erikokoiset pupillit

hermopinteessä

Mistähän voisi johtua minua jo pitkään kiusannut omituinen vaiva: erikokoiset pupillit? Vaiva ilmenee "kohtauksittain" ja sivuoireina on kuvottava olo sekä kaulakuoppassa näkyvä tiheä syke. Silmälääkäri on tutkinut silmät, eikä hän löytänyt syytä vaivaan.

Minulla raajat puutuvat myös helposti ja viime aikoina on myös huimannut. Nämä oireet eivät kyllä välttämättä ole missään yhteydessä pupillivaivaan...

Onkohan kellään kokemusta vastaavasta vai olenkohan uniikki?

9

4643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enummarra

Minulta löydettiin 3 puhkeamatonta aneurysmaa sattumalöydöksenä, lääkäri juurikin sanoi että sen puolen pupilli missä aneurysma sijaitsee voi olla suurempi kuin toisen. Pyydä tt-kuviin pääsyä.

• enummarra

Lisäyksenä vielä, minulla juurikin oikean puolen pupilli on vasenta suurempi. Mutta en tietenkään mene takuuseen tästä, älä turhaan huolestu, sanon vain että kannattaa tarkistaa.

• hermopinteessä
        enummarra kirjoitti:

Lisäyksenä vielä, minulla juurikin oikean puolen pupilli on vasenta suurempi. Mutta en tietenkään mene takuuseen tästä, älä turhaan huolestu, sanon vain että kannattaa tarkistaa.

Kiitos vinkistä! Enpä ole tullut ajatelleeksi, että kyseessä voisi olla verenkiertoon liittyvä juttu. Minun ei tarvitse kiivetä kovinkaan pitkälle sukupuuhun, tajutakseni, että geneettistä alttiutta olisi tuohon suuntaan. Pitänee tarkistuttaa asia, ettei tarvitse turhaan pelätä...

• enummarra

Kannattaa. Itsellä tosin löytyi aivan sattumalta aivan eri syystä.. olen tainnut itsekkin joskus miettiä pupillien erikokoisuutta mutten sen enempää siihen aikaani käyttänyt. :) Meillä myös suvussa verenkirtoon liittyviä sairauksia kummallakin puolella.

• niiettä

Saakos ikää tiedustella?

• hermopinteessä

Ikäni on 34. =)

• Rupipupilli

Minullakin on oikea pupilli isompi kuin vasen. On kuvattu kaulasuonet ja siinä samalla katsottiin myös pään suonet, kun meilläkin suvussa noita pullistumia on. Ei löytynyt pullistelevaa suonta tai mitään muutakaan.

Oletko ollut sattumoisin silmäleikkauksessa? Itse huomasin pupillieron laser-leikkauksen jälkeen. Silmälääkäri on silmät sen jälkeen tsekannut, mutta ei löytynyt mitään selittävää. Myös niskavaivat voivat joskus heijastua pupilleihin, ja niitäki mulla on paljon.

Olennaisinta tuossa pupilliasiassa on, että laajempikin pupilli reagoi valoon. Ja pieni ero pupillien koossa on ihan normaalia. Itselläni eron huomaa vain vähän hämärässä valaistuksessa. Tule sitten kertomaan, mitä löytyi!

• enummarra

Itse tosiaan 25 vuotias. Edelliseen kirjoitukseen viitaten itsekin huomaan eron vain hämäremmässä, meillä wc:n valot eivät valaise peilin edustaa oikein hyvin joten silloin eron huomaa, jos olen päivänvalossa peilin edessä eroa ei niinkään näy.. joten vaikea mennä sanomaan mistä se johtuu. Kerrohan ihmeessä kun tiedät tarkemmin. :)

• Rupipupilli

Mä oon kans huomannut, että jos "normaalin" silmän puolella on enemmän valoa, niin pupilliero on paljon isompi kuin silloin, kun molempiin sattuu valoa tasapuolisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe