Tilanne: olen opiskellut nykyisessä oppilaitoksessa viime syksystä lähtien, eli status on opiskelija. Nyt olen maaliskuulta lähtien ollut sairaslomalla pahentuneen masennuksen takia.
Nyt psykologin kanssa on ollut puhetta, että en hakisikaan Kelan tukea terapiaan (syistä joita en viitsi eritellä, johtuu ihan muusta kuin kunnostani, sen puolesta olisin melko varmasti siihen oikeutettu), vaan hän ohjaisi minut YTHS:n lyhytterapiaan.
Kirjoittaako psykiatri B-lausunnon masennuspotilaalle, mikäli ei ole tarkoitus hakeutua Kelatuettuun terapiaan? Lausunto olisi siis vain sairauspäivärahaa varten.
Kelan sivut olen mielestäni lukenut oikein- ja väärinpäin, mutta ei sieltä löydy vastausta tähän, enkä oikein haluaisi käydä kysymässä, leimaavat vielä työkykyiseksi tai jotain: voinko sairauslomalla opinnoista ollessani _aloittaa_ osa-aikaiset työt? Jatkaa niitä ilmeisesti voisi, mutta miten käy, jos aloittaa sellaisen? Ja vähentääkö se sairauspäivärahaa? Eli onko edes mitään järkeä haaveilla pysyvänsä yhteiskunnassa kiinni jos sairaslomalle on päätynyt?
Sairauspäiväraha, opiskelu ja osa-aikainen työ
Jäänkö kotiin makaamaan?
1
1033
Vastaukset
- dessa1
Töitä tai opiskelua et voi tehdä samanaikaisesti kun olet sairauspäivärahalla, olet silloin työkykyinen. Ja jos olet työkykyinen niin älä hae sairauspäivärahaan vielä jatkoa vaan kokeile ensin töitä. jos työnteko ei onnistu niin haet sitten vasta jatkoa saikulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471