saara-.-

sumeri

Tämä avaus on vastauksena örvelö keskusteluun 17.5.
-----------------------------

14. III. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo Amen, uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luontokappalten alku:
15. Minä tiedän sinun tekos, ettet sinä kylmä etkä palava ole: oi jospa kylmä taikka palava olisit!
16. Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos.
17. Ettäs sanot: minä olen rikas, minä olen rikastunut ja en minä mitään tarvitse; ja et tiedä, ettäs viheliäinen ja raadollinen olet, köyhä, sokia ja alastoin.
18. Minä neuvon sinua minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, joillas sinus pukisit, ettei sinun alastomuutes häpy näkyisi, ja voitele silmäs silmäin voiteella, ettäs näkisit.
19. Joita minä rakastan, niitä minä myös nuhtelen ja kuritan; niin ole siis ahkera ja tee parannus.
20. Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani.
21. Joka voittaa, sen minä annan istua minun kanssani minun istuimellani, niinkuin minäkin voitin ja olen minun isäni kanssa hänen istuimellansa istunut.
22. Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo.
Ilm 3:14-22

41

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumeri

Kevään 2013 kuluessa nimimerkki Saaran viestit alkoivat herättää huomiotani. Ensin lueskelin kulmakarvat koholla, sitten leukani loksahti. Kun aloin penkoa suomi24 lestadiolaiset forumille tuotuja tekstejä aloin heiluttaa ensin keltaista ja sitten tulipunaista varoitusvaloa.

Minusta vaikutti, että porukat täällä olivat jotenkin lumoissaan Saaran korkeasti hengellisestä, älykkäästä ja osuvasta kirjoittamisesta, eivätkä kyenneet arvioimaan sen enempää Raamatun kuin kristinopinkaan perusteella, missä mennään.

Monet esikoislestadiolaiset kristityt ovat siksi puolustuskyvyttömiä, koska Saara näyttää edustavan tuttua hengellisen kodin arvokasta ja "raamatullista" perintöä. Kyseessä on näet esikoisuuteen vuosikymmenet jo lusteen kylvöä tehnyt pahan henki, joka vaikuttaa milloin kenenkin kautta, mutta käyttää samoja tuttuja valheen siemeniä.

Tämä henkivalta on persoonallinen, asiansa ja ihmiset hyvin tunteva, häkellyttävän taitava eksyttäjä, joka on monet esikoisten vanhimmat ja saarnaajat johdatellut Saaran tavoin harhaan ja osaa kääntää Kristuksen sanat joskus täysin päälaelleen. Tämä henki asustaa Kiirunassa ja pitkäaikainen kylvötyönsä on saanut kasvua tänään aikalailla koko herätysliikkeen kentässä Lapin vanhimmista seurapenkeissä istuviin.

• sumeri

Asetelma on vaikea nähdä, koska esikoisiin iskenyt eksytys on niin kavala ja taitava ja kätkeytyy valkeuden enkeliksi. Suomi24 areenalla se käyttää yhtä ihmistä nyt julkeasti ja härskisti varmana siitä, että hengellisesti sokaistut eivät kykene petosta näkemään.

Ja se paha henki onkin oikeassa. Vain Herra Jeesus itse voi auttaa tällaisissa tapauksissa, ihmiset ovat voimattomia.

• sumeri
        sumeri kirjoitti:

Asetelma on vaikea nähdä, koska esikoisiin iskenyt eksytys on niin kavala ja taitava ja kätkeytyy valkeuden enkeliksi. Suomi24 areenalla se käyttää yhtä ihmistä nyt julkeasti ja härskisti varmana siitä, että hengellisesti sokaistut eivät kykene petosta näkemään.

Ja se paha henki onkin oikeassa. Vain Herra Jeesus itse voi auttaa tällaisissa tapauksissa, ihmiset ovat voimattomia.

Mikä ihmeen henkivalta? Onko sellaisia muka oikeasti olemassa ja toimimassa Suomen Sionissa - kysytään, sillä onhan tämä vain "hengellinen ilmaus" joka kuuluu seuratuvan outoon kieleen. Ruksan ovesta kun astutaan ulos, kohdataan todellisuus, eikö niin?

Mikä on Saaran rooli kaikessa tässä, jos kyseessä on hänestä riippumaton henkivalta, joka on tehnyt sille annettua työtään esikoisten parissa jo ennen hänen syntymäänsä?

Hattu on tällä areenalla Saaralla, joka ei edes ehkä huomannut hattutemppua, ja jos hän siitä luopuu, täältä löytyy kyllä joku toinen, joka saa saman hatun ja alkaa syöttää tuttua pajunköyttä maustettuna tutuin ja turvallisin maustein - "näinhän tämä on, asiaa ei edes tarvitse tutkia Jumalan Sanalla"

• Älä väärää tietoa

Kerrataan sumerille:

Eskoislestadiolaisia on vain muutama täällä, ja kaikki me olemme TÄYSIN mieltä kuin Saara. Saara on luopunut esikoislestadiolaisesta traditiosta jo hyvin nuorena. Viimeisen kuluneen vuoden aikana on tullut lisääntyvässä määrin hämmästyttäviä viestejä.

Mutta nyt on tärkeätä ymmärtää, että Suomessa on uskonnonvapaus ja Saaralla on oikeus tunnustaa henkilökohtaista uskoaan samalla tavalla kun muidenkin täällä.
        Tästä syystä voinet jättää hänet (henkilönä) rauhaan.

Lestadiolaisuuden kanssa hänen nykyisillä kirjoituksillaan ei ole mitään tekemistä.

• Älä väärää tietoa kirjoitti:

Kerrataan sumerille:

Eskoislestadiolaisia on vain muutama täällä, ja kaikki me olemme TÄYSIN mieltä kuin Saara. Saara on luopunut esikoislestadiolaisesta traditiosta jo hyvin nuorena. Viimeisen kuluneen vuoden aikana on tullut lisääntyvässä määrin hämmästyttäviä viestejä.

Mutta nyt on tärkeätä ymmärtää, että Suomessa on uskonnonvapaus ja Saaralla on oikeus tunnustaa henkilökohtaista uskoaan samalla tavalla kun muidenkin täällä.
        Tästä syystä voinet jättää hänet (henkilönä) rauhaan.

Lestadiolaisuuden kanssa hänen nykyisillä kirjoituksillaan ei ole mitään tekemistä.

On hyvinkin paljon tekemistä lestadiolaisuuden kanssa, toisin kuin sumerin kirjoituksilla.

Tiedän tarkkaan mitä essuissa opetetaan. Siksi tarkastelemmekin raamatun valossa kaikke sitä mitä sumeri pitää minussa ja essuissa harhaoppina.

• sumeri

Esikoisuudessa vaikuttavia harhoja, jotka "Kiirunan valehtelija" on salakavalasti vuosikymmenten aikana kylvänyt herätyksen johtajien ja seuraväen sydämiin ja aivoihin

- Kristityn elämän tärkein asia on syntyä uudesti ja tämä tapahtuu Pyhän Hengen voimalla
      - ei vain lapsikasteen vaan yleensä kasteen merkityksen vähättely (kasteen halveksunta)
      - Miten synnytään Jumalan lapseksi on tärkeä kysymys, jossa asiaa vatkataan ikuisesti ja jossa omaan kokemukseen perustuvaa käsitystä puolustetaan vuosikymmenestä toiseen
      - "Me olemme uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, noista muista on vakava epäilys"

- Pyhä Henki johtaa kaikkeen hengelliseen totuuteen ne, joissa Hän on asuvaisena
      - Ulkopuoliset eivät kykene ymmärtämään hengellisiä Taivasten Valtakunnan salaisuuksia, joten heistä ei tarvitse välittää. Omienkin antama arvostelu ja kiitos laitetaan samaan pinoon.

- Saarnaajan tai forumille kirjoittajan henkilö on ratkaiseva, se että hän on Hengen sertifioima, ei niinkään merkitse se mitä hengellistä puuta heinää hän ehkä tänään syöttää seuroissa tai kirjoittaa asioista.

- Jeesuksen veri kuullaan saarnaajan suusta saarnan aikana ja pönttöjonossa, Herran Ehtoollisen hengellinen merkitys on vähäinen elävässä uskossa olevalle.

Kaikki nämä harhat löytyvät esikoisten sydämistä, missä ei valvota ja olla tarkkaavaisia, mitä Henki seurakunnille puhuu.

Luste ja vehnä ovat sekaisin, ei sille mitään voi kukaan.

Mutta sinä itse voit päättää, mitä otat vastaan ja minkä hylkäät.

• sumeri

Tämä kaikki hienosyinen harha ja muu, jota tässä ei ole mainittukaan, uppoaa esikoisiin kuin häkä, koska se on niin tuttua jo vuosien takaa ja samanmielistä laumaa on kasvanut Kristuksen elopeltoon paljon.

Tämä luste kuitenkin on myrkkyä, joka tappaa aidon hengellisyyden ja luo farisealaisia kristittyjä, joiden suuri ilo on arvioida muiden uskoa ja ylistää omaa autuutta ja paistatella oman käsityksen kirkkaassa valossa.

Toisaalta tämä luste on sairastuttavaa virusta, joka luo kroonisesti omantunnon arkoja kristittyjä, jotka eivät näe mitään mahdollisuutta täyttää kristityn mittaa, vaikka Pyhä Henki heissä kuinka on asuvaisena jumalallisena voimana. Aika kuluu oman tilan surkuttelussa ja Jumalan armon epäilyssä kunnes saarnaaja kuolinvuoteella antaa vapauttavan sanan ja päästää taivaan iloon.

Sen sijaan että turvautuisivat yksin Jeesukseen.

• teu.

Sanoit "kiirunan valehtelija" olen sama mieltä , kysyn vain kunpaa tarkoitat .
        Sitä joka jo kuoli DB. ,vai nykyistä joka elää. vai GP. kummatkin teki sitä
        työtä samoin ehdoin.. olin 1996 siellä ja paljon sain selville .

EH. ei ollut ja siksi pelkään että peruskiviä on silloin tehty .EH. lle
        Enää ei puutu kuin syyte , pahan teosta.

• sumeri

SAARAN TAPAUS samaisen hengen kanssa

Kevään aikana ensimmäinen outo tapaus oli Carmen Heikkilä niminen suomalainen kaunotar, etevä maalaustaiteilija, jonka opetusta nimimerkki Saara toi täydeltä laidalta s24 palstoille. "Evankeliumin koko totuus" oli tekstiä, jota huomasin vilpittömien kristittyjen iloiten lukevan. Kun väki sitten alkoi tajuta, että Carmen on edelleen törkeän sensaatiolehti 7-päivää toimittajakunnassa ja kuinka hän hoitaa
      suomalaisten naisten kauneutta, itsetuntoa ja hengellisyyttä samassa paketissa, jotkut alkoivat kysyä tarkemmin, millainen hengellinen opetus on johtanut Carmenin tällaiseen tilanteeseen ja miksi Saara esittelee asiaa täällä.

En millään löytänyt Carmenin opetuksen juuria, etsin niitä toden teolla. Oli siksi yllättävää havaita, että Saara myöhemmin aivan ohimennen kutsui carmenia branhamilaiseksi. Tämä on monelle ammatti-teologillekin hankala termi? http://en.wikipedia.org/wiki/William_M._Branham Leukani aivan loksahti tuosta asiantuntemuksesta... kunnes pari kuukautta myöhemmin aloin nähdä, mistä tämä ekspertin tieto tulee.

http://www.carmenheikkila.fi/107971137

• sumeri

Saara räjäytti s24 sivuilla lopunaikoja koskevan pommin tuomalla sivuille Teuvo Koprtan opetusta. Lopunajat on kiehtova aihe, mutta esikoislestadiolaiset saarnaajat ovat vanha-pietistisen perinnön kantajia eivätkä tunne tätä uutta 1950-luvulta noussutta asiaa ilmeisesti lainkaan. Forumia seuraavilla ei siksi ole minkäänlaista asiallista opillista eikä raamatullista käsitystä, mistä on kyse. Opettajana oli kokenut helluntailainen saarnaaja, joka on tutkinut asiaa rakkaudella ja kirjoittaa kyllä aivan kauniisti omalle hengelliselle laumalleen. http://www.saarna.net/puhuja.php?id=TeuvoKopra

• sumeri
        sumeri kirjoitti:

Saara räjäytti s24 sivuilla lopunaikoja koskevan pommin tuomalla sivuille Teuvo Koprtan opetusta. Lopunajat on kiehtova aihe, mutta esikoislestadiolaiset saarnaajat ovat vanha-pietistisen perinnön kantajia eivätkä tunne tätä uutta 1950-luvulta noussutta asiaa ilmeisesti lainkaan. Forumia seuraavilla ei siksi ole minkäänlaista asiallista opillista eikä raamatullista käsitystä, mistä on kyse. Opettajana oli kokenut helluntailainen saarnaaja, joka on tutkinut asiaa rakkaudella ja kirjoittaa kyllä aivan kauniisti omalle hengelliselle laumalleen. http://www.saarna.net/puhuja.php?id=TeuvoKopra

Seuraava Saaran totaalinen panssari-isku suomi24 lestadiolaiset palstalle oli Petri Paavolan opetus sakramenteista pakanallisena Kristuksen kirkkoon myöhään tulleena turmeluksena. On palattava alkukirkon yksinkertaisuuteen ja asetettava kaste ja ehtoollinen oikeaan merkitykseen. Eroon suurten kirkkojen harhasta!

Osoitin pienten kaivausten jälkeen, että Petri Paavolan opetus sakramenteista ja roomalais-katolisesta kirkosta perustuvat irlantilaisen presbyteeripappi Alexander Hislopin kirjaan 1850-luvulta. Tämä on eräs uudemman kirkkohistorian ikävimmistä katolisen kirkon arvosteluista ja perustuu suurelta osin Babylonian uskonnon ja kulttuurin totaaliseen vääristelyyn. Kirja on erityisesti amerikkalaisten fundamentalistien suosiossa, samoin Jehovan todistajien usein käyttämä lähde.

• sumeri
        sumeri kirjoitti:

Seuraava Saaran totaalinen panssari-isku suomi24 lestadiolaiset palstalle oli Petri Paavolan opetus sakramenteista pakanallisena Kristuksen kirkkoon myöhään tulleena turmeluksena. On palattava alkukirkon yksinkertaisuuteen ja asetettava kaste ja ehtoollinen oikeaan merkitykseen. Eroon suurten kirkkojen harhasta!

Osoitin pienten kaivausten jälkeen, että Petri Paavolan opetus sakramenteista ja roomalais-katolisesta kirkosta perustuvat irlantilaisen presbyteeripappi Alexander Hislopin kirjaan 1850-luvulta. Tämä on eräs uudemman kirkkohistorian ikävimmistä katolisen kirkon arvosteluista ja perustuu suurelta osin Babylonian uskonnon ja kulttuurin totaaliseen vääristelyyn. Kirja on erityisesti amerikkalaisten fundamentalistien suosiossa, samoin Jehovan todistajien usein käyttämä lähde.

Laitoin nyt s24 väelle muistutukseksi Martti Lutherin omaa kasteopetusta, sitten myös ehtoollisopetusta, lainasin vähää katekismusta, Isoa katekismusta, Augsburgin tunnustusta ja myöhemmin myös Yksimielisyyden ohjetta. (Svebiliukseen en mennyt - ehkä olisi pitänyt, se oli rovastin ja hänen työtovereideen tärkeä hengellinen kirja)

Nyt Saara alkoi yhä selvemmin kertoa, että Raamatun rinnalla ei saa olla mitään muuta, ei Tunnustuskirjoja, jotka opettavat väärin kasteesta ja ehtoollisesta, ja osoitti avoimesti eronneensa luterilaisesta kirkosta ja kutsuvansa muita mukaansa pois tästä erehdysten laitoksesta. (Taas teema, jolla Piru kiusaa esikoisia erityisesti tänään - eikö olisi upea viettää ehtoollista vain Jumalan lasten kesken! kuten Tampereen dokumentissa toivotaan)

• sumeri

Lopullinen niitti oli sitten Ewald Franken opetuksen tuomista suomi24 areenalle. Saara itse sanoo, ettei tunne Freie Volksmission Krefeld e.V. ja pitää William M. Branhamia eksyttäjänä. Kun kysyin, miten hän sitten tuo tämän äärihelluntailaisen ryhmän tärkeimmän opettajan, Ewald Franken, tekstiä tänne hän vastasi jotenkin näin "minun ei tarvitse tutkia kirjoituksen taustoja, Pyhä Henki ilmoittaa minulle, mikä on raamatullista ja mikä ei"
      http://www.freie-volksmission.de/

Saara tuntee paremmin Vapaan Kansanlähetyksen kuin tahtoo tunnustaa täällä. Suomessa järjestö toimi Täyden Evankeliumin Julistus nimellä Markku Vuoren johdolla, mutta toiminta maassamme on ilmeisesti jo joku vuosi sitten päättynyt. http://tapsa.ilmainen.net/freivolk/index.htm. Saaran oma opetus tällä forumilla sisältää paljon tämän liikkeen kanssa, ja jos hänellä olisi avustajana vaikkapa Markku Vuorio itse, en olisi lainkaan yllättynyt!

• sumeri

Mikä siis Saaran tavoitteena on?

Esikoisten joukossa tehtävä kutsutyö, kehotus eroamaan Suuresta Babylonista, harhaoppisesta luterilaisesta kirkosta. Hän ei suinkaan ole keräämässä väkeä johonkin hengelliseen yhdistykseen tai liikkeeseen vaan on liikkeellä totuuden nimessä vapauttaakseen uskovat palvelemaan Kristusta alkukirkon aidolla tavalla. "Parempi siviilirekisterissä kuin harhaoppisessa luterilaisessa kirkossa"

Hän jatkaa toimintaansa tällä areenalla, ehkä jollain toisella nimellä jossain muualla, en tiedä. Sen tiedän, että kirjeessä Tiitukselle, sen kolmannen luvun 10 jakeessa kehotetaan välttämään/karttamaan harhaoppista ihmistä.

Monet tämän kevään keskustelut suomi24 areenalla antavat näyttiä sekä minulle että Saaralle miten vaikeasta asiasta tässä todella on kysymys.

Pilatus sen kerran sarkastisesti sanoi "mikä on totuus?" vaikka itse Totuus seisoin hänen edessään!
      Joh 18:38

• pliis, jo riittää

Saaralla ei ole tavoitteita, sen nyt näkee sokea reettakin. Hän todistaa omasta uskostaan, ja siihen on Suomessa kaikilla yhtäläinen lain suoma oikeus.

Voisitko jo jättää hänet rauhaan.

• sumeri

Mikä siis "Kiirunan hengen" tavoitteena on?

Riuhtaista Jeesuksen Kristuksen armosta Pohjoisen maan asukkaille antama herätysliike Herran käsistä.

Siirtää esikoislestadiolaisten sydämet pois puhtaan Jumalan Sanan rukiisesta leivästä kuulemaan uudenajan eksyttävien henkien älykästä mölinää kristillisyyden perustavista opinkappaleista.

Pedata valheellisella katolisuuden propagandalla eroa Suomen suuresta kirkosta, Baabelista, omaksi piskuiseksi laumaksi, jossa tämän maailman ainoat oikeassa uskovat ihmiset saavat keskenään nauttia veljellistä ja sisarellista rakkautta, huolenpitoa, vieraanvaraisuutta, toinen toisensa taakkojen kantamista, ja nukkua rauhallisesti kuoleman uneen odottamaan pääsyä miljoonien viattomien lasten pariin taivaaseen.

Hel.vetti on irti, ja vihollisen työ tehokasta - kuten näkyy myös täällä suomi24 areenoilla.

Mikä avuksi?

Totuuden Henki, jos ristin Herra vielä meitä armahtaa jaksaa.

• sumeri
        sumeri kirjoitti:

Riuhtaista Jeesuksen Kristuksen armosta Pohjoisen maan asukkaille antama herätysliike Herran käsistä.

Siirtää esikoislestadiolaisten sydämet pois puhtaan Jumalan Sanan rukiisesta leivästä kuulemaan uudenajan eksyttävien henkien älykästä mölinää kristillisyyden perustavista opinkappaleista.

Pedata valheellisella katolisuuden propagandalla eroa Suomen suuresta kirkosta, Baabelista, omaksi piskuiseksi laumaksi, jossa tämän maailman ainoat oikeassa uskovat ihmiset saavat keskenään nauttia veljellistä ja sisarellista rakkautta, huolenpitoa, vieraanvaraisuutta, toinen toisensa taakkojen kantamista, ja nukkua rauhallisesti kuoleman uneen odottamaan pääsyä miljoonien viattomien lasten pariin taivaaseen.

Hel.vetti on irti, ja vihollisen työ tehokasta - kuten näkyy myös täällä suomi24 areenoilla.

Mikä avuksi?

Uskovaisten sielujen ilo Jesuksen armollisesta johdatuksesta

1. O armo ja rakkaus suur', Jolla Jesus meitä johdattaa juur', Hän neuvollansa taluttaa uskovians Tässö muukalaisuuden maass', Hän lyöpi ja tukee, Hän riisuu ja pukee, Hän lymyy ja ilmestyy taas, Hän tyhjentää tyhjäks ja alentaa köyhäks, Mutta tyhjän ja köyhän sitte täyttääpi jäll' Juuri armonsa rikkaudell'; Hän sumuhun kätkee, Yhtä rahtua hetkee, Mutta paistaa taas suloisuudell'.

2. Jos hengessä vaivaiseksi vaan Hän armossa sielumme on saan', Että Jesusta halaamme ja halussamme näin Käymme armohon istuinta päin, Sen juuressa makaamme, Emmekä kerjäämästä lakkaa, Niin apu meille tapahtuu näin, Vaikka synnin myös juuren On syvät ja suuret, Että nostavat myrskyn ja kiusauksen Juuri vastoin ajatuksen, Niin kuitenki koska janoomme Ja puhdistusta anomme, Niin Jesus suo pelastuksen.

3. Juuri armosta tulee se kans', että sielut tiellä matkustaissans Myös joutuvat yhteen ja yhdessä näin Saa kulkea Siioniin päin, Tässä toinen sitte hoitaa, jos väsymys voittaa, Että huutaa: jo raukka nyt jäin, Niin Siionin retkillä, Näillä valmistushetkill', Saa elää ja ihastuu muistakin viel', Jotka kulkevat samalla tiell'; Tässä usiasti näkee Niin harrasta hääväkee, Että juuri on iloinen miel'.

4. Ja Jesus, jonka armo on siin', Myös toisinans sovittaa niin, Että kaukaakin tulevat todistajat Ja siunatut kehoittajat, Kuin puhuvat jalosti Juuri likemmästä valost', Ja Jesusta kunnioittavat. O suloista Ylkää, Kuin morsiant' ei hylkää, Vaikka uneljas ompi ja väsymälläns, Vaan lähettää käskyläisens, Kuin kehottaa sitä Ja hereellä pitää, Ett' halaamaan tulemistans.

5. Se suuri on kehoitus myös Tässä autuuden kiistass' ja työss', Koska Siionin Kuningas muitakin tääll' Vast'uudesta herättää viel', Niin yhdess' sitte mennään Sen kanssa kuin ennen On karannut helvetin tiell', O se kuin nyt kuulee, Se sanokoon tule! Tule Jesus ja valmista morsiantas, Ja lisää vielä uskovias, Ja siihen heitä liitä, Ett' alati kiittää Ja ylistää rakkauttas!

Virsi löytyy uudemmista kirjoista seuraavasti:
        Malmivaaran SV nro. 90 (Haavio nro. 179)
        Hengellisiä lauluja ja virsiä (1951) nro. 264
        Siionin Laulut ja Virret (1961) nro. 124
        Lisävihko Suomen ev. lut. kirkon virsikirjaan (1923) nro. 214

• Saara ei kirj.
        pliis, jo riittää kirjoitti:

Saaralla ei ole tavoitteita, sen nyt näkee sokea reettakin. Hän todistaa omasta uskostaan, ja siihen on Suomessa kaikilla yhtäläinen lain suoma oikeus.

Voisitko jo jättää hänet rauhaan.

Antaa kirjoittaa, totuus sumerin ajattelutavasta tulee näin hienosti esille. (huomaat sen ja häpet)

Minulla on tavoitteita, nimittäin kirjoittaa raamatun mukaisesti ja tuoda harhaopit valoon.

• ken on harhasa?
        Saara ei kirj. kirjoitti:

Antaa kirjoittaa, totuus sumerin ajattelutavasta tulee näin hienosti esille. (huomaat sen ja häpet)

Minulla on tavoitteita, nimittäin kirjoittaa raamatun mukaisesti ja tuoda harhaopit valoon.

Olen tuntenut henkilön tavan kirjoittaa jo muutamien vuosien ajan, mitään uutta ei siis tule.

Harhaoppien valoon tuominen onkin huomattavan vaativampi tehtävä. Usein näet juuri harhaopissa elävät ovat hyvin aktiivisia syyttämään Kristuksen opissa kilvoittelevia harhaoppisiksi.

Kristuksen oppi ei ole muuttunut 2000 vuoden aikana miksikään, siinä on postmodernille omasta mielestään kaiken muita paremmin tietävälle ihmiselle
        usein ylitsepääsemätön paikka. Kristuksen pelko ja muiden kristittyjen alamaisuus
        tulee esteeksi hengellisesti ylpeille, siksi kristikunnasta eristäytyville ihmisille.

1. Jeesus Kristus on todellinen.
        2. Jeesus Kristus on kaikkivaltias Jumala.
        3. Isä ja Pyhä Henki on yhtä olemusta jota kutsutaan nimellä JHVH.
        4. Jeesuksen veri on todellinen ja elävä.
        5. Jeesuksen ruumis on todellinen ja elävä.
        6. Kukaan ei voi päästä taivaaseen syömättä ja juomaltta elävää Jeesusta (usein).
        7. Jeesuksen ruumis ja veri on annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi.

Nämä ovat tyypillisimpiä harhaoppisten kompastuskiviä.

8. Jumalan sanan ja Pyhjien Sakramenttien turhentaminen ja tyhjäksi tekeminen järkeilemällä. Jne.

• ken on harhasa? kirjoitti:

Olen tuntenut henkilön tavan kirjoittaa jo muutamien vuosien ajan, mitään uutta ei siis tule.

Harhaoppien valoon tuominen onkin huomattavan vaativampi tehtävä. Usein näet juuri harhaopissa elävät ovat hyvin aktiivisia syyttämään Kristuksen opissa kilvoittelevia harhaoppisiksi.

Kristuksen oppi ei ole muuttunut 2000 vuoden aikana miksikään, siinä on postmodernille omasta mielestään kaiken muita paremmin tietävälle ihmiselle
        usein ylitsepääsemätön paikka. Kristuksen pelko ja muiden kristittyjen alamaisuus
        tulee esteeksi hengellisesti ylpeille, siksi kristikunnasta eristäytyville ihmisille.

1. Jeesus Kristus on todellinen.
        2. Jeesus Kristus on kaikkivaltias Jumala.
        3. Isä ja Pyhä Henki on yhtä olemusta jota kutsutaan nimellä JHVH.
        4. Jeesuksen veri on todellinen ja elävä.
        5. Jeesuksen ruumis on todellinen ja elävä.
        6. Kukaan ei voi päästä taivaaseen syömättä ja juomaltta elävää Jeesusta (usein).
        7. Jeesuksen ruumis ja veri on annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi.

Nämä ovat tyypillisimpiä harhaoppisten kompastuskiviä.

8. Jumalan sanan ja Pyhjien Sakramenttien turhentaminen ja tyhjäksi tekeminen järkeilemällä. Jne.

Tulipas sinulle hätä! On hyvä kiteyttää asiat joita sumeri pitää harhaoppina ja verrata niitä raamatun totuuteen.

Varsinkin ku olette sumerista sitä mieltä, että hän puhuu totta ja minä valhetta.

Otamme siis raamatun tuomariksemme.

• Rauhotuppas nyt
        sumeri kirjoitti:

Mikä avuksi?

sumeri 21.5.2013 klo 08:3

Vastaus: Sellaista ei ole olemassakaan. Halveksiva ylimielinen tapasi kirjoittaa lestadiolaisista on ajoittain hyvin jumalaton, sori. Kyllä lestadiolaiset kuitenkin sinun lähimmäisiäsi halveksivat metodisi peittoavat, - mennen tullen. Tiedän tämän vuosikymmenien kokemuksella :-)

Sinun pitäisi nöyrtyä alamaiseksi Kristukselle ja tehdä parannus.

• Rauhotuppas nyt kirjoitti:

Vastaus: Sellaista ei ole olemassakaan. Halveksiva ylimielinen tapasi kirjoittaa lestadiolaisista on ajoittain hyvin jumalaton, sori. Kyllä lestadiolaiset kuitenkin sinun lähimmäisiäsi halveksivat metodisi peittoavat, - mennen tullen. Tiedän tämän vuosikymmenien kokemuksella :-)

Hups! -Ja taas kääntyi takki sinulla! sumerin "poislähdön" jälkeen kirjoitit että sumeri pysyi koko ajan sanassa ja että sumerilla on kirkas oppi.

Kuinkas tämä heittelehtiminen nyt on selitettävissä?

• 19+10
        Rauhotuppas nyt kirjoitti:

Rauhotuppas nyt
        21.5.2013 11:15

Voi hyvänen taas sinua ja vuosikymmeniäsi!

Kipeätä se totuus tekee näköjään. Kukaan muu kuin esikoinen ei siis mielestäsi saisi tai kykenisi puhumaan ongelmista joita liikkeessä on ja jotka sinäkin olet tunnustanut.

Tuossa viestissäsi näkyy vainme-oppi juurena purkauksellesi "rauhoituppas nyt".

• sumeri.

Eikö ole suloinen hengellinen laulu!

No - tulihan syvyydestä vastaus vanhoillisten 70-luvun hoitokokouksissa!

"Vanhoillislestadiolaisilla on oma laulukirja, jonka nimi on Siionin laulut ja virret. Tämän on koonnut alunperin Kirkkoherra Oskari Heikki Jussila ja sen ensimmäinen painos ilmestyi vuonna 1916."

"70-luvun opillisten tiukennuksien ja sisäisten puhdistusten yhteydessä laulukirjaakin uudistettiin. Tällä kertaa uudistus ei jäänyt keneltäkään huomaamatta, sillä se poikkesi radikaalisti kaikista aiemmista uudistuksista.
      156 laulua tuomittiin poistettavaksi, joista ainakin 92 vuosikymmeniä käytössä ollutta laulua tuomittiin poistettavaksi vääräoppisena, hengellisesti vääränlaisena, harhaoppisena tai muutoin uskovaiselle sopimattomana."

"On pyritty poistamaan ne laulut, jotka eivät ole päässeet yleiseen käyttöön sekä ne, joista huokuu kristillisyydelle vieras oppi ja henki. Monet vanhat, uskovaisten kirjoittamat laulut, joita oli aikaisemmin muutettu sisällöltään ja runoasultaan, palutettiin alkuperäiseen muotoon. Uusia lauluja on otettu mukaan useita. Laulujen sisältöä tarkasteltaessa on tärkeimpänä päämääränä ollut se, että ne ovat Jumalan lasten lauluja ja että niissä on Jumalan valtakunta tallella. ... "
      Oulussa 1976, SRK

Poistettavissa lauluissa
      124 O Armo ja rakkaus suur Opillisesti väärä Opillisesti virheellinen

että niin...

• TEU.

Kyllä on , ja sanaakin on !

Mutta kiiruna on on vain yksi tekijä Lapis , toinen on Gälli ehkä pahempi
        sanan julistus , mistä sen tietää , kummassakin puhutaan Omavanhurskaudesta
        Ja mihin malliin , Koska se on synti ,Siitä pitäisi puhua , ei mikään synti pääse
        Taivaaseen , Pitääkö vielä tiukemmin sanoa ..

"SUO ETTEN UNHOTTAISI RUKOUSTA ,
        VAAN HARJOITTAISIN SANAS TUTKIMUSTA!
        AH,HUONOSTI SE SIELU MENESTYY ,
        KEN KALLIISSEEN SUN SANAS KYLLÄSTYY..

• Siunausta teu
        TEU. kirjoitti:

Kyllä on , ja sanaakin on !

Mutta kiiruna on on vain yksi tekijä Lapis , toinen on Gälli ehkä pahempi
        sanan julistus , mistä sen tietää , kummassakin puhutaan Omavanhurskaudesta
        Ja mihin malliin , Koska se on synti ,Siitä pitäisi puhua , ei mikään synti pääse
        Taivaaseen , Pitääkö vielä tiukemmin sanoa ..

"SUO ETTEN UNHOTTAISI RUKOUSTA ,
        VAAN HARJOITTAISIN SANAS TUTKIMUSTA!
        AH,HUONOSTI SE SIELU MENESTYY ,
        KEN KALLIISSEEN SUN SANAS KYLLÄSTYY..

Teu veli, sumerin kanssa ei kannata näistä asioista jatkaa, hänellä ei ole oikeata ja omakohtaista käsitystä ja kokemusta esikoislestadiolaisuudesta. LIsäksi hän on hyvin ylpeä, itseriittoinen ja itsekeskeinen ihminen, jolla ei ole kykyä eikä halua kuunnella muita. Kenekään yksilön napaa kiertävälle kehälle ei kannata lähteä.

Emme me virheetöntä seurakuntaa löydä mistään ja esikoislestadiolaisuus on osoittautunut kaikista parhaaksi. On hyvä elää sen keskellä, - puutteistaan huolimatta.
        Me tiedämme ongelmat, mutta tällä palstalla ei nykyään ole enää montaa jotka näistä mitään tietävät. Pitää opetella laskemaan toisesta korvasta pihalle sellaiset asiat jotka eivät vastaa yhtä Raamatun kanssa. Raamattua kuitenkin tulkitaan hyvin monilla eri tavoilla, rakkaus ja toisten palveleminen on keskeistä meidän seurakunnassamme.

• olisioppiakinoikeaa
        Siunausta teu kirjoitti:

Teu veli, sumerin kanssa ei kannata näistä asioista jatkaa, hänellä ei ole oikeata ja omakohtaista käsitystä ja kokemusta esikoislestadiolaisuudesta. LIsäksi hän on hyvin ylpeä, itseriittoinen ja itsekeskeinen ihminen, jolla ei ole kykyä eikä halua kuunnella muita. Kenekään yksilön napaa kiertävälle kehälle ei kannata lähteä.

Emme me virheetöntä seurakuntaa löydä mistään ja esikoislestadiolaisuus on osoittautunut kaikista parhaaksi. On hyvä elää sen keskellä, - puutteistaan huolimatta.
        Me tiedämme ongelmat, mutta tällä palstalla ei nykyään ole enää montaa jotka näistä mitään tietävät. Pitää opetella laskemaan toisesta korvasta pihalle sellaiset asiat jotka eivät vastaa yhtä Raamatun kanssa. Raamattua kuitenkin tulkitaan hyvin monilla eri tavoilla, rakkaus ja toisten palveleminen on keskeistä meidän seurakunnassamme.

Niin että ei niin väliä vaikka oppi olisi metsässäkin kunhan vaan ollaan tiukasti yhdessä ja pysytään siinä iankaiken ?

• Siunausta teu kirjoitti:

Te sekoitatte täysin teun pään: Ensin teu ei saanut kannattaa sumeria, sitten teun piti kannattaa sumeria, nyt teu ei taas saa kannattaa sumeria!

• poiskatiskasta

Kyllä Saaralla on kirkas Henki ja Hengen silmä on selvästi avattu ylhäältä !

Jos joku ei tätä näe, niin olkoot näkemättä, ei tästä mailmasta sokeita puutu joilla on korkea hattu ja pitkä viitta.

Sitä vaan ihmettelee mistä tarpeesta nousee sitetn jokin lestadiuksen puolustelu ja siinä opin karsinassa kieriskely !!

Ei uusi liitto julista muuta kuin Jeesuksen voittoa Golgatalla ja siihen voiton saattueeseen haastaa jokaista ihmisyksilöä.

Ei ole ahtautta Apostolien opetuksissa, vaan suuri vapaus ja kirkkaus loistaa joka suuntaan heidän teksteistään.
      Ja on todella Apostolien teot, ei vain omiin lokeroihin joka sunnuntai kokoontumista ja ovet kiinni.
      Paavali ei selitä isiltä perittyjä oppeja, vaan Kristusta ristiinnaulittuna Vapahtajana, syntyien sovittajana ja todellisena vap0autena.

Siinä valossa kaikki hoitokoukset ja vastaavat kyttäyshulluudet menevät aivan naurettuvuuksien listalle, joita todella ovatkin.

USKON kanssa sellaisella ahtaudella ei ole mitään tekemistä.

• Huvittavintahan tässä on tämä: kannatan sumeria ja kaikkien on kannatettava, en kannata sumeria eikä kukaan saa kannattaa, kannatan sumeria, en kannata sumeria...

:))))))))))))))) Sanoikohan Paavali jotain ihmisistä jotka ovat "kaikkien opintuulten heiteltävissä"?

• teu.
        saara-.- kirjoitti:

Huvittavintahan tässä on tämä: kannatan sumeria ja kaikkien on kannatettava, en kannata sumeria eikä kukaan saa kannattaa, kannatan sumeria, en kannata sumeria...

:))))))))))))))) Sanoikohan Paavali jotain ihmisistä jotka ovat "kaikkien opintuulten heiteltävissä"?

Sanoi , älä ole kaikkien Vamojen piiskattavana .

Mitä hän meinasi Toora. -

Hebr. 2:10 . Sillä hänen , jonka tähden kaikki on , ja jonka kautta kaikki on .
        Sopi saatteassaan paljon lapsia kirkkauteen , kärsimysten kautta tehdä
        heidän pelastuksensa pääsmises täydelliseksi ..

14. Koska siis lapsilla on veri ja liha , tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla , osalliseksi , että hän kuoleman kautta kukistaisi, sen jolla on kuolema vallassaan , se on:. saa ta nan

Sel. Kristuksen jumalallinen ja inhimmillinen "luonto". ks. Apt. 2:36.;Fil. 2:5-11.
        1 Tim. 2:5-6. Kristus Jumalan poika oli kyllä itsessään täydellinen , sillä
        Hänessä asuu Jumalaluuden koko täyteys". Klo. 2:9. Hän ei kuitenkaan ollut
        Täydellinen , pelastajana , vapahtajana ennenkuin Hän oli täyttänyt sovituksen
        ja Lunastustyönsä Maistamalla kuoleman , kaikkien edestä ja astunut Taivaaseen
        Jumalan oikealle puolelle , Jossa Hän on "seppelöitykirkkaudella ja kunnialla ..

• Saara, ei kirj.

"14. Koska siis lapsilla on veri ja liha , tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla , osalliseksi , että hän kuoleman kautta kukistaisi, sen jolla on kuolema vallassaan , se on:. saa ta nan"

Tämä kumoaa perisyntiopin kiistämättömästi! Jeesus oli Marian puolelta samaa ihmislihaa ja verta, joutui kaikessa kiusatuksi, mutta ei langennut kertaakaan. Jeesus oli täysin synnitön, joten mitään perittyä syntiä ei ole. Mahdollisuus kiusatuksi tulemiseen ja siten syntiin lankeamiseen sen sijaan on. Samoin ruumiin rappetuminen ja luonnollinen kuolema.

Mahdollisuus lankeamiseen oli Adamilla ja Eevallakin. Kiusaajan saapuessa he lankesivatkin.

• teu.

"Hebr;2:15 ,Ja vapaasti kaikki ne , jotka Kuoleman pelossa kautta koko elämäsä olivat olleet orjuuden alaisia . .

Sel. KUOLEMAN PELKOjohtuu perustavasti , synnin tuottamasta syyllisyydesta ja
        tulevan tilinteo pelosta , sillä "ihmisille on määrätty , että heidän kerran on kuoleminen , mutta sen jälkeen tulee tuomio, " ( Hebr. 9:27:)

Par5annukseen nöäyrtyminen ja anteeksiantamus /vanhurskauttaminen Jeesuksen
        veressä ja sitä seuraava kilvoitus 7uskon säilyttämiseksi puhtaassa omassatunnossa
        on Jumalan varaama tie, jolla vapaudutaan kuoleman pelon orjuudesta . ks.Joh.
        13:4-15,;Hebr. 10:21-25. ; 1 Joh. 4:17-19 .

• tgeu.
        teu. kirjoitti:

"Hebr;2:15 ,Ja vapaasti kaikki ne , jotka Kuoleman pelossa kautta koko elämäsä olivat olleet orjuuden alaisia . .

Sel. KUOLEMAN PELKOjohtuu perustavasti , synnin tuottamasta syyllisyydesta ja
        tulevan tilinteo pelosta , sillä "ihmisille on määrätty , että heidän kerran on kuoleminen , mutta sen jälkeen tulee tuomio, " ( Hebr. 9:27:)

Par5annukseen nöäyrtyminen ja anteeksiantamus /vanhurskauttaminen Jeesuksen
        veressä ja sitä seuraava kilvoitus 7uskon säilyttämiseksi puhtaassa omassatunnossa
        on Jumalan varaama tie, jolla vapaudutaan kuoleman pelon orjuudesta . ks.Joh.
        13:4-15,;Hebr. 10:21-25. ; 1 Joh. 4:17-19 .

Hebr 2: 16.
        Sillä ei Hän ota huomaansa enkeleitä , vaan Aabrahamin siemenen Hän ottaa huomaansa :

Sel. . "Aabrahamin siementä " ovat ovat hengellisaessä merkityksessä Jeesukseen Uskovat ( Room. 4:16-17 ; 9:8,;Gal. 3:29 .

• teu.
        tgeu. kirjoitti:

Hebr 2: 16.
        Sillä ei Hän ota huomaansa enkeleitä , vaan Aabrahamin siemenen Hän ottaa huomaansa :

Sel. . "Aabrahamin siementä " ovat ovat hengellisaessä merkityksessä Jeesukseen Uskovat ( Room. 4:16-17 ; 9:8,;Gal. 3:29 .

Hebr. 2:17. Sen tähden piti Hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi , että Hänestä tulisi kauppias ja uskollinen y6limmäinen Pappi tehtävissään Jumalan edessä , sovitaakeen kansan synnit . .

Sel. Voidakseen toim,ittaa ihmiskunnan syntien sovituksen Kristuksen oli oltava seka Jumalan Poika , Totinen Jumala , että todellinen Ihminen , "kaikessa (ihmis) veljien
        kaltainen " Hänen oli näet Ihmisenä kanettava ihmisten synnit ja Rangaistus..

• k ldlnwna
        teu. kirjoitti:

Hebr. 2:17. Sen tähden piti Hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi , että Hänestä tulisi kauppias ja uskollinen y6limmäinen Pappi tehtävissään Jumalan edessä , sovitaakeen kansan synnit . .

Sel. Voidakseen toim,ittaa ihmiskunnan syntien sovituksen Kristuksen oli oltava seka Jumalan Poika , Totinen Jumala , että todellinen Ihminen , "kaikessa (ihmis) veljien
        kaltainen " Hänen oli näet Ihmisenä kanettava ihmisten synnit ja Rangaistus..

Luuk. 20:46
        "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

Markuksen evankeliumi:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

• teu.
        k ldlnwna kirjoitti:

Luuk. 20:46
        "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

Markuksen evankeliumi:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

Näissä jakeissasi on kerrottu . Juutalaisten eri lahkoista.
        _Kirjan oppineet ( Heillä saattoi olla pidemmät ja leveämmät Raamtun
        ... Liuska kokelma , kauniit laatikot
        - Farisekset (Oli niitä jotka jotka saattoivat olla hyvinkin tarkkoja yrttien ja
        ... tillien veron maksussa ), mutta unhottivat toisen asunnon veron.
        - Lain oppineet (oli niitä jotka soivät leskien huoneet )
        - Sadukkeukset ( oli ylipappien uskollisimpia ,toisten pahantekijoita. )

Kuule örvelö missä sinä olet kulkenut ?

Luuk. 20:41. Niin Hän sanoi heille : "kuinka he voivat sanoa :että Kristus 0n Daavidin Poika . ?

Sanoohan20 :42 Daavid itse paslmien kirjassa :Herra sanoi minun Herralleni "
        istu minun oikealle puolelleni ,

L 20:43. kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi .

sel. Daavidin Poika ja Herra ks. Mark. 12:35-37.

• 5+7#

Saara, kysyin jo aikaisemmin perisynnistä. Onkohan ongelmana perisynnin käsite, koska mikään ei ihmisen kohdalla muutu, vaikka sitä sanottaisi taipumukseksi pahaan? Ihan sama millä nimellä sitä sanotaan. Kellään omia tekojaan ymmärtävällä ei ole pelastusta muualta, kuin Jeesuksen sovitustyössä.

Kirje roomalaisille 3.
        "9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään."

Kaikkihan tähtää vain viimeiseen elonkorjuuseen.

• teu.
        5+7# kirjoitti:

Saara, kysyin jo aikaisemmin perisynnistä. Onkohan ongelmana perisynnin käsite, koska mikään ei ihmisen kohdalla muutu, vaikka sitä sanottaisi taipumukseksi pahaan? Ihan sama millä nimellä sitä sanotaan. Kellään omia tekojaan ymmärtävällä ei ole pelastusta muualta, kuin Jeesuksen sovitustyössä.

Kirje roomalaisille 3.
        "9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään."

Kaikkihan tähtää vain viimeiseen elonkorjuuseen.

Hyviä ajatuksia , "5 7#"
        Kerron seltyksen , Room. 3:9-20. tähän väliin on annettu.

Langenneessa ja Uudestisyntymättömässä tilassaan kaikki ihmiset ovat:

1. Vailla Jumalan pelkoa ja tuntemista.
        2,Kukaan heistaaaaä ei etsi Jumalaa, vaan karttaa häntä.
        3. He ovat synnin rakastajia ja vanhurskauden vihollisia. ;sen johdosta he ovat.
        4. Syyllisiä ja tuomittuja Jumalan edessä .
        5. He eivät kuitenkaan tätä n'äe ja tunne , elleiJumala aseta heitä lakinsa eteen
        ... ja vaikuta heissä syyllisyyden tuntoa , niin että he pelästyvät sen ja edessään
        ... olevan hel vetin kadotuksen johdosta. .

• oikoja

Oikaisua peliin;

Googletus paavola katolinen kirkko ja pääsee sivulle; http://koti.phnet.fi/petripaavola/Katolisen_kirkon_ja_paavin_viran_juuret.html

Sivulla lukee; Kirjoitukseni päälähteet ovat Raamatun sana (useita erilaisia käännöksiä), katolisen kirkon vanha ja uusi katekismus suomenkielellä (sekä englanninkielinen katekismus), paavien lausuntoja sekä useita katolisen kirkon asiakirjoja ja lausuntoja. Kirjoituksessani pääasiassa vertaan Raamatun opetusta katolisen kirkon opetukseen käyttäen lähdemateriaalina Raamattua sekä katolisen kirkon opetuksia.

Sivun lähteitä on;

Lähdekirjallisuus:

Raamattu 33/38
      King James Version (1611)
      Katolisen kirkon katekismus 2005
      Katolinen katekismus 1953
      Leo Meller: Vatikaani profetiassa
      Juhani Aitomaa: Uusi viini juovuttaa
      Alexander Hislop: The Two Babylons
      Keijo Lindeman: Apostolinen seurakunta ja antikristuksen eksytys
      Estlander-Hietakari: Jokamiehen maailmanhistoria
      Uuras Saaranivaara: Jumalan kansan pyhä Raamattu 1993
      Merril F. Unger: Raamatun lukijan käsikirja
      Lauri Pohjanpää: Pyhien saatto kautta aikain
      John Gill's: Expositor
      Online Bible Hebrew and Greek lexicon

Nettilähteet:

catholic.fi
      vatican.va/archive/newamericanbible
      vatican.va/archive/catechism
      vatican.va/holy_father/john_paul_ii
      biblebelievers.com
      koti.phnet.fi/petripaavola/Katolinen_kirkko
      koti.phnet.fi/petripaavola/Roomankirkonkuvia
      koti.phnet.fi/petripaavola/ekumeeninen_eksytys
      koti.phnet.fi/petripaavola/UudenTestamentinKaanon
      koti.phnet.fi/petripaavola/Vesikaste_Raamatun_opetuksen_valossa
      koti.phnet.fi/petripaavola/Seurakunta vai kirkko
      koti.phnet.fi/petripaavola/Raamattu ja katekismus
      jewishvirtuallibrary.org
      sullivan-county.com
      irishcentral.com
      dailycatholic.org
      dailycatholic.org/history/7ecumen1
      catholic.org/saints/anglpray
      newadvent.org
      katolinen.net/?page_id=733
      katolinen.net/?page_id=729

PS; Sivun päälähteet katolisen kirkon oppia vatsaan on näköjään raamattu ja katolisen kirkon omat lähteet

Lopettakaa jo valehteleminen isot korvat heiluen!

• ePaimen

Tämä on yleistä bibliografiaa paavolan tekstin lopussa. Sumeri kävi tarkasti kohta kohdalta läpi toisen tekstin, ja antoikaikki viitteet.

Oikaisun kirjoittaja tuskin on vikaissutkaan paavolan luetteloa, kuten ei petri itsekään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2294
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      174
      1878
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1446
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      243
      894
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      68
      816
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      692
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe