raskausoireita ennen plussaa!?

etovaa

Eli ne joilla ollut oireita ennen plusasusta, niin kiinnostaisi tietää millaisia.
Olemme yrittäneet lasta nyt reilu 2 kk ja oviksen tunnen aina, mutta tikutin sen vielä. No menkat alkoi normaalisti vapun tienoilla, mutta nyt tuntuu, että olisi tärpännyt!

Mulla säännöllinen kierto 30-31 päivää, ja ovulaatiolaskurin mukaan olisi ovulaatio ollut 15-16 päivä, niihin aikoihin alkoi ihan järkyttävä pahoinvointi, kesti koko päivän, mitään ei tehnyt mieli syödä, kahvin haju ja muu ruoan haju etoivat ja tuntui että oksennus saattaisi tulla milloin vaan. Myös väsytti ihan hirveästi. Oksetusta jatkunut nyt n. viikko..

Eilen tuli tosi kova kipu alavatsaan, sellainen viiltävä, kesti ehkä 10s. Ja tuli sellasita limasita, sitkeää vuotoa, läpinäkyvää? Samantyyppistä kuin oviksessa. Ei kuitenkaan mitään verensekasita, joten mietin voisiko liittyä mitenkään kiinnittymiseen? koska näihin aikoihin sen pitäisi tapahtua jos on tapahtuakseen..

Rintoja ei särje OLLENKAAN. Mikä on outoa, koska yleensä noin. viikko ennen kuukautisia rinnat on todella kipeät, turvonneet ja pinkeät. Nyt ei mitään.

Tein raskaustestin kun oksetus alkoin, mutta negaa näytti.. Tiiän ettei pitäskään näyttää viel plussaa tossa vaiheessa, mutta aattelin jos viime menkat oiskin ollu valemenkat. Monet kerrat epäillyt olevani raskaana mut nyt tää pahoinvointi on kyllä tosi outoa.

Eilen myöskin pyörrytti kauheesti, samaan aikaan kun kaikki kuvotti. Pelkkä ruoan ajatteleminen oksettaa.. Ja sit tuli eilen kans semmonen kuumotus alavatsaan, ns. pientä paineen tunnetta..

Mitä mieltä olette? Voiko esim. pahoinvointi tosiaan tulla jo ennen kun menkkojen pitäisi edes alkaa?

57

39946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22+1

      Siis teit tämän kuun 15-16 pv. maissa sen raskaustestin? Tietysti se näytti negaa (ellet olisi raskautunut sitten ed.kierrosta, mutta.....), eihän raskaushormonia ala erittyä niin nopeasti.

      Se nyrkkisääntö; n. 19 vrk suojaamattomasta yhdynnästä, vasta sitten testi, sitten siihen voi jo alkaa luottamaan.

      No, mitä tulee tuohon pahoinvointiin ym., se voi johtua mistä tahansa, esim. mahatautia on aina liikkeellä. Se tuskin nyt kohdallasi liittyy mahdolliseen raskautumiseen.

      Toivon mukaan näyttää plussaa, sitten kun testin teon aika koittaa.

    • etovaa

      Niin mietinkin, et jos oisin ed. kierrosta raskautunut, kun pahoinvointi niin voimakasta. Ei ole sellaista kun mahataudissa, kertaakaan en ole oksentanut tai maha ollut sekasin ymym.. Etoo vain jatkuvasti.. :/ Niin, toivon myös :)

      • dgkl

        Kun et kerran ole edellisestä kierrosta raskautunut (testi olisi näyttänyt plussaa jo), niin kyllä se pahoinvointi on jotain muuta kuin raskaudesta johtuvaa. Voi hyvin olla ihan vain sitä raskauden toivomistakin. Jotkut oksentavatkin, kun niin kovasti toivovat olevansa raskaana ja tarkkailevat oloaan. Jos huomaamasi vuoto oli kiinnitysvuotoa, niin nyt sitä hormonia vasta alkaa erittyä, eli tätä ennen ei ole mitään oireita vielä voinut olla.


    • bgfde

      Itsellä ei ollut mitään raskausoireita ennen kuin plussasin. Plussasin puhtaasti siitä syystä että menkat olivat myöhässä.

      Oireet alkoivat vasta plussauksen jälkeen.

    • etovaa

      kiitos vastauksista. :) Kovaa viiltoa alavatsan seudulla, mutta katsoo nyt josko ois tärpännyt, mielikuvitus voi kyllä tehä tepposia, mutta ei tätä oksetusta oikeen osaa kuvitella. :/

      • dgkl

        Kuule, kyllä sen oksetuksen voi kuvitella. :) Ihan oikeasti, ihmiskeho on ihmeellinen. Minua kuvotti, oli pistelyjä ja viiltelyjä, väsymystä, turvotusta ja jos vaikka mitä raskausoiretta kun toivoin raskautta. Samoin on ollut monella muulla. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että noin varhaisessa vaiheessa oireista ei voi raskautta päätellä millään lailla, koska niin harvalla niitä oikeita oireita edes vielä on. Jotain lievää voi olla, mutta jos on koko raskausoirelista olemassa, niin silloin todennäköisesti toivoo vain liikaa...


      • etovaa
        dgkl kirjoitti:

        Kuule, kyllä sen oksetuksen voi kuvitella. :) Ihan oikeasti, ihmiskeho on ihmeellinen. Minua kuvotti, oli pistelyjä ja viiltelyjä, väsymystä, turvotusta ja jos vaikka mitä raskausoiretta kun toivoin raskautta. Samoin on ollut monella muulla. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että noin varhaisessa vaiheessa oireista ei voi raskautta päätellä millään lailla, koska niin harvalla niitä oikeita oireita edes vielä on. Jotain lievää voi olla, mutta jos on koko raskausoirelista olemassa, niin silloin todennäköisesti toivoo vain liikaa...

        noo katsotaan miten käy :) kyllä tää sen verran pahalta vaikuttaa et joku syy on oltava.. Nimim. Rakastan ruokaa :D


      • dgkl
        etovaa kirjoitti:

        noo katsotaan miten käy :) kyllä tää sen verran pahalta vaikuttaa et joku syy on oltava.. Nimim. Rakastan ruokaa :D

        Jännä, että et usko. :) Miksei sinulla oireet voisi olla ihan vain toiveiden tuotosta, kun ne niin monella muullakin naisella on? Ja kyllä minäkin rakastan ruokaa, mutta silloin etoi niin hirveästi, ettei muka pystynyt syömään ja hajut kävi nenään ja vaikka mitä. Mutta raskaana vain en ollut, ainoastaan toivoin olevani. Eikä siinä mitään, voithan sinä ollakin raskaana, mutta ovulaatioaikaan alkanut etominen ei voi johtua raskaudesta.


    • etovaa

      niin, ehkä tää menee sitten ohi itestään :) Ootko nyt raskaana, tai siis ihan yritättekö lasta?

      • dgkj

        Ei, noista yritysajoista on parisen vuotta. Meillä on yksivuotias lapsi. :)


    • minä vain

      Mulla itellä oli rintojen arkuutta, ja jotenki hönttiolo.. Aloin jo ennen plussausta olla varma, että olen raskaana, ja niinhän siinä kävi :)

    • etovaa

      dgkj, okei! :) Minä vain: aijaa, täytyy kattoo miten tässä käy :D

    • 23v

      No joko oot testaillu uudestaan vai...? :) T:Kiinnostunut koska itsellä samat oireet ja negaa näyttää testi :)

    • tiesin heti

      Mä kyllä tunsin selvästi oireet jo ennen plussaa. Kiinnityminen aiheutti yhden päivän ajan sellasta jännää, poikeeavaa nippailua, jota ei ollut koskaan aiemmin ollut. Vuotoa ei tullut. Samaan aikaan alkoi kummallinen palelu ja vilunväreet. :D Sit alkoi kohta rinnat aristaan ja väsyttämään. Ja vasta tämän jälkeen tein negan raskaustestin (oletettu kk alkamispäivä) :) Olin kuitenkin varma asiasta ja uusin testin kaksi päivää myöhemmin ja plussa tuli.

    • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Mulla on neljännen lapsen yritys menossa ja täällä kanssa tuplailen, että voisinko olla. Kolmannen kohdalla tiesin heti, että olin raskaana, vaikka testi näyttikin negaa, koska häpyluussa alkoi vihlominen noin viikko aika selkeän ovulaation jälkeen ja olin noihin aikoihin myös eräässä tilaisuudessa, jossa oli alkoholia tarjolla, enkä kertakaikkiaan saanut juotua sitä. Niin paljon koko maku kuvotti. Myös kakkosen kohdalla kävin oksentamassakin ennen kuin testi näytti plussaa. Nyt mulla on ollu torstaista lähtien nipistelyä alavatsalla ja kummallinen olo. Vatsallaan maaten myös tuntuu siltä, että vatsassa on "jotain ylimääräistä". Yritän kuitenkin olla maltillinen testin suhteen, sillä multa on kierukka poistettu vasta 20.5. Teoreettisesti on noiden nettilaskureiden mukaan mahdollista, että olisin raskaana, mutta tuntuu aika epätodennäköiseltä, koska hedelmöittyminen olisi pitänyt tapahtua käytännössä ennen kierrukan poistoa tai heti sen jälkeen eli olisi pitänyt olla ovis just silloin... Tosin meillä on kolme edellistäkin lähteneet alulle alle 3 kk yrittämisen aloittamisesta ja tuo kolmas tärppäsi heti kierukan poiston jälkeen. Mulla oli kuitenkin n. 4 pv kierukan poiston jälkeen muutaman päivän runsas "tyhjennysvuoto", jota luulin kuukautisiksi, mutta kesti siis vain n. 2 pv.

      Mutta tunnen itseni ja uskon vahvasti myös tuohon edellä käytyyn keskusteluun, jossa oireita voi myös luoda itselleen. Ja kun ei ole ollut menkkoja kahteen vuoteen johtuen edellisestä raskaudesta ja kierukasta, niin ehkä maltan vielä pitkälle ensi viikkoon ja seurailen tilannetta, ennen kuin ostan kalliin testin. Ei tässä kai niin hätä....ehkä.... :)

      Kiinnostaa kovasti kuulla, miten siellä kävi!!

    • etovaa

      raskaana täällä ollaan! :D unohin tulla ilmottaan!

    • kuvittelenko

      oikeesti kuvittelenko että olen raskaana :( itellä menkat 5pv myöhässä ja raskauden oireet alkanut 1viikoa sitten esim: mahakipu,huonoolo,kauhea nälkä,lämpöä vähän ,itku herkässä,haalea viiva mahassa navan alla :) oikeesti kuvittelenko vaan että olisin raskaana vaikka testi oli negatiivinen ennen rv3 nytten menossa olisi rv 4 4 :)

    • 20+1

      Milloin sen testin teit? Mahdollisesti liian aikaisinko? Tee uusi testi.

      (vastasin nyt tähänkin.....)

    • toivojatäti

      kp 20 ja kamala etova olo alkoi eilen, tänään aamulla jopa tuli pieni oksennus...eilen alavatsa kipeä oikean nivusen kohdalta...mutta en luota näihin oloihini, on ollut aiemminkin kaikenlaisia oloja ja joutunut sitten karvaasti pettymään!Väsymystäkin on ollut viikon ajan mutta voi johtua ihan tästä pimenevästä vuoden ajastakin. Plussa olisi niin toivottu

      • omppuli80

        täällä kans yks raskautta toivova, väsymyksestä, kovasta janotuksesta, jatkuvasta nälätyksestä "kärsivä", pissallakin on saanu ravata tiuhaan ja tissit aristaa, ehkä en osaa sanoa, onko vain toiveajattelua ja aristaako siksi kun niitä jatkuvasti puristelen siinä "toivossa" että aristaisko :D väsymys on ihan tajutonta, aamulla kun saan poikani kouluun (ja mies on menny töihin) meen takas sänkyyn ja saatan parikin tuntia torkuskella jopa nukahtaa, ennenkuin alkaa helpottaan. väsymys alkaa uudelleen iltapäivällä, ellei ole koko päivää väsyttänyt. välillä on hieman pyörryttävä olo ja housut tuntuu kireelle.
        meillä on yrittämistä kans jo niin paljon takana, että oikeesti pelkään sitä hetkeä kun menkat alkaakin jälleen kerran ja toiveen saa heittää itkujen kera sinne pönttöön. ovulaatiota olen tikutellut silloin tällöin, viikko sitten ois mun mielestä näyttäny plussaa, mutta en oo varma, pissa oli tummempaa kuin tavallisesti ja siinä oli vaaleeta "rihmaa" silloin kun testiviiva oli tummempi kuin tavallisesti.

        Mä niin siis tiedän sun tuntees, toivoa, pelkoa, pettymystä ja taas alusta. Haluaisin niin sen vauvamassun ja tietysti sen vauvan. nimetkin on päätetty jo kummallekkin sukupuolelle, ja kaupoissa hipellän vauvojen bodeja (ja eilen heräteostoksena lähti yks mukaankin aletangosta).


    • toivojatäti

      kp27 ja taas on nää jännät päivät...tissit on niin kipeet, reipas kävelyki sattuu, mut niinpä nämä on ennenkin kipuillu et niiden perusteella ei voi sanoa mitään...voisko jotku ajanpätkät saada aina pikakelauksella eteenpäin..

      Eikös olekin näin että näissä raskauden toiveissa on jotenkin vaikea jaksaa keskittyä mihinkään muuhun?Elää sitä omaa sykliänsä vain...Onnea teille yritykseen, toivottavasti saatte pian sisarusta pojallenne :)

      • omppuli80

        no kohta taas uutta yritystä meilläkin, ei natsannu tälläkään kertaa :( mulla on Terolutit käytössä, ja nyt ollaan mietitty, että pitäiskö jättää seuraava satsi ottamatta, jos ne vaikuttaa jotenkin siihen hedelmöittyneen munasolun kiinnttymiseen, vaikkei kai pitäis.

        Joo, kovin monesta suusta olen kuullut toteamuksen; unohtakaa koko juttu, niin kohta huomaat olevas raskaana, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty, kyllä se kokoajan mielessä pyörii, sitä kuulostelee oloaan ja tuntemuksiaan, ja sitten kun tuntuu, että kaikki muut on mahat pystyssä tai saaneet vauvan, ja me vaan yritetään ja yritetään. Ja ulkopuolisten luomat paineet on ne pahimmat. Kaikki ei osaa vaan ajatella, että ei siitä epäonnistumisesta tarvitsisi kokoaikaa muistuttaa, ja että me ilmoitetaan kyllä sitten kun ja jos vielä raskaus onnistuu..lapsettomuuteenhan saattais olla jopa sellasia syitä, mistä ei halua muille kertoa, on jouduttu kohtu poistaan tai muuta vastaavaa, eikä siinäkään tilanteessa ois kivaa, jos jatkuvasti kyseltäis joko, joko?

        meillä on lapsettomuusklinikalle joulukuussa aika, että ehkä sieltä saadaan apua sitten viimeistään.


    • toivojatäti

      Mitäs noi terolutit on?En oo aiemmin kuullu...

      Täällä nyt vielä odotellaan...mut tuntuu siltä ja merkit viittaat siihen(kun jaksaa ihan järjellä ajatella..) että menkat ne sieltä pian alkaa...En tiedä miten toiset voi tietää että on raskaana jos vihloo rintoja tai mahaa juilii, koska niin mulla on muutenki aina ennen menkkoja...

      Täs nyt on vielä käynyt niin et yhtäkkiä, pam, kaikki siis ihan kaikki mun ystävät odottaa yhtäaikaa...ja vaikka oon tosi onnellinen jokaikisen puolesta niin on se silti vähä hankalaa kun ei itellä meinaa tärpätä...

      Ja sit just noi kyselyt!!Että "No joko sulla on jotain kerrottavaa??" Enköhän mä kerro sit ku on jotain kerrottavaa, ei tarvi hieroa sitä asiaa päin naamaa ja muistuttaa asiasta...tai töissä tuntuu et oikein vahditaan jokasta liikettä vaikka en oo siis edes sanonu et yritetään, mut ollaan joku aika sit menty naimisiin niin kaikki tietysti luonnollisesti sitä odottaa, mut itteä vaan ärsyttää se kun jos et ota esim. kahvia, niin heti alkaa "jahas, jahas, sä et juo kahvia, kuinkas nyt niin,vinkvink?!" Argh...joskus tekis mieli päräyttää päin naamaa että luuleksi että se on kaikille niin helppoa?? Mutta kun ei kehtaa!

      Joo ja tosiaan, et vaan ajattele koko asiaa niin kyllä se sieltä tärppää...tietäis vaan miten vois olla ajattelematta?....kuitenki lasket päiviä ja kuuntelet olojas...aluksi olin aina niin että ennen menkkoja alkasin elämään jo niinku olisin raskaana, välttelin kaikkia kiellettyjä ruoka-aineita yms, mut nyt on saanu höllättyä jo sen verran et syön mitä haluan niin kauan kunnes se plussa toivottavasti sieltä joskus pärähtää :)

      • omppuli80

        Terolutit on keltarauhashormoneja, käytetään kuukautiskierron säännöllistymiseen, eli periaatteessa ne saa kuukautiset alkamaan ajallaan, paksuntaen kohdun limakalvoa jne.. kaksplussan keskustelufoorumeissa sitä kovin kehutaan, että auttais raskautumiseen, lähinnä niin, että saa ovuloinnin tapahtumaan.

        Tosiaan aika pieni prosentuaalinen mahdollisuus on tulla raskaaksi kuukauen aikana. Miehen kans just juteltiin, että miten se oikeesti voi olla toisille niin vaikeeta, me ei kumpikaan polteta, eikä juuri käytetä alkoholia, ehkä pari kertaa vuodessa, eikä sillonkaan olla nakit silmillä, jotkut tuolla kaatokännissä lähtee baarista yhdenillan juttua harrastaan ja bang, se on siinä, kuukauden päästä varaillaan neuvolaan aikaa kun sattu pieni vahinko. että siis mikä todennäköisyys on siihen että ne naiset just sillon ovuloi ja kaikki osuu just kohdilleen. kauhean epäreilua. mä jo vitsillä heitin, että meidän tarvii lähtee paikalliseen ja vetää siellä pää täyteen ja panna paukuttaa jossain nurkan takana tai puskassa, tai leikkiä että ollaan tuntemattomia toisillemme ja tulla kotiin toheloimaan yöksi. jos mekin sitte onnistuttais.
        kuitenkin lapsettomuus sivuilla ohjeistetaan että pitäisi vähentää tupakointia ja alkoholin käyttöä jos suunnittelee raskautta :D melkosen kornia, etten sanois.


    • Kuumeilija76

      Tuo ohje: "Lakkaa stressaamasta niin tärppää" on ihan kukkua. Juu, kaikki tietää jonkun jolle noin on käynyt, mutta niistä tuhansista, joille yrittämisen lopettaminen ei ole tuottanut tulosta, ei kukaan puhu.

      Olen vauvakuumeillut nyt melkein vuoden ja sinä aikana lukenut useammankin kirjan aiheesta (englannin kielisiä, jostain syystä aiheesta ei ole kirjoitettu suomeksi??) ja kaikissa on sama viesti: on ihan ok stressata kp1:stä ovikseen, koska sillä ajoituksella on oikeasti merkitystä. Niitä hedelmällisiä päiviä kun yleensä on vain 1-2 per kierto. Sen jälkeen voi yrittää ottaa rennommin. Ilmeisesti ei myöskään ole tehty tutkimuksia, joiden mukaan normaalistressi vaikuttaisi mitään raskautumismahdollisuuksiin. Rankka stressi vaikuttaa lähinnä ovulatioon ja sitä kautta raskautumiseen. Eli kannattaa suunnata se stressi siihen oviksen bongaukseen :).

    • toivojatäti

      Joo, joidenki tapaukset tuntuu jopa vähän epäreilulta suoraan sanoen kun ite haluis niin kovaa eikä onnistu...kamalaa mut kyllä sitä joskus ite miettii ku näkee kaikenlaisia vanhempia lastensa kanssa, että miten ihmees noitakin on lapsilla siunattu :S

      Täällä nyt vieläkin odotellaan, tosin oon jossain kohtaa laskenu kiertopäivät väärin eli nyt onki vasta kp 29 :/ mut ihmeellisintä on se että tein aamulla kaksi raskaustestiä ja ne oli molemmat negaa, mut sit ihan läpällä koitin viel ovista niin siihen tuliki tosi vahva viiva...ei nyt sais yhtään innostaa ittensä liikaa, mut muistan et olisin joskus tehny oviksen näinä päivinä raskaustestin puuttuessa ja siihen ei kyllä silloin tullu minkäänlaista viivaa...mut on kyllä sellanen olo et kohta ne menkat sieltä kuitenki alkaa.. :/

    • toivojatäti

      Tää on nyt jotain aivan ihmeellistä ja uskomatonta mutta raskaanahan täällä ollaan, eilen saatiin raskaustestistäkin plussat! Voi mahotonta kuinka epätodellinen olo, en olis kuuna päivänä uskonu että tämä joskus oikeasti tapahtuu :D Mieskin on hyvin toipumassa pienestä alkushokista :D Nyt vaan toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin, maha nippailee ja välillä sellanen repivä tunne nivusessa, etenki jos nousee äkkiä ylös, mut se kait kuuluu asiaan...tämä on nyt meidän ensimmäinen joten tässä ollaan nyt ihan pihalla kaikesta ja kaikki on uutta!

      Kovasti onnea teidän yritykseen ja kiitos tästä pienestä keskustelusta mitä käytiin :)

      • omppuli80

        Onnea kovasti. Pienet repimiset ja nippailut ovat ns. liitoskipuja, niitä on enemmänkin sitten kun kohtu alkaa kasvamaan ja vaatii enemmän tilaa. Meillä on heiluteltu peittoa reippasti, vaikka oviksen aika ei ole ihan vielä, vaikkakin oviskipuja on pari päivää ollut, valkovuotoa ja muita oireita. testitikulla kuitenkin negaa ollut vielä. kannattaa käydä labraan antamassa vielä pissanäyte ja soittelet sitten neuvolaan ekasta käyntiajasta. toivottavasti kaikki menee teillä hyvin odotuksen suhteen. Ei mekään vielä osata luopua toivosta, että meilläkin vielä plussattaisiin.


    • tiituli2

      Elikkä olemme mieheni kanssa yrittänneet 5 kuukautta lasta ja nyt on tilanne se, että kuukautiseni pitäisi alkaa vasta viikon päästä. Voiko olla mahdollista, että raskausoireet voisivat alkaa jo näin pian sillä tällä hetkellä minulla on nipistellyt alavatsaan satunnaisesti, vatsa murisee jatkuvasti vaikka olen juuri syönyt, kokoajan hirveä jano, pää kipeä, varsinkin iltaisin palelee kovasti, satunnaista huimausta, yökötystä, haju ja kuulo aistit tosi herkät, paha maku kokoajan suussa sekä nenäverenvuotoa.

    • _Julle

      Täälläkin yksi vauvakuumeilija. Mulla oli pillerit käytössä ja ne lopetin 1½ viikkoa sitten, koska vuosin jatkuvasti, eli en tiedä koska mulla on ollut menkat. Pillereiden n. viikon päästä oltiin miehen kanssa yhdynnässä, eli 3.12, no sunnuntaina 8.12 tuli pientä ruskeaa tuhrua pyyhittäessä ja illalla alkoi jännä paine/ ''menkkakivut'' alamahassa ja niitä jatkunut tähän päivään asti, myös alaselkää kolottaa kävellessä. Eilisen ja tämän päivän massukin on ollut kauhean turvonnu, ihan niinkuin esikoisen aikaan. Kuinka mahollista ois, että vois näinki nopeasti tärpätä? :D

    • kuvotusta

      Meillä nappasi toukokuussa heti ekasta yrityksestä, vaikka kumpikin ajatteli, että varmaan joudutaan yrittämään kuukausia ellei vuosia (miehen suvussa paljon lapsettomuutta). Aloin kuitenkin n. 2 viikkoa hedelmöityksen jälkeen tuntea lievää kuvotusta ja en saanut enää syötyä tomaatteja, jotka aina ovat olleet herkkuani, sillä niiden maku ja haju ällötti todella paljon. Olimme toukokuun lopussa sukulaistyttöni lakkiaisissa ja lakituksen kestäessä minulle tuli kova nälkä ja minusta tuntui, että oksennan, jos en saa ruokaa. Painuttiinkin sitten mieheni kanssa heti lakituksen jälkeen ravintolaan syömään ennen juhlien jatkamista. :D Sanoin miehelleni toukokuussa, että tämä on varmasti raskauspahoivointia, kun minulla ei ikinä aiemmin ollut mitään tuollaista ollut, mutta mies ajatteli, että olen vain vainoharhainen ja psykosomaattinen. Noh, viikko siitä, raskaustesti näytti plussaa. :D

      Pahoinvointi ja kuvotus alkoi siis heti ja nyt, kun viikkoja on 31 3, kuvotusta on vieläkin. Monet sanoo, että pahoinvointi ei ala vielä niin aikaisin hedelmöityksestä kuin minulla, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että kyllä se voi alkaa, ja jatkua vielä pitkään. Toivon vaan, että raskauden jälkeen tomaatitkin alkaisivat taas maistua, sillä vaikka ne edelleen aiheuttavat kuvotusta, kaipaan niiden syömistä. :D

      • Jouluyllätys?

        Täällä mietiskellään ja pohditaan niin että joutuu varmaan jouluaattona ensimmäiseksi aamulla käydä apteekissa.. Syön e pillereitä, kuukautiset ei ole tulleet pillereiden tauon välissä joissa kuuluisi.. Noh päätin etten aloita uutta laattaa vaan jään odottamaan kuukautisia.. Puolitoista viikkoa mennyt eikä näy eikä kuulu. Kaksi viikkoa sitten makasin joka ikinen ilta peiton alla palellen töiden jälkeen, viikonloppu ja vapaat koitti jesss, mutta sama olo jatkui, lämpöä 37,4.. Seuraavana päivänä olo ihan mainio. Seuraavan viikon lämpöilyä oli ja ajattelin tulevani kipeeksi mutta en tullut, on ollu ihme ruokahaluja, normaalisti näin joulun alla suklaa ja herkut maistuu mutta itselläni on tehnyt mieli vain porkkanoita, kurkkua ja mandariinejä.. Nyt olen pari päivää kiinnittänyt huomiota hajuaistin herkkyyteen, lopetin itse tupakoinnin noin kolme viikkoa sitten yhden juhlimis illan jälkeen kun olo oli seuraavana päivänä niin karsea, sen jälkeen tupakka ei ole edes maistunut.. Ajattelin hajuaistin herkkyyden johtuneen siitä koska mieheni polttaa ja nyt haistan sen niin vahvasti.. Mutta olenko väärässä ja sittenkin raskaana..


      • Jouluyllätys?

        Täällä mietiskellään ja pohditaan niin että joutuu varmaan jouluaattona ensimmäiseksi aamulla käydä apteekissa.. Syön e pillereitä, kuukautiset ei ole tulleet pillereiden tauon välissä joissa kuuluisi.. Noh päätin etten aloita uutta laattaa vaan jään odottamaan kuukautisia.. Puolitoista viikkoa mennyt eikä näy eikä kuulu. Kaksi viikkoa sitten makasin joka ikinen ilta peiton alla palellen töiden jälkeen, viikonloppu ja vapaat koitti jesss, mutta sama olo jatkui, lämpöä 37,4.. Seuraavana päivänä olo ihan mainio. Seuraavan viikon lämpöilyä oli ja ajattelin tulevani kipeeksi mutta en tullut, on ollu ihme ruokahaluja, normaalisti näin joulun alla suklaa ja herkut maistuu mutta itselläni on tehnyt mieli vain porkkanoita, kurkkua ja mandariinejä.. Nyt olen pari päivää kiinnittänyt huomiota hajuaistin herkkyyteen, lopetin itse tupakoinnin noin kolme viikkoa sitten yhden juhlimis illan jälkeen kun olo oli seuraavana päivänä niin karsea, sen jälkeen tupakka ei ole edes maistunut.. Ajattelin hajuaistin herkkyyden johtuneen siitä koska mieheni polttaa ja nyt haistan sen niin vahvasti.. Mutta olenko väärässä ja sittenkin raskaana..


      • Vainoharhainen
        Jouluyllätys? kirjoitti:

        Täällä mietiskellään ja pohditaan niin että joutuu varmaan jouluaattona ensimmäiseksi aamulla käydä apteekissa.. Syön e pillereitä, kuukautiset ei ole tulleet pillereiden tauon välissä joissa kuuluisi.. Noh päätin etten aloita uutta laattaa vaan jään odottamaan kuukautisia.. Puolitoista viikkoa mennyt eikä näy eikä kuulu. Kaksi viikkoa sitten makasin joka ikinen ilta peiton alla palellen töiden jälkeen, viikonloppu ja vapaat koitti jesss, mutta sama olo jatkui, lämpöä 37,4.. Seuraavana päivänä olo ihan mainio. Seuraavan viikon lämpöilyä oli ja ajattelin tulevani kipeeksi mutta en tullut, on ollu ihme ruokahaluja, normaalisti näin joulun alla suklaa ja herkut maistuu mutta itselläni on tehnyt mieli vain porkkanoita, kurkkua ja mandariinejä.. Nyt olen pari päivää kiinnittänyt huomiota hajuaistin herkkyyteen, lopetin itse tupakoinnin noin kolme viikkoa sitten yhden juhlimis illan jälkeen kun olo oli seuraavana päivänä niin karsea, sen jälkeen tupakka ei ole edes maistunut.. Ajattelin hajuaistin herkkyyden johtuneen siitä koska mieheni polttaa ja nyt haistan sen niin vahvasti.. Mutta olenko väärässä ja sittenkin raskaana..

        Kuinka kävi sulle ja teille muille jotka epäili? :)


    • Susanna262

      Mulla ei ole mitään raskausoireita, menkat pitäisi tänään alkaa mutta tunne on sellainen että voisin olla raskaana. Ei ole menkka oireitakaan. Toivon että plussailen lähiaikoina :)

      • 19vmirski

        olen 19 v ja mulla on yrityskerta 10 menossa ja nyt odottelen innolla ensiviikkoa että alkaako ne menkat vai ei .Lasta toivon niin kovasti kohta ois aika jo olla miettimättä .kannattaisko mun hakeutuu lääkäriin jos nyt ei tärppää?


    • vixy

      perus "sääntö" terveellä alle 35 vuotiaalla on se, että jos ei vuoden jälkeen oo tärpännyt niin sitten menet keskustelemaan mahdollisista tutkimuksista

    • öpö

      Voiko huomattavasti laajentuneet ja tummuneet nännipihat raskaus oireena ilmetä jo viikkoa ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa? Tai voiko tämmöinen johtua jostain muusta kuin alkaneesta raskaudesta?

      • ...

        voi johtua muustakin onko muita oireita?
        mulla on vaikka ja mitä mut testi negaa.. pitää vai tehä testi vielä ensviikon alussa menkat nyt myöhässä 3pv


    • öpö

      Muutaman päivän ajan ollut koko ajan etova olo ja oksennuksen maku suussa. Eilen tuntui alavatsassa voimakas viiltävä kipu ja kihelmöintiä mutta meni ohi aika nopeasti. Valkovuotoa tulee solkenaan kellon ympäri, ovulaation jälkeistä kuivaa kautta ei siis ole ollut ollenkaan.

      • ...

        plussasin tänään!:)
        no jännitä nyt menkkoihin asti jos ei tuu niin tee testi ja jos eka testi näyttää negaa tee uus muutaman päivän päästä. tuu sit kertomaa mitä testi sanoo:)


    • öpö

      Jännät fiilikset sinänsä kun ei olla yrittämällä yritetty mut pientä kyllä toivottais. Tuntuis ihmeelliseltä jos näinkin helposti olis tärpänny mut onhan se mahdollista. Nyt vaan jäitä hattuun vielä. Kovin kummastuttaa kyllä noi nännit kun on selkeästi muuttuneet. Mistähän muusta se vois johtua?

    • öpö

      Niin, onneks olkoon plussasta! :)

    • öpö

      Tässähän tulee ihan hulluksi kun pitää vaan odotella että testin voi tehdä tai kuukautiset alkaa ja samalla oiret vaan lisääntyy ja pahenee... nyt kp 29/30-32 ja alavatsa jo neljättä päivää turvonnut ja kihelmöi ja polttaa vuorokauden ympäri. Ilman housujakin tuntuu että joku puristaa. Välillä nipistelee, välillä särkee, välillä yököttää niin et pitää mennä valmiusasemiin pöntön tasolle mut ei tuu oksennusta. Väsyttää ja ajoittain tulee järkyttäviä vilukohtauksia. Ja tosiaan, nännipihat on normaalia selkeemmin tummemmat ja isommat ja nyppyisemmät. Mikähän testi saattais jo antaa tuloksia näin aikaisin?

    • 1 lapsen äiti

      Täälläkin toivotaan pientä tulevaksi. Ensi viikolla voisin tehdä testin mutta kun kävin saunassa pari päivää sitten ja puristin rintaa niin sieltä tuli valkoista nestettä, maitoa? voisiko se jo olla merkki raskaudesta?

    • Lili32

      Olen syönyt esikoisemme jälkeen pillereitä yhtä soittoa n. 2v. Lopetin pillerit kesken liuskan, ja odottelin kuukautisia tovin. Ei alkanut kuulumaan, joten käynnistettiin ne Terolut-kuurilla. Kuukautiset tulivat, ja olivatkin huomattavasti runsaammat kuin koskaan ennen. (pillereitä syödessäni kuukautiset kesti n.2päivää ja selvisin pelkällä pikkuhousunsuojalla) Nämä viimeiset kuukautiset kestivät viikon.

      Seuraavassa (tässä meneillä olevassa) kierrossa minulla oli myös huomattavasti tavallista voimakkaammat ovulaatiokivut. Petihommat ajoittuivat myös aika tarkoin ovulaation aikaan.

      Nyt on n. 9päivää ovulaatiosta.
      - Minulla on koko ajan rinnat kipeytyneet. Eivät kosketusarat, mutta niitä "pakottaa" ja särkee koko ajan.
      - Alavatsassa- ja selässä on kipuilua, sekä pitkin päivää ilkeän tuntuisia repäisykipuja...
      - Välillä pistelee vähän kuin sukkapuikolla tökittäisiin ja koko ajan on sellainen paineen tunne alavatsassa. (ei kuitenkaan selkeitä menkkakiputuntemuksia)
      - Pissattaa ja janottaa
      - Palelee, varsinkin iltaisin
      - aivastelen koko ajan
      - kahvi maistuu ja haisee kuvottavalta
      - ajatuskin alkoholista tekee pahaa. Normaalisti lasi viiniä maistuu mieleellään.
      - ruokaa ei tee mieli
      - etova olo koko ajan
      - huimaa ylösnoustessa.
      - Jotenkin semmoinen "hömelö-olo", vähän kuin olisi puoliunessa...
      - Repäisykipuja tulee joka kerta jos aivastan, karjaisen tai ponnistelen.
      - Afta suussa (onko tämä edes raskausoire? jostakin näin kuulin...)
      - Nukun huonosti
      - Lämmöt koholla 37,

      Väsymyksen lisääntymisestä en osaa sanoa oikein mitään, kun tuntuu että pienen lapsen työssäkäyvänä äitinä, olen muutenkin aina väsynyt. Viime päivinä on kuitenkin tehnyt mieli ottaa päikkärit töiden jälkeen..

      Koska olen ihan todella malttamaton, olen tehnyt raskaustestin jo useamman kerran. (tiedän, todella tyhmää, mutta kai niiden tekemisestä jotain jännitystä saa, kun niin monta olen jo päätynyt tekemään! Kaikki ovat siis näyttäneet negatiivista (2 viikkonäytöllistä digitaalista ja 2 pregcheck-liuskatestiä.)

      2 kertaa olen tehnyt tuon Clearbluen viikkonäytöllisen digitaalisen testin, ja testikenttään tuli teksti "ei raskaana". Ei varmaan tule yllätyksenä että aukaisin testit ja sisältä löytyi kolme viivaa. Kontrolliviiva hyvin tumma, sekä perässä vaaleampi viiva, sekä toisessa liuskassa yksi vaalea viiva. Toisen testin avattuani sisältä löytyi samat viivat, mutta nyt myös nuo vaaleat viivat olivat hieman tummentuneet...

      En siis tiedä onko minun mitään syytä toivoa olevani raskaana. Olenko vain auttamatta ruvennut testailemaan liian aikaisin?!? Alkaessani odottamaan esikoista, raskaustesti näytti plussaa jo viikkoa ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää!
      Koska pillereiden lopettamisesta on niin vähän aikaa, ja tuntuu kuinka koko hormoonitoimintani olisi hieman sekaisin, en siis tiedä liittyvätkö nämä tuntemukset vain ohi menneeseen ovulaatioon, tai alkaviin kuukautisiin, vai voisivatko kuitenkin olla raskausoireita??

      En tiedä millon voisin odotella kuukautisia alkavaksi, jos ovat tullakseen... ja milloin siis olisi järkevää ja luotettavaa tehdä seuraavan kerran raskaustesti?

      Kovasti kyllä toivotaan raskautumista!

    • mammamamma

      Täällä kans yks jännääjä tänään on kp 28/28 menkkoja ei ole näkynyt vaikka yleensä ovat kellontarkat... tilasin netistä tänään raskaustestejä ( yhdestä en kuitenkaan usko :-D ) mutta oireita ollut, oksennus lensi eilen kahteen otteeseen jopa, ruoka ei maistu ( herkuilla kyllä voisin elää) ihmeellisiä himoja, tänään meni yhdeltä istumalta paketillinen tuc keksejä :-D alavatsaa jomottaa ja pissattaa...
      testit tulee ylihuomenna perille joten sitten päästään testailemaan, ainiin ne jotka tilasin olivat jotain erityisen herkkiä testejä, että pitäisi kyllä näyttää jos olen raskaana, toivottavasti vaan ei menkat ala huomenna tai testauspäivänä....

    • ????

      Minäkin odottelen tässä että voisinkohan minä olla raskaana. Tänään on kp 27/26, minulla on kauheat menkkakivut kun ne alkaa ja tunnen heti et nyt on menkat, mutta tänään on toinen päivä menkoista ja ei ole kuulunut mitään. Minulla on viime viikon ti-ke päivästä tämän viikon maantaihin asti ollut menkkakipuja mut ei niin pahat luulin jopa että menkat alkaa aikaisin. Minua on huimannut välillä, rintoihin sattuu, vatsaa ja selkää pistänyt. Jännittää, jos tänään ei tule menkkoja teen huomenna testin :)

    • odottavanaikaonpitkä

      Mitähän on... Syyskuun lopussa tuli muuten normaalit kuukautiset, mutta hirveitä mahakramppeja ekana päivänä (ei ennen ole ollut). Siitä lähtien ollut jatkuvaa pientä pahoinvointia/etovaa oloa, etenkin viime viikot päivittäin. Ja maha tyhjänä meinaa melkein oksetus tulla. Alkuvaiheessa finnejä pukkas paljonkin, nyt rauhoittunut. Lokakuun kuukautiset kuitenkin tulivat normaalisti, seuraavien pitäisi alkaa huomenna. Saa nähdä... Noin viikon olleet tissitkin vähän kipeät, varsinki reunoilta. Väsymys ja masis tietenkin tähän aikaan vuodesta. Mieheenkin tympäännyin lähes täysin näinä aikoina. Keskeytetyllä menty jo monta vuotta.. Epäilen kyllä stressiä enemmän etovuuden syyksi, mahahappolääkkeet aika hyvin auttaneet. No, kohta selviää!

      • Joanna26

        Sama täällä.
        Kramppeja on, etova olo ,närästää kokoajan, outoja mielihaluja , söin äsken keskellä yötä kupillisen riisiä (?) koska olen tässä muutaman viikon himoinnut soijaa (??!!).
        Menkkojen olisi eilen pitänyt alkaa , vauvaa ei ole yritetty mutta kyllä olisi tervetullut.... :)
        Olo on outo, olen plussasta melko varma jo.


    • plussattu

      Iltaisin vilutti, lievää etovaa oloa n. viikon ajan ennen plussaa, (säännöllisesti syötävä jotain, tai iskee huono olo), rintojen muutokset, ja "veren/raudan" maku suussa.

    • Kunyhtäkkiätapahtuu

      Pakkohan se on itselläkin vastata kun eilen plussasin. Viime kk kierto oli pitkä (minulla on aina ollut epäsäännölliset), joten odotin menkkojen alkavan vasta sunnuntaina. Eilen olinkin pyörtyä vessassa kun ensimmäistä kertaa eläessäni sain kaksi vahvaa viivaa. Tein testin siis torstaina, sillä aloin epäillä että joskohan sittenkin ja piti varmistaa ennen kuin juhlisin uuttavuotta alkoholisella.

      Rinnat aristuivat varmaan puolitoista viikkoa aiemmin kuin nornaalisti ennen menkkoja. Ehdin sanoa miehelle että pian menkat tulee, hän jäi ihmettelemään että jopas ne on aikaisin tulossa.

      En tiennyt mitä nippailu on joten en kiinnittänyt siihen huomiota mutta autolla ajaessani muistan kuinka kohdun alueella "värisi/pirisi", ja jäin ihmettelemään mitä tapahtui.

      Viimeinen, ja varsinaisesti epäilykseni herättävä asia, oli lämmön nousu sekä pahoinvointi. Olen jossain välillä rv 1-3. Pahoinvointiin helpottaa kun ämppään mahan ihan täyteen kunnon ruokaa, varsinkin salaattia on ihana syödä kun se on niin neutraalia mahalle. Saa nähdä miten lähtee jatkumaan, en edes ymmärrä olevani raskaana. Tulos oli niin yllättävä kun on monta testiä ehtinyt tekemään!
      Onnea kaikille odottaville (ja tuskailijoille), toivottavasti oireenne ovat aiheellisia!

    • äitip

      Huonot olot olleet oireena. :)

      Mulla km 6 1 ja nyt pupuiltu pari viikkoa kaavinnan vuodon loputtua. Toivottavasti tärppää. Oksettavaa oloa ollut kolmisen päivää, mutta negaa näyttää.. Kierto ei selvillä. Varmaan jotain mahapöpöä. Mielelläni kärsisin pahoinvoinnista :/ Tää päällä oleva stressi ei varmaa aura asiaa kyl..

    • onkoha

      Hei. Mulla on tssä ollu jo 3pv menkat myöhäs. Kp 28-30. Alavatsaa jomotellu niinku yleensäkki ku menkat pitäisi alkaa, mut mitään ei näy. Menkat ollu säänölliset, stressiä ei ole. Viikko sitten huomasin että kahvi alko tuomaan huonoa oloa, vaikka oon voinu juoda sitä monta kuppia päivässä. Rinnat ihmee möhkyräiset ja vähä arat. Milloinkohan uskaltaisin tehä testiä? Lasta ei tällä hetkel mieheni kanssa olla toivottu, mut jos plussa tulee, niin alkaa totutteleen asiaan että lapsi tulee taloon..

    • onkoha

      Nii ja unohin kirjottaa tuohon että ollu ihme himot perunamuusiin, maistuu todella hyvälle ja ennen en ole hirveästi pitänyt perunamuusista

    • Anonyymi

      Voiko raskaustestin tehdä 3-4 päivää ennen kuukautisten alkamista. Itsellä ollut 2ensimmäisen lapsen aikana ennen menkkojen jäämistä pois niin en pystynyt polttamaan tupakkaa vaan tuli häjy olo ja kuvitus aina.

    • Anonyymi

      Alkaessamme aikoinaan seurustella Kirsin kanssa, teimme sopimuksen.
      Minä teen lapset. Hän hoitaa ne.
      Tässä on pysytty!
      t. mies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe