Kävin bauhausissa tänään ja olen aikeissa ostaa joko tomaatin taimia (maksoi 2e/kpl) tai sitten tomaattiamppelin (13e). Kumpikohan olisi järkevämpi sijoitus - kummasta tulisi enemmän satoa, jos ostaa joko tomaattiamppelin tai n. 5kpl tomaatin taimia? :)
Tomaattiamppelissa oli kukkia paljon, taimissa ei.
Parvekkeelle laitan.
tomaatin taimet vai tomaattiamppeli?
1
521
Vastaukset
- Pioni
Taloudellisuutta on vaikea vertailla - amppeli on helppo valmiina istutuksena ja jos se on kirsikkatomsku, siitä saa napsia syötävää nopsaan ja lisää tulee pitkin kesää.
Runkotomaatti vaatii mullat ämpärit tai istutussäkin, vettä ja huoltamista, mutta tuottaa hyvin hoidettuna. Viidellä kappaleella ( yksi per ämpäri ) täytät n. kahden metrin tilan, ovat myös näkösuojana jos laitat parvekkeelle. Lämpimässä, hyvä lannoitus, alkavat pian kukkia. Ne vaativat jokapäiväisen kastelun ja varkaiden poiston, amppeli on siis simppelimpi ratkaisu, mutta et hae helppoa vaan tuottoisinta. Kokeile molempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499