Autohelm ST-50 kaikuluotain

Navman

Yhden laitteen kun saa kuntoon, niin seuraava hajoaa. Kyseessä Autohelm ST 50 -sarjan kaikuluotain. Näytössä vilkkuu vain nollaa. Anturi, kaapeli ja liitin silmämääräisesti ehjiä. Manuaalin mukaan nollan vilkkuminen kuitenkin viittaa anturivikaan.

Löytyykö kokemuksia vastaavasta? Oletettavasti myös Raymarinen ST 60 -sarja toimii samalla lailla. Onko vika nimenomaan anturissa, vai voiko näyttölaite olla myös rikki?

Jos jollakulla sattuu pyörimään nurkissa toimivia ST 50 -kaikuluotaimen osia (näyttö tai anturi), esim. mittariston vaihtoprojektin jäljiltä, niin olen kiinnostunut hankkimaan. Vaan harvemmin se kaiun anturi taitaa lähteä ehjänä pohjasta irti...

2

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+5

Menitkö hiplaamaan liittimiä. Tarkista että meni liittimet oikeille paikoillleen takaisin. ja vähän crc:tä perään. jos muistan oikein niin eikös loki tule suoraan näytölle ja ei ole mikään seatalk laigte.

• kontakitivat yleisiä

"vähän crc:tä perään"

Ei vaan liittimet irti ja crc:tä kontakipintoihin ja sitten muutaman kerran liikutellaan liitintä edes takas, jotta mahdollinen hapettuma kuluisi pois.

Kontaktiviat syksyn ja talven jäljiltä ovat normaalia ulkona säilytetyissä sähköliitoksissa. Minulla pinnapilotin virtaliitin, toinen virtajohdin piti leikata 1cm lyhyemmäksi , jotta sai ruostumatonta johdinta taas liittimen ruuviliitokseen kiinni. Vika oli vaikea paikallistaa, koska ilman kuormaa liittimestä näytti tulevan 12v, mutta autopilotti kytkettynä vain 2v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1487
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      384
      877
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      859
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      733
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe