OLENKO LIHAVA?

Haluan tietää!

Tällä palstalla olen viime päivinä huomannut useita kysymyksiä tyyliin "olen 178 cm pitkä ja painan 50 kg, olenko lihava". Kysynkin nyt itse olenko lihava, kun olen 163 cm pitkä ja painan 134 kg, vai olenko vain tyhmä vai peräti tyhmä ja lihava? Tällä palstalla on niin monia viisaita ja kannustavasti keskustelevia ihmisiä, että ehkä voisitte minullekin antaa ystävällisen vastauksen!

8

1432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri. x

Suoraan sanottuna olen sairaanloisen lihava. Äkkiä lääkäriin lihavuutta hoitamaan. Sen jälkeen tehokas dietti, jolla lähtee 80 kiloa pois.

• lihavuus on tervettä

olevasi 163 sm ja 134 kg. Kysyit, että oletko lihava vai kaiken lisäksi tyhmä ja lihava? Riippuu tietysti ruumiinrakenteestasi,jos olet isoluinen ja lihaksikas, niin mielestäni et ole lihava. Tyhmä et ole ainakaan kun osasit tiedustella asiaasi tältä palstalta. Ei muuta kun pää pystyyn ja tsemppiä sinulle.

• ...

keskustelun aloittajalla on varmasti ylinmmääräistä...ellei jostakin ammattibodaajasta ole kyse (jota epäilen), liekö heilläkään mahdollista olla noin suurta pituus ja paino eroa?

ei kannata valehdella itselleen!

• kirjoittaja
        ... kirjoitti:

keskustelun aloittajalla on varmasti ylinmmääräistä...ellei jostakin ammattibodaajasta ole kyse (jota epäilen), liekö heilläkään mahdollista olla noin suurta pituus ja paino eroa?

ei kannata valehdella itselleen!

Kiitos viisaista vastauksistanne! En todellakaan ole bodaaja, kemikaaleilla tätä massaa ei ole hankittu! Ihan vain syömällä ja välttämällä liikuntaa. Paha sitä nyt on liikkuakin, kun on polvissa nivelrikkoa ja koskee, kun liikkuu tai on liikkumatta. Tekoniveliä ei voi laittaa, kun ne ei kestä tällaista painoa.
        Eli tyhmä vai lihava vai tyhmä ja lihava, mutta teidän veromarkkoja kulutan näillä lihavuustaudeilla.

• ...
        kirjoittaja kirjoitti:

Kiitos viisaista vastauksistanne! En todellakaan ole bodaaja, kemikaaleilla tätä massaa ei ole hankittu! Ihan vain syömällä ja välttämällä liikuntaa. Paha sitä nyt on liikkuakin, kun on polvissa nivelrikkoa ja koskee, kun liikkuu tai on liikkumatta. Tekoniveliä ei voi laittaa, kun ne ei kestä tällaista painoa.
        Eli tyhmä vai lihava vai tyhmä ja lihava, mutta teidän veromarkkoja kulutan näillä lihavuustaudeilla.

että kyseessä on joku kyllästynyt maksamaan veroEUROJA liikalihavuudesta..."Eli tyhmä vai lihava vai tyhmä ja lihava, mutta teidän veromarkkoja kulutan näillä lihavuustaudeilla."

tämä paljastaa asian jo tyhmällekin x)

• KIRJOITTAJA
        ... kirjoitti:

että kyseessä on joku kyllästynyt maksamaan veroEUROJA liikalihavuudesta..."Eli tyhmä vai lihava vai tyhmä ja lihava, mutta teidän veromarkkoja kulutan näillä lihavuustaudeilla."

tämä paljastaa asian jo tyhmällekin x)

Itse asiassa asia on niin kuin kirjoitin. Paino ja pituus ovat juuri niin kuin kirjoitin. Olen vain kyllästynyt kaiken maailman kukkakeppeihin, jotka kyselevät älyttömän tyhmiä kuten "pituutta on 2 m ja painoa 50 kg, olenko lihava". Halusin vain heittää (ehkä provosoivasti) omat mittani ja tyhmän kysymyksen ja nähdä ihmisten reaktiot. Polvissa on juuri todettu nivelrikot ja monia muitakin vaivoja löytyy, mutta ikää ei ole vielä viittäkymmentäkään. Minä olen se, joka rasittaa teidän onnistuneiden ihmisten veroeuroja. Minulla on myös "päässä vikaa", eli minulla on BED eli lihavan ahmimishäiriö, johon saan myös hoitoa (yksityisellä sektorilla). Eli, onkohan ainoa teko, jonka voin tehdä keventääkseni teidän hyvien ihmisten taakkaa lopettaa turha elämäni ja antaa tilaa fiksuille ja filmaattisille ihmisille. Minusta kun ei koskaan tule sellaista. En sääli itseäni, minulla on, kaikesta huolimatta monta hyvää syytä jatkaa elämääni. En ole todellakaan siihen kyllästynyt. Enkä ole edes tyhmä, vaan korkeasti koulutettu, mutta silti en osaa elää teidän "onnistuneiden ihmisten hienoa elämää". Aion kuitenkin jatkaa omaa pientä ja vaillinaista elämää, vaikka olisin kuinka rasittava yhteiskunnalle. Pidän elämääni silti elämisen arvoisena ja itseäni ainutlaatuisena yksilönä, jolla on paljon annettavaa läheisilleni, jotka rakastavat minua ja pitävät minua tärkeänä ihmisenä kiloistani ja puutteistani huolimatta.

• junnu
        KIRJOITTAJA kirjoitti:

Itse asiassa asia on niin kuin kirjoitin. Paino ja pituus ovat juuri niin kuin kirjoitin. Olen vain kyllästynyt kaiken maailman kukkakeppeihin, jotka kyselevät älyttömän tyhmiä kuten "pituutta on 2 m ja painoa 50 kg, olenko lihava". Halusin vain heittää (ehkä provosoivasti) omat mittani ja tyhmän kysymyksen ja nähdä ihmisten reaktiot. Polvissa on juuri todettu nivelrikot ja monia muitakin vaivoja löytyy, mutta ikää ei ole vielä viittäkymmentäkään. Minä olen se, joka rasittaa teidän onnistuneiden ihmisten veroeuroja. Minulla on myös "päässä vikaa", eli minulla on BED eli lihavan ahmimishäiriö, johon saan myös hoitoa (yksityisellä sektorilla). Eli, onkohan ainoa teko, jonka voin tehdä keventääkseni teidän hyvien ihmisten taakkaa lopettaa turha elämäni ja antaa tilaa fiksuille ja filmaattisille ihmisille. Minusta kun ei koskaan tule sellaista. En sääli itseäni, minulla on, kaikesta huolimatta monta hyvää syytä jatkaa elämääni. En ole todellakaan siihen kyllästynyt. Enkä ole edes tyhmä, vaan korkeasti koulutettu, mutta silti en osaa elää teidän "onnistuneiden ihmisten hienoa elämää". Aion kuitenkin jatkaa omaa pientä ja vaillinaista elämää, vaikka olisin kuinka rasittava yhteiskunnalle. Pidän elämääni silti elämisen arvoisena ja itseäni ainutlaatuisena yksilönä, jolla on paljon annettavaa läheisilleni, jotka rakastavat minua ja pitävät minua tärkeänä ihmisenä kiloistani ja puutteistani huolimatta.

" BED (Binge Eating Disorder)
        Syömishäiriöt
        1. Syömishäiriöt
        2. Anoreksia
        3. Bulimia
        4. BED (Binge Eating Disorder)
        5. Ortoreksia

Binge eating disorder (BED) on tavallisin epätyypillinen syömishäiriö. Epätyypillisten syömishäiriöiden taudinkuva muistuttaa anoreksiaa tai bulimiaa, mutta jokin keskeinen oire puuttuu.

Lihavan ahmimishäiriössä on kyse syömishäiriöstä, jossa henkilö ahmii ruokaa suuria määriä hyvin nopeasti. Nämä ahmimiskohtaukset ovat toistuvia ja hallitsemattomia ja ne yritetään salata ja niitä hävetään. Useinmiten tämä ahmiminen aiheuttaa syyllisyyden tunteita, masentuneisuutta ja ahdistusta. Ahmija ei oksenna syömäänsä ruokaa.

Joskus ahmimista yritään hallita jättämällä syönti väliin aamulla tai aamupäivästä, tai jättämällä muuten ruokailuja väliin. Tämä vain johtaa ahmimiskohtaukseen myöhemmin illasta. Ahmimishäiriö alkaa usein jo hyvin nuorena ja se on yleisempää naisilla. BED johtaa usein vaikeaan lihavuuteen ja suuriin painonvaihteluihin.

Laihdutusyritykset saattavat usein laukaista ahmimisen. Siksi onkin ensisijaisen tärkää lopettaa ne. Hoidossa pyritään saavuttamaan säännölliset ruokailutavat ja ote elämästä. Kun nämä asiat ovat hallinnassa niin voidaan aloittaa muut painonhallintaan liittyvät toimenpiteet kuten laihdutus.

Arvioiden mukaan lihavan ahmimishäiriöstä kärsii 2-3 % väestöstä. "

• lihava mies
        KIRJOITTAJA kirjoitti:

Itse olen 177 cm pitkä n. 170 kg painava. Naisystävänikin on lihava. Suunnitellaan yhteistä laihdutusprojektia, vaikka todennäköisyydet onnistua ovat oman käsitykseni ja kokemukseni mukaan aika pienet pitkällä tähtäimellä..Anna "kukkakeppien" skitsoilla rauhassa, jokainenhan toimii oman sisäisen maailmansa kannalta katsottuna mielekkäästi. Niin Sinä, minä, "kukkakepit" ja ne, joita me lihavat ihmiset jostain syystä inhottavat. Parasta on mielestäni yksinkertaisesti suodatttaa "loukkaukset" mieltä turhaa vaivaamasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe