Perintätoimistojen työntekijät

Jesse

Aloin tässä mietiskelemään, että minkäköhänlaisia ihmisiä nämä ovat..
Onko kellään omassa tuttavapiirissä, minkälaisen luonteen omaavia ihmisiä nämä ovat?
Entä minkälainen koulutus ko. työhön tarvitaan?

2

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jere

Itse haimme yhteen perintätoimistoon hommiin tutun kanssa joitain kuukausia sitten kun tuli tietoon että haettiin "toimistotyöntekijöitä ja muun liukuvan asian hoitajia". Molemmat otettiin. Käytännössä työ on ihan tavallista, kirjeiden lähetystä puhelimeen vastaamista ym. aika perustoimistotyötä.

Eipä siellä nyt sen kummempia luonteita tunnu olevan, samanlaista siellä on kuin vastaavissa työpaikoissa muissakin. Toiset nyt sitten tuntuvat puhelimeenvastaamisen ottavan vähän tiukemmin kuin toiset ym. sellaista pientä ja kyllä toisten "työlook" on aikalailla erilainen kuin siviilissä mutta ei siellä sen kummempia ihmisiä ole kuin muuallakaan.

Itsekin tosin oletin alkuun että työ ja ihmiset olisivat samankaltaisia kuin esim. ulosottovirastossa tai jossakin tiukassa valtion virastossa ylipäätään mutta itseasiassa työympäristö on aika leppoisa.

Enkä nyt mielestäni ole sen kummempi luonne kuin aikaisemminkaan, ennen olin toimisto/atk-hommissa ja kaveri toimistokokemusta omaavana mikrotukena. Itse kun on sellaisissa hommissa että tehdään mitä määrätään ja paperit joita lähetetään ovat sellaisia että ei niihin itse voi vaikuttaa. (Viittaan nyt paljon haukuttuihin perintäkuluihin yms.)

Itse nyt yritän puhelimessakin olla samanlainen kuin muissakin duuneissa on ollut eli ihan neutraalin asianlinjan pitää, luonnollista vain tietenkin on että sana perintätoimisto on niin punainen vaate monelle, ainakin sieltä kirjeensaavalle että kyllä se leppoisuutta ja huumorintajua plus pitkää pinnaa vaatii olla kuitenkin sinä ensimmäisenä tahona joka ottaa soittajan p....t niskaan.

Koulutuksesta nyt tuntuu että aika monella eri pohjalla siellä ihmisiä on, tuolla taitaa aika monella olla alempaa korkeakoulututkintoa amk:sta, en sitten tiedä onko vain sattumaa vai onko joskus alussa ollut esim. jokin vaatimus. Itse olen ihan yo-merkonomi ja kaveri samaten. Työkokemusta toimistoista joitakin vuosia alla.

Mutta työpaikka on työpaikka ja pakko myöntää että itse kyllä viihdyn tuolla. Asiat asioina ja tietenkin ehkä ajattelisi vähän eritavalla jos joutuisi tekemään päätöksiä ja pyörittelisi itse summia. Nyt kun vain on tavallinen toimistoduunari niin homma kuin homma. Eipä nyt ole koskaan tuttavapiirissä ainakaan kukaan asiaa noteerannut sen kummemmin vaikka joku on perintätoimistoilta kirjeitä saanutkin. Eikä kyllä sanonut siitäkään että jotenkin luonne olisi muuttunut tms.

Työ on työ ja tuo vielä sellaista hommaa että se jää aina seinien sisälle kun lähtee, eli eipä se nyt sen kummempaa. Olen ollut huonommissakin paikoissa.

• tunnusta

Siinä varmaan etsittiin sitä päättäjäporrasta, että minkälainen luonne niillä on sitten siviilielämässä ja minkälainen koulutus ja EU-lainsäädännön tuntemus. Voi vähän voitot karista ja kannattavuus rapistua EU-lainsäädännön myötä, jos perintäkuluihin määrätään rajat ja katto. Letkeä tunnelma siellä perintätoimistossa voi kiristyä. Niin ainakin muilla työpaikoilla tapahtuu kun kannattavuus laskee ja silti tulosta pitäs saada aikaan. Osa ehkä joutuu pellollekin. Tiedä sitten miltä työkokemus perintätoimistossa näyttää CV:ssä, positiivinen vai negatiivinen asia, riippuu varmaan siistä, onko rekrytoija ollut perintätoimien kohteena, mutta näitä palstoja kun lueskelee niin vaikuttaa, että varmaan puolet kansasta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      32
      11566
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      61
      4151
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      139
      3410
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      227
      2715
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      130
      2432
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1909
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      349
      1286
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      71
      1115
    9. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      2
      1038
    10. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      977
    Aihe