Haluaisin pyytää toiseksi kaasokseni, vanhemman siskoni kanssa, nuorempaa siskoani, joka on häiden aikaan 17-vuotias. Mietin vain, onko soveliasta pyytää alaikäistä kaasoksi? - Mitä olette mieltä?
Alaikäinen kaaso
7
4038
Vastaukset
- Sopii hyvinkin
Kaasoksi sopii erittäin hyvin minkäikäinen läheinen hyvänsä!
Hääthän ovat kaunis onnellinen tapahtuma,
ja mikä sen sopivampi kokemus nuorelle neidille!
Pyydä ihmeessä,
uskon että myös siskosi on vain hyvillään! - kun
morsiamella on vain yksi kaaso!
morsiusneitoja voi olla vaikka kuinka monta.- inna
Missään en ole tuollaiseen sääntöön kyllä törmännyt, että vain yksi kaaso voi olla.
Itselläni on kaksi kaasoa ja lähipiirissäni on ollut useammin kaksi kaasoa kuin yksi kaaso. Ei ikinä ole mieleenkään tullut, että kuulukos sen nyt olla yksi vai kaksi... =o)
Vaikuttaapa nyt siltä, että kyseessä on vain tapa muiden joukossa, tapa joka vaihtelee kuten ihmisillä nyt tavat vaihtelevat eri asioiden toteuttamisessa.
Onko Suomessa muuten morsiusneitoperinnettä vai onko se enemmänkin amerikkalainen tapa? - Ellu
Niinkö? Olin kesällä häissä joissa oli kaksi kaasoa eikä yhtään morsiusneitoa. Kaasona oli sisko ja morsiamen paras ystävä. Ei kai sitä missään ole kielletty.
- kun
Ellu kirjoitti:
Niinkö? Olin kesällä häissä joissa oli kaksi kaasoa eikä yhtään morsiusneitoa. Kaasona oli sisko ja morsiamen paras ystävä. Ei kai sitä missään ole kielletty.
nykyihmiset kun haluavat heittää kaikki perinteet ja vanhat tavat romukoppaan turhina.
esim.
http://www.amoriini.com
löytyy paljon vanhoja häätapoja. sieltä löytyy myös tieto, että morsiamella oli vain yksi kaaso, joka auttoia morsianta kihlausaikana ja hääpäivänä ja tämä kaaso oli usein nimenomaan vanhempi, jo naimisissa oleva (varakas) nainen.
mitään lakia ei näistä asioista ole, mutta vanhoista perinteistä löytyy paljon käyttö tietoa, jos niitä arvostaa.
- inna
Ei siihen ole olemassa mitään soveliaisuussääntöä - voihan juuri ripiltä päässeen (15v) pyytää kummiksikin lapselle. 17-vuotias on mielestäni ikänsä puolesta täysin sopiva kaasoksi.
- Amalga
Ongelmia:
A) Hän ei pääse mahd. polttareissasi ravintoloihin/baareihin. Ongelmaa ei tietysti ole, jos polttareita ei järjestetä näin.
B) Et voi pyytä häntä hoitamaan joitain asioita esim. ajokortittomuuden takia.
C) Kuinka teini-ikäisen kärsivällisyys riittää kaason tehtäviin?
Kaikkeen tähän vaikuttaa tietysti sinun, häidesi ja sisaresi luonne. Voi olla ettei ongelmia tule.
Mutta muista pohtia kaikki asiat ensin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973