Heipsan,
olen ekaa kertaa pystyttämässä omaa kasvimaata viljelypalstalle. Palstani sijaitsee hyvin savisella maalla ja olen ymmärtänyt, että siihen olisi hyvä sekoittaa hevosenlantaa ravinteita antamaan. Läheiseltä hevostallilta saa kuulemma kyädä hakemassa lantaa niin paljon kuin jaksaa kantaa. Ratsutallin mukaan parhaiten lannoitteeksi sopii puhdas hevosenlanta, mutta joillain puutarhasivustoilla kuitenkin sanotaan tämän polttavan kasvien juuret. Voiko tuollaista maneesin laidalta noudettua tuoretta lantaa siis käyttää hyötykasvien viljelyyn vai pitäisikö sille tehdä ensin jotain?
Hevosenlanta lannoitteena
1
209
Vastaukset
- poltinkarva
Minä olen hakenut kanalasta suoraan vaan. Sitä kanantuotetta olen käyttänyt omanapuiden ja pensaiden lannoitukseen keväisin. Ajattelen, että paras käyttää hevonkakkaa säästeliäästi viljelypalstalla. Lisäksi sopiva lainnoituksen määrä riippuu siitä, mitä kasvia viljellään. Heppojen kuivikkeena käytetään tavallisesti raakaa turvetta, että happamuus mietityttää. Viime talvena oli tosin pulaa kuiviketurpeesta. Ehkä siellä maneesin laidalla on pelkkää heponkakkaa, ilman turvetta.
Sitä savista viljelypalstaa voi parantaa hiekalla ja puutarhaturpeella. Se hepotuote pitää ainakin hyvin sekoittaa kasvualustaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323106Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua402374Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652157Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241697- 601153
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958