deprakine

maarita45

Moi!
Millaisia sivuvaikutuksia on muille tullut deprakinesta?

29

4363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIUKU

      moi
      mulla on myös epilepsia ollut jo noin suurinpiirtein
      vuodesta 1990 itse olen 24 vuotias täytän jouluna 25
      olen myös kahden lapsen äiti sivuvaikutuksia ei ole
      muuta kuin väsymysja jääräpäisyys kuinkas siellä niin syön muuten kans deprakineä
      terv. miia pohjanmaalta

      • maarita45

        No moi vaan!
        Olen nyt syönyt kohta vuoden deprakinea ja alussa oli vuotohäiriöitä, jotka sittemmin loppuivat mutta nyt taas ovat tulleet takaisin. Väsymys on aivan mieletön, nukkuisin vain. Olen töissä käyvä ihminen ja tämä kyllä jo haittaa jokapäiväistä elämääni.
        Ensi viikolla aika neurolle ja ajattelin ehdottaa lääkärille lääkkeen vaihtoa lamictaliin. Täällä netissähän on enimmäkseen tullut myönteisiä kokemuksia lamictalista....ja niin nämä mieliala-asiat, olen niin äkäinen koko ajan...


      • miuku
        maarita45 kirjoitti:

        No moi vaan!
        Olen nyt syönyt kohta vuoden deprakinea ja alussa oli vuotohäiriöitä, jotka sittemmin loppuivat mutta nyt taas ovat tulleet takaisin. Väsymys on aivan mieletön, nukkuisin vain. Olen töissä käyvä ihminen ja tämä kyllä jo haittaa jokapäiväistä elämääni.
        Ensi viikolla aika neurolle ja ajattelin ehdottaa lääkärille lääkkeen vaihtoa lamictaliin. Täällä netissähän on enimmäkseen tullut myönteisiä kokemuksia lamictalista....ja niin nämä mieliala-asiat, olen niin äkäinen koko ajan...

        JOO EN TIEDÄ MUTTA NÄIN OLEN KUULLUT ETTÄ ITSEPÄISYYS SUURENEE JOS SAIRASTAA EPPARIA

        TERV. MIIA


      • maarita45
        miuku kirjoitti:

        JOO EN TIEDÄ MUTTA NÄIN OLEN KUULLUT ETTÄ ITSEPÄISYYS SUURENEE JOS SAIRASTAA EPPARIA

        TERV. MIIA

        Keneltä olet kuullut tälläisen asian? Lääkäriltäkö, vai jonkun kokemuksesta?


      • miuku
        maarita45 kirjoitti:

        Keneltä olet kuullut tälläisen asian? Lääkäriltäkö, vai jonkun kokemuksesta?

        moi
        mun äiti aikoinaan kysyi lääkäriltä että tietääkö se että miksi minä olen tullut niin itsepäiseksi kun aloin syödä eppariin lääkkeitä niin lääkäri sanoi että kyllä se vaikuttaa terv. miia


      • pässinpää
        miuku kirjoitti:

        moi
        mun äiti aikoinaan kysyi lääkäriltä että tietääkö se että miksi minä olen tullut niin itsepäiseksi kun aloin syödä eppariin lääkkeitä niin lääkäri sanoi että kyllä se vaikuttaa terv. miia

        Oiskohan niin, että se itsepäisyys nousis sieltä pohojalaasesta maaperästäkin... terv. deprakineä nappaileva täyspässi, pohojalaanen tietty.


      • miuku
        pässinpää kirjoitti:

        Oiskohan niin, että se itsepäisyys nousis sieltä pohojalaasesta maaperästäkin... terv. deprakineä nappaileva täyspässi, pohojalaanen tietty.

        hei
        sekin voi olla että se ei vaikuta mutta kun syö eppariin lääkkeitä niin tuntuu etttä kuin olisit
        ikuisesti pilvessä mun annostus on päivässä 1300 mg
        kuinka paljon sulla on annostus päivässä
        mistä päin pohjanmaata olet



        terv. umpiluinen epileptikko


      • pässinpää
        miuku kirjoitti:

        hei
        sekin voi olla että se ei vaikuta mutta kun syö eppariin lääkkeitä niin tuntuu etttä kuin olisit
        ikuisesti pilvessä mun annostus on päivässä 1300 mg
        kuinka paljon sulla on annostus päivässä
        mistä päin pohjanmaata olet



        terv. umpiluinen epileptikko

        Tottamaarin etelästä elikkä jalasjärven rajamailta kotoosin mutta emmä ny sielä pitempähän tokikaa oo viihtyny. on niin jottemmäsanoosi kremppaasta väkiä. oon itte tullu täristelemähän milloon minnekki. eiköhäm me tästä! aina näytetähän. se pässi


      • pässinpää
        miuku kirjoitti:

        hei
        sekin voi olla että se ei vaikuta mutta kun syö eppariin lääkkeitä niin tuntuu etttä kuin olisit
        ikuisesti pilvessä mun annostus on päivässä 1300 mg
        kuinka paljon sulla on annostus päivässä
        mistä päin pohjanmaata olet



        terv. umpiluinen epileptikko

        Mulla on kokeilus nyt 500 500.


      • miuku
        pässinpää kirjoitti:

        Tottamaarin etelästä elikkä jalasjärven rajamailta kotoosin mutta emmä ny sielä pitempähän tokikaa oo viihtyny. on niin jottemmäsanoosi kremppaasta väkiä. oon itte tullu täristelemähän milloon minnekki. eiköhäm me tästä! aina näytetähän. se pässi

        moi

        täällä umpiluu mä olen seinäjolta kotoisin mutta mieheni on ylistarosta kotoisin joten muutimme sitte tänne v.2000 vuokralle hetkeksi ja nyt asumme kolmatta vuotta omassa osakkeessa missä nyt asut vieläkö asut jalasjärvellä tämä käpykylä ei ole oikein mua varten kun tahdo pysyä yhtään yhdessä paikassa kun olen meneevää sorttia entäs sinä mikä olet horoskoopiltasi?.olis kiva nähdä kun noita ystäviä ei ole koskaan liikaa

        mutta palataan ASTIALLE HEH HEH
        TERV.MIUKU UMPILUU YLISTAROSTA


      • EWM
        miuku kirjoitti:

        moi

        täällä umpiluu mä olen seinäjolta kotoisin mutta mieheni on ylistarosta kotoisin joten muutimme sitte tänne v.2000 vuokralle hetkeksi ja nyt asumme kolmatta vuotta omassa osakkeessa missä nyt asut vieläkö asut jalasjärvellä tämä käpykylä ei ole oikein mua varten kun tahdo pysyä yhtään yhdessä paikassa kun olen meneevää sorttia entäs sinä mikä olet horoskoopiltasi?.olis kiva nähdä kun noita ystäviä ei ole koskaan liikaa

        mutta palataan ASTIALLE HEH HEH
        TERV.MIUKU UMPILUU YLISTAROSTA

        Oot ilmeisesti hiljattain saanut netin tai sitten opettelet käyttämään konetta ensimmäisiä kertoja? Tai sitten ikää on todella vähän. Se tulee yleensä ensimmäisenä mieleen.

        tuollaista tekstiä on sitten rasittava lukea kun kaikki on kirjoitettu yhteen pötköön välimerkkejä ei ole missään kaikki alkaa samanlaisilla kirjaimilla eikä tiedä mihin lause loppuu ja mistä alkaa ja kaikki pilkut ja pisteet sun muut on korvattu muilla sanoilla ja kuulostaa niinkuin viisvuotias opettelisi kirjoittamaan koneella hei voisitko ystävällisesti opetella käyttämään välimerkkejä ja isoja kirjaimia terveisin vielä umpiluisempi

        Niin. Että voisitko? Kivoja mielipiteitä ja humoristista tekstiä, mutta äärimmäisen rasittavaa luettavaa, varsinkin kun kirjoitat Capsit päällä. Suomennettakoon että Capsit päällä tarkoittaa sitä KUN KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA!


      • MIUKU
        EWM kirjoitti:

        Oot ilmeisesti hiljattain saanut netin tai sitten opettelet käyttämään konetta ensimmäisiä kertoja? Tai sitten ikää on todella vähän. Se tulee yleensä ensimmäisenä mieleen.

        tuollaista tekstiä on sitten rasittava lukea kun kaikki on kirjoitettu yhteen pötköön välimerkkejä ei ole missään kaikki alkaa samanlaisilla kirjaimilla eikä tiedä mihin lause loppuu ja mistä alkaa ja kaikki pilkut ja pisteet sun muut on korvattu muilla sanoilla ja kuulostaa niinkuin viisvuotias opettelisi kirjoittamaan koneella hei voisitko ystävällisesti opetella käyttämään välimerkkejä ja isoja kirjaimia terveisin vielä umpiluisempi

        Niin. Että voisitko? Kivoja mielipiteitä ja humoristista tekstiä, mutta äärimmäisen rasittavaa luettavaa, varsinkin kun kirjoitat Capsit päällä. Suomennettakoon että Capsit päällä tarkoittaa sitä KUN KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA!

        HAA MEILLÄ ON TÄÄLLÄ ITSE TÄDELLISYYS LINJOILLA.
        EI TARTTE LUKEA JOS MENEE TIKKUJA SILMIIN.


      • Oletettavaa
        MIUKU kirjoitti:

        HAA MEILLÄ ON TÄÄLLÄ ITSE TÄDELLISYYS LINJOILLA.
        EI TARTTE LUKEA JOS MENEE TIKKUJA SILMIIN.

        Luin myös nämä viestit enkä kyllä yhtään ihmettele vastaajan reaktiota kehotukseen kirjoittaa vähän asiallisemmin... Olikin oletettavaa että sieltä tulee jotain "haista ite kusipää huku suohon" tekstiä, sillä kirjoittaja itsehän ei missään nimessä voi harkitakaan kirjoittavansa paremmin, hänessä ei ole mitään vikaa. Sellaisia ne alaikäiset on, pitäisi saada ikäraja tänne palstoille...


      • Pässinpää
        miuku kirjoitti:

        moi

        täällä umpiluu mä olen seinäjolta kotoisin mutta mieheni on ylistarosta kotoisin joten muutimme sitte tänne v.2000 vuokralle hetkeksi ja nyt asumme kolmatta vuotta omassa osakkeessa missä nyt asut vieläkö asut jalasjärvellä tämä käpykylä ei ole oikein mua varten kun tahdo pysyä yhtään yhdessä paikassa kun olen meneevää sorttia entäs sinä mikä olet horoskoopiltasi?.olis kiva nähdä kun noita ystäviä ei ole koskaan liikaa

        mutta palataan ASTIALLE HEH HEH
        TERV.MIUKU UMPILUU YLISTAROSTA

        Ai niin, sitähän piti vielä kertoa, että kakskyt vuotta sitten karistin ne pohjanmaan pölyt varpaanväleistä, sen jälkeen milloin missäkin ja nyt 15 vuotta töiden kotiuttamana helsingissä siellä sun täällä. Käyn silloin tällöin kavereiden koneilla liikauttamassa homeista aivonystyrääni, verryttelyn vuoksi. Ettei ihan duunit lamauttais. Tai tää perhe-elämä miehen ja lapsen pyörteissä. Ja epiksen. En viihtyny "käpykylässä", MUTTA vika ei ollut kylän vaan mun. Toisenlaisella ajatuksenjuoksulla vetäisin siellä vaikka koiravaljakkokerhoa.
        T. leijona/louhikärmes ja astrologin mukaan ehdottomasti hillittävä tapaus


      • merja
        maarita45 kirjoitti:

        No moi vaan!
        Olen nyt syönyt kohta vuoden deprakinea ja alussa oli vuotohäiriöitä, jotka sittemmin loppuivat mutta nyt taas ovat tulleet takaisin. Väsymys on aivan mieletön, nukkuisin vain. Olen töissä käyvä ihminen ja tämä kyllä jo haittaa jokapäiväistä elämääni.
        Ensi viikolla aika neurolle ja ajattelin ehdottaa lääkärille lääkkeen vaihtoa lamictaliin. Täällä netissähän on enimmäkseen tullut myönteisiä kokemuksia lamictalista....ja niin nämä mieliala-asiat, olen niin äkäinen koko ajan...

        Kyllä,kaikki oireesi voi johtua Deprakinesta.Sehän on todettu että Deprakine vaikuttaa kuukautiskiertoon,mielialaan ja myös siihen että olet kokoajan väsynyt.Minulla oli pienenä Deprakine mutta se vaihdettiin kun tuli uudempia lääkkeitä juuri tuo mainitsemasi Lamictal.Deprakine voi muuten vaurioittaa munasarjoja.Lamictal toi kyllä aikamoisen käännöksen minun epilepsian hoitoon.Sen sileäntien meni väsymys ja mieli ns.kirkastui.Energiaa tuli lisää.Jaksoi tehdä paöjon enemmpi.Jos vain on mahdollista niin kannattaa vain vaihtaa tuo Deprakine pois.


      • nipsu
        miuku kirjoitti:

        JOO EN TIEDÄ MUTTA NÄIN OLEN KUULLUT ETTÄ ITSEPÄISYYS SUURENEE JOS SAIRASTAA EPPARIA

        TERV. MIIA

        ...eppari = episiotomia. :)


      • nipsu
        Oletettavaa kirjoitti:

        Luin myös nämä viestit enkä kyllä yhtään ihmettele vastaajan reaktiota kehotukseen kirjoittaa vähän asiallisemmin... Olikin oletettavaa että sieltä tulee jotain "haista ite kusipää huku suohon" tekstiä, sillä kirjoittaja itsehän ei missään nimessä voi harkitakaan kirjoittavansa paremmin, hänessä ei ole mitään vikaa. Sellaisia ne alaikäiset on, pitäisi saada ikäraja tänne palstoille...

        Same here, allekirjoitan myöskin tuon, että olisi ihan mukavaa, jos kirjoitettaisiin vähän asiallisemmin, oli se sitten pilkunviilausta jonkun mielestä tahi ei. Ei tarvitse niitä CAPSEJA käytellä ja välimerkitkin on ihan kivoja.


      • Hugo
        EWM kirjoitti:

        Oot ilmeisesti hiljattain saanut netin tai sitten opettelet käyttämään konetta ensimmäisiä kertoja? Tai sitten ikää on todella vähän. Se tulee yleensä ensimmäisenä mieleen.

        tuollaista tekstiä on sitten rasittava lukea kun kaikki on kirjoitettu yhteen pötköön välimerkkejä ei ole missään kaikki alkaa samanlaisilla kirjaimilla eikä tiedä mihin lause loppuu ja mistä alkaa ja kaikki pilkut ja pisteet sun muut on korvattu muilla sanoilla ja kuulostaa niinkuin viisvuotias opettelisi kirjoittamaan koneella hei voisitko ystävällisesti opetella käyttämään välimerkkejä ja isoja kirjaimia terveisin vielä umpiluisempi

        Niin. Että voisitko? Kivoja mielipiteitä ja humoristista tekstiä, mutta äärimmäisen rasittavaa luettavaa, varsinkin kun kirjoitat Capsit päällä. Suomennettakoon että Capsit päällä tarkoittaa sitä KUN KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA!

        Aiheesta tai sen vierestä, eiköhän sitä jossain vaiheessa tulla aiheeseen,kun alat kirjoitusvirheisiin puuttumaan. Minä en onneksi tee koskaan kirjoitusvirheitä ja jos teen ne kuuluvat vain kaunokirjalliseen tekstiini tehokeinona, kuten näemmä sinullakin. Hyvää viikonloppua.

        *Popsii myös deprakinea*


      • HypoNa

        Minulla oli väsymyksen lisäksi hyponatremia Deprakinen aikana, vaikka vaikuttava aine on natriumvalproaatti. Paino laski niinä vuosina.


    • merja

      Minä olin kauhean väsynyt ja haluton tekemään mitään.Pyöriskelin vuoteessa ja kävelin unissani.
      Painoa tuli lisää. Minulla oli Deprakine tuonne 20v.asti.Olen sairastanut epilpsiaa koko ikäni.

      • epi25

        mulla on nuoruuden myoclonuseplepsia ja oireet on kyllä just kuin kirjaston hyllyltä.Lähes kaikki mitä siihen on kerrottu kuuluvan.Valbroaatti on lääkeaine,joka tunnetaan siihen kuuluvana lääkeaineena parhaana apuna.

        Mulle vaihettiin lääkkeeksi Lamictal ja se ei auttanut täysin. Laitettiin kaveriksi pieni määrä deprakinea ja nyt homma toimii. Nykyään epilepsia on niin sanotusti vain lääkkeet aamuin ja illoin.

        Mulla nousi myös paino kun söin deprakinea ja kun otettiin pelkkä lamictal lääkkeeksi paino laski. nyt kun tarvittiin avuksi deprakine annos on niin pieni, että ei tunnu vaikuttavan muuhun kun oleelliseen.

        Kiitos niille jotka ovat keksineet Lamictalin!


    • maarita45

      Hei!

      Aika jännä yhdistelmä sinulla, deprakine ja lamictal. Nimenomaan näiden kahden lääkkeen yhteisvaikutuksistahan varoitellaan ja siksi esim. juuri lääkkeen vaihdon yhteydessä voi tulla ongelmia kun on nämä kaksi lääkettä päälleekkäin. Mutta olipa kiva kuulla, että sulla toimii hyvin,kannustaa minuakin.

      • nipsu

        Hmm, Deprakine ja Lamictal täälläkin - miksi niiden yhteiskäytöstä varoitellaan? En olekaan kuullut, täytyy varmaan sitten ensi viikolla udella asiaa lääkäriltä.


      • maarita45
        nipsu kirjoitti:

        Hmm, Deprakine ja Lamictal täälläkin - miksi niiden yhteiskäytöstä varoitellaan? En olekaan kuullut, täytyy varmaan sitten ensi viikolla udella asiaa lääkäriltä.

        olisi kiva kuulla sinun lääkärin mielipide, kun minulle on kolme eri lääkäriä tästä maininneet! olisitko ystävällinen ja kertoisit, kun olet kysynyt. Minulla nyt deprakine ja haluaisin vaihtaa lamictaliin deprakinen sivuvaikutusten vuoksi ja lääkärien mielestä just tämä vaihtovaihe on vaarallinen, koska näiden lääkkeiden yhteisvaikutus voi olla vakava.


      • Tiltu
        maarita45 kirjoitti:

        olisi kiva kuulla sinun lääkärin mielipide, kun minulle on kolme eri lääkäriä tästä maininneet! olisitko ystävällinen ja kertoisit, kun olet kysynyt. Minulla nyt deprakine ja haluaisin vaihtaa lamictaliin deprakinen sivuvaikutusten vuoksi ja lääkärien mielestä just tämä vaihtovaihe on vaarallinen, koska näiden lääkkeiden yhteisvaikutus voi olla vakava.

        Mulla vaihdettiin vuosi sitten debrakinesta lamictaaliin, eikä kukaan maininnut mistään vaarallisuudesta, hyvin vaihto ainakin meni,ei mitään oireita. Ainoa varotomi oli, että vaihto tehtiin hyvin hitaasti ja pienin muutoksin, koska sain lamictalista aluksi ihottumaa. En tiedä sitten onko sinulle eri tilanne kun mulla, mutta en ole ikinä kuullutkaan että vaihto olisi vaarallista.


      • nipsu
        maarita45 kirjoitti:

        olisi kiva kuulla sinun lääkärin mielipide, kun minulle on kolme eri lääkäriä tästä maininneet! olisitko ystävällinen ja kertoisit, kun olet kysynyt. Minulla nyt deprakine ja haluaisin vaihtaa lamictaliin deprakinen sivuvaikutusten vuoksi ja lääkärien mielestä just tämä vaihtovaihe on vaarallinen, koska näiden lääkkeiden yhteisvaikutus voi olla vakava.

        Maarita,

        kävin lääkärissä tänään, mutta unohdin kysyä asiaa. No kuitenkin, minä kyllä sanon nyt, että sopivat ne yhteen, väite vaarallisuudesta on roskaa. Käyn Suomen ehkä maineikkaimmalla neurologilla, joten hän ei missään nimessä olisi määrännyt minulle sopimatonta lääkeyhdistelmää (olen myöskin käynyt yliopistollisessa keskussairaalassa ja ei sielläkään mitään vaarallisuutta mainittu). Sitä paitsi niin monethan tekevät tuon vaihdonkin, että on se ihan ok. Pakkohan se vaihto on tehdäkin, jos toiseen lääkkeeseen kerran haluaa siirtyä. Ja minä syön tosiaan ihan koko ajan näitä kahta lääkettä - ongelmitta. Karbamatsepiini sen sijaan ei sovi Lamictalin kanssa kovinkaan hyvin.

        Esim. lääkelaitoksenkin sivuilla on Lamictalin kohdalla mainittu, miten Lamictalin nosto jne. tapahtuu, kun syö valproaattia.

        Syy, miksi sinulle on voitu mainita vaarallisuudesta, voi olla ehkä se, että Lamictalia pitää nostaa äärimmäisen hitaasti, jotta se ei aiheuta mm. ihottumareaktioita (ja en tiedä, onko tähän hitaasti nostamiseen muitakin syitä, mutta hitaasti se joka tapauksessa pitää tehdä).

        Tästä tuli nyt pitkä viesti, mutta sanon vielä, että vaikka monilla vaihto toimii, kaikilla se ei kuulemma toimi - siis tarkoitan, että välttämättä tilanne ei muutu Lamictalin myötä ihanteelliseksi. Oma neurologini sanoo, että joillakin Lamictal toimii, mutta joillakin ei ja henkilökohtaisesti hän on sitä mieltä, että Deprakine on tehokkaampi lääkkeenä, mutta tämä on vain hänen subjektiivinen käsityksenä asiasta, olen kuullut lääkäreiltä hieman toisenlaisiakin mielipiteitä. Mutta se ei ole kaikille mikään taikalääke, vaikka Lamictalilla on tällä hetkellä sellanen kiva, mukava, hyvä lääke -maine. Itse en pärjäisi pelkästään sillä, tosin se johtuu siitä, että tarvitsen nimenomaan suoraan yleistyvään epilepsiaankin lääkkeen (Lamictalhan on myös paikallisalkuiseen).


      • Reisjärvi

        Tervehdys Suomen kansa. Mulla menee deprakinee 1000 1000 mg päivässä mennyt jo pitemmän ajan ja kyllästynyt moiseen lääkeeseen lihottaa aivan järettömästi ja muutenkin vaikuttaa kielteisesti luulosairautta kiivastumista ja niin edelleen. nyt onneksi aika neurologille ja suunnitelmissa lääkkeen lopettaminen tai vaihto.


    • *katiija*

      Seitsemän vuotiaalla tyttärelläni, jolla on ollut Deprakine lääkitys tammikuusta 2004 sivuoireena on ollut ruokahaluttomuus, ja sen myötä voimakas laihtuminen sekä väsymys... nyt ruokahalu on liki parantunut, mutta ei entiselleen ja väsymys jatkuu... toivotaan että väsymyskin helpottaa, nyt kun lääketasapaino on saavutettu...

    • ameeba

      Paha enää sanoa, oliko muna vai kana ensin. Sen verran usein lääkkeitä on vaihdeltu sinne tänne.

      Tämän mielenkiintoisen lääkeyhdistelmän sivuvaikutukset voi lähinnä lukea trileptalin paketin kyljestä, mutta pistetään luetellen: koordinaatikyvyn heikentyminen, ajoittaiset näköhäiriöt ("heittelehtivät" silmät, kaksoiskuvat), epäsäännölliset kuukautiset, väsymys ja mielialavaihtelut (yleensä alaspäin).

      Kaikkeen tottuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe