Asenapiini, onko oikea lääke

mimosanhipiä

Minulle suositeltiin Sycrestia.Masennus ja ahdistusoireita.
Vain humalassa(putkijuomista) tulee vauhtijaksoja ja silloin toimintani vaikuttaa kyllä maaniselle ja meno on kova.Ei kuitenkaan selvinpäin.

Lääkäri ehdottaa Sycrestia tasaaamaan mielialaa, vaikka olen ihan masentunut ja ahdistunut...en aloita mitään neuroleptiä, eihän tuolla ole lukemani mukaan kuin manian katkaiseva vaikutus, masennukseen ei vaikutusta :(

Ja maniaa mulla ei ole muutakuin kännissä tulee kamala vauhti päälle ja itsekkin tiedän että silloin vaikutan maaniselle. Onko kokemuksia että kaksisuuntaisen maniajaksot tulisivat sittenkin vain humalassa?

Ihmetyttää suuresti tuon lääkkeen suosottelu.

3

1633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottelen vuan

En oo kyllä moista kuullu. Oisko asia niin ettet sä huomaa ku vauhtijakso alkaa ku alkaa se dokaaminen? Niin se monilla tahtoo mennä keillä on alko-ongelmia ja bipo.

• mimosanhipiä

Tiedostan kyllä kun vauhtijakso juomisineen alkaa. Kännissä tulee sekoiltua kunnolla :(Se mietityttää kun nyt on masennus ja ahdistus, mihin sitä mielialan tasoittamista tarvitaan kun olo on vain sietämätön tai hiukan siedettävä.Käsittäisin jos olisi jotain high-down fiiliksiä mutta ei ole.Juomisen lopetin kolmisen kk sitten.

Selvinpäin ei ole mitään vauhtijaksoja, silloin ymmärtäisi jos tarvitsisi vaikka edellämainitun lääkkeen katkaisemaan menon.Nyt tämä on morkkista sotketuista asioista joihin ilm.oireilen masella,ahilla,tuskaisuudella ja fyysisillä oireilla.

• Anonyymi

Mikäli sulla ”vauhtijakso”/”mania” tulee vain juodessa kyse ei ole kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Jos mania/vauhti alkaa ja ohelle tulee juominen tilanne on toinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6908
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1238
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      954
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe