Millainen on firmasi? Paljonko jää käteen kuukaudessa?
Siivousalan yrittäjät!!!
2
768
Vastaukset
- ja ihan oikea sellainen
Lue vastaus tuosta yläpuolelta - ellei sinulla ole valmista asiakaskuntaa valmiilla tilauksilla niin aikaa ja rahaa aloittamiseen palaa ihan niinkuin kaikissa muissakin yrityksissä.
Nyt vuoden jälkeen alkaa jäämään verotettavaakin tuloa ja näköjään pärjäillään ihan kohtuullisesti. Ja pidemmän päälle ihan hyvin.
Ei kannata myydä työtään liian halvalla - jos myyt 20/ tunti niin hyvin äkkiä huomaat olevasi miinuksen puolella kaikkien pakollisten maksujen jälkeen.
Itselläni on toiminimi, jonka muutan vuoden sisään osakeyhtiöksi ihan laajenemisen vuoksi.
Toistaiseksi olen itse pitänyt kirjanpidon ( vaikka se ei toiminimellä pakollista olekaan)-enkä ole pitänyt varsinaista toimistoa, jolloin olen saanut pidettyä kustannuksia alhaalla. Kaikki mahdollinen on tehty itse - käyntikortit, mainoslehtiset jakeluineen, mainoskirjeet, laskutukset,kirjanpidot, alvitilitykset, yms. Lisäksi investointeja eril.siivousvälineisiin, sillä vaikka kotisiivouksissa pyritään käyttämään asiakkaan omia välineitä ja aineita niin raaka totuus on, että kaapeista löytyy lähinnä kloriittia ja lankamoppeja, joilla ei tee yhtään mitään.
Lisäksi yrittäjänä tulee olla sosiaalinen ja hyvän ulosannin omaava myyntitykki.
Ja ammattitaitoinen ja uusista siivoustrendeistä hyvinkin tietoinen. Hyväkuntoinen - sillä sairaslomia ei pidetä.
Se, mitä tienaa on pysyvistä asiakassuhteista riippuvainen. Pari, kolme asiakaskäyntiä päivässä niin pärjää jo. Siis jos teet vain yksin.- paperinpyörittäjä
Teen itse siivoustoiminimen paperinpyörityshommia, tuuraan myös itse töissä tarpeen mukaan ja sen verran haluaisin korjata että kyllä toiminimikin on kirjanpitovelvollinen. Kun myyt omaa työtäsi, riittää ammatinharjoittajan yhdenkertainen kirjanpito, jossa kirjataan tulot, menot, korot ja verot, sekä tavaroiden ja palvelujen oma käyttö. Tilintarkastus ei ole pakollinen eikä tasetta tarvitse toimittaa kaupparekisteriin, mutta kyllä kirjanpito itsessään on lakisääteinen myös toiminimelle. Että ihan hyvä kun olet pitänyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412356Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1745064Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963524Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss443047Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082769Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132108Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935