Koira vartio ruokaansa aggressiivisesti HELP!

ahdistaaa

Eli meillä on avopuolisomme kanssa nelipäinen koiralauma. Kaikki ovat uroksia
5v, 2v, 1,5v ja 1v

Lauman esikoinen on tämä 5 vuotias seropi herra joka tuli kodinvaihtajana 2 vuotta sitten perheestä jossa sitä kaltoin kohdeltiin. Luopuivat vahtivietin takia koirasta. Heti alkuun huomasimme koiran vahtivan ruokakuppiaan, mutta nyt tilanne on pahentunut.

Koira kastroitiin tämän vuoden alusta ja sen jälkeen rupesi nämä käytöshäiriöt vahvistumaan. Laitoimme koiran eri huoneeseen syömään, koska vahti vain muita koiria eikä syönyt. Se toimi jonkin aikaa ihan hyvin, mutta huoneen oven aukaisu johtaa siihen, että koira hyökkää sieltä hirveällä rähinällä ja ahdistaa seinää vasten, ei kuitenkaan ole purrut. Avopuolisolleni siis tekee vain tätä. Minua se vain mulkoilee vähän ahdistuneena.

Aloitin monta kk:tta kestävän käsiruokinnan jolla ei ollut mitään vaikutusta. Sen jälkeen vein koiralle vessaan ruuan ja jätin sen sinne syömään. Hakiessani koiraa pois minulla oli nameja mukana jotka heitin toiseen huoneeseen ja ovi kiinni. Näin sain haettua kipan.

Avopuolisoni ei voi tehdä ylläolevaa, koira rupeaa heti taas puolustamaan ylenpalttisesti ruokaansa. Vaikka ruokakuppi olisi hänen kädessään, silti. Koira myös murisee satunnaisesti hänelle käskyjä antaessa.

Ilmeisesti heillä on joku luottamus/johtajuus ongelma? Miten tätä ongelmaa pitäisi lähteä purkamaan, ilman että koira ahdistuu enempää tai puree.

Puolisoni ei ole ottanut koiralta koskaan mitään pois, eikä ole muutenkaan teoillaan sitä kiusannut. Minä kyllä aina ruokin, hoidan
ja pidän lenkeillä kys. koiraa

Nyt olis neuvot kalliit! Koira on muuten aivan ihana ja tämä asia painaa mieltäni, en halua kenenkään loukkaantuvan. Koirakin varmasti stressaa tuosta vahtimisesta/pelkoaggreilusta. :(

3

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Westien omistaja

      Kouluttajat voisivat auttaa. Mutta jos kouluttajia ei halua (vielä) kannattaa varmaan olla ainavaan lähempänä ja lähempänä koiraa kun se syö. Sillein se tottuu siihen. En osaa valitettavasti auttaa enempää sillä meillä on nyt valkoinen länsiylämaanterrierin pentu jolla ei ole tota ongelmaa. Toki voi johtua myös siitä johtajuudesta.

      • ahdistaaa

        No ei kyllä voi olla koiran lähettyvillä kun kuppi on lattialla.. ei se syö, pelkästään vartio ja käy päälle!


    • 346346346346

      nyt olisi asioiden järjestykseen laiton paikka. Minä. tai jos olet pienikokoinen, miehesi pitäisi tehdä koiralle selväksi että niin ei tehdä. Tuo tulee pahenemaan tuosta. Nyt olisi pevi kouluttajan paikka.
      Oma sakumme yritti kerran vahtia luutaan, nappasin luulla otsaan ja ärähdin melkolailla, meteli loppui kerrasta, ja mitään ongelmia ei ollut seuraavaan 10 vuoteen.
      ei tullut luotto-ongelmia, ei arkuutta, ei pälyilyä ei yhtikäs mitään. Mutta ruuan sai ottaa vaikka kurkusta.
      Se että sinulla on noin monta koiraa, vaikuttaa sekin. Mutta nyt tilanne on se että koirasi päättää ruuastaan, ja se ei tottavie ole oikein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe