Sepramin aloitus....

Aloitin tuon lääkkeen maanantaina 10mg aamuisin. uupumukseen ja ahdistukseen, sekä kahvikuppineuroosiin. Oireita on tullut; Väsymystä, turtaa oloa, sekavuutta(pöhnäinen tunne), mielen kireyttä. Ja pahin: tuntuu että kahvikuppineuroosin oireet on pahentuneet!!!!! Tuntuu että jo ystävänkin seurassa iskee paniikki, siis kun kahvitellaan. ennen oli vain vähän vieraampien eikä niin hyvien tuttujen seurassa. Nyt alkaa heti sydän hakkaa hullun lailla ja kädet vatkaa kun tartun kuppiin...Tulee kamala sisäinen paniikki.
Outoa!!!
578
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Niin että ei kyllä kivalta tunnu kun tuon kahvikuppineuroosiin oireet sit paheni vain!!!!! Et kannattaako tuota lääkettä edes jatkaa....

Äänestä

Hei sinä!

Mulle sanottiin päivystyksestä ja lääkäristä, että kaikkiin näihin samankaltaisiin lääkkeisiin kuuluu alussa voimistuneet masennuksen/ahdistuksen oireet, joten älä vielä lopeta! Saitko mitään rauhottavaa aloitusoireisiin, itseäni ne auttoivat, sillä ei kukaan kestä noita oireita, kun muutenkin tekee tiukkaa.

Itselläni oli mm kuvottava olo, ahdistus maksimissaan, sydän tykytti, en saanut henkeä, ruoka ei maistunut etc. Nyt niistä on melkein kaikki jo hävinnyt - ihana herätä aamulla tyyneen oloon, sillä aloitin lääkkeet noin viikko sitten.

Joillakin ne lähtee 5 päivän päästä, joillakin 2 viikon päästä - tosin ne heikkenevät mielestäni pikku hiljaa. Itsekin olin aikeissa lopettaa parin ensimmäisen päivän jälkeen, mutta nyt oloni on jo paljon tyynempi ja parempi- jollain tavalla ihanaa, että voin kirkkain mielin työstää asioita, jotka vaivaavat minua, nyt kun terapianikin on alkamassa.

Sinä selviät tuosta, voimia !

Äänestä

Hei camilla. Mikä sinulla on annostus tuossa lääkkeessä? Tuliko alkuun väsymystä ja sellaista voimatonta oloa?? Entä päässä sellaista oloa kuin kävisi hieman hitaalla?? Mielen kireyttä?

Olen siis ketjun aloittaja, ja kaikki aloitusoireet vaivaavat edelleen :-(

Miten sitten tuo tunteettomuus, mistä varoitellaan lääkkeiden käytön yhteydessä. Miten olet sen kokenut?

Äänestä

Itse käytän citalopramia 10mg (enkä aijo nostaa), mutta samoja SSRI-lääkkeitähän nuo ovat. Itseltäni on hävinnyt kireys, unettomuus, kuvotus, ruokahaluttomuus, ahdistus (ihan vähän päivän aikana enää, mikä on ihanaa) ja sekavuus. Vähän on vielä pöhnäinen olo, mutta sekin on mielestäni jo laskemaan päin: tänäänkin kävin normaalisti jo kaupassa ja tein puutarhatöitä - aloituksesta on nyt 10 päivää. Tottakai pöhnäisyys saattaa olla vain univelkaa, tuntuu kuitenkin, että jokainen päivä on parannusta.

Minusta tuntuu, että tyyneys ja tunteettomuus liitetään liian usein yhteen: olen nauranut ja itkenyt aivan normaalisti, voi toki tuntua oudolta, kun maksimissaan oleva ahdistus häviää ja sen valtaa tyyneys - tottakai tuollaisen tunnelatauman jälkeen on vähän ontto olo, eikö:D

Äänestä

Eikä sellainen "introspektisuus" eli oman olonsa obsessoitunut seuraaminen ole kyllä hyväksi: itse syylistyn siihen liian usein. Esimerkiksi jos tunnen oloni vähän väsyneeksi, syylistän heti lääkettä vaikkei se siitä suoraan ehkä tulisikaan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ninnukkaaaa kirjoitti:

Aloitin tuon lääkkeen maanantaina 10mg aamuisin. uupumukseen ja ahdistukseen, sekä kahvikuppineuroosiin. Oireita on tullut; Väsymystä, turtaa oloa, sekavuutta(pöhnäinen tunne), mielen kireyttä. Ja pahin: tuntuu että kahvikuppineuroosin oireet on pahentuneet!!!!! Tuntuu että jo ystävänkin seurassa iskee paniikki, siis kun kahvitellaan. ennen oli vain vähän vieraampien eikä niin hyvien tuttujen seurassa. Nyt alkaa heti sydän hakkaa hullun lailla ja kädet vatkaa kun tartun kuppiin...Tulee kamala sisäinen paniikki.
Outoa!!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu