Moniurahihnan vaihtoväli

toyoooota

Kuinka pitkään voi yleensä ajella Toyota Yariksella jotta tuo kallis hihna pitää vaihtaa?
On meinaan kallis Yarikseen tuo moniurahihna... reilut 100e ja hinta sen vuoksi kallis kun autossa on ilmastointi. ILman ilmastointia oleviin autoihin voi hihnan saada n.10eurolla.
Siis kuinka pitkään tuollainen hihna kestänee??

32

14863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terv. autokorjaamost

      Maksmissaan 80.000 km tai riippuen auton iästä max. 5 vuotta. Tämä on Toyotan heikko kohta ja kannattaa selvittää milloin viimeksi vaihdettu. Meillä on huollossa useampia konerikko Toyotia tämän vuoksi. Suosittelen käyttämään Toyotan alkuperäisosia näissä tarvikkeissa. Maksaa vähän enemmän mutta tietää mitä ostaa.

      • Aika kultaa

        Ajoin alkuperäisellä apulaitehihnalla yli 7v/200 tkm corollassa. Ei kitissyt, eikä vinkunut, mutta sisäpinta oli kuivunut ja halkeillut. Ei mitään vakavaa. Tarvikeremeli maksoi ~20 e ja vaihdoin itse. Yariksen hihnan hinta kuullostaa marmoritiskin hinnalta. Joka vaivautuu merkkiliikkeeseen ihmettelemään hintoja, maksaa mukisten aina sen mikä pyydetään.

        Kallein hihna kakkakopan yarikseen maksaa motonetissä 23,50. Ehkäpä Toyotan Originaalihihnassa on lehtikultaa.


      • Masentaja.

        Vain on tullut konerikkoja apulaitehihnan hajoamisen vuoksi. Miten se auto sitten hajosi. Keittikö kone ennenkuin akku loppui?

        Latauksen merkkivalohan tuossa tilanteessa pärähtää samantien kojetauluun.


      • bnbnbn1

        Ei tuo mikään maksimi ole, itsellä nyt ajettu 110tonnia eikä mitään häikkää. Merkkiliikkeessähän ne vaihtaa nuo mielellään ja maksaa reilun satasen vaikka hihna olisi kunnossa.


      • jakopää

        Siis moniurahihnan katkeamisesta johtuva konerikko Toyotassa ? Eiköhän se ole jakopäänhihnan katkeaminen mikä konerikon aiheuttaa Herra autokorjaamon mies :)


      • Avensis06

        Mulla moniurahihna avensiksessa kesti 10v ja 500 tkm kun meni poikki. Ei vaurioita enempää mutta matka katkeaa.


    • ghdbv

      Minkä ikäinen yaris sulla on, itellä oli 05 ja oli 2 hihnaa toinen ohjaustehostimelle, toinen muille apulaitteille eikä maksanu ku kolmisenkymppiä yhteensä(motonetissä,gatesin hihnat). Joskus olin530d bemu jossa kaikki apulaitteet pyöri samalla hihnalla ja se mkso 80-90€ hhna oli tyyliin 6pk2100, eli 6 urainen yli 2 metriä pitkä, joten ihan näillä lämpimillä en usko että jarpan konehuoneessa on yli 2 metrinen moniurahihna. Tietty jos oot kysyny hintaa asennettuna, niin asennus on helposti se viiskybää.

      • aloittaja.........

        vuosimallia 05 ja ilmastointi samassa ja se nostaa kuulemma hihna kun kaikki toimii yhdellä ainoalla hihnalla ei kahta ole siis tässä autossa


    • The Köle

      -ei kysymykseesi ole selkeää luvuilla mitattavaa faktaa.....asia riipppuu niin paljon ajotavasta.

      -itse olen pitänyt sellaisena varmuuden maksimointina, että käyttöhihnat vaihdetaan jakohihnan vaihdon yhteydessä.....

      .....nykyautoissa on ketju, joten pitää alkaa miettimään uutta vaihtosääntöä.......

      • köfffff

        the köle älä puhu paskaa , moniurahihnan vaihtoväli ei riipu ajo tavasta........... nykyautoissa on ketju höpö höpö löpö löpö. ketjut on poistumassa hihnaa tilalle. paitsi tojotassa jossa moottorit on 80-luvulta. moottorit imee öljyn vaihtovälillä jopa 8 litraa, kun sylinterit on soikeat kun tojota lootan merkin rinkulat.


      • The Köle
        köfffff kirjoitti:

        the köle älä puhu paskaa , moniurahihnan vaihtoväli ei riipu ajo tavasta........... nykyautoissa on ketju höpö höpö löpö löpö. ketjut on poistumassa hihnaa tilalle. paitsi tojotassa jossa moottorit on 80-luvulta. moottorit imee öljyn vaihtovälillä jopa 8 litraa, kun sylinterit on soikeat kun tojota lootan merkin rinkulat.

        Taas tämä pelle on puuttuu asioihin, mistä ei tiedä.

        80-luvulla kaikki halpisvalmistajatkin siirtyivät hihnaan, 2000-luvulla ketjut tulivat taas takaisin.......

        Ja Sorry, ajotavalla tarkoitin ajosuoritetta/v joka vaikuttaa siltäosin asiaan, että kumin kestävyyteen vaikuttaa oleelisesti IKÄ.

        100tkm ajetussa 3v autoosa on paremmassa kunnossa oleva hihna kuin 100tkm ajetussa 6v autossa.


      • asentaja..
        The Köle kirjoitti:

        Taas tämä pelle on puuttuu asioihin, mistä ei tiedä.

        80-luvulla kaikki halpisvalmistajatkin siirtyivät hihnaan, 2000-luvulla ketjut tulivat taas takaisin.......

        Ja Sorry, ajotavalla tarkoitin ajosuoritetta/v joka vaikuttaa siltäosin asiaan, että kumin kestävyyteen vaikuttaa oleelisesti IKÄ.

        100tkm ajetussa 3v autoosa on paremmassa kunnossa oleva hihna kuin 100tkm ajetussa 6v autossa.

        taas tämä pelle the köle joka ei tiedä autoilusta MITÄÄN. edeleenkin 2000- luvulla kaikki paitsi tojota ovat siirtyneet hihnaan.... jako hihnan vaihdolla ei ole merkitystä onko autolla ajettu 3v vai 6v aikana jokin 100tkm. tämäon vain tojotan heik0n laadun tuoma lisä rasite.. se ei sinusta tie autoista tietäjää jos ajat tojotalla 500tkm kaikki tehdään korjaamolla, ainakin sinun kertomuksista päätellen. ohjekirja ei ole raamattu, tee oikeesti autollesi muutakin kuin tankkaat sen. EHKÄ,EHKÄ,puhut näistä asiosta sen jälkeen kokemuksen rikkaampana.


      • The Köle
        asentaja.. kirjoitti:

        taas tämä pelle the köle joka ei tiedä autoilusta MITÄÄN. edeleenkin 2000- luvulla kaikki paitsi tojota ovat siirtyneet hihnaan.... jako hihnan vaihdolla ei ole merkitystä onko autolla ajettu 3v vai 6v aikana jokin 100tkm. tämäon vain tojotan heik0n laadun tuoma lisä rasite.. se ei sinusta tie autoista tietäjää jos ajat tojotalla 500tkm kaikki tehdään korjaamolla, ainakin sinun kertomuksista päätellen. ohjekirja ei ole raamattu, tee oikeesti autollesi muutakin kuin tankkaat sen. EHKÄ,EHKÄ,puhut näistä asiosta sen jälkeen kokemuksen rikkaampana.

        Turhaan höpäjät. :-)

        -Corolla-83 oli ketju ja jopa työntötangot. mutta mun 1987 Carinassa oli jo kannen yläpuolinen nokka-akseli ja hihna....kun taas 2000-luvun vvt-i moottoreissa taas palattiin ketjuun.

        PS. tuota Carinaa ei käytetty 60->360tkm aikana KERTAAKAAN. -nykyään en vain viitsi/ei ole aikaa/ei ole paikkaa tahria käsiään likaan


      • The Köle
        The Köle kirjoitti:

        Turhaan höpäjät. :-)

        -Corolla-83 oli ketju ja jopa työntötangot. mutta mun 1987 Carinassa oli jo kannen yläpuolinen nokka-akseli ja hihna....kun taas 2000-luvun vvt-i moottoreissa taas palattiin ketjuun.

        PS. tuota Carinaa ei käytetty 60->360tkm aikana KERTAAKAAN. -nykyään en vain viitsi/ei ole aikaa/ei ole paikkaa tahria käsiään likaan

        -siis käytetty PAJALLA :-) -vaan tein kaiken itse......


    • tyhmä ei oo se joka

      pyytää. mistähän oot löytäny hihnalle hinnan? motonetissä maksaa 9 - 24€ tuo hihna.

    • tyhmä ei oo se joka
    • aloittaja.....

      Tuon yariksen hihnan hinta todella on yli 100e ja siksi kun siinä on ilmastointi. Kysyin kahdesta eri paikasta ja sama vastaus tosin toinen myyjöä sanoi tsekin että kallis hihna yarikseen on. Motonetin ja muiden hihnat eivät kuulemma sovi autoon jossa ilmastointi. Tuo on kuulemma 1,70m pitkä hihna ja ei tosiaan sovi se halpa joka-auton hihnamalli.

      • Marmoritiskin_hintoja

        Edellä oli linkki Mister-auton verkkokauppaan, jossa Gates-hihna ilmastoidulle Yarikselle maksaa 13.31 €. Hihnan pituus on 1760 mm, Gates on luotettava laatuhihnojen valmistaja.
        Kannaako maksaa samasta tavarasta ylimääräistä?


    • tyhmä ei oo se joka

      ajele sitte sillä vanhalla hihnalla kunnes rupee silmämääräsesti näkymään kulumisen jälkiä, tuo 100 hinta on jo ryöstämistä tai jos on pakko ostaa kokeile ainakin tinkiä hinnasta pois kymppi tai kaks.

    • hihna

      a vensis 2005 t25 apu hihnan v aihto väli

      • carman

        GATES Moniurahihna Artikelnummer 4PK1210GATES Moniurahihna 4PK1210
        Tämä on yleiskuva
        Ole ensimmäinen

        Tuotekoodi: 4PK1210
        GATES Moniurahihna Micro-V® Horizon

        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Valmistusvuoteen:
        10/2013
        Rakennemalli:
        Belta
        Apulaitteet:
        Laturi
        Valmistusvuoteen:
        08/2008, 04/2013
        Rakennemalli:
        Vios
        Apulaitteet:
        Laturi
        Varusteet:
        Autoihin, joissa ilmastointi
        Lohkojen erottelu:
        Valmistusvuosi alkaen:
        08/2008
        Vasen / oikea liikenne:
        Ohjaus vasemmalla
        Materiaali:
        EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
        Näytä OEM-numerot
        Moniurahihna 18% alennus 13,68 €
        11,22 €
        sis. Alv 24%

        1
        Lisää koriin
        varastossa
        Asiakkaat ostivat myös
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        1
        Nämä tuotteet saattavat myös kiinnostaa sinua

        BOSCH Sytytystulppa Avainväli: 16 Artikelnummer 0 242 232 802
        BOSCH Sytytystulppa 0 242 232 802
        BOSCH TOYOTA YARIS - Moniurahihna (0 242 232 802) TestMoniurahihna BOSCH(0 242 232 802) varten TOYOTA YARIS hinnatBOSCH Moniurahihna 0 242 232 802 varten TOYOTA YARIS 1.3 4WD (NCP92_) 87 HV ostaaTOYOTA YARIS 1.3 4WD (NCP92_) 87 HV valmistusvuosi 08.2007 - Moniurahihna (0 242 232 802) BOSCH VerkkokauppaTOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) BOSCH Moniurahihna 0 242 232 802 ostaaMoniurahihna Art. No: 0 242 232 802 valmistaja BOSCH varten TOYOTA YARIS edullisestiMoniurahihna (0 242 232 802) valmistaja BOSCH varten TOYOTA YARIS 1.3 4WD (NCP92_) 87 HV valmistusvuosi 08.2007, 87 PS kannattavaBOSCH TOYOTA YARIS - Moniurahihna (0 242 232 802) TestMoniurahihna BOSCH(0 242 232 802) varten TOYOTA YARIS hinnatBOSCH Moniurahihna 0 242 232 802 varten TOYOTA YARIS 1.3 4WD (NCP92_) 87 HV ostaaTOYOTA YARIS 1.3 4WD (NCP92_) 87 HV valmistusvuosi 08.2007 - Moniurahihna (0 242 232 802) BOSCH Verkkokauppa
        PrevNext
        8.0/10 Arvostelut - 1
        Tuotekoodi: 0 242 232 802
        BOSCH Sytytystulppa Premium 4 Avainväli: 16

        510, FR 78 X
        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Avainväli:
        16
        Ulkokierre [mm]:
        14
        Kierteen pituus (mm):
        19
        Kipinäetäisyys [mm]:
        4
        Kierrenousu (mm):
        1,25
        Kärkiväli (mm):
        1,0
        Määräyksikkö:
        Sarja
        Lisää
        Moniurahihna 18% alennus 18,48 €
        15,15 €
        sis. Alv 24%

        1
        Lisää koriin
        varastossa
        NK Jarrupala, levyjarru Artikelnummer 224576
        NK Jarrupala, levyjarru 224576
        Ole ensimmäinen

        Tuotekoodi: 224576
        NK Jarrupala, levyjarru

        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Valmistusvuoteen:
        10/2013, 04/2013
        Rakennemalli:
        Belta, Vios
        Lohkojen erottelu:
        Kulumisenilmaisimen liitos:
        224576 - akustisella kulumavaroittimella
        akustisella kulumavaroittimella
        Korkeus 1 (mm):
        49,50
        Leveys 1 (mm):
        122,30
        Paksuus/voimakkuus 1 [mm]:
        18,20
        Pakkauspituus [cm]:
        15,00
        Pakkausleveys [cm]:
        8,00
        Pakkauskorkeus [mm]:
        8,00
        Näytä OEM-numerot
        Moniurahihna 18% alennus 41,58 €
        34,10 €
        sis. Alv 24%

        1
        Loppu varastosta
        Ilmoittakaa minulle saatavuusNäytä vastikkeet
        DENSO Pyyhkijänsulka Etu, oikea, Standard, 350mm Artikelnummer DM-035
        DENSO Pyyhkijänsulka DM-035
        8.9/10 Arvostelut - 28
        Tuotekoodi: DM-035
        DENSO Pyyhkijänsulka Etu, oikea, Standard, 350mm

        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Asennuspuoli:
        Etu, oikea
        Tuotelinja:
        Standard
        Pituus (mm):
        DM-035 - 350
        350
        Pituus (tuumaa):
        14
        Paino [g]:
        120
        Näytä OEM-numerot
        Moniurahihna 18% alennus 8,48 €
        6,95 €
        sis. Alv 24%

        1
        Lisää koriin
        varastossa
        DENSO Pyyhkijänsulka Etu, vasen, Standard, 600mm Artikelnummer DM-560
        DENSO Pyyhkijänsulka DM-560
        8.8/10 Arvostelut - 27
        Tuotekoodi: DM-560
        DENSO Pyyhkijänsulka Etu, vasen, Standard, 600mm

        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Asennuspuoli:
        Etu, vasen
        Tuotelinja:
        Standard
        Pituus (mm):
        DM-560 - 600
        600
        Pituus (tuumaa):
        24
        Paino [g]:
        232
        Näytä OEM-numerot
        Moniurahihna 18% alennus 12,48 €
        10,23 €
        sis. Alv 24%

        1
        Lisää koriin
        varastossa
        DENSO Pyyhkijänsulka Etu, vasen, Standard Spoiler, 600mm Artikelnummer DMS-560
        DENSO Pyyhkijänsulka DMS-560
        9.3/10 Arvostelut - 3
        Tuotekoodi: DMS-560
        DENSO Pyyhkijänsulka Etu, vasen, Standard Spoiler, 600mm

        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Asennuspuoli:
        Etu, vasen
        Tuotelinja:
        Standard Spoiler
        Pituus (mm):
        DMS-560 - 600
        600
        Pituus (tuumaa):
        24
        Paino [g]:
        301
        Näytä OEM-numerot
        Moniurahihna 18% alennus 12,48 €
        10,23 €
        sis. Alv 24%

        1
        Lisää koriin
        varastossa
        VAICO Jarrulevy Ø: 275mm, Tuuletettu Artikelnummer V70-80018
        VAICO Jarrulevy V70-80018
        Ole ensimmäinen

        Tuotekoodi: V70-80018
        VAICO Jarrulevy Ø: 275mm, Tuuletettu

        TOYOTA VIOS/YARIS Sedan (ZSP9_, NCP9_) 1.3 4WD (NCP92_) Lähettäjä (keneltä) Vuosi 08.2007 87 HV
        Asennuspuoli:
        Etuakseli
        Jarrujärjestelmä:
        ajoneuvoille levyjarrut takana
        Läpimitta [mm]:
        V70-80018 - 275
        275
        Jarrulevytyyppi:
        V70-80018 - Tuuletettu
        Tuuletettu
        keskittämisläpimitta [mm]:
        55
        Reikien määrä:
        4
        Reikäympyrä-Ø [mm]:
        100
        Jarru


    • Nimime

      Avensis 2013 uutena ostettu. Eka hihna ja rullat kesti 20tkm. Seuraavat 20tkm jne. Japanin laatua on toyota. Camry tulee samaa kuraa, tai vieläkin heikompaa.

      • Toyota-trollipoju_Pentti

        Pentti hei. Etkö ymmärrä että sairas ja surkea valehtelusi ei vakuuta ketään ja paljastaa vain avuttomuutesi merkanttina teknisten asioiden kanssa.


      • Anonyymi

        Ammu ittes Juntti, ota hihnat mukaan arkkuun. Kiitos etukäteen.


      • Anonyymi

        Keksitty valejuttu.


      • Anonyymi

        Aika heikko esitys tojolta


    • Gpulaaho

      Corolla Verso 2006 aj. 141000 km. Vaihdatutin merkkiliikkeessä ja varmuuden vuoksi. Oli alkuperäinen (12v) ja toimi vielä moitteettomasti. Pieniä halkeamia oli hihnan sisäpuolella. 40 € hihna ja työ 50€.

      • Anonyymi

        Ajeluympäristön luulisi vaikuttavan apulaitehihnojen kestoon kun ovat ulkoisesti alttiina pölylle, hiekalle, vedelle, suolalle jne. Paljon hiekkateillä ajelevan kannattaisi vaihtaa useammin. Mikä vaihtoväli sitten lienee


    • Anonyymi

      Vw jetta fsi 06 nyt vaihdettu alkuperäinen hihna olis vieläkin kestänyt ei ongelmia mutta kuitenkin varmuuden vuoksi tuli vaihdettua. Ajettu yli 140tkm. Joten kyllä kestää ja kestää. Kannattaa käyttää alkuperäis osia tämmöisissä paikoissa.

    • Anonyymi

      Fagiit ei kestä ikinä 100 000km. Ja ruostuu 6 vuodessa puhki ja jos automaatti niin aski paskana jo 50 000km. Ranskalaisetkin on huomattavasti parempia ja ne on täysin paskoja. Pata on mm Volvo V 50 1,6l. Aina paskana tietty.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe