Liittymän sulkeminen liian aikaisin

aesfaewtt3

Irtisanoin Saunalahden liittymän nettiyhteyksineen kuukauden viimeisenä päivänä. Sanoin asiakaspalveluun soittaessani, että odotan liittymän ja varsinkin datayhteyden toimivan kuluvan kuukauden - ja siis vuorokauden loppuun. Asiakaspalvelija lupasi, että näin tapahtuisi.

Myöhemmin samana päivänä huomasin että koko liittymä on suljettu. Ei pääse nettiin, ei toimi puhelut tai tekstiviestit.

Lukuisten soittojen aikana - huom. maksulliseen asiakaspalveluun on selvinnyt, että irtisanomisilmoituksen vastaanottanut työntekijä on syystä tai toisesta sulkenut liittymän välittömästi.

Siis Saunalahden työntekijä on tehnyt virheen. Useampi kuin yksi asiakaspalvelija on todennut virheen tapahtuneen. Saunalahti nauhoittaa asiakaspalveluun tulleet puhelut, joten asian todentamisessa ei ole ongelmaa. Silti Saunalahti kieltäytyy hyvittämästä tapahtunutta milllään tavalla.

Tämä avaa uusia, piristäviä mahdollisuuksia.

Nimittäin, jos Saunalahti katsoo, että perittyään kuukausimaksun koko kuukaudelta he voivat sulkea liittymän kesken kuukauden, oletan että myös asiakkaat voivat ilmoitella Saunalahdelle, että eivät tule käyttämään puhelinta vaikkapa kymmenenä päivänä kuukauden sisään. Onhan sitä matkoja, mökkireissuja ja muita, joissa ei ole kuuluvuutta. Eikä sitä nettiäkään tule välttämättä joka päivä selattua.

Mikäli tämä ei Saunalahdelle sovi, olisi mielenkiintoista kuulla, millä perusteella he muuttavat yksipuolisesti jo tehtyjä sopimuksia.

Minä ja Saunalahti olemme sopineet, että Saunalahti tuottaa tiettyä palvelua ja minä maksan siitä tietyn summan kuukaudessa. Saunalahti on päättänyt, että heitä ei nyt huvitakaan antaa minulle 30 päivää liittymän käyttöä kuukaudessa, mutta rahat silti kelpaavat.

Hyvitykseksi ei riitä kuukausimaksu jaettuna vuorokausilla, ellei myös asiakkaalla ole oikeutta pilkkoa kuukausimaksua ja maksaa vain niiltä vuorokausilta, jolloin hän liittymää käyttää.

Tämä on viimeinen kerta kun ostan mitään Saunalahden palveluja.

Terveisiä kaikille Saunalahden ammattitaitoisille työntekijöille. Etenkin liittymän ennen aikojaan, vastoin sovittua katkaisseen asiakaspalvelijan muotokuva tulisi valaa niin suureen pronssilaattaan että se näkyy avaruuteen, jolloin todiste hänen timantinkovasta ammattitaidostaan voisi näkyä iänkaikkisesta iänkaikkiseen.

2

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei! Liittymillä on 14 vuorokauden irtisanomisaika, joten mikäli asiakaspalvelija on irtisanonut liittymän samalle päivälle, on se irtisanottu virheellisesti. Asiakaspalvelusta olisi kuitenkin liittymä saatu avattua takaisin käyttöön, kun olet ollut sinne yhteydessä, kun se on virheellisesti suljettu samana päivänä.

      Tällaista tapausta on kuitenkin vaikea selvittää ilman tarkkoja asiakastietoja, joten kannattaa lähettää viestiä asiakaspalveluun OmaSaunalahden kautta tai rekisteröitymään Saunalahden Palstalle: http://palsta.saunalahti.fi, ja lähettämään viestiä moderaattorille, niin tapaus saadaan tutkittua.

      Tomas/ Saunalahden Palstatiimi

      http://palsta.saunalahti.fi

    • aesfaewtt3

      Kyseessä oli jo toinen Saunalahden toimesta liian aikaisin suljettu liittymä. Toista pyysin suljettavaksi Saunalahden ständillä, kuitenkin niin, että liittymä pysyisi käytössä kuukauden loppuun asti - kun siitä oli maksettu.

      Ei menny niin kuin Strömsössä ja sain selitykseksi, että ständillä suljettavaksi pyydetyt liittymät suljetaan heti. Olisi pitänyt olla yhteydessä puhelinpalveluun, kuten toisen liittymän kanssa teinkin, mutta asiakaspalvelija sulki liittymän välittömästi, toisin kuin oli pyydetty.

      Muistutan, että Saunalahti on jälkikäteen puhelimessa myöntänyt virheen tapahtuneen, sanonut että tapahtunut otetaan reklamaatiokäsittelyyn, mutta yli kuukautta myöhemmin, mitään ei ole tapahtunut.

      Teillä on yhteystietoni, koska osasitte toisen operaattorin liittymään laittaa minulle tekstiviestin jossa pyydettiin antamaan palautetta.

      Miten voin käyttää OmaSaunalahtea, kun ei enää ole Saunalahden liittymää? Arvaan, etten mitenkään.

      En rekisteröidy minnekään. Saunalahden Palsta on kyllä tuttu. Palstalla reklamoivia asiakkaita kehotetaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse tai OmaSaunalahden kautta.

      Puhelimitse asiakaspalvelu maksaa, jonotus on pitkä, ja juuri sillä hetkellä puheluuni vastaava asiakaspalvelija joko:

      A) ei tiedä, mistä puhun
      B) ei usko, mitä puhun
      C) lupaa ottaa yhteyttä
      D) lupaa laittaa asian "eteenpäin"
      E) Kanada
      F) kaikki edellisistä

      Joten on nähty, että Saunalahdelle soittamalla asia ei etene.

      Ette ole myöskään missään vaiheessa vastanneet, kuinka aiotte korvata reklamoinnista syntyneet puhelinkulut. Olen kyllä kysynyt asiaa, sekä huomauttanut että lain mukaan reklamoinnin tulee olla maksutonta. Vastaus on ollut jotain tähän tapaan "OmaSaunalahti pater noster..."

      "Asiakaspalvelusta olisi kuitenkin liittymä saatu avattua takaisin käyttöön, kun olet ollut sinne yhteydessä, kun se on virheellisesti suljettu samana päivänä."

      Puhelinpalvelu ei ollut enää siinä vaiheessa auki, kun huomasin että liittymä ei toimi.

      Liittymän avaaminen uudelleen olisikin riittänyt siinä vaiheessa, mutta ei riitä enää. On syntynyt puhelinkuluja ja lisäksi odotan edelleen, kuinka Saunalahti aikoo korvata oman virheensä. Tehty sopimus sitoo molempia osapuolia, mutta Saunalahti päätti yksipuolisesti olla noudattamatta sopimusta.

      Vielä kerran: jos olisitte halunneet ottaa yhteyttä, olisitte voineet sen jo tehdä. Teillä on nimeni, osoitteeni ja toisen operaattorin puhelinnumero.

      Minä EN soita teille, koska asiakaspalveluun soittaminen on maksullista, enkä minä osta enää Saunalahdelta tuotteita tai palveluja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      19
      2595
    2. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1281
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

      Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      937
    4. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      915
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

      näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      861
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      827
    7. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      785
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

      – On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      762
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

      Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe