Ei!
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,
- hän opettaa teille kaikki
- ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Koko Raamattu kertoo meille siitä että Isä Poika ja Pyhä Henki on YKSI Jumala.
Pyhä Henki ei puhu mitään sellaista jota Pyhä Raamattu, Jumalan sana, ei todista.
Kilveksi parannussaarnaa vastaan?
2
66
Vastaukset
- teu.
jOH. 14:26- KERROTAAN VIITE. Ilm. 1:4. lue. teksti .
Ilmestyskirjan 2,3, luvuissa olevat kristuksen kirjeet Aasian maakunnan 7:stä seurakunnasta ". kirjoita niiden enkeleille , näistä seurakunnista on luettelo 1:11. Jumalan valtaistuimen edessä olevat 7 Henkeä joista Ilm. 4:5. kuvaa 7 tulisoihtua
, Ja Ilm. 5:6. yhtä m,onta silmää . Tarkoittavat Jumalan Henkiä , ja Hänen kaiken-
puolisessa troiminassaan ja vaikutuksessaan Maailmassa , Ilm. kirjassa usein
esiintyvä luku 7. on Jumalallinen täydellisyyden luku . Näitä Jumala Hengen töitä ja vaikutuksia ovat. :
1. Synnintunto lain kautta.
2.Kristuksen ja Hänen Armonvaltakuntansa kirkastaminen ,
... armosta ja Jumalan lapseudesta. todistaminen evankeliumin sanan kautta.
3. Jumalan sanassa ilmoitettuunn kaikkeen totuuteen johtaminen .
4. Rukouksen Henkenä oikeaan Rukousmielen ja uskon rukouksen vaikutus.
5. Lihan ja turmeltuneen luonnon ja sen töiden tukahduttaminen ,
... ja kuolettaminen uskovissa .
6. Voiman antaminen Jeesuksen todistajana ja palvelijana .
7, Tulevia lopunaikoja ja Iäisyyttä koskevia asiain ja tapausten ilmoittaminen
... apostolien kautta ja näiden ilmoitusten ymmärtäminen /ajan tapausten niiden valossa seuraamiseen johtaminen. . - sau***
Miten se sitten oli VT aikana. Oliko Jumala vai yksin Jumala pyhän hengen kanssa.
Vähän outoa minun mielestä. Käytän myös järkeä Jumalasta puhumisessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849