Toukokuun helteet. 23. Ei hyväksi Kokkolalaisille. Aivot pehmenevät, ajatuksenkulku hidastuu, ruumiin osat veltostuu. Kaadutaan aurikotuoliin makaamaan auringosta nauttien ja olutta juoden ja rasvaisia makkaroita, krillattuja syöden. Miten epäterveellistä elämää. Helteet eivät ole hyväksi.
Vastaukset 39
- kukkahattu5
Ei tuota helteen syyksi voi laittaa. Miehille käy noin, vaikka olis aina pakkasta.
- joo, joo mies
Joo, ja mitäs me miehet tuohon vastaisimme, mitä "kukkahattu5" kommentoi ?
- TOSIrealisti Kokkola
joo, joo mies kirjoitti:
Joo joo joo ja joo. Tuli ETUkesä ja TAKAtalvi jäi taakse. Terveiset kaikille Suomen "virallisille" säätieteilijöille, että neljän vuosikauden lisäksi SUOMESSA onkin viides vuodenaika - TAKATALVI - Hurraa...!!!
- kukkahattu5
joo, joo mies kirjoitti:
seiso nimimerkkis takana ja vastaa,et joo joo..
- joo,joo mies
kukkahattu5 kirjoitti:
seiso nimimerkkis takana ja vastaa,et joo joo..
Joo. Oliko kommenttisi tarkoitettu minulle ? Minä seison oman nimimerkkini takana.Joo
- kukkahattu5
joo,joo mies kirjoitti:
Joo. Oliko kommenttisi tarkoitettu minulle ? Minä seison oman nimimerkkini takana.Joo
Sulleppa hyvinki. ;)
- Sivupersoonat
TOSIrealistin mukaan joo, joo mies ja TOSIrealisti ovat saman henkilön nimimerkkejä eli toisin sanoen hänen. Mietityttää vain, että mitä tällaiset helteet tekevät jakautuneelle persoonallisuudelle. Putkahteleeko lisää sivupersoonia? Henkilö joo joo mies/tosirealisti voisi vastata.
- Lapsellista...
Näinhän se meni... kyseinen armeijan prutku paljasti asian pienessä iltapöhnässään... Ajan saa niinkin kulumaan, että kommentoi yhtenä ja vastaa toisena, heh. Ja ihan kivan keskustelun saa aikaiseksi.
- joo, joo mies
Joo, minä vastasin. Ei ole TOSIrealisti vastannut kysymykseesi.
- Rantojen kaunotar
Törkeää panettelu , pisssiäiset ja passkiaiset !
- Oooops.....
Ooops. Helteet ovat kuorineet TOSIrealistista ylimääräiset ihrat ja... PA-DAM!!! Alta paljastui Rantojen kaunotar. Nyt kun sivupersoonista kaivettaisiin esille vielä joo joo -mies, voisivat TOSIrealisti/Rantojen kaunotar/joo joo -mies -persoonan aivot kuumentua niin kovasti, että koko Halkokari pitäisi evakuoida turvallisuussyistä.
- joo, joo mies
Oooops..... kirjoitti:
Ooops. Helteet ovat kuorineet TOSIrealistista ylimääräiset ihrat ja... PA-DAM!!! Alta paljastui Rantojen kaunotar. Nyt kun sivupersoonista kaivettaisiin esille vielä joo joo -mies, voisivat TOSIrealisti/Rantojen kaunotar/joo joo -mies -persoonan aivot kuumentua niin kovasti, että koko Halkokari pitäisi evakuoida turvallisuussyistä.
Joo. Tätä minä osasin odottaa, että persoonani yhdistettäisiin TOSIrealistin persoonaan. Olen iha oma persoonani, eli "joo,joo mies" ja TOSIrealisti on oma persoona. Ei ole kyse mistään sivupersoonista. Kaksi eri elävää ihmistä, jotka ottavat kantaa asioihin, keskusteluihin.
Joo, joo mies, on ollut aikaisemmissakin keskustelun avaajana monissakin eri nimimerkillä, mutta ei Tosirealistin nimimerkillä. Joitakin tuli mielleni,kun aloitin keskustelun jouluvaloista nimimerkillä "joulu meni jo" ja aloitin keskustelun Lohtajan kaapatusta susikuvasta ja Kokkolalaisten pihoista, joitakin aiheita mitä muistan. Kyseessä on kaksi eri henkilöä. Minä olen Joo, joo mies. Tämä oli vastaukseni nimimerkille "sivupersoonat" ja kaikille muillekkin. Joo. - Hyvä yritys
joo, joo mies kirjoitti:
Joo. Tätä minä osasin odottaa, että persoonani yhdistettäisiin TOSIrealistin persoonaan. Olen iha oma persoonani, eli "joo,joo mies" ja TOSIrealisti on oma persoona. Ei ole kyse mistään sivupersoonista. Kaksi eri elävää ihmistä, jotka ottavat kantaa asioihin, keskusteluihin.
Joo, joo mies, on ollut aikaisemmissakin keskustelun avaajana monissakin eri nimimerkillä, mutta ei Tosirealistin nimimerkillä. Joitakin tuli mielleni,kun aloitin keskustelun jouluvaloista nimimerkillä "joulu meni jo" ja aloitin keskustelun Lohtajan kaapatusta susikuvasta ja Kokkolalaisten pihoista, joitakin aiheita mitä muistan. Kyseessä on kaksi eri henkilöä. Minä olen Joo, joo mies. Tämä oli vastaukseni nimimerkille "sivupersoonat" ja kaikille muillekkin. Joo.Aijaa, uskoako? TosiRealistin mukaan joo joo -mies on yksi hänen omista nimimerkeistään, joten hyvä yritys jälleen... TosiRealisti. Sua harmittaa nyt varmasti, että paljastit asian... mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Jätä ensi kerralla iltaryypyt väliin, niin ei tule tehtyä lisää noloja paljastuksia vai mitä Rantojen kaunotar/TosiRealisti/Joo joo -mies?
- joo, joo mies
Hyvä yritys kirjoitti:
Aijaa, uskoako? TosiRealistin mukaan joo joo -mies on yksi hänen omista nimimerkeistään, joten hyvä yritys jälleen... TosiRealisti. Sua harmittaa nyt varmasti, että paljastit asian... mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Jätä ensi kerralla iltaryypyt väliin, niin ei tule tehtyä lisää noloja paljastuksia vai mitä Rantojen kaunotar/TosiRealisti/Joo joo -mies?
Joo. Nyt ymmärrän. Kun olen käyttänyt monissa keskustelujen avauksissa nimimerkkiä "joo, joo mies" ja TOSIrealisti omaa nimimerkkiään, silloin helposti yhdistetään kirjoitukset saman henkilön aikaan saannoksi. Olisiko parempi, että joo, joo mies, esiintyy uuden keskustelun avauksessa aina jollain uudella nimimerkillä, silloin tällaisilta lukijoiden harhaluuloilta ja typeriltä sivupersoonien kommenteilta vältytään. Joo.
- kukkahattu5
joo, joo mies kirjoitti:
Joo. Nyt ymmärrän. Kun olen käyttänyt monissa keskustelujen avauksissa nimimerkkiä "joo, joo mies" ja TOSIrealisti omaa nimimerkkiään, silloin helposti yhdistetään kirjoitukset saman henkilön aikaan saannoksi. Olisiko parempi, että joo, joo mies, esiintyy uuden keskustelun avauksessa aina jollain uudella nimimerkillä, silloin tällaisilta lukijoiden harhaluuloilta ja typeriltä sivupersoonien kommenteilta vältytään. Joo.
Minusta on ainaski hyvä, että käytetään samaa nimimerkkiä. Tietää ainaski, että on "tuttu" kirjoittaja.
- joo, joo mies
kukkahattu5 kirjoitti:
Minusta on ainaski hyvä, että käytetään samaa nimimerkkiä. Tietää ainaski, että on "tuttu" kirjoittaja.
Joo, hyvä olisi,että kirjoittajat käyttäisivät samaa nimimerkkiä, kuten minä "joo, joo mies ja TOSIrealisti. Ongelma vaan on siinä, kun samaa nimimerkkiä käyttää, silloin moni lukija yhdistaa kaksi eri henkilöä yhdeksi, ja tästä tulee ne sivupersoonat. Joo, en nyt muuta osaa sanoa.
- Sopankeittäjä TR
joo, joo mies kirjoitti:
Joo, hyvä olisi,että kirjoittajat käyttäisivät samaa nimimerkkiä, kuten minä "joo, joo mies ja TOSIrealisti. Ongelma vaan on siinä, kun samaa nimimerkkiä käyttää, silloin moni lukija yhdistaa kaksi eri henkilöä yhdeksi, ja tästä tulee ne sivupersoonat. Joo, en nyt muuta osaa sanoa.
Kukaan ei puhuisi sivupersoonista yhtään mitään, eikä epäilisi ketään, ellei herra tosirealisti olisi ITSE sanonut olevansa nm. joo joo -mies. Siitä se soppa käynnistyi.
- kukkahattu5
joo, joo mies kirjoitti:
Ookko varma, ettei TOSIrealistin muut sivupersoonat keksi näitä yhdistämisjuttuja täällä ? :)
Ihan vakavasti sanoen, niin antaa ihmisten keksiä mitä keksivät. Se on niin, että on ihan sama miten kukakin on, niin aina joku keksii jostakin jotakin. Niin se vaan menee... - Trade Mark
Sopankeittäjä TR kirjoitti:
Kukaan ei puhuisi sivupersoonista yhtään mitään, eikä epäilisi ketään, ellei herra tosirealisti olisi ITSE sanonut olevansa nm. joo joo -mies. Siitä se soppa käynnistyi.
Kukaan ei puhuisi sivupersoonista eikä esiintyisi toisen nimimerkillä jos nää herrat rekisteröisi nimimerkkinsä!
- joo, joo mies
kukkahattu5 kirjoitti:
Ookko varma, ettei TOSIrealistin muut sivupersoonat keksi näitä yhdistämisjuttuja täällä ? :)
Ihan vakavasti sanoen, niin antaa ihmisten keksiä mitä keksivät. Se on niin, että on ihan sama miten kukakin on, niin aina joku keksii jostakin jotakin. Niin se vaan menee...Joo uskon näin. TOSIrealisti on älykäs ihminen, näin ymmärtäisin. Joo, ja minä joo,joo mies, uskoisin että jotain sekaannusta on tapahtunut, kun joku on yhdistänyt kaksi persoonaa yhdeksi. Uskoisin sen johtuvan siitä, että kumpikin käyttää keskusteluissaan omaa nimimerkkiään kaikissa keskusteluisssa. En usko. TOSIrealisti on oma persoonansa, vahvapersoona, mitä keskustelujen kautta olen oppinut tuntemaan. En usko, että TOSIrealisti lähtisi luomaan jotain sivupersoonia.
- kukkahattu5
joo, joo mies kirjoitti:
Joo uskon näin. TOSIrealisti on älykäs ihminen, näin ymmärtäisin. Joo, ja minä joo,joo mies, uskoisin että jotain sekaannusta on tapahtunut, kun joku on yhdistänyt kaksi persoonaa yhdeksi. Uskoisin sen johtuvan siitä, että kumpikin käyttää keskusteluissaan omaa nimimerkkiään kaikissa keskusteluisssa. En usko. TOSIrealisti on oma persoonansa, vahvapersoona, mitä keskustelujen kautta olen oppinut tuntemaan. En usko, että TOSIrealisti lähtisi luomaan jotain sivupersoonia.
Eipä kai..Se vaan kun joku laittaa liikkeelle jutun, nii se leviää ja kohta sitten kaikki luulee jotakin. .
Saa mun puolesta tämä aihe nyt jäädä..Muutes alkaa kohta kukkahatun alle tulemaan muita sivupersoonia. :D - joo,joo mies
Trade Mark kirjoitti:
Kukaan ei puhuisi sivupersoonista eikä esiintyisi toisen nimimerkillä jos nää herrat rekisteröisi nimimerkkinsä!
Joo, hyvä kommenntti sinulta. Miten nimimerkin rekisteröinti vaikuttaisi asiaan ? Näkyykö rekisteröinnin jälkeen kirjoittajan sukupuoli, ikä, kaupunki tai muut asiat, tiedät asiasta,kun on kyse nimimerkin rekisteröinnistä. Muuttaako rekisteröinti asiaa jotenkin ? Onko rekisteröinnin jälkeen henkilö helposti tunnistettavissa, kaiken median silissä. Osaat varmasti vastata nim.merk. Trade Mark.
- TOSIrealisti Kokkola
kukkahattu5 kirjoitti:
Eipä kai..Se vaan kun joku laittaa liikkeelle jutun, nii se leviää ja kohta sitten kaikki luulee jotakin. .
Saa mun puolesta tämä aihe nyt jäädä..Muutes alkaa kohta kukkahatun alle tulemaan muita sivupersoonia. :D"Alkaa tulla (ei tulemaan, vaan rupeaa tulemaan) hatun alle kukkaisia sivurealisteja..."
- joo, joo mies
Sopankeittäjä TR kirjoitti:
Joo,että sopankeittäjä olisi TOSIrealisti. En usko. Hän on älykäs kaveri.
- joo, joo mies
kukkahattu5 kirjoitti:
Saa mun puolesta tämä aihe nyt jäädä..Muutes alkaa kohta kukkahatun alle tulemaan muita sivupersoonia. :DJoo, se mitä tuntee ja luulee. Sillä ei ole merkitystä. Sen mitä kokee ja tuntee arkielämässä, sillä on merkitystä. Tämä oli minun mietelauseeni arkielämän ohjeeksi. Joo. Ja hyvää yötä !
- Trade Mark
joo,joo mies kirjoitti:
Joo, hyvä kommenntti sinulta. Miten nimimerkin rekisteröinti vaikuttaisi asiaan ? Näkyykö rekisteröinnin jälkeen kirjoittajan sukupuoli, ikä, kaupunki tai muut asiat, tiedät asiasta,kun on kyse nimimerkin rekisteröinnistä. Muuttaako rekisteröinti asiaa jotenkin ? Onko rekisteröinnin jälkeen henkilö helposti tunnistettavissa, kaiken median silissä. Osaat varmasti vastata nim.merk. Trade Mark.
Kun kirjoitat tuon joo,joo nimimerkin niin siinä lukee että "nimimerkki on vapaa, rekisteröi se itsellesi". Sinne menet katsomaan niin saat sen niin että kukaan ei tunne sinua. Nimimerkkisi muuttuu siniseksi ja sillä nimimerkillä ei kukaan muu voi kirjoitella (jos ei tiedä salasanaa) koska se ei enää ole vapaa.
Jos tätä ei ilmesty niin tekstikentän alapuolella lukee "liity jäsneksi" klikkaa sitä!
Tämä myös tiedoksi realistille joka vähänaikaasitten kyseli että mistä tiedetään että sen nimimerkki ei ole rekisteröity. - joo,joo mies
Trade Mark kirjoitti:
Kun kirjoitat tuon joo,joo nimimerkin niin siinä lukee että "nimimerkki on vapaa, rekisteröi se itsellesi". Sinne menet katsomaan niin saat sen niin että kukaan ei tunne sinua. Nimimerkkisi muuttuu siniseksi ja sillä nimimerkillä ei kukaan muu voi kirjoitella (jos ei tiedä salasanaa) koska se ei enää ole vapaa.
Jos tätä ei ilmesty niin tekstikentän alapuolella lukee "liity jäsneksi" klikkaa sitä!
Tämä myös tiedoksi realistille joka vähänaikaasitten kyseli että mistä tiedetään että sen nimimerkki ei ole rekisteröity.Kiitos sinulle nimimerkillä "Trade Mark" vastaukseesi. Kysyisin , miksi pitäisi rekisteröidä oma nimimerkki. Ja mitä hyötyä siitä on ? Ja kuimka moni rekisteröityy oman nimimerkkinsä ? Vastauksia odottellen. Kiitos!
- Trade Mark
joo,joo mies kirjoitti:
Kiitos sinulle nimimerkillä "Trade Mark" vastaukseesi. Kysyisin , miksi pitäisi rekisteröidä oma nimimerkki. Ja mitä hyötyä siitä on ? Ja kuimka moni rekisteröityy oman nimimerkkinsä ? Vastauksia odottellen. Kiitos!
Se nimimerkki pitää rekisteröidä siksi että siitä saa tupla bonukset ja terrasta pullakahvit!
Tilastokeskuksen mukaan 79,2 % rekisteröi nimimerkkinsä mutta vain 58,3 % näistä omaa sen S-kortin ja saa nämä edut. Ei siinä muuta ideaa siinä rekisteröitymisessä ole! - joo,joo mies
Trade Mark kirjoitti:
Se nimimerkki pitää rekisteröidä siksi että siitä saa tupla bonukset ja terrasta pullakahvit!
Tilastokeskuksen mukaan 79,2 % rekisteröi nimimerkkinsä mutta vain 58,3 % näistä omaa sen S-kortin ja saa nämä edut. Ei siinä muuta ideaa siinä rekisteröitymisessä ole!Joo, ja pullakahvit ne maistuu terrassa, boonuksista ei niin välii.
- Oletko tyhmä
joo, joo mies kirjoitti:
Joo uskon näin. TOSIrealisti on älykäs ihminen, näin ymmärtäisin. Joo, ja minä joo,joo mies, uskoisin että jotain sekaannusta on tapahtunut, kun joku on yhdistänyt kaksi persoonaa yhdeksi. Uskoisin sen johtuvan siitä, että kumpikin käyttää keskusteluissaan omaa nimimerkkiään kaikissa keskusteluisssa. En usko. TOSIrealisti on oma persoonansa, vahvapersoona, mitä keskustelujen kautta olen oppinut tuntemaan. En usko, että TOSIrealisti lähtisi luomaan jotain sivupersoonia.
Oletko tyhmä vai etkö osaa lukea? Tosirealisti MAINITSI ITSE joo joo -miehen olevan yksi hänen käyttämistään nimimerkeistä. Ei ole ketään "jokua", joka olisi sotkenut tai yhdistellyt asioita. Esimerkiksi Eläinystävä on yksi Tosirealistin sivupersoonista ja tuosta aktiivisesta perseennuolemisesta päätellen myös joo joo -mies kuuluu heihin. Opettele lukemaan, niin ei tarvitse jankuttaa kuin pienelle lapselle.
- Ihme puhetta
joo, joo mies kirjoitti:
Joo,että sopankeittäjä olisi TOSIrealisti. En usko. Hän on älykäs kaveri.
Häh??? TOSIrealistiko älykäs? En käyttäisi näitä kahta sanaa samassa lauseessa. Henkilö, joka kehottaa seksuaalivähemmistöjä vetämään itsensä "kiikkuun", kannattaa susien tappamista sukupuuttoon ja halveksii rantaruotsalaisten kieli-identiteettiä. Äly tuntuu olevan valovuosien päässä ja kaukana se on sinultakin, jos tällaisia asioita ihailet ja kannatat.
- joo, joo mies
Ihme puhetta kirjoitti:
Häh??? TOSIrealistiko älykäs? En käyttäisi näitä kahta sanaa samassa lauseessa. Henkilö, joka kehottaa seksuaalivähemmistöjä vetämään itsensä "kiikkuun", kannattaa susien tappamista sukupuuttoon ja halveksii rantaruotsalaisten kieli-identiteettiä. Äly tuntuu olevan valovuosien päässä ja kaukana se on sinultakin, jos tällaisia asioita ihailet ja kannatat.
Joo hyvä, että otit asian puheeksi. Myönnettäköön, että se oli minulta ihmepuhetta. Ei nettikeskusteluissa voi ketään nimittää älykkääksi, kasvottomia keskustelijoita kun olemme. Perusteluni: Ei ketään pidä kehottaa vetämään itseänsä kiikkuun. Eikä susia pidä tappaa pelkän tappamisen ilosta. Häirikkösudet ovat asia erikseen. Ja siihen pitää olla hyvät perusteet. Rantaruotsalaisten kieli-identeetti, se pitää säilyttää. Osaamalla useampia kieliä, siitä on hyötyä työelämässa ja monessa muussa asiassa.
Älykkyys ? Mitä se on ja millä sitä mitataan ? Onko se elämänhallintaa, selviytyä arjen rutiineista ? Kykyä selvittää omia ongelmiaan ja välttää ongelmien hankkimista. Hyvää matikkapäätä, osaa ratkaista yhtälöitä, vai säästäväisyyttä, että saa eräpäivänä laskut maksetuksi. Joo, ja mieleeni tuli kuka on älykäs ihminen ? Nobelin rauhanpalkinnon saaja Martti Ahtisaari. Joo. - kukkahattu5
Oletko tyhmä kirjoitti:
Oletko tyhmä vai etkö osaa lukea? Tosirealisti MAINITSI ITSE joo joo -miehen olevan yksi hänen käyttämistään nimimerkeistä. Ei ole ketään "jokua", joka olisi sotkenut tai yhdistellyt asioita. Esimerkiksi Eläinystävä on yksi Tosirealistin sivupersoonista ja tuosta aktiivisesta perseennuolemisesta päätellen myös joo joo -mies kuuluu heihin. Opettele lukemaan, niin ei tarvitse jankuttaa kuin pienelle lapselle.
Saatko nukuttua öisin ? Ettei vaan liikaa hiertäisi tämä juttu...
- joo, joo mies
Trade Mark kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan 79,2 % rekisteröi nimimerkkinsä mutta vain 58,3 % näistä omaa sen S-kortin ja saa nämä edut. Ei siinä muuta ideaa siinä rekisteröitymisessä ole!Joo, ja näin yhden kommentin, jonka kommentti oli sinisellä, ja klikkasin sitä. Siinä näkyi jotain jotain seuraavaa: tilastoja, kavereita,perustietoja,lähetä viestii, satunnainen profiili. Joo ja jos joku vois sanoo, mitä nää tarkoittaa. Miksi niin vähän näkyy sinisellä painatuksella kommentteja. Joo. Paljastuuko siinä kirjoittajan nhenkilöllisyys. ?
- ihana kesä
olen samaa mieltä helle kangistaa kummasti. Siitä huolimatta olen kesäihminen ja kiva mennä ulos ja sisälle tarvimatta turjustaa vaatteiden kanssa. Voi iskeä jenkkakahvat topin sisälle ja silavakintut legginseihin ja menox ...
- joo, joo mies
Joo, ja kohta joku kielioppivirheisiin paneutunut kysyy: Mitä tarkoittaa turjustaa vaatteiden kanssa, jenkkakahvat topin sisälle ja silavakintut legginseihin ? Joo, minäkin mietin mitä nämä tarkoittavat. Joo,saattaa olla aavistus, monelle lukijalle tuntemattomia sanontoja.
- Anonyymi
joo, joo mies kirjoitti:
Joo, ja kohta joku kielioppivirheisiin paneutunut kysyy: Mitä tarkoittaa turjustaa vaatteiden kanssa, jenkkakahvat topin sisälle ja silavakintut legginseihin ? Joo, minäkin mietin mitä nämä tarkoittavat. Joo,saattaa olla aavistus, monelle lukijalle tuntemattomia sanontoja.
Lenellä on visvasyylää?
- Anonyymi00038
Persut nousee
- Anonyymi00039
Ei nouse vaikkois kuin helle…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid135865En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43629Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21578Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110543- 36532
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 49490
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää119452Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22417