Siivousalan yrittäjät!!!

Utelias

Millainen on firmasi? Paljonko jää käteen kuukaudessa?

2

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ihan oikea sellainen

Lue vastaus tuosta yläpuolelta - ellei sinulla ole valmista asiakaskuntaa valmiilla tilauksilla niin aikaa ja rahaa aloittamiseen palaa ihan niinkuin kaikissa muissakin yrityksissä.
      Nyt vuoden jälkeen alkaa jäämään verotettavaakin tuloa ja näköjään pärjäillään ihan kohtuullisesti. Ja pidemmän päälle ihan hyvin.
      Ei kannata myydä työtään liian halvalla - jos myyt 20/ tunti niin hyvin äkkiä huomaat olevasi miinuksen puolella kaikkien pakollisten maksujen jälkeen.
      Itselläni on toiminimi, jonka muutan vuoden sisään osakeyhtiöksi ihan laajenemisen vuoksi.
      Toistaiseksi olen itse pitänyt kirjanpidon ( vaikka se ei toiminimellä pakollista olekaan)-enkä ole pitänyt varsinaista toimistoa, jolloin olen saanut pidettyä kustannuksia alhaalla. Kaikki mahdollinen on tehty itse - käyntikortit, mainoslehtiset jakeluineen, mainoskirjeet, laskutukset,kirjanpidot, alvitilitykset, yms. Lisäksi investointeja eril.siivousvälineisiin, sillä vaikka kotisiivouksissa pyritään käyttämään asiakkaan omia välineitä ja aineita niin raaka totuus on, että kaapeista löytyy lähinnä kloriittia ja lankamoppeja, joilla ei tee yhtään mitään.
      Lisäksi yrittäjänä tulee olla sosiaalinen ja hyvän ulosannin omaava myyntitykki.
      Ja ammattitaitoinen ja uusista siivoustrendeistä hyvinkin tietoinen. Hyväkuntoinen - sillä sairaslomia ei pidetä.
      Se, mitä tienaa on pysyvistä asiakassuhteista riippuvainen. Pari, kolme asiakaskäyntiä päivässä niin pärjää jo. Siis jos teet vain yksin.

• paperinpyörittäjä

Teen itse siivoustoiminimen paperinpyörityshommia, tuuraan myös itse töissä tarpeen mukaan ja sen verran haluaisin korjata että kyllä toiminimikin on kirjanpitovelvollinen. Kun myyt omaa työtäsi, riittää ammatinharjoittajan yhdenkertainen kirjanpito, jossa kirjataan tulot, menot, korot ja verot, sekä tavaroiden ja palvelujen oma käyttö. Tilintarkastus ei ole pakollinen eikä tasetta tarvitse toimittaa kaupparekisteriin, mutta kyllä kirjanpito itsessään on lakisääteinen myös toiminimelle. Että ihan hyvä kun olet pitänyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe