Joko voin heittää toivon että jackmanii on kuollut sateisen syksyn/talven jäljiltä vai odotanko vielä..tämä on IV aluetta, mutta suojaisa paikka ja ko kärhö on kukkinut kolmena kesänä. Samassa juuripaakussa on myös joku toinen isompi vaaleanpunertava jalokärhö, joka kukkinut hyvinkin myöhään, elokuun lopulla. Tuli kaupanpäälle siis:). Nyt on aivan elottoman näköinen edelleen tuo jalokärhö, olen sen leikannut alas, kovin on harmaa eikä uusia alkuja näy:( Pikkuisen on painunut kuopalle siitä taimen kohdalta, mutta ollut noin jo pari vuotta., Talviturve oli päällä talven. Odotanko vielä hetken vai kaivanko ylös ja ostan uuden?
Myös kaikki jaloruusuni ovat tainneet kuolla tämän talven aikana, liekkö sitten nekin suuttuneet liiasta kosteudesta vai mikä lie..
Onko jackmanii kuollut..
4
368
Vastaukset
- tulee tulee
Isokukkaiset kärhöt ovat myöhäisiä, olen kolmosella, eikä täälläkään vielä minkäänlaista eloa, odottele rauhassa, kyllä ne tulee.
Pitäiskö tuo paksu talviturve ottaa pois ja annat vettä juurelle sekä lisäät hyvää uutta multaa. - bariosi
Kiitos sinulle:)! Taidan olla liian kärsimätön, ruusut jo ostin eilen uudet mutta kärhöä en vielä. Odottelen nyt pari viikkoa vielä ainakin ett josko kuitenkin...talviturpeen poistin jo jokunen viikko sitten, kastellut olen nyt vähän putken kautta (menee juurille). Siispä, kärsivällisyyttä ja toivotaan parasta:D.
- Marianne18
Täällä kolmosvyöhykkeellä ei minulla näy vielä kaikissa kärhöissäni näy alkuje kuten ei jackmannissakaan. Samoin jaloruusut ovat olleet myöhässä. Vasta nyt on ruvennut enemmän pukkaan uutta alkua. Joten ei kannata hätäillä vieläkään.
- tutkin eilen
Meillä tuli viime vuonnakin tosi myöhään, joten anna olla rauhassa. Menin kerran kuopimaan, ja tein vain vahinkoa alussa oleville silmuille.
Meilläkään ei vielä näe alkuja, koska se on nyt myöhässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633983Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493040Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312981Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882064Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101166- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde29994- 58972
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954