      Kunhan veikkailevat ja provoavat.

    • IP vaihtuu

      Ei ainakaan Saunalahden IP osoitteella ketään voi jäljittää yhtään mistään.
      Saunalahden IP osoitehan vaihtuu joka kerta, kun tietokoneen yhdistät nettiin.
      Ennehän sitä varoiteltiin, että IP osoitteen kautta tietokoneen käyttäjä voidaan jäljittää kotiosoitteeseen saakka, jos tekee verkossa jotain rikollista esim. hakkeroi, mutta eihän vaihtuvaa IP osoitetta voi koskaan jäljittää.
      Tännekin kun kirjoittaa, niin voi joutua useamman kerran yhdistämään nettiin, koska keskusteluihin osallistuminen on estetty, kun samalla IP osoitteella on joku toinen käyttäjä saanut bannit ja operaattorin arpakone antaa mulle sen IP osotteen.

      Operaattori katkoo yhteyksiä, vaikka ei itse katkaisi, koska kun sait viestin lähetetyksi palstalle, niin seuraavaa viestiä et saanutkaan, kun operaattori katkaisi nettiyhteyden, ilman että nettiyhteys kokonaan olisi katkennut.

      • logeista tietoa

        Ei vaihtuva osoite jäljitystä estä. Operaattorin logeista löytyy tieto siitä, mikä liittymä on mitäkin osoitetta käyttänyt tiettynä aikana.


    • Tiedottamista tietoi

      No niin tulihan se totuus sieltä. . . . :)

    • roska poistot

      Siis totuus taitaa olla, että vain operaattorilta löytyy tiedot, eikä niihin kuka tahansa pääse käsiksi.
      Tuo Sanalahti vaihtuva vaihtaa kun katkaiset ja taas yhdistät niin IP osoite voi olla toinen.
      Olen joskus katsellut omia IP osoitteita ja ne voivat tulla mistä päin tahansa suomenniemeä.
      Yrityksillä on logitietoja ketkä sivuilla käyvät ja niin taitaa olla myös suomi24:llä, tosin tämän palstan nuijat sulkevat myös sääntöjen mukaisia mielipiteitä.

      • Kyllähullut komeroon

        Minusta kontrolleri, joka poistaa viestiketjuja pitäisi olla se joka päättää mitä poistetaan. Asialliset keskustelut pitäisi jäädä vaikka mielipiteistä ei kaikki pidäkään. Vai poistaako kone ne automatic jonkun pyynnöstä ? Täällä kokkola soitella on pari häirikkönä, jolla elämä ei ihan ole mallillaan, mutta niin taitaa olla monissa muissakin kylissä omat hulluna.


    • ilmotius

      onko tästä palstasta ilmoitettu viranomaisille

    • Mistä niitä senttejä

      ID osoite näkyy poliisille se ei ole vaihtuva ja IP osoite tallentuu operaattorin tietoihin.

      Älkää laittako tänne sontaa minäkin voin halutessani sotkea kaikki keskustelut.

      Suomi24 on yksityinen yritys ja omistajilleen hyvä busines, eli käyttäjät keräävät noilta reunamainoksilla rahaa jotka siirtyvät omistajien kassaan.

      • TietokoneVelho

        Paskat näissä vehkeissä mitään ID-osoitetta oo, tarkoitat MAC-osoitetta joka on jokaisessa laitteessa joka on yhteydessä verkkoon se on poltettu suoraan laitteeseen. IP-osoite taas on palveluntarjoajan osoittama tunnus jokaiselle koneella, se muuttuu, vaihtuu ja voi olla sama tietyillä ehdoilla. Näiden kahden avulla sekä palveluntarjoajan tiedoilla voidaan käyttä tietyyn pisteesen asti tunnistaa. Mutta sitä ei tee yksittäinen poliisi tai suomi24:n ylläpitäjä vaan tunnistus voidaan tehdä jos on (muistaakseniin) vahva rikosepäily.


      • tor-verrkko
        TietokoneVelho kirjoitti:

        Paskat näissä vehkeissä mitään ID-osoitetta oo, tarkoitat MAC-osoitetta joka on jokaisessa laitteessa joka on yhteydessä verkkoon se on poltettu suoraan laitteeseen. IP-osoite taas on palveluntarjoajan osoittama tunnus jokaiselle koneella, se muuttuu, vaihtuu ja voi olla sama tietyillä ehdoilla. Näiden kahden avulla sekä palveluntarjoajan tiedoilla voidaan käyttä tietyyn pisteesen asti tunnistaa. Mutta sitä ei tee yksittäinen poliisi tai suomi24:n ylläpitäjä vaan tunnistus voidaan tehdä jos on (muistaakseniin) vahva rikosepäily.

        Totta kirjoitat ja kunhan käytät tor-verkkoa loppuu tutkiminen hyvin nopsaan ja hyvin helppo juttu kokeilkaa


      • helppojuttu
        tor-verrkko kirjoitti:

        Totta kirjoitat ja kunhan käytät tor-verkkoa loppuu tutkiminen hyvin nopsaan ja hyvin helppo juttu kokeilkaa

        minä voin antaa ohjeita tor-verkon käyttöön


      • Äly hoi älä jätä!
        TietokoneVelho kirjoitti:

        Paskat näissä vehkeissä mitään ID-osoitetta oo, tarkoitat MAC-osoitetta joka on jokaisessa laitteessa joka on yhteydessä verkkoon se on poltettu suoraan laitteeseen. IP-osoite taas on palveluntarjoajan osoittama tunnus jokaiselle koneella, se muuttuu, vaihtuu ja voi olla sama tietyillä ehdoilla. Näiden kahden avulla sekä palveluntarjoajan tiedoilla voidaan käyttä tietyyn pisteesen asti tunnistaa. Mutta sitä ei tee yksittäinen poliisi tai suomi24:n ylläpitäjä vaan tunnistus voidaan tehdä jos on (muistaakseniin) vahva rikosepäily.

        Ymmärrätkö ettei siinä prepaidissa lue kenenkään nimeä eikä palvelun tarjoajallakaan ole prepaidin hallussa pitäjästä tietoja kun siitä ei tehdä liittymä sopimusta vaan homma toimii niin että kunhan kuka tahansa lataa prepaid numeroon saldoa niin kuka tahansa voikäyttää sitä missä tahansa liittymän toiminta alueella.


      • TietokoneVelho
        Äly hoi älä jätä! kirjoitti:

        Ymmärrätkö ettei siinä prepaidissa lue kenenkään nimeä eikä palvelun tarjoajallakaan ole prepaidin hallussa pitäjästä tietoja kun siitä ei tehdä liittymä sopimusta vaan homma toimii niin että kunhan kuka tahansa lataa prepaid numeroon saldoa niin kuka tahansa voikäyttää sitä missä tahansa liittymän toiminta alueella.

        Ymmärtkö sitä että sun matkapuhelimessa on kuitenkin sama tunniste, eli MAC-osoite. Tietysti jos oot ostannu käteisellä luurin niin aina vaikeampaa jäljittää, mutta jos käytät esim Facebookia samalla puhelimella voidaan sitä kautta jäljittää IP tiettyyn henkilöön (ainakin teoriassa). Lisäksi matkapuhelin verkosta voidaan saada sijaintitietoja joilla voidaan rajata mahdollisia henkilöitä sen mukaan missä puhelin kulkee.

        TOR-verkko on periaatteessa paras/ainoa keino suojautua, mutta jossain tapauksissa sen kautta tulevat pyynnöt aiheuttavat palvelun käyttön eston.


        Usko asiantuntijaa niin pääset helpommalla. Kun käytät internettiä sinut voidaan aina jäljittää!


      • it-asiantuntija9
        TietokoneVelho kirjoitti:

        Ymmärtkö sitä että sun matkapuhelimessa on kuitenkin sama tunniste, eli MAC-osoite. Tietysti jos oot ostannu käteisellä luurin niin aina vaikeampaa jäljittää, mutta jos käytät esim Facebookia samalla puhelimella voidaan sitä kautta jäljittää IP tiettyyn henkilöön (ainakin teoriassa). Lisäksi matkapuhelin verkosta voidaan saada sijaintitietoja joilla voidaan rajata mahdollisia henkilöitä sen mukaan missä puhelin kulkee.

        TOR-verkko on periaatteessa paras/ainoa keino suojautua, mutta jossain tapauksissa sen kautta tulevat pyynnöt aiheuttavat palvelun käyttön eston.


        Usko asiantuntijaa niin pääset helpommalla. Kun käytät internettiä sinut voidaan aina jäljittää!

        höpö höpö palveluestot voi aina kiertää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe