Kolmas lapsi

teenmom95

Olen 17vuotias teiniäiti! Saimme poikaystäväni kanssa 19.9.2012 kaksostytöt, Aada Maria Auroran ja Isla Helmi Amandan

43

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j4nskuuu

      kirjoitatko mitään blogia koska olis tosi mukava kuulla miten teillä menee nyt ja tulevaisuudessa :) ja onnea raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin

      • En kirjoita :( minun on ollut jo kauan tarkoitus aloittaa blogin kirjoittaminen,mutta aika on kortilla...


      • Lauraaaaaaaaaaaa
        teenmom95 kirjoitti:

        En kirjoita :( minun on ollut jo kauan tarkoitus aloittaa blogin kirjoittaminen,mutta aika on kortilla...

        voi vitsi, ois ihanaa kun perustaisit blogin! Sieltä ois niin kiva seurata teiän kuulumisia!


    • mami0

      Ihana kuulla, että kaikki sujuu hyvin! Saanko udella, että miten pärjäätte taloudellisesti? Milloin aijot kouluun/ töihin mennä?
      Itse tulin raskaaksi 19-vuotiaana, eli vähän vanhempi oon. Oon käytännönläheinen ihminen, olen jo nyt huolissani opiskelujen jatkamisesta ja lapsen päiväkotiin jättämisestä.

      • Kiitos! pärjäämme tosi hyvin :D poikaystävä käy töissä,joten siitä saamme rahaa ja meillä on säästössä paljon rahaa,joten jos on tiukkaa otamme sieltä rahaa mutta emme ole joutuneet onneksi säästötililtä ottamaan rahaa :D tytöt ovat nyt 8kk ja 1v ja 1kk kun kolmas lapsemme syntyy,menen varmasti kouluun sitten kun nuorin on 2,5-3v. jos ei tule lisäää lapsia ;)
        Minuakin alussa huoletti,että miten koulun käy,mutta sinäkin olet nuori,sinulla on aikaa vielä mennä kouluun myöhemminkin.
        Lapsien päiväkotiin vieminen kauhistuttaa minua! En voisi ajatella että veisin tytöt päivähoitoon...mä haluan hoitaa lapsiani niin kauan ite kun vaan voin :)


      • Äippä94
        teenmom95 kirjoitti:

        Kiitos! pärjäämme tosi hyvin :D poikaystävä käy töissä,joten siitä saamme rahaa ja meillä on säästössä paljon rahaa,joten jos on tiukkaa otamme sieltä rahaa mutta emme ole joutuneet onneksi säästötililtä ottamaan rahaa :D tytöt ovat nyt 8kk ja 1v ja 1kk kun kolmas lapsemme syntyy,menen varmasti kouluun sitten kun nuorin on 2,5-3v. jos ei tule lisäää lapsia ;)
        Minuakin alussa huoletti,että miten koulun käy,mutta sinäkin olet nuori,sinulla on aikaa vielä mennä kouluun myöhemminkin.
        Lapsien päiväkotiin vieminen kauhistuttaa minua! En voisi ajatella että veisin tytöt päivähoitoon...mä haluan hoitaa lapsiani niin kauan ite kun vaan voin :)

        Kuulostaa hämärältä. tytöt ovat nyt 8kk ja 1v ja 1kk ja aikaisemmassa kerrot että saitte kaksoset??


      • korkokenkätäti
        teenmom95 kirjoitti:

        Kiitos! pärjäämme tosi hyvin :D poikaystävä käy töissä,joten siitä saamme rahaa ja meillä on säästössä paljon rahaa,joten jos on tiukkaa otamme sieltä rahaa mutta emme ole joutuneet onneksi säästötililtä ottamaan rahaa :D tytöt ovat nyt 8kk ja 1v ja 1kk kun kolmas lapsemme syntyy,menen varmasti kouluun sitten kun nuorin on 2,5-3v. jos ei tule lisäää lapsia ;)
        Minuakin alussa huoletti,että miten koulun käy,mutta sinäkin olet nuori,sinulla on aikaa vielä mennä kouluun myöhemminkin.
        Lapsien päiväkotiin vieminen kauhistuttaa minua! En voisi ajatella että veisin tytöt päivähoitoon...mä haluan hoitaa lapsiani niin kauan ite kun vaan voin :)

        niinpä niin, poikaystävä. muutako voisi sinun ikäiseltä odottaa. juridisesti olette toisillenne ventovieraita.


      • korkokenkätäti
        korkokenkätäti kirjoitti:

        niinpä niin, poikaystävä. muutako voisi sinun ikäiseltä odottaa. juridisesti olette toisillenne ventovieraita.

        mutta yhteisen lapset on silti täytynyt vääntää.


      • umad
        Äippä94 kirjoitti:

        Kuulostaa hämärältä. tytöt ovat nyt 8kk ja 1v ja 1kk ja aikaisemmassa kerrot että saitte kaksoset??

        " tytöt ovat nyt 8kk ja 1v ja 1kk kun kolmas lapsemme syntyy"

        Lauseen voi toki lukea loppuun.
        Kaksostytöt ovat 8kk nyt, mutta sitten kun kolmas pimpula poksahtaa mailmaan, ovat kaksostytöt vuoden ja yhden kuukauden ikäisiä.


    • ..................

      Siis ovat sen 1 v 1 kk kun kolmas syntyy....tarkoitti aloittaja kaiketi, tosin itse uskon tämän olevan pelkkää trollia.

    • Onnellinenäiti

      Minkä helvetin takia kaikki on trolleja jos on saanut nuorena lapsen ? Itse olen 19 ja mulla on 5kk poika Sulo Dani Oliver , ja 2v. tytär Lumina Ava Mathilda lisäksi olen viikolla 13 4 raskaana ja LA on 20.11.13 Hyvin ollaan pärjätty, mies käy töissä ja minä opiskelen. Lapset on äidilläni aina kun olen koulussa eli yleisimmin 9-15. Mitä pahaa jos saa nuorena lapsia? Itse olin 16 kun esikoinen syntyi ja mielestäni olen hyvä äiti :) Aina lapset ovat saaneet mitä he tarvitsevat vaikka kyllä sitä on sossussa joutunut välillä käymään, mutta kaikki varmaan jossain vaiheessa elämäänsä :) Ainoa asia mikä lapsilla voisi olla paremmin niin meillä voisi olla isompi asunto , sellaistakin juuri etsimme. Emme asu kuitenkaan missään 20 neliöisessä yksiössä vaan 3h,k,s (77 neliötä) Onnea ja tsemppiä sinulle Teenmom95

      • Onnelliselle äidille

        En ole asioinut sossussa, mutta olen ollut siellä joskus töissä.

        Tosiasia on, että sossun asiakkaat ovat hyvin marginaalinen ryhmä. Aina samat naamat siellä oli rahaa anomassa. :(


      • Onnellinenäiti: Mietin kans ihan samaa! Mä en ymmärrä sitä et kaikki sanoo teiniäitien olevan huonoja äitejä?millä ne sen perustelee? Ihana nimi tyttärelläsi,aina ihana! Ajattelimme että jos saamme tytöt hänen toiset nimet ovat Aava Matilda :) Onnea sinullekkin! Meillä on lasketut ajat tosi lähekkäin! Mä toivon poikaa,mut kyllä kolmas tyttöki ois ihana


    • provoa pukkaaa.....

      Kaikki ihmiset eivät todellakaan käy elämänsä aikana mainitsemassasi sossussa....

    • JLKLLKKLKÖKÖLK

      Järkyttäviä nämä turhat trolliketjut. Joidenkin elämä on niin tyhjää...

    • Onnellinenäiti

      Teenmom95: tollaset ihmiset on kyl oikeesti ärsyttäviä...Ja mäkin rakastan tota nimee :) ja niin on tosi lähekäin LA ;) Ei välitetä noista jotka tulee jotain valittaan.Se on meidän oma päätös pidetäänkö vauvat vai ei :) Onnee sulle perheesi kanssa :) tsemppii

    • Jii 95

      Mun ymmärtääkseni oot siis vielä 17v? Itse olen hieman samankaltaisessa tilanteessa, esikoinen on 1v ja risat, ja kohta olis tarkoitus antaa pikkukakkosen tulla jos on tullakseen :)

      • Jii 95: täytän tänään 18v. :) oih, onnea sinulle kovasti! :)


    • jkhaisjkdhfrsd

      En halua millään tavalla säksättää tms. Itse en vain laittaisi lapseni etu ja toisia nimiä tänne tai muuallekkaan julkisesti.. Mutta kukin tyylillään tietysti.

    • +1+1+1

      Provojahan nämä ovat, sama sitten mitä nimiä noihin viesteihin on laitettu.....

    • Tuu-Tikki3

      Huvittavaa luettavaa nämä kommentit ja aloitusviestit.

      Aivanko 17-vuotias ymmärtäisi 30-vuotiaita.

    • ********************

      Käytitkö mitään ehkäisyä? Ja käytitkö ehkäisyä kun aloit odottaa kaksosia?

      • En käyttänyt,mutta turha mulle tulla sit opettaan et mikä on ehkäisy...:) jotkut haluu lapsensa nuorina :)


    • df0idfogf

      no huh huh, ihan osaat ite käydä kaupassa, kuinka hienoa?
      Millä sä elätät sun lapsia? Ainiin, saahan sitä sossusta rahaa...
      Mitä sulla on tarjota noille lapsiparoille? Paljon elämänviisautta?

      Aloita ensimmäisenä edes siitä ehkäisystä.

      • No kuule tiedoks vaa,sossussa en oo koskaan joutunu käymään ja toivon etten koskaan joudukkaa...mitä mulla on tarjota lapsille? Rakkautta mielin määrin,ruokaa,vaatteita,vaippoja,ja sitä elämänviisautta...:)


    • alpakka2

      Tämä on vaan niin väärin ja surullista. Tuntuu tosi pahalta että lapset kokevat sen niin tarpeelliseksi vielä nykypäivänä hankkia lapsia lapsena kun elinikä on pidentynyt ja opiskelu- ja urapolkuja on niin monia mistä valita. Eläisivät ennen sitä elämäänsä jotta voisivat sitten opastaa naperoitaan. Pitäisi jo ala-asteella näemmä ruveta opastamaan että pimpat ja pippelit ei tapaa toisiaan ennenkuin on järkeä päässä tai ainakin pippelillä on sukelluspuku yllä. Niissä voisi vaikka olla semmonen hälytin että jos alle 18-vuotiailla ei ole kortsua niin joku partio iskee paikalle ja leikki loppuu siihen ;D.

      • Mut eiköhän se oo jokaisen oma asia millon niitä lapsia hankkii!!?? Mä en ymmärrä mitä ihmettä todella monilla ihmisillä on teiniäitijä/nuoria äitejä vastaa? Yhtä paljon me lapsiamme rakastamme ja pystymme tarjoamaan lapsillemme yhtäpaljon kaikkea kuin 40v äiti...


      • wt-meininkiä
        teenmom95 kirjoitti:

        Mut eiköhän se oo jokaisen oma asia millon niitä lapsia hankkii!!?? Mä en ymmärrä mitä ihmettä todella monilla ihmisillä on teiniäitijä/nuoria äitejä vastaa? Yhtä paljon me lapsiamme rakastamme ja pystymme tarjoamaan lapsillemme yhtäpaljon kaikkea kuin 40v äiti...

        Mitä ihmeen elämänviisautta voisit lapsille antaa? Eikö ensiksi pitäisi elää ja hankkia sitä viisautta. Viisautta ei hankkia liutaa lapsia, kun on itsekiin vielä lapsi.

        Ja sille toiselle teiniäidille. Miksi ihmeessä oman äitisi pitää hoitaa sinun lapsiasi 9-15. Olisi kannattanut käydä koulut silloin kun on tarkoitettu ja sitten vasta alkaa leikkiä kotia, kun siitä pystyy ottamaan itse vastuun.


      • onnellinenäiti
        wt-meininkiä kirjoitti:

        Mitä ihmeen elämänviisautta voisit lapsille antaa? Eikö ensiksi pitäisi elää ja hankkia sitä viisautta. Viisautta ei hankkia liutaa lapsia, kun on itsekiin vielä lapsi.

        Ja sille toiselle teiniäidille. Miksi ihmeessä oman äitisi pitää hoitaa sinun lapsiasi 9-15. Olisi kannattanut käydä koulut silloin kun on tarkoitettu ja sitten vasta alkaa leikkiä kotia, kun siitä pystyy ottamaan itse vastuun.

        Oma äitini tätä ratkausua ehdotti , hän haluaa että saan kouluni käytyä ja pääsen töihin. ja miksi äitini ei haluaisi hoitaa rakkaita lapsenlapsiiaan?


      • raha ei ole rakkautt

        Alpakka2 haluaisin kysyä. Mkä on oma ongelmasi? miksi olet noin suvaitsematon, jos tuo on oikea mielipiteesi? Minä en ymmärrä, uraäitejä, joiden päämärä on mahdollisimman ylös kiivetä, jonka jälkeen perustetaan perhe. Heidän lapsensa, viettävät todella vähän laatuaikaa lastensa kanssa, koska ovat aina väsyneitä. Eihän 40 lähentelevä nainen ole pienten lasten kanssa yhtä jaksavaa sorttia. Ja töitähän voi tehdä lapsien jälkeenkin, jolloin puoliso esim. voi edetä omalla urallaan sinäkin aikana, kun äiti on lapsien kanssa ihan vaikka äitiysloman jälkeenkin (kodinhoito). Vai koulutusko ja alako se tärkein on. Rahaa ja rahaa, jolloin lapset eivät kiinnostu kuin rahasta ja raataavat niskalimassa jo kouluikäisenä vanhempien takia, eivätkä omaksi parhaakseen. Minusta on hyvä, että perheessä menee hyvin myös taloudellisesti.


      • Maalaisjärkeä myös
        wt-meininkiä kirjoitti:

        Mitä ihmeen elämänviisautta voisit lapsille antaa? Eikö ensiksi pitäisi elää ja hankkia sitä viisautta. Viisautta ei hankkia liutaa lapsia, kun on itsekiin vielä lapsi.

        Ja sille toiselle teiniäidille. Miksi ihmeessä oman äitisi pitää hoitaa sinun lapsiasi 9-15. Olisi kannattanut käydä koulut silloin kun on tarkoitettu ja sitten vasta alkaa leikkiä kotia, kun siitä pystyy ottamaan itse vastuun.

        Oletko itse mielestäsi viisas, kun kinastelet nuorten äitien kanssa täällä? Lapset meille joillekin tuovat elämäämme maalaisjärkeä, ei viisas ole välttämättä fiksusti käyttäytyvä.


      • Katkerille
        Maalaisjärkeä myös kirjoitti:

        Oletko itse mielestäsi viisas, kun kinastelet nuorten äitien kanssa täällä? Lapset meille joillekin tuovat elämäämme maalaisjärkeä, ei viisas ole välttämättä fiksusti käyttäytyvä.

        Miksi noita "Elämänviisauksista" haastavia keski-ikäisiä emäntiä tulee. He leuhkivat tosielämässä omista ja lapsiensa saavutuksista. Aina ollaan haukkumassa äitejä, kun ovat noin nuoria. En vaan voi minkään, mutta olen kuullut niin ärsyttävän oloisilta ja tuurijuopoilta tuntuvilta ja todella katkeroituneilta ihmisiltä tuollaisia virsiä, että HYI. Ihan noita samoja juttuja. Useimmiten ihmistenilmoilla liikkuessani lasteni kanssa, näen nuorekkaita jopa nuoria äitejä. Heidän lapsensa ovat terveen ja hyvin voivan näköisiä ja äidit kumppanineen iloisia. Meille mummot ja papat tulevat lähes päivittäin ihastelemaan lapsiani ja juttelemaan ihan mukaviakin, myös äidille siinä sivussa. Ei vanhuksilla ole tuollaista asennoitumista.


    • raskaana vihdoinki

      oikeesti itekkin toivonut lasta 16v lähtien :(olen nytten 18vuotias ja raskaana mikä ihana asia 2 keskenmenon jälkeen vihdoinkin :)

    • 15+2

      Voi herran jumala!
      "pystymme tarjoamaan lapsillemme yhtäpaljon kaikkea kuin 40v äiti... " En menisi ihan vannomaan. Aikuisella äidillä on paljon kokemusta, koulutusta ja viisautta opettaa lastaan oikeaan suuntaan. Jotta lapsesta kasvaa tasapainoinen ihminen, hän tarvitsee kokeneen vanhemman opastamaan. Taloudellinen tila pitäisi olla aina hyvässä kunnossa ennen kuin lapsen hankkii. Sossu ei ole mikään vaihtoehto... Monen teiniäidin suusta olen kuullut "elänpä sossun rahoilla koko loppuelämäni ja teen lapsia, helppoa" joo-o...

      Monien teiniäitien jälkeläisistä tulee päihteidenkäyttäjiä ja saavat lapsia myös nuorena. Eipä näytä tulevaisuus kauhean valoisalta.

      Mitäs viisautta sinulla on antaa lapsellesi, kun ei ole koulut käyty eikä elämää nähty? Et varmaan osaisi edes kertoa ehkäisystä. Kun lapsi tarvitsee apua koulutehtävässään, sanot vaan "en tiedä". Tiedätkö edes mitä miehen sperma sisältää? Tiedätkö raskauden kaikki vaiheet ja kuinka siittiöt/siittiö hedelmöittää munasolun? Ei kannata ruveta leikkimään asioilla, joista sinulla ei ole mitään hajua.

      Hävettää ja säälittää teidän kaikkien teiniäitien/-isien puolesta. Hyi.

      • Normiperhe

        Voi herran jumala! Nuoriäiti kypsyy kyllä äidiksi hyvin raskauden aikana. Se on vähän kuin luonnonsanelema juttu, että pystyy huolehtimaan lapsistaan. Vanhoina lapsia hankkineilla on muka kokemusta ja viisautta lapsilleen jakaa. Mitä lapsesi noista viisauksita saa. Kenties paineita menestyä elämässään ja äidin tehtävä on vain kasvattaa lapset työelämään, mites se lapsuus? Lapsilla täytyy olla muutakin kuin viisas äiti. Tuossa en näe rakkautta yhtään. Minä haluan lapsilleni onnellisen lapsuuden ja kasvattaa heidät pärjäämään elämässä. Oon ite kyllä jo hieman vanhempi
        30v, ensimmäisen sain 21v.. Työelämässä ja naimisissa, mutta silti meitäkin "keskiluokkaa" tuntuu arvostelevan moni. Koska meille lapset ovat etusijalla. Elikäs pienin on 3v. ja olen puolpäiväsenä, menin töihin vasta lapseni ollessa 2v , jotta ei tulisi niin pitkiä hoitopäiviä pienelle, jatkan puolpäiväsenä, mein isäntä on ok palkkasena ollut kokoajan. Pärjäämme ihan hyvin.


      • Äiti 20 vee :O

        Niin, kun onneksi kolmekymppisten lapsista ei tule päihteidenkäyttäjiä :)

        Tekstien perusteella alottajalla on paljon enemmän viisautta, kuin esimerkiksi sinulla :) Itseni on ainakin kasvatettu maalaisjärjellä, enkä minä ainakaan elämästä ole mitään koulussa oppinut.

        Mua hävettää sun puolesta niin, että silmät putoo päästä. HYI


    • ensi vuonna jälleen?

      Olisitte halunneet odottaa kauemmin uuden raskauden kanssa, mutta ette ole käyttäneet kuitenkaan mitään ehkäisyä..

    • onnea jatkoonkin

      Hyvä, että kaikki menee teillä hyvin ja jaksamisia, kun on noin pikkaset kaksosetkin vielä ja tuossa vauva. Miksi pitää kaiken olla tiettyihin kaavoihin kangistuneita. Pääasiahan on, että koko perhe pärjää hyvin. Joten enhän voi, kun olla iloinen, jos joillain menee lapsiperheessä hyvin, kuten meilläkin menee.

      • Kiitos paljon! :)


    • Jii 95

      Mä en pysty käsittää, miten tämä maailma on täynnä ihmisiä, jotka haluaa vaan satuttaa.

      "Hävettää ja säälittää teidän kaikkien teiniäitien/-isien puolesta. Hyi. "

      Kerrotko minulle, miksi? Pohdippa hetki mistä tuo viha kumpuaa.
      Mä en koskaan ole kokenut, että mun pitäisi selitellä meidän perheen päätöksiä kenellekkään, vain koska olen nuori. Toki tämmöiset tekstit saa provosoitumaan, kun tuntuu niin pahalta, että joku voi edes sanoa jotain tuollaista.
      Joo, mustakin se on huolestuttavaa, jos semmoiset ihmiset sikiää, joilla ei ole mitään valmiuksia vanhemmuuteen. Mutta fakta valitettavasti on, että se ei liity ikään.
      Kyllä sitä huolestutaan ihan täysin ja ainoastaan elämäntilanteiden vuoksi.
      Ajatelkaa ihmiset joskus laatikon ulkopuolelta, kaikki ei ole niin mustavalkoista. Meillä kaikilla on yksi elämä, omamme, joten keskittykäämme siihen. Sen, mitä polkua kukakin lähtee kävelemään, ei pitäisi noin paljoa muiden elämää häiritä.

      Ja koska nyt lähdin provosoitumaan....... henkilölle, joka oli "huolestunut lapsien teosta ennen ammattia"; tiedätkö sinä, että opiskella pystyy koska vain elämäsi aikana. Minä käyn kotiäitinä ollessani samalla koulua kotoota käsin, ja onko vaikea uskoa, jos sanon että aion käydä korkeakoulunkin......

      Muuhun en ota minkäänlaista kantaa. Provoja sinne tänne.

      Kiitos.

      • voi luoja!

        No korkeakoulua tuskin pystyy kotoa käsin käymään että onneks olkoon vaan. :D


    • ja paskat :D

      Provo on, aloittajan teksti kuulostaa niin lapselliselta. Veikkaan kirjoittajaa 11 tai 12 vuotiaaksi, pitäisi muidenkin se tajuta.

      • näin se männöö

        Teiniäitien henkinen kehitys keskeytyy lapsensaantiin ja saattaa jopa hiukan taantua, joten ilman muuta avaaja on 12-vuotiaan tasolla. Fyysisesti hän on varmaan noin 60-vuotiaan oloinen. ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe