Mopon kiihtyvyys?!

gilsuboi97

Nyt on pakko kysyy. Jos haluu mopon kiihtyvyyttä paremmaks, isompi vai pienempi takaratas? (Itellä tällähetkellä 11:53) netissä lukee että pienempi ja kaverit sanoo että isompi? riittääkö pelkän isomman/pienemmän takarattaan ostaminen vai pitääkö vaihtaa myös eturatas

19

8803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virritäjä999994

      Vaihat etu rattaan ja takka rattaan paikkaa nii kiihtyy hyvin.

      • Jutustelija1

        Ei sitä väleillä kannata hakea sitä kiihtyvyyttä, otat kurit pois ja laitat säätöihin niin sillä asiat tulevat kuntoon.

        Ja siis jos haluat tihentää välityksiä niin vaihda ISOMPI takaratas tai PIENEMPI eturatas.

        Mutta ehdottomasti suosittelen kurien poistoa mieluummin ja tarvittaessa virejä päälle.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Ei sitä väleillä kannata hakea sitä kiihtyvyyttä, otat kurit pois ja laitat säätöihin niin sillä asiat tulevat kuntoon.

        Ja siis jos haluat tihentää välityksiä niin vaihda ISOMPI takaratas tai PIENEMPI eturatas.

        Mutta ehdottomasti suosittelen kurien poistoa mieluummin ja tarvittaessa virejä päälle.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

        Jutustelija1 ihan vityn kova äijä. Joka keskustelu missã ny käyn kattoo nii äijä on siellã kommentoinu jotai järkevää👍👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jutustelija1 ihan vityn kova äijä. Joka keskustelu missã ny käyn kattoo nii äijä on siellã kommentoinu jotai järkevää👍👍

        Kiitos.


    • 124erda

      etu rattaan 1 piikki vastaa takarattaan 3 piikkiä eli jos vaihtat vaikka taakse 50 se on sama että laitat 10:53 ja juu pienempää ratasta nii kiihtyvyys kasvaa..

      • gilsuboi97

        No jos mulla on 50 ja vaihan 65 niin kiihtyvyys pienenee?! Miks sit mulla on 53 ei kiihy yhtä hyvi ku frendeil joil o 65


    • Ravennn

      se että vastaako eturattaan 1 piikki takarattaan kolmea riippuu ihan rattaiden koosta... omassa mopossa 1 piikki eturattaassa vastaa melkein 7 piikkiä takarattaassa.

      JA pieni eturatas / suuri takaratas tuo kiihtyvyyttä tiettyyn pisteeseen asti. Osta tehari jos haluat kunnolla kiihtyvyyttä.

    • Tietävä

      Nyt hessut oikeesti. mitä suurempi TAKARATAS sitä paremmin kiihtyy ja huonommin kulkee. Ja mitä pienempi ETURATAS sitä paremmin kiihtyy ja huonommin kulkee. ELIKKÄS jos haluat mopon kiihtyvän ja eturatas on jo 11, tällöin osta isompaa takaratasta.

    • riejukuski1

      ite ostaisin kyllä vaan 10 eturattaan, tulee plajon halvemmaksi kun ostaa uutta takaratasta. ja turha ulista että 10 eturatas syö ketjut, oon ajellu jo pitemmän aikaa kympillä eturattaalla eikä ketjut oo ollu moksiskaan. muista että jos keventää välejä liikaa, saa vaan koko ajan runkata vaihteita jolloin kiihtyvyys vaan pienenee kun ei ehdi vaihtaa niin nopeesti ja huiput laskee rankasti

      • Gilsuboi97

        Runkkaa sää vaan PENISTÄS!!! AHAHAHAHA!!! rabasa on paras, malossin PYTTY on perseestäxdd

        ALIBABA-RABASABA


      • gilsuboi97
        Gilsuboi97 kirjoitti:

        Runkkaa sää vaan PENISTÄS!!! AHAHAHAHA!!! rabasa on paras, malossin PYTTY on perseestäxdd

        ALIBABA-RABASABA

        Oot mun idoli!
        T. Polkki @rinsessapolkki seurailkaa instas ;)


      • rabasaleipoo
        Gilsuboi97 kirjoitti:

        Runkkaa sää vaan PENISTÄS!!! AHAHAHAHA!!! rabasa on paras, malossin PYTTY on perseestäxdd

        ALIBABA-RABASABA

        Pyyyh vitun paskat rabasa rahapaskat


    • imekäämunaatorsot

      On se ihme ettei kakarat oo vielä kiinni jääneet ja sakkoja saaneet.
      malossin pytyistä juttelette ja isi katselee vaan vierestä samalla
      kun nostaa lainaa pankista perseaukisena... velkahelvetissä.

      • Riajumrt

        Joo o


    • pandaotso

      Ihme vitun lussukoita tuovatkin markkinoille, älykääpiöt!

    • sormipoisnenästä

      Tärkeintä on moottorin kierrosluku.
      Jos moottorin kierrosluku ei muutu, niin välityksillä voi muuttaa mopon nopeutta.
      Jos välitystä tihennetään (pienennetään eturatasta tai suurennetaan takaratasta) niin nopeus pienenee, kun kierrosluku pysyy samana. Jos taas välitystä harvennetaan (suurennetaan eturatasta tai pienennetään takaratasta) niin nopeus kasvaa, kun kierrosluku pysyy samana.

      Tästä tulee se ilmiö, että tiheämmällä välityksellä mopo kiihtyy paremmin, koska välityksen muuttama vääntömomentti takapyörälle kasvaa, joskin taas huippunopeus pienenee.

      Tästä voidaan sitten pyöritellä eri viritysvariaatioita.
      Lisää voimaa, mutta sama kierrosluku --> harvempi välitys, jolloin moottori jaksaa viedä mopoa kovempaan.
      Lisää voimaa ja kierroksia --> vakiovälitys ta jopa hieman tiheämpi välitys ja silti nopeus kasvaa.

      Ps. Eturattaan yksi piikki vastaa takana n. kolmea piikkiä...

    • Anonyymi

      paljonko vie huippunopeutta jos on 11.62 välit ja vaihtaa 10 piikkisede eturattaasee
      kureja on otettu pois ja kulkee tällä hetkellä 60

    • Anonyymi

      Ota se ihme levy ilmanputsarin takaa pois, kuulemma lisää kiihtyvyyttä (ei omaa kokemusta)

    • Anonyymi

      Miten saisi vääntöä detsiin ku ei jaksa ykkösellä nostaa keulaa enää ku uuden ylä kerran ostin ja välit on nyt 62 ja 13 +tyhjennetty vakioputki

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe