Joko voin heittää toivon että jackmanii on kuollut sateisen syksyn/talven jäljiltä vai odotanko vielä..tämä on IV aluetta, mutta suojaisa paikka ja ko kärhö on kukkinut kolmena kesänä. Samassa juuripaakussa on myös joku toinen isompi vaaleanpunertava jalokärhö, joka kukkinut hyvinkin myöhään, elokuun lopulla. Tuli kaupanpäälle siis:). Nyt on aivan elottoman näköinen edelleen tuo jalokärhö, olen sen leikannut alas, kovin on harmaa eikä uusia alkuja näy:( Pikkuisen on painunut kuopalle siitä taimen kohdalta, mutta ollut noin jo pari vuotta., Talviturve oli päällä talven. Odotanko vielä hetken vai kaivanko ylös ja ostan uuden?
Myös kaikki jaloruusuni ovat tainneet kuolla tämän talven aikana, liekkö sitten nekin suuttuneet liiasta kosteudesta vai mikä lie..
Onko jackmanii kuollut..
4
377
Vastaukset
- tulee tulee
Isokukkaiset kärhöt ovat myöhäisiä, olen kolmosella, eikä täälläkään vielä minkäänlaista eloa, odottele rauhassa, kyllä ne tulee.
Pitäiskö tuo paksu talviturve ottaa pois ja annat vettä juurelle sekä lisäät hyvää uutta multaa. - bariosi
Kiitos sinulle:)! Taidan olla liian kärsimätön, ruusut jo ostin eilen uudet mutta kärhöä en vielä. Odottelen nyt pari viikkoa vielä ainakin ett josko kuitenkin...talviturpeen poistin jo jokunen viikko sitten, kastellut olen nyt vähän putken kautta (menee juurille). Siispä, kärsivällisyyttä ja toivotaan parasta:D.
- Marianne18
Täällä kolmosvyöhykkeellä ei minulla näy vielä kaikissa kärhöissäni näy alkuje kuten ei jackmannissakaan. Samoin jaloruusut ovat olleet myöhässä. Vasta nyt on ruvennut enemmän pukkaan uutta alkua. Joten ei kannata hätäillä vieläkään.
- tutkin eilen
Meillä tuli viime vuonnakin tosi myöhään, joten anna olla rauhassa. Menin kerran kuopimaan, ja tein vain vahinkoa alussa oleville silmuille.
Meilläkään ei vielä näe alkuja, koska se on nyt myöhässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877