Enneunet ja niiden hallinta

visionoi

Olen alkanut nähdä enneunia.

En vielä osaa hallita enteitäni, mutta olen nyt lähes joka yö viikon sisällä nähnyt unen, joka on toteutunut seuraavana päivänä lähes unta vastaavana.

Yksi oli sellainen että lapseni sai arpajaisvoittona jonkun kilpailun kautta liput jalkapallo-otteluun. Tosin kun menimme otteluun, olikin ottelu tilassa joka muistutti laivan clubeja. Tänään hän kyllä voitti loput, mutta ei suinkaan jalkapallo-otteluun vaan konserttiin.

Toinen toteutunut uni liittyy ystävään joka oli raskaana. Näin unta että saa pojan, mutta saikin untani seuraavana päivänä tytön. Laskettuaika ei ollut vielä lähellä, joten syntymä oli ylläri.

Eräs uni taas oli sellainen, joka toteutuikin televisio-ohjelmassa, eikä omassa elämässäni.

Viime yön uni liittyy toisella paikkakunnalla asuvaan työtoveriini, jota näen ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Näin unta siitä että keskustelin hänen kanssaan jossain epävirallisessa tapahtumassa.

Nyt kysymys kokeneemmille uneksijoille, pystyykö enneuniin jotenkin vaikuttamaan ja kuinka te muistatte unenne seuraavana aamuna? Itse aloin kirjata unet heti ylös herättyäni. Entä miten te tulkitsette unianne? Käykö unenne sellaisinaan todeksi vai kuten minulla, että lähes samana, mutta joitain yksityiskohtia tai henkilöitä muuttuu matkan varrella? Tuo oli erikoisin uni, joka toteutui sitten televisio-ohjelmassa.

11

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hys hys

      hei ,se on lahja,mistä ei kannata mainostaa.täytyy olla hiljaa tyytyväinen että on armoitettu saamaan lahajn henkimaailmasta.lue johanna bromanin kirjoja,tien maailma.enteet,unet ym korteista katsomiest.ole hisuukseen ylpeä lahjastasi.

      • Sleep_and_rest

        Nukkumisen ja unien näkemisen todellinen tarkoitus on levätä päivän ja sen rasitusten aikana kerääntyneestä stressistä ja rasituksista.

        Ja useimmiten, huom. unista sisältävät symboleja unien näkijälle itselle.

        Ne harvemmiten ovat tarkoitettuja kenellekään toiselle, tai muille, tai muulle ympäröivälle maailmalle.

        Koska tämän kyseisen keskusteluosion alulle laittaja vaikutti jotenkin huolestuneelta ja ahdistuneelta, antaisin ihan ystävällisen vinkin, että lakkaisi ainakaan murehtimasta ja vatvaamasta omassa mielessään yhtään sen enempää, mikä on hänen uneksimiensä unien jokin "salattu tarkoitus".

        Rentoutukaa, nukkukaa ja levätkää.

        Sillä lepo ja palautuminen on kaikkien yöunien ja nukkumisen se todellinen tarkoitus.


    • visionoi

      Pitänee heti huomenna käydä kirjastossa visiitillä.

    • E.Kata.M

      Itse näin unenn että istuin kuistilla ja katsoin kaiteen yli alas ja näin laudanpätkän ja kiven. Olin jo unohtanut unen, mutta myöhemmin menin isän, veljen ja frendien kanssa mökille ja näin sen saman siellä ja muistin et näin sen unessa. Kyl säikähdin ja niin kuin varmaan sanomattakin tiedätte et kaikki luuli et valehtelin, kun kerroin asiasta.

      Tämmönenkin uni, kun asuntolassa heräsin ja menin keittiöön. Frendini Minna istui pöydän ääressä aamupalalla ja katselimme tiskikaapin ovissa tekstejämme/piirustuksiamme. Myöhemmin se sitten tapahtui.

    • pidä_jalat_maassa_

      Nukkumisen perimmäinen tarkoitus on se, että saamme levätyksi ja palaudumme päivän töistä ja rasituksista. Eli lepo. Omien unien liiallinen tarkkaileminen saattaa lisätä Sinulla ns. stressihormonien eritystä, jolloin olet mieleltäsi ja kropaltasi aivan liian virittynyt ja yliaktiivinen.

      Mikäli näet ns. enneunia, joita itse asiassa hyvin harvat koskaan näkevät, sinun on suhtauduttava niihin siten, että et ala niitä ja niiden tarkoitusta liikaa vatvomaan. Tai kuvittelemaan, että nyt Sinusta tulee jokin suuri maagikko ja ennustaja.

      Yleensä kaikki unet jotka uneksit ovat tarkoitettuja vain Sinulle ja koskevat vain Sinua ja lähipiiriäsi, eivät muita ihmisiä.

    • paula1234

      se,että on saanut sellaisen lahjan, on tarkoitettu muille,sinä olet vain ääni, toivottavasti lähelläsi on ihmisiä,jotka voisivat neuvoa, aina se,että tämän lahjan saa,ei aina ole niin mukavaa,

      • Kaikkea_sitä_yritetään

        Älä höperehdi ja ala viedä täysin harhaan ja vikasuuntaan päin ahdistunutta ihmistä.


    • huikki

      Nimimerkille jalat maassa-olet samoilla linjoilla asiasta! Hyvin kerrottu oma versioni mielipiteestäni.hys hys

    • KaikellaLieTarkoituksia

      Olen kaksi kertaa elämässäni nähnyt merkittävän enneunen. Ennustavia unia voi nähdä. Samoin voi nähdä unia jotka todistavat jotain tapahtumassa olevaa asiaa samaan aikaan muualla (ei ennusta tulevaa). Sekä unia jotka todistavat muualla maailmassa tapahtunutta vähän aikaa sen tapahtuman jälkeen (uni tulee myöhässä).

      On siis muitakin epätavallisia unia, kuin "enneunet". Rahasta ennustajat on 98% huijareita, joten ei ehkä kannata palveluita ostaa. Asiat elämässä syntyvät sitäpaitsi omista teoista, eivätkä ilmesty kuin mereltä rantaan huuhtoutuvat roskat, joten on aika turha soitella kenellekään ja maksaa viihteestä, kun vielä hyväksikäyttäjiä on suurin osa.

      • Kokemusta_minulla_ollut

        Ns. enneunia voi joskus, mutta erittäin harvoin nähdä. Oli kyseessä kuka tahansa.

        Mutta jos näitä tähän liittyviä asioita alkaa aivan liikaa lähteä vatvomaan omassa mielessään, ja varsinkin ennen nukkumaan menoa, niin suurena vaarana on se, että ihminen alkaa ryhtyä pelkäämään jo sitä vuoteeseen lähtemistä ja nukkumista.

        Siksi olisi enemmän, kuin terveellistä, että ihminen ei alkaisi vatvoa ollenkaan omien uniensa merkitystä, mahdollisia viestejä, tai niiden tarkoitusperiä.

        Koska nukkumisen ja unien näkemisen todellinen tarkoitusperä on lepääminen, rentoutuminen, lepo ja palautuminen päivän aikaisista rasituksista.

        Se, mitä kirjoitit loppuosiossa, olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Minäkään en todellakaan suosittele, että Sinä, joka tämän keskustelun aloitit, tai kukaan muukaan koskaan tulee ja erehtyy soittamaan ns. maksullisiin ennustuspalveluita tarjoaviin puhelinnumeroihin. Sillä todellakin suurin osa 0600, tai 0700 numeroisista selvännäkö ja ennustuspalveluja ennustuksia tarjoavista yrityksistä ja niissä toimivista henkilöistä ovat paitsi epärehellisiä, myös täysiä täysiä valehtelijoita ja huijareita. Jotka antavat täysin katteettomia ja paikkansapitämättömiä ennustuksia ja vievät vain elämässään epätietoisilta ja ymmällään olevilta rahat pois ja omiin plakkreihinsa, eli liiveihinsä.

        Saat, tai kuka tahansa, joka on tarpeeksi hyväuskoinen, tai elämässään epävarma ja epätietoinen, joka erehdyt soittamaan ns. maksullisiin ennustuspalveluja tarjoaviin yrityksiin, tai yksittäisille ennustajille kyllä itsellesi ennustuksen, mutta et tule koskaan saamaan maksamillesi rahoillesi mitään todellista vastinetta, tai katetta.


    • Anonyymi

      Enneunia tulee, ja ne kehittyvät iän myötä tai elämän tapahtumien myötä. Niitä ei missään nimessä kannata ohittaa tai pelätä. Näin ekan, jonka muistan 13 v. Koulukaveri ajoi mopolla automme edessä. Ja niin hän ajoikin aamulla, siinä edessäni klo 8.00 unen viesti ei ollut merkittävä, vaan ne vaan saivat minut aluksi nuorena tottumaan niihin. Nykyään 30 vuotta myöhemmin näen unia kaikesta merkittävästä. Unisymbolit ovat kehittyneet jo tutuiksi. Auto kertoo ihmisistä, jotka tulevat elämääni, aviomies , ystävät. Ne vain istuvat unessa kyytiini.

      Myös kannattaa lukea jo olemassa olevat uniselitykset!
      . Ne toimivat psykologisesti. Nykyään uneeni tulee jo poisnukkuneet kertomaan asioita myös, se on ihan luonnolista, kun ikää tulee, se on vain mukavaa ja luonnolista jatkumoa unen kautta ymmärtää että elämä jatkuu. En ole ikinä luullut että minulla olisi tälläisiä, ne tulevat, pyytämättä, eikä niitä voi estää. Ne ovat aina olleet hyväksi joko suojelus, etukäteistieto, varoitus tai kannustus. Minulle ja nykyään kauttani myös monille muille ne ovat tuoneet monia konkreettisia apuja, unessa joku hlö puhuu, pyytää käymään tai puhuu, ja siellä onkin valve elämässä avuntarve esim vanhuksella. Unen maailma on todella viisas ja lempeä, mutta jotta ymmärrän, että jotain ikävää tapahtuu tai varoitetaan, tarvitsee sekin hyvin selkeän unisymbolin, kuten hyvötkin asiat, joita on toki usein miten. Uni on osa sinua. Nukun muuten sitkeästi ja nopeasti. Lepään hyvin. Aamulla vain mietin ja käyn läpi mikä oli unen viesti, jos on uni ollut. Kerron vielä yhden unen. auton varastaminen on myös identiteetin, oman suunnan kadottamista symboloiva . Unessa näin tämän, ja sen jälkeen ihmisen johon turvauduin. Oikeassa elämässä nuorena, olin hetken niin loukkaantunut, että menin hakemaan turvaa kenestä vain, ikäänkuin vailla selkeää päämäärää. Uni symboli auttoi minua näkemään miksi olin päätynyt silloin mihinkin.
      Tärkeät viestit näen selkeästi, lilja merkitsee että joku siirtyy henkimaailmaan, ja kun se iso kukka tuli ihan pääni yläpuolelle, tiesin että lähellä oleva jo sairastunut ihminen. Tämä oli 20 v sitten esimerkkinä. Unessa myös näytetään selkeästi, isoja tapahtumia ja myös ratkaisuja ja lopputulemia. Näen miten suvulleni käy, joskus Suomenkin tilannetta, tiedän paraneeko joku sukulainen , ja kyllä parani kuten uni näytti. Mutta se on täysin ok, ei niin isoja unia olleenkaan usein ole, niinkuin ei mullistavia tapahtumia maailmassa muutoinkaan. Yhtäkään unta en ole pelännyt, ne ovat kaikki olleet auttavia. No, jos nyt kuumeessa uneksii tai kauhuleffa jälkeen, mutta jätetään ne pois. Tässä minun unimaailmani, ne tulevat, halusin tai en. Ja minä olen niistä pelkästään kiitollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe