Tosi kalliit tuulimyllyt heikentävät elintasoa, nostavat sähkön hintaa,,, maksamme niistä suuret investointituet ja suuret syöttötariffit ja ne vero rahat menee tuulimyllyyhtiön omistajille..
Käynnissä Suuri tulonsiirto köyhiltä rikkaille !
Kalliit tuulimyllyt
34
674
Vastaukset
- ja melu vaivaa....
Tuulivoima on kallein mahdollinen tapa tuottaa hieman energiaa.......
- 1kmpäässä
mikä melu? ei vielä tähän mennessä ole kuulunut normaalia kutostien kohinaa kummempaa.
- windu
Kyllä ne myllyt saadan pyörimään, kunhan niihin asennetaan sähköt.
- Ei käy ei vaan käy
Pee niiku pyllyreiästä.
Sanoisinko että täyttä paskaa koko ropellit - ettänäinjoo
Muutaman vuoden päästä ollaan ihan kusessa.
http://www.hs.fi/kotimaa/Konsultit puuhaavat tuulivoimaloita yli tarpeen/a1366209267607 - kallista tuhoa
Karmee ympäristö rikos, karmeet tuulimyllyt, häirtsee ulkonäollä ja äänellä, valot vilkkuu, jne....
On törkee maiseman ja ympäristön pilaus tapahtunut. JA TÄSTÄ MAKSETAAN VIELÄ VERO RAHAA SYÖTTÖTARIFFEIHIN ! - SE ON KALLEIN MAHDOLLINEN JA YMPÄRISTÖÄ PILAAVA ENRGIANLÄHDE ! - tasa-vero show
- kallista se on ja täysin kannattamatonta.
Ilman verovaroista maksettavaa tukea täysin kannattamatonta....
Tämä on sitä naivia-vihreää taloutta. Kansaa kurjistetaan tuulimyllyilläkin. - ini ini ini
Vali vali vali vali vali vali vali vali vali.........
- tuulimylly uskonto
-- ei toi oo val vali, vaan asiallista tietoa siitä ,miten järjetön, kallis, mieletön ja ympäritölle haitallinen on toi tuulimylly..........
- jp0
Muukko olis ollu hyvä paikka rakentaa vaikka uusi keskusta , jos nää tuppukylät pakotetaan yhtymään, nyt alue on pilattu myllyillä. Eikö muuten rannikolla tuule tuplasti, olis kannattavampaa tehdä sinne .
- 1+1=3
Kiva lukea idioottien kirjoituksia. On helppo huomata, ettei yksikään viestiketjuun osallistunut ymmärrä mitä kirjoittaa! Tarvitsemme positiivisuutta maakuntaamme, sillä uskon siihen, että ainoastaan pieni vähemmistö osallistuu näille sivuille ja keskustelun taso on todella matala.
- Tuulikupla
Selitäpä idiootille mitä tarkoittaa, jos sähkön markkinahinta on vaikka 40 eukkoa/MWh, mutta tuulivoiman tuottajalle luvataan maksaa sähköstä yli 100 eunuggia/MWh, kuka tuon erotuksen maksaa?
Ja miten paljon tuulivoimala tuottaa sähköä helmikuussa kun on yli 30 pakkasta ja tuulee vähäisenlaisesti, ilman että olisi korvaavaa muuta energiantuotantoa käytettävissä. Mutta näkeehän sitä päreenvalossakin,
- 50000evihje
Asentakoot wingletit lapojen kärkeen, estämään jään putoamista talvella.
- asdfe3fefef
Ydinvoima on uhkapeliä jossa panoksena on koko Suomen luonto... ja tulevaisuus.
Sellaista riskiä Suomen ei tarvitse eikä kannata ottaa.
On päivän selvää että uusiutuva energiatuotanto hybridimuodossaan on parasta, perinteistä ja juuri sopivaa kohtuulliseen kuluttamiseen mitoiltaan.
Ydinvoima on kiellettävä, heti!!!- puhdas atomienergia
- ydinvoima on ainoa puhdas energiamuoto
- JJ Sillanpää
Miksei näissä ole käytetty paikallista huippuosaamista? Olisivat laittaneet Winwindin myllyt lappeenrantalaisen switchin generaattoreilla ja tehomuokkaimilla. Molemmat ovat johtavia yrityksiä alallaan.
- järjetöntä tekniikka
Noi on Ulkomailta ostetut tuulimyllyt, joista sitten vielmaksetaan syöttötariffi-veroa....
Se on Erittäin kallista ja järjetöntä energian tuotantoa.
Suomessa Haminassa tuulimyllytehdas on konkurssiin partaalla, työväki lomautettu,,,
Silti hankitaan näitä tuulimylloyjä ulkomailta...
Veroraha näin varmasti katoaa ulkomaille, ja työt.
Todellinen vihreä talouskupl,a joka maksaa ja maksaa... ja on meluava ja vilkkuva ympäristörikos. - naivismi kukkii
järjetöntä tekniikka kirjoitti:
Noi on Ulkomailta ostetut tuulimyllyt, joista sitten vielmaksetaan syöttötariffi-veroa....
Se on Erittäin kallista ja järjetöntä energian tuotantoa.
Suomessa Haminassa tuulimyllytehdas on konkurssiin partaalla, työväki lomautettu,,,
Silti hankitaan näitä tuulimylloyjä ulkomailta...
Veroraha näin varmasti katoaa ulkomaille, ja työt.
Todellinen vihreä talouskupl,a joka maksaa ja maksaa... ja on meluava ja vilkkuva ympäristörikos.vihreät haluaa viuedä työn ja elintason pois suomesta ja rakenataa suomesta kivan suisen suojelu-alueen kehä 3 vihreälle nuorisolle.
- JJ Sillinpää
Ironia on ilmeisen vaikea laji, positiivisten peukutusten määrästä päätellen.
- tuulivimmaa
Olisko ydinvoimala Muukonkankaalle ollut parempi vaihtoehto (toki jäähdytysvedet Saimaasta ja Saimaaseen)? Urpot.
- koko tekniikka
- olisi,
edullinen sähkö on hyvä tuote.
Elintaso nousee,
ydinvoima ketju tulisi saada suomeen, siis jalostus ja käyttö.
On naivia kauheaa keskiaikaista, vihreä-uskonnollitsa fundamentalismia kamppailla vastaan atomivoimaa.
Joka on ainoa puhdas energiamuoto. - toimiva ketju....
Lauhdevdellä lämpeisi Lpr..... ja voisi kasvattaa kalaa, yms..
Kylmässä pohjolassa...
- näinsevaanon...
tuulivoima ei käyttämällä lopu, ei kiihdytä ilmastonmuutosta, ja rakennuskustannusten jälkeen ylläpito on puolestaan varsin halpaa (vrt hiilivoimala, halpa rakentaa mutta polttoainetta ostettava kokoajan lisää)
tuulivoima on erittäin merkittävä energialähde tulevaisuudessa, niin suomessa kuin muuallakin, halusit sitä tai et- ikänä kyllä
tuulivoima on ympäristöhaitta, tuulivoimala vaatii jatkuvaa huoltoa ja ovat kalliitta.....
Tuulivoimalat vanhenee nopeaan, ei siis kestä käyttöä.....Ja kun tuulivoimalat ostetaan ulkomailta niin sekin raha ja työ menee ulkomaille...
Ei jää mitään hyötyä suomeen, vaan tasaverot lisääntyy ja maksetaan ylitarifiia tuulivoimalla keinotteluun.
----------------tuulivoima on enemmänkin verovaroin harjoettua uskontoa............................. - Brown energy
ikänä kyllä kirjoitti:
tuulivoima on ympäristöhaitta, tuulivoimala vaatii jatkuvaa huoltoa ja ovat kalliitta.....
Tuulivoimalat vanhenee nopeaan, ei siis kestä käyttöä.....Ja kun tuulivoimalat ostetaan ulkomailta niin sekin raha ja työ menee ulkomaille...
Ei jää mitään hyötyä suomeen, vaan tasaverot lisääntyy ja maksetaan ylitarifiia tuulivoimalla keinotteluun.
----------------tuulivoima on enemmänkin verovaroin harjoettua uskontoa.............................Jos vähän spekuloi, niin tuulivoimalan realisitinen käyttöikä ei taida paljoa yli 10 vuotta olla. Ja jos 3 megan mylly maksanee viitisen miljoonaa euroa, niin tulee siinä sähkölle hintaa.
Ja onko puolueettomasti tutkittu, mitkä ovat kestomagneettien tuotannon ympäristövaikutukset, joita noissa myllyissä on aika perkuleesti. Mutta nehän tehdään kiinassa niin ei meitä haittaa. Vihreää energiaa mai ääss. - näinsevaanon...
ikänä kyllä kirjoitti:
tuulivoima on ympäristöhaitta, tuulivoimala vaatii jatkuvaa huoltoa ja ovat kalliitta.....
Tuulivoimalat vanhenee nopeaan, ei siis kestä käyttöä.....Ja kun tuulivoimalat ostetaan ulkomailta niin sekin raha ja työ menee ulkomaille...
Ei jää mitään hyötyä suomeen, vaan tasaverot lisääntyy ja maksetaan ylitarifiia tuulivoimalla keinotteluun.
----------------tuulivoima on enemmänkin verovaroin harjoettua uskontoa.............................millä tavalla ympäristöhaitta?
ehkä pilaa maisemaa, mutta hyvin aseteltuina eivät juurikaan. ja omasta mielestäni ihan kivan näköisiäkin
toki vaatii huoltoa mutta ylläpitö kuitenkin varsin halpaa verrattuna vaikkapa sitten hiilivoimaloihin... eivätkä hajoa käsiin jos ostetaan kotimaista laatutekniikkaa, jolloin raha ja työkin pysyy suomessa...
esitä oma ratkaisuehdotuksesi ilmastonmuutoksen, lisääntyvän energiantarpeen ja hupenevien luonnonvarojen yhtälöön - tyylimummot
Brown energy kirjoitti:
Jos vähän spekuloi, niin tuulivoimalan realisitinen käyttöikä ei taida paljoa yli 10 vuotta olla. Ja jos 3 megan mylly maksanee viitisen miljoonaa euroa, niin tulee siinä sähkölle hintaa.
Ja onko puolueettomasti tutkittu, mitkä ovat kestomagneettien tuotannon ympäristövaikutukset, joita noissa myllyissä on aika perkuleesti. Mutta nehän tehdään kiinassa niin ei meitä haittaa. Vihreää energiaa mai ääss.Maksaa itsensä takaisin kymmenessä vuodessa, tosin silloin alkaa huollot kuluttamaan valuuttaa
- a.mummo
Brown energy kirjoitti:
Jos vähän spekuloi, niin tuulivoimalan realisitinen käyttöikä ei taida paljoa yli 10 vuotta olla. Ja jos 3 megan mylly maksanee viitisen miljoonaa euroa, niin tulee siinä sähkölle hintaa.
Ja onko puolueettomasti tutkittu, mitkä ovat kestomagneettien tuotannon ympäristövaikutukset, joita noissa myllyissä on aika perkuleesti. Mutta nehän tehdään kiinassa niin ei meitä haittaa. Vihreää energiaa mai ääss.Nii, mie energiapoliittisena asiantuntijana sanoisin, et tuulivoima on vihreetä ja erittäin kallista. Kiitänkin tässä samalla näitä vihreen sähkön kannattajia sähkölaskuni noususta. Terveisiä mökin mummolt, jolla on sähkölämmitys, pieni eläke ja kipuinvaliteetti, ettei puita pysty kantamaan.
- Vestas sentään
tyylimummot kirjoitti:
Maksaa itsensä takaisin kymmenessä vuodessa, tosin silloin alkaa huollot kuluttamaan valuuttaa
Kymmenen vuoden päästä nuokin on varmaan hylättyä ongelmajätettä 100 metrin korkeudessa. Kunhan tuet on pumpattu ja firmat konkassa. Pelkona vaan milloin rupeaa romut tippumaan ohikulkijoiden niskaan.
- ylämummoo
a.mummo kirjoitti:
Nii, mie energiapoliittisena asiantuntijana sanoisin, et tuulivoima on vihreetä ja erittäin kallista. Kiitänkin tässä samalla näitä vihreen sähkön kannattajia sähkölaskuni noususta. Terveisiä mökin mummolt, jolla on sähkölämmitys, pieni eläke ja kipuinvaliteetti, ettei puita pysty kantamaan.
Kiitä vihreitä! Sieltä tulee joku lauluntekijä kertomaan sinulle, miten pitää elää.
- Vastauksia.
näinsevaanon... kirjoitti:
millä tavalla ympäristöhaitta?
ehkä pilaa maisemaa, mutta hyvin aseteltuina eivät juurikaan. ja omasta mielestäni ihan kivan näköisiäkin
toki vaatii huoltoa mutta ylläpitö kuitenkin varsin halpaa verrattuna vaikkapa sitten hiilivoimaloihin... eivätkä hajoa käsiin jos ostetaan kotimaista laatutekniikkaa, jolloin raha ja työkin pysyy suomessa...
esitä oma ratkaisuehdotuksesi ilmastonmuutoksen, lisääntyvän energiantarpeen ja hupenevien luonnonvarojen yhtälöönYmpäristöhaittoja on melu ja valon vilkkuminen joka etenkin voimalaitoksen naapureita häiritsee. Kivan näköisiä ovat n.10km etäisyydeltä katsottuna joidenkin mielestä, mutta omasta mielestä karseita lintujen teurastuskoneita.
Huoltoa vaatii ja elinkaari n.10v. Kotimainen laatutekniikka ainoastaan urbaani legenda sillä muualla maailmassa tuulivoimaloita on tehty jo jokunen vuosikymmen ennen suomalaisia kyhäelmiä.
Hieno bisnes taas kerran veronmaksajien varoilla ja näennäistä egolokisuutta haetaan tälläkin viritelmällä. Ikävä kyllä se on siinä ja siinä jotta myllyn hinta saadaan juuri ja juuri maksettua tämän elinkaaren aikana ja jollei valtio subventoi syöttötariffin hinnassa jäisi tämäkin vankasti miinukselle.
Oma ratkaisuehdotukseni on energian käyttöön seuraava. Ensinnäkin ilmastonmuutos höpötykset ovat täyttä fuulaa sillä ihmisten toimet ovat aika lilliputtitasoa verrattaessa luonnonvoimiin etenkin suomen mittakaavassa eli tästä ei sen enempää.
Lisääntyvä energiatarve on myös väärä ajatustapa sillä jos yhteiskunnan hyvinvointi perustuu ainoastaan tähän ollaan "hieman" pihalla. Mielestäni kannattaisi ennemminkin lähestyä asiaa kuinka pärjätään nykyisellä energian tuotannolla.
Mielestäni terveempi tapa on lisääntyvän energian tarvetta lähestyä miettimällä sen säästöä esim. parantamalla laitteiden hyötysuhdetta. Tässä olisi enemmän järkeä, kuin bresneviläisessä ajattelutavassa kuinka saisi ainoastaan enemmän "ilmaista" energiaa. - David brown
Vastauksia. kirjoitti:
Ympäristöhaittoja on melu ja valon vilkkuminen joka etenkin voimalaitoksen naapureita häiritsee. Kivan näköisiä ovat n.10km etäisyydeltä katsottuna joidenkin mielestä, mutta omasta mielestä karseita lintujen teurastuskoneita.
Huoltoa vaatii ja elinkaari n.10v. Kotimainen laatutekniikka ainoastaan urbaani legenda sillä muualla maailmassa tuulivoimaloita on tehty jo jokunen vuosikymmen ennen suomalaisia kyhäelmiä.
Hieno bisnes taas kerran veronmaksajien varoilla ja näennäistä egolokisuutta haetaan tälläkin viritelmällä. Ikävä kyllä se on siinä ja siinä jotta myllyn hinta saadaan juuri ja juuri maksettua tämän elinkaaren aikana ja jollei valtio subventoi syöttötariffin hinnassa jäisi tämäkin vankasti miinukselle.
Oma ratkaisuehdotukseni on energian käyttöön seuraava. Ensinnäkin ilmastonmuutos höpötykset ovat täyttä fuulaa sillä ihmisten toimet ovat aika lilliputtitasoa verrattaessa luonnonvoimiin etenkin suomen mittakaavassa eli tästä ei sen enempää.
Lisääntyvä energiatarve on myös väärä ajatustapa sillä jos yhteiskunnan hyvinvointi perustuu ainoastaan tähän ollaan "hieman" pihalla. Mielestäni kannattaisi ennemminkin lähestyä asiaa kuinka pärjätään nykyisellä energian tuotannolla.
Mielestäni terveempi tapa on lisääntyvän energian tarvetta lähestyä miettimällä sen säästöä esim. parantamalla laitteiden hyötysuhdetta. Tässä olisi enemmän järkeä, kuin bresneviläisessä ajattelutavassa kuinka saisi ainoastaan enemmän "ilmaista" energiaa.Loistava kommentti heti aamusta! Olisipa päättäjilläkin yhtä laaja-alaista katsantakantaa.
- häh täh
Mutta jos naapurista tulee savua metsäpaloista niin nyt voidaan puhaltaa savut takaisin.
- huomenta pöytään
Ne tuulimyllyt nyt vaan ovat siellä ja sillä sipuli. Halpaa tai kallista, poiskaan niitä ei kuitenkaan ihan heti haeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701