OKei, mun kanini on vielä ulkona ulkohäkissä mutta se nostetaan pian sisälle.
no, kani on 5kk vanha ja en tiedä merkkaileeko se vielä koska on ulkona.
sitten kun se nostetaan sisälle pitää katsoa merkkaileeko se kun sitä pitää vapaana..
eikös se oo niin ettei kaikki välttämättä merkkaile??? ja jotkut taas pissailee pitkin nurkkia.
no.. sitten jos se joudutaan leikkaamaan, niin saan hepuliN!! en siis millään haluaisi tehdä sitä toimenpidettä.
pelkään että se kuolee..leikkaukseen :((
tai se repii tikit pois.. tai että tulee jotain ongelmia leikkauksen jälkeen.............
se huono puoli tässä uros-kanissa ny on!
voisitteko vähän jelpata pleas!!!!!!!!?
kastroiminen.. lukekaa!!
2
226
Vastaukset
- Heppi
Tottakai leikkauksessa on aina pieni riski..mutta joskus on vain niitä riskejäkin otettava. Itselläni on lupparisteytys uros,joka leikattiin sen ollessa 4-vuotias ja kani selvisi leikkauksesta täydellisesti. Myös naaraskanini on sterloitu. Tämähän on vaikeampi toimenpide, mutta kaikki sujui silti hyvin, koska leikkaamassa olis asiantunteva ja hyvä eläinlääkäri, jolla oli paljon kokemusta asiasta. Kannattaa siis soitella mahdollisimman monelle lääkärille ja kysellä heidän kokemuksiaan kanin kastroinnista. Vain hyvin pieni osa kuitenkin menehtyy leikkaukseen. Itsekin jännitin molempien kanieni leikkauksia aivan käsittämättömäasti, mutta loppujen lopuksi olen erittäin tyytyväinen, että kanit leikkautin. Happi (uros) sai tyttöystävän ja Helium (naaras) ei voi enää saada kohtukasvaimia, niin kuin 85% naaraista saa. Ties vaikka sinäkin vielä innostuisit ottamaan kanillesi kaverin..:) Toivotaan nyt kuitenkin, ettei kanille ruikkimis "ongelmia" tulisi. Niitäkin sinun kannatta koittaa estää niin, että aina kanin merkatessa putsaat paikan vaikkapa laimennetulla etikalla. Mutta ei katroimis vaihtoehtoakaan kannata pelätä. Itse en henk. koht. tunne yhtäkään kania joka siihen olisi menehtynyt.
- Haniz
ok. kiitti vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794