Hei! Tahtoisin raskaaksi, mutta pelottaa että selviäisinkö hengissä välillä niin helvetillisten särkyjeni kanssa, koska minulla on jatkuva lihasjännitys vaiva (lähinnä niska-hartia alueella), johon lääkkeenä tarvittaessa DOLANia lääkkeenä, ja lisäksi päivittäistä pään, vatsan ja jalkojen kolotusta ja silloin tällöin todella paha migreeni, johon käytössä vain KETORIN 100mg! Joten kysyisinkin onko käyttämilleni lääkkeille (tai näille vaivoille muuta apua) mitään vastaavaa raskausaikaa varten tai saisiko näitä käyttää? Kellään kokemusta? Kiitos jo etukäteen..
Raskausajasta
4
567
Vastaukset
- joosa
Hei!
Tiedätkö mistä oireesi johtuvat? Diagnoosi? Migreeni ja muut säryt monesti vähenevät/lähtevät kokonaan raskausajaksi, näin olen kuullut ja neuvolatäti näin minulle myös kertoi. Jos oireesi jatkuvat raskausajankin niin varmasti saat lääkäriltä vaivoihisi sellaiset lääkkeet, jotka käy raskausaikanakin. Kyllä sinä varmasti selviät hengissä :)
Jos taas et tiedä diagnoosia niin neuvolasta mielellään ja helposti laittavat tutkimuksiin raskausaikana :) Itse olen menossa neuvolan "käskystä" reumalääkärin arvioitavaksi! Kun mulle ei ole vielä KEKSITTY mitään diagnoosia vaivoihini ja siten ei apuakaan. - Nina
Mulla kanssa krooninen niska-hartiaseudun lihanjännitysongelma. Olen kyllä oppinut punttijumpat, venytysliikkeet ja kuulemma pitääs vaan rentoutua. Mulla on määrätty Dolanin rinnakkaislääkettä, dolaniakin olen käyttänyt.
Nyt raskaana ollessa en ole saanut käyttää mitään pillereitä, en ees panadolia. Niskat ja lapaluut ihan järkyttävässä kunnossa vaikka kuinka venyttelis ja jumppaisi. Olen saanut noidannuolen lapaluuni jne. Toisaalta, nyt kun ei saa lääkkeit käyttää ekan kolmanneksen aikana niin olen tosissani yrittänyt oppia rentouttamaan niska.hartiaseudun lihaksiani ja hiljaa hyvä tulee näyttää pitävän tässäkin paikkaansa :o)
Joten tsemppia. Kyllä se lapsi on kaiken vaivan arvoinen. - Nelli
Onkohan tässä nyt kyse ollenkaan samanlaisesta vaivasta, mutta mulla onnettomuuden jäljiltä ollut pahoja niska-hartiaseudun kipuja. Ennen raskautta kävin kiropraktikolla kerran ja hierojalla useamman kerran. Toista kertaa en uskaltanut kiropraktikolle, kun tulin raskaaksi. Mutta venyttelyt ovat auttaneet, ja ehkä tuo alkuraskauden väsymyskin on rentouttanut, lääkkeitä en ole joutunut käyttämään raskauden aikana.
- hörhö
Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla vaihtoehtoisia hierontoja? Shiatsut, Rosenit ja muut varmaan ovat jännitysten laukaisuun ihan hyviä keinoja, jos ns. oikeita sairauksia ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534290Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal813973- 703458
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963380Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1052393- 352258
- 362129
- 242129
- 382109
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232004