Hei, kysymykseni on, voiko taloyhtiö periä vesimaksun asunnosta, jonka omistan, mutta jossa kukaan ei ole kirjoilla? Omistan opiskelupaikkakunnaltani asunnon, jonne maksan 40 e/kk vedestä. Muutin kesäksi pois, olen 4-5 kk kirjoilla eri paikkakunnalla (tein vakinaisen muuttoilmoituksen), jonne myös maksan vedestä. Isännöitsijä vaatii, että maksan veden omistamastani asunnosta, sillä muutkaan asukkaat, jotka viettävät kesänsä mökeillä eivät saa vesimaksuhelpotusta. En kuitenkaan usko, että kyseiset henkilöt tekevät vakituista muuttoilmoitusta, niin kuin minä tein. Voidaanko yhtiökokouksessa päättää, että vesi tulee maksaa, vaikka talossa ei ole kukaan kirjoilla? Silloinhan vesi tulisi maksaa myös siinä tapauksessa, kun muutan opiskelujen jälkeen uuteen asuntoon ja myyn vanhaani, mitä jos myyntiaika venyy ja venyy..? Vesimaksuni on myös tuplasti korkeampi kuin muilla, sillä omistan kylpyammeen.
Vesimaksu, jos ei asunnossa kirjoilla?
5
443
Vastaukset
- Maksat tietenkin
Tottakai omistaja maksaa asuntonsa kulut asui siinä tai ei. Oletkohan väärä ihminen omistamaan asuntoa ? Mahd myyt asuntoa joskus ja vielä mietit et joutuisit myyntiaikana jopa 40 e kk vedestä maksamaan huh ,huh.
- Etpä tietenkään maks
Aika jännä näkökulma, että vesi jota ei kuluteta olisi asunnon kulu. Ei todellakaan kiinteää henkilömäärään perustuvaa vesimaksua tarvitse maksaa kenenkään joka ei asunnossa asu, eli ei kysyjänkään, vaikka kuinka olisi asunnon omistaja.
- aloittaja4
Maksan opiskelijana tällähetkellä 980 euroa vuodessa vedestä yhdessä opiskelijakumppanini kanssa, eli hieman hinta ehkä kirpaisee. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kulutuksemme on arvioitu olevan noin 1800 litraa vettä PÄIVÄSSÄ, ja todellinen kulutus vastaa noin 300 litraa, sinua ei varmaan harmittaisi asia? Jos todellinen kulutus vastaa sitä 15-20% maksetusta, mielestäni kaikki ei ole ihan reilusti.
- 13+1
Maksaa se veden lämmityskin jotain.
Mutta jos vesimaksun perusteena on henkilömäärä, eikä asunnossa asu ketään, niin vesimaksua ei kuulu periä.
- tällainen tapaus
Onhan tuo melko kohtuutonta. Eihän taloyhtiökään joudu maksamaan kaupungille vedestä, jata ei ole kulutettu, vaan laskutus perustuu mittarilukemaan.
Asuntokohtaiset mittarit tekisivät tuonkin asian hyvin yksinkertaiseksi.. eikä tarvitsisi maksaa mistään, mitä ei käytä.
NÄIN homma toimii omakotitalossani;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501