Tarvitsisin asiantuntevaa apua

Hädissään oleva

Hei.

Olen tästä joskus aiemminkin tänne kirjoitellut, mutta epäselvyyksiä yhä on eli laitan nyt vielä kertaalleen.

Onnistuin tekemään koneeni osin käyttökelvottomaksi kajoamalla keskusasetuksiin eräästä syystä. Internetiin ei enää päässyt. Tästä syystä suoritin puhtaan Windowsin uudelleenasennuksen. Kone on toiminut tämän jälkeen normaalisti.

Myöhemmin kuitenkin tuli mieleen, että koneessa saattoi olla haittaohjelmia ja asia jäi vaivaamaan. Sain täällä apua asiaan ja suoritin Recuva-ohjelmalla tuhoutuneiden tiedostojen etsimistoimenpiteen. Recuva löysi yhteensä 797 436 tiedostoa. Yksi tiedostoista oli rootkit.avp. Tiedoston polku oli C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\. Tiedoston palauttaminen ei onnistu, sillä se on päällekirjoitettu.

Olen huolissani siitä, onko mahdollisesti tietokoneessani ollut rootkit-tartunta. Olen ihmetellyt tuota .avp-tiedostomuotoa ja yrittänyt etsiä siitä tietoa. Tällainen keskustelu löytyi: http://forum.avira.com/wbb/index.php?page=Thread&threadID=137284 - tuolla on jotain puhetta aiheesta, mutta en oikein tajua mitään huonolla englannillani.

Olisin TODELLA kiitollinen avusta!

3

179

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin on enää mitään tartuntaa kun Windows on kerran uudelleen asennettu. Halutessasi voit tehdä tarkistuksen esimerkiksi Malwarebytes ohjelmalla ( Täysi tarkistus).

• Hädissään oleva

Joo, ei enää, mutta voisiko tuo jo päällekirjoitettu tiedosto rootkit.avp olla virus, joka joskus on ollut koneessa. Löysin netistä muutaman englanninkielisen keskustelun tuosta tiedostosta, jotkut olivat löytäneet sen Avira-skannerilla polusta C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\. Joku oli vastannut että näyttää lailliselta tiedostolta. Onko tuo tiedosto virus?

• Hädissään oleva
        Hädissään oleva kirjoitti:

Joo, ei enää, mutta voisiko tuo jo päällekirjoitettu tiedosto rootkit.avp olla virus, joka joskus on ollut koneessa. Löysin netistä muutaman englanninkielisen keskustelun tuosta tiedostosta, jotkut olivat löytäneet sen Avira-skannerilla polusta C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\. Joku oli vastannut että näyttää lailliselta tiedostolta. Onko tuo tiedosto virus?

Nyt ratkesi. Se rootkit.avp polusta C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\ on Avira AntiVir Desktopin luoma pikakuvake Aviran rootkit-skanneriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      88
      1434
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      22
      1155
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      65
      1120
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      928
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      68
      826
    6. 62
      813
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      70
      768
    8. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      24
      740
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      702
    10. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      39
      658
    11. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      647
    12. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      636
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      52
      606
    14. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      36
      595
    15. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      68
      557
    16. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      19
      547
    17. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      544
    18. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      33
      535
    19. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      41
      535
    20. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      535
    Aihe