Varoitus vuokrasopimuksen purusta

haksahtanut vuokraem

Vuokralainen viettää häiritsevää elämää asunnossa. Joudun antamaan varoituksen vuokrasopimuksen purusta. Lakitekstessä ja ohjeissa lukee että se pitää antaa todistettavasti. En pienenä naisena haluaisi lähteä ovelle, kun en tiedä millaista huumejengiä on paikalla. Mitkä on vaihtoehdot ?

Kirjattu kirje postiin ?

18

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjattu kirje tai haastemiehen kautta toimittaminen. Haastemies lienee helpoin valinta jos asialla on kiire, eikä hintakaan kenenkään taloutta kaada.

    • ei kirjattuna

      Kirjattu kirje ei riitä. Jos itse epäilyttää mennä, haastemies paras vaihtoehto.

    • ctguct

      Kirjattu kirje riittää. Näin meille neuvoi sekä poliisi että lakimies.

      • höpöjä puhuvat

        Poliisi ja lakimies väärässä tässä asiassa.


      • ctguct
        höpöjä puhuvat kirjoitti:

        Poliisi ja lakimies väärässä tässä asiassa.

        jaahas. sitten taisi olla kärjäoikeuskin väärässä, kun heillekin se kelpasi.


    • haksahtanut vuokraem

      Kiitos vastaajille. Kävin kuitenkin itse siellä oven takana iltapäivällä. Ovikellon soiton, oven hakkaamisen ja kahden puhelinsoiton jälkeen saatiin vuokralainen hereille. Kuittaus on paperissa. Tällä kertaa paikalla ei ilmeisesti ollut muuta jengiä. Henkisesti teki pahaa nähdä nuori ihminen siinä kunnossa. Täytyy olla raskasta vanhemmille.

      Kaikki merkit viittaa siihen että mene pitkään kun isännöitsijältä tulee uusi varoitus. Riittääkö että isännöitsijä varoittaa uudestaan vai pitääkö sieltä tulla uhkaus asunnon haltuunotosta ? Pitääkö varoituksesta odottaa joku tietty aikajakso ennen kuin voi purkaa ? Ostin netistä mallilomakkeet ja ohjeet. Sen mukaan purkamisesta pitää ottaa myös kuittaus.

      • purku jos jatkuu

        Vuokralaista on nyt varoitettu, jos sama toiminta jatkuu, niin seuraavaksi voit purkaa vuokrasuhteen. Jos varoitus tulee eri asiasta kuin aikaisemmin, niin sitten käyt varoittamassa uudelleen.


    • Häätämään

      Voit varautua siihen, että vuokralainen ei lähde asunnosta ilman häätöä. Ota jo valmiiksi selvää häätöprosessista.

    • just häätöä seuraan

      Joo, turha sääliä tommosia loisia vaikka näyttäis kuinka reppanalta. Voi olla hyvä herätys, kun nakataan kadulle, tommoset ei opi päänsilittelystä.

      Ja voit tosiaan hoitaa asukin ulos vuokrasopimuksen ja häädön kautta ja ei itse tartte kuin toimittaa tietyt paperit käräjäoikeuteen.

      Nämä häädöt kun ei ihan hetkessä tapahdu, voi viedä useamman kuukauden.

      Oot vaan neutraalin asiallinen tän hörhön kans, niin ei pitäis vellihousulla olla valittamista.

    • haksahtanut vuokraem

      Vuokralainen on nuori 18 -vuotias opiskelijatyttö, jonka ikätoverit juhlivat lakkiaisiaan tänään. Luottotiedot olivat kunnossa. Ehkä hän lähtee suosiolla, jos haluaa säilyttää luottotietonsa.

      Nyt on mennyt reilu viikko varoituksesta. Mitään ei ole kuulunut.

      • Eihän hänen tarvitse lähteä yhtään mihinkään, kun häiriö on loppunut varoituksen jälkeen.


      • sekopoltis...
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Eihän hänen tarvitse lähteä yhtään mihinkään, kun häiriö on loppunut varoituksen jälkeen.

        Taitaa haksahtaneella vuokraemännällä olla oma lääkitys vähän pielessä.

        Ei juhlimisesta menetä luottotietoja.

        Oliko ne ylioppilasjuhlat nyt oikeasti häiriöksi? Kävikö poliisi paikalla rauhoittamassa? Häiritsikö juhlat vaikka mitään ei kuulunut? Vai mitä tuo loppu tarkoittaa?


    • haksahtanut vuokraem

      Lähinnä spekuloin mitä tapahtuu jatkossa. Häätöä ei voi tehdä ilman isännöitsijältä tulevaa varoitusta. Tilanne on itselle kuitenkin henkisestl hankala, koska vuokralainen on paljastunut huumeongelmaiseksi.

      • miksi?

        Jotenkin tämä nyt haisee vähän siltä että haluat vain eroon vuokralaisesta, vaikka siihen ei ole perusteita.

        Jos kerran isännöitsiä ei ole saanut häirintävalituksia, niin eihän sinulla ole mitään syytä hankkiutua eroon vuokralaisesta.


    • rahoja kaipaava

      Riittääkö irtisanomisen perusteeksi nyt kesäkuun lopussa se että kesäkuun vuokra on maksamatta,tietenkin niin että vuokralainen asuu vielä heinäkuun kun suoritan irtisanomisen ensi viikon lopulla.
      Onko teksti viestillä lähetetty irtisanomis ilmoitus pätevä,tietenkin niin että en hävitä puhelimeltani tekstaria,huomautuksen lähetin jo tekstarina maksamattomasta vuokrasta.

      • 9+6

        Laki puhuu toistuvasta maksamattomuudesta, eli vähintään kahden kuukauden vuokrat rästissä. Purku- ja irtisanomisilmoitukset pitää tehdä todisteellisesti, eli joko haastemiehen kautta tai menet itse viemään ja pyydät kuittauksen itsellesi että vuokralainen on saanut ilmoituksen.


      • Sinä et häädä ketään

        Kannattaisi ehkä ottaa juristi kaveriksi kun on termistökin vähän hukassa.

        Jos heinäkuun vuokra ei tule ajallaan ja kesäkuun vuokra on edelleen maksamatta, niin voit purkaa vuokrasopimuksen.


    • haksahtanut vuokraem

      Tämä vuokralainen on saatu pois asunnosta. Isännöitsijältä tuli toinen varoitus aika nopeasti ensimmäisen perään. Uusi reissu vuokralaisen oven taakse ja kuittaus paperiin että on vastaanottanut vuokrasopimuksen purkuilmoituksen häiriökäyttäytymisen takia.

      Sen jälkeen tuli muutama sekava puhelu vuokralaiselta, joka sanoi konsultoineensa juristin kanssa asiasta ja juristi oli sanonut että rikon lakia. Lain mukaan hänelle kuuluu 3 kuukauden irtisanomisaika. Pyysin vuokralaista kertomaan juristille että en ole irtisanonut vuokrasopimusta vaan purkanut sen. Muutaman päivän kuluttua soitti itse juristi ja ilmoitti että vuokralainen riitauttaa asian.

      Sen jälkeen tein käräjäoikeuteen haastehakemuksen. Sen käsittelyn aikana isännöitsijä soitti muutaman kerran ja kysyi tilannetta, koska meno asunnossa oli sen verran hurjaa. Soitin käräjäoikeuteen ja sieltä sanottiin että vuokralaisen vastineen laatimisaika oli päättymässä parin päivän sisällä. Jos häneltä ei tule vastinetta, päätös voidaan tehdä kansliapäätöksenä.

      Noin viikon päästä tästä soitti vuokralainen ja ilmoitti muuttavansa asunnosta pois viikon päästä ja pyysi vetämään hakemuksen pois käräjäoikeudesta.
      Ilmoitin että otan hakemuksen pois vasta kun hän muuttanut pois. Tämän viikon aikana ehti tulla käräjäoikeuden päätös.

      Nyt olen tutkinut asunnon vaurioita. Erilaisia lommoja ja kolhuja, kuten reikiä laminaattiin, lommoja jääkaappin ja pesualtaaseen halkeama, on ilmaantunut aikaisempia vuokralaisia enemmän. Vaikka asunto oli näennäisesti siivottu, olen käyttänyt useamman tunnin sen siivoamiseen.

      Tässä tuli käytännön oppia vuokrasopimusasioista kunnolla. Vieläkin nolottaa sinisilmäisyyteni, että miksi en tarkistanut taustoja tarkemmin vaikkka jotain merkkejä ongelmista kävi ilmi esittelyssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2641
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1725
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1549
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1259
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1202
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1106
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      111
      1002
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe