Minua on aina askarruttanut että miksi mies on yh? siis yksinhuoltaja omille lapsilleen?
Miksi mies on yh?
16
2170
Vastaukset
- JJL
Samalla lailla kai mies voi joutua yksinhuoltajaksi kuin nainenkin. En oikein tajua mikä sua siinä ihmetyttää..
- Macy
Koska on epänormaalia että mies oh yh.
- jouno
Kuin, että nainenkin on yh. Itselläni ainakin on ensimmäinen lapsi isällänsä. Ihan siitä syystä, että niin oli parempi.
- yh-isä
Voisitko hyvä Macy tarkentaa, miten on epänormaalia, että mies on yksinhuoltaja?
Minun mielestäni kyse on lasten parhaasta ja vanhempien kyvystä huolehtia lapsista.
Jos meidän tapauksessa lasten äiti ei ollut kyvykäs huolehtimaan lapsistamme, niin mikä siinä on epänormaalia että minä huolehdin?
Pyytäisinkin nyt sinua tarkistamaan kaksi asiaa:
ensin oma lääkityksesi ja sitten selvennys kommenttiisi.
Ymmärrän kyllä, että olet omasta mielestäsi normaali, etkä näinollen huolehdi omista velvollisuuksistasi, mutta ei se seikka välttämättä niistä tee epänormaaleja, jotka huolehtivat.
MOT. - Macy
yh-isä kirjoitti:
Voisitko hyvä Macy tarkentaa, miten on epänormaalia, että mies on yksinhuoltaja?
Minun mielestäni kyse on lasten parhaasta ja vanhempien kyvystä huolehtia lapsista.
Jos meidän tapauksessa lasten äiti ei ollut kyvykäs huolehtimaan lapsistamme, niin mikä siinä on epänormaalia että minä huolehdin?
Pyytäisinkin nyt sinua tarkistamaan kaksi asiaa:
ensin oma lääkityksesi ja sitten selvennys kommenttiisi.
Ymmärrän kyllä, että olet omasta mielestäsi normaali, etkä näinollen huolehdi omista velvollisuuksistasi, mutta ei se seikka välttämättä niistä tee epänormaaleja, jotka huolehtivat.
MOT.Koska 99% miehistä ei välitä lapsistaan tuon taivaallista. Ja mies "junnaa" oikeudessa läpi huoltajuus vaatimuksensa. Kaikista järkyttävintä on kuinka moni isä aivopesee lapset äitiään vastaan. On totta että hyvin harvoisssa tapauksissa isä on paras mahdollinen huoltaja.
Eli jos mies yh-isä niin siinä on ensi sijaisesti jotain kieroa, mies on jollain kumman ilveellä onnistunut saamaan lapset itselleen. - Sakkeus
Macy kirjoitti:
Koska 99% miehistä ei välitä lapsistaan tuon taivaallista. Ja mies "junnaa" oikeudessa läpi huoltajuus vaatimuksensa. Kaikista järkyttävintä on kuinka moni isä aivopesee lapset äitiään vastaan. On totta että hyvin harvoisssa tapauksissa isä on paras mahdollinen huoltaja.
Eli jos mies yh-isä niin siinä on ensi sijaisesti jotain kieroa, mies on jollain kumman ilveellä onnistunut saamaan lapset itselleen.Kysykää minulta missä on nainen joka yleistää todella rankasti ja minä osoitan Macya.
Miehen tarvitsee "junnata" huoltajuusvaatimus oikeudessa läpi vain sen takia, että suomessa on typerä ja yksisilmäinen käsitys siitä että äiti on aina paras huoltaja lapsille.
Varmaan on niitä isiä jotka aivopesevät lapset äitiä vastaan, mutta väittäisin että vielä enemmän on niitä äitejä jotka aivopesevät lapset isäänsä vastaan. Muistuttaisin kuitenkin että kummankin sukupuolen parissa nämä aivopesijät ovat vähemmistönä.
Mikäli äiti ja isä ovat molemmat ns. hyviä vanhempia, niin silloin antaisin lapset äidin hoiviin (ehkä tämä on jotenkin opittu käyttäytymismalli, tai sitten naisilla on lastenhoito jotenkin verissä), mutta suomessa täytyisi katsoa objektiivisemmin asioita... ensin katsottaisiin valmius hoitaa lapsia... ja sitten vasta sukupuolta ja muita asioita... nykyään katsotaan ensin sukupuoli ja sitten vasta mietitään mahtaako äidin narkkari/mielisairaus/alkoholismi vaikuttaa asiaan mitenkään.
"Eli jos mies yh-isä niin siinä on ensi sijaisesti jotain kieroa, mies on jollain kumman ilveellä onnistunut saamaan lapset itselleen."
Jos mies on yh-isä, niin silloin on päätetty äidin kanssa yhdessä että isä on paras lähihuoltajavaihtoehto... tai sitten äiti on ollut todella huono vaihtoehto. - Macy
Sakkeus kirjoitti:
Kysykää minulta missä on nainen joka yleistää todella rankasti ja minä osoitan Macya.
Miehen tarvitsee "junnata" huoltajuusvaatimus oikeudessa läpi vain sen takia, että suomessa on typerä ja yksisilmäinen käsitys siitä että äiti on aina paras huoltaja lapsille.
Varmaan on niitä isiä jotka aivopesevät lapset äitiä vastaan, mutta väittäisin että vielä enemmän on niitä äitejä jotka aivopesevät lapset isäänsä vastaan. Muistuttaisin kuitenkin että kummankin sukupuolen parissa nämä aivopesijät ovat vähemmistönä.
Mikäli äiti ja isä ovat molemmat ns. hyviä vanhempia, niin silloin antaisin lapset äidin hoiviin (ehkä tämä on jotenkin opittu käyttäytymismalli, tai sitten naisilla on lastenhoito jotenkin verissä), mutta suomessa täytyisi katsoa objektiivisemmin asioita... ensin katsottaisiin valmius hoitaa lapsia... ja sitten vasta sukupuolta ja muita asioita... nykyään katsotaan ensin sukupuoli ja sitten vasta mietitään mahtaako äidin narkkari/mielisairaus/alkoholismi vaikuttaa asiaan mitenkään.
"Eli jos mies yh-isä niin siinä on ensi sijaisesti jotain kieroa, mies on jollain kumman ilveellä onnistunut saamaan lapset itselleen."
Jos mies on yh-isä, niin silloin on päätetty äidin kanssa yhdessä että isä on paras lähihuoltajavaihtoehto... tai sitten äiti on ollut todella huono vaihtoehto.asiaa.
- yh-isä
Macy kirjoitti:
Koska 99% miehistä ei välitä lapsistaan tuon taivaallista. Ja mies "junnaa" oikeudessa läpi huoltajuus vaatimuksensa. Kaikista järkyttävintä on kuinka moni isä aivopesee lapset äitiään vastaan. On totta että hyvin harvoisssa tapauksissa isä on paras mahdollinen huoltaja.
Eli jos mies yh-isä niin siinä on ensi sijaisesti jotain kieroa, mies on jollain kumman ilveellä onnistunut saamaan lapset itselleen.Kun meillä tuli ero, niin exä totesi vain, että taitaa olla parempi, että sinä huolehdit lapsista.
Minä olin samaa mieltä.
Onko tässä nyt jotain ensisijaisesti kieroa?
Tai epänormaalia?
Olisiko minun pitänyt sanoa, että viedään lapset vaikka lastensuojeluviranomaisille, ettei mitään epänormaalia ja kieroa pääsisi tapahtumaan?
Tule Macy meille seuraamaan elämää ihan oikeasti, ettei tarvitse omia olettamuksia totuuksina laukoa. - äippä78
Macy kirjoitti:
Eli jos mies yh-isä niin siinä on ensi sijaisesti jotain kieroa, mies on jollain kumman ilveellä onnistunut saamaan lapset itselleen.ÄLÄ YLEISTÄ!!!! T: YH_Ä
ITI
- The Isi
Miksi äiti on YH? Vanhempiahan on kaksi, isä ja äiti.
Tärkein asia on lapsen hyvinvointi ja turvallisuus. - YHI-Ruukki
Miehellä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä erotessa yksinhuoltajaksi, mikäli lasten äiti haluaa lapset itselleen.
Esimerkiksi minun(meidän) tapauksessa, sovimme lasten äitin kanssa että tyttäret (2v.,4v.ja6v.) jäävät luokseni asumaan. Sovimme kaikki asiat valmiiksi, jopa lapsilisät siirrettiin minulle tulevaksi ennen ku mentiin tekeen viralliset paperit soskuun. Mutta sepä ei sopinu sille sos-tätille. Hän sanoi suoraan että äitillehän ny tytöt kuuluu, miettikää ny vähä. Eikä suostunu virallisia papereita tekeen.
No tietenki lapset jäivät kotiin asumaan siitä huolimatta. Vuosi kului epävirallisena yksinhuoltajana. Sitte ottivat kuntaan yhteyttä mielisairaalasta, jossa oli lasten äiti ollu jo puolivuotta pakkohoidossa (ensimmäinen puolivuosi oli hänellä menny rankasti ryypäten)
Vasta sillon kunnan sos-henkilö oli sitämieltä että isäkin voi olla tyttöjen yh.
En ole mitenkää katkera, mutta täytyy sanoo että jotain käyttöä oltas varmaan keksitty, niille kunnan maksamille elatusavuille, jotka jäi täten saamatta. - N40+
Ihmeellinen ennakkokäsitys. Itse tunnen ihan järkeviä ja asiallisia yh-isiä; hyvin hoitavat lapset ja talouden, siinä kuin joku nainenkin - eikä asiassa ole mitään outoa tai kieroa. Joku on "laittanut vaimonsa ulos" uskottomuuden takia, eli hakenut näinollen lasten huoltajuutta ja omaisuuden jakoa. Joku on tehnyt ko. ratkaisun isän huoltajuudesta yhdessä (siis äitikin todennut että parempi kun lapset jäävät isälleen).
Nyt jo pitkäaikainen kumppanini on 4 lapsen yh-isä, tosi järkevä, jalat maassa oleva mies. Itse kun olen tosi kriittinen ja valikoiva niin kumma kyllä en etsimälläkään ole löytänyt vielä yhtään huonoa puolta koko miehestä! ;) Järkevyyden suurin tekijä on se että emme laita lapsia yhteen, siis ei mitään uusioperheleikkiä. Usein olemme kaikki yhdessä, mutta lapset kasvavat kukin omissa asuin- ja elinpiireissään. Ajallansa sitten asumme yhdessä, kun lapset itsenäistyvät.
Monia tapauksia. Suomessa vain on niin yleistä että mies muualle ja äiti jää lasten kanssa. Itselläni taas isä sanoi heti että mieluimmin lapset (4 lasta) äidille, koska hänellä tulisi olemaan vaikeuksia lasten kanssa. No nyt kun lapset jo isompia niin välillä mietin että isä voisi ottaa yhden tai kaksi lasta asumaan kanssaan, lapsilla ja isällä hyvät välit ja oma arkeni helpottuisi, meillä on hyvin sopuisasti toimiva yhteishuoltajuus, tapaamiset joka toinen viikonloppu - enkä yhtään estele jos isä haluaisi ottaa useamminkin (eipä tosin ole pyydellyt). - Tanja
Siksi kun hän tahtoo.
-Tahtoo vaihtaa muijansa lapsettomaan.
-Tahtoo päästä eroon lasten riehumisesta ja päättää koska haluu olla lasten kanssa.
-Tahtoo elää vapasti ilman sitoumuksia.
-Ei tahdo kuulla vaimon vastaväitteitä.
-Ei tahdo ylipäätänsä elää perhe-elämää.
-Ja joku naisuli huijaa hänet itselleen keinoja kaihtamatta, ja mies menee lankaan.
Enkä sano että kaikki. Poikkeuksiakin löytyy! - Sorsa
Tällaisten ennakkoluulojen takia perhetyöntekijä käy meillä kerran viikossa. Olen ollut yh-isä jo neljä vuotta.
Aluksi kävivät syynäämässä kolmen ihmisen voimin että miten voi olla yh-isä? Kuinkakohan se pärjää? Osaako tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, ostaa lapsille vaatteita jnejnejne... Välillä tuntui kuin olisimme asuneet eläintarhassa jossa käytiin katsomassa friikkejä.
Vielä satunnaisesti käy yksi täti. Ihan mukava ihminen, hänen kanssaan voi jutella oikeastaan mistä vain.
Näin tämä exän kanssa sovittiin ja näin on tehty ja itse olen todella tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen.
Mutta näin toimitaan noin 5000 asukkaan pikkukunnassa... Epäluuloja, epäilyksiä... - YHSUKKI
SIKSI KUN NAINENKIN ON YH.
EPÄNORMAALIA ON,ETTÄ AJATTELET NOIN. - Tyttö
..äidit ovat huonoja äitejä! yksinkertaisesti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1635015Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1643426Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382927Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082689Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121824Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111512