Hotelli, josta varasimme majoituksen, tarjoaa tätä nk. Visa support service-palvelua. Tarkoittaa, että kirjoittavat hotellin asiakkaille viisumihakemuksessa tarvittavan "kutsun" tai "puollon". Palvelu on ilmainen, mutta, mutta, haluavat tätä varten sähköpostitse/faksaten kopiot luottokortin molemmista puolista ja myös passin henkilötietosivusta. Sehän on sama asia kuin luovuttaisi kortin jonkun vieraan henkilön käyttöön, että olepa hyvä. Onko joku suostunut tällaiseen?
Kokemus "kutsun" hankkimisesta.
19
537
Vastaukset
- 14plus5
Tuskin kukaan muu antaa " ystävälliselle vieraalle hotellille" noita tietoja, paitsi tietysti sinisilmäinen suomalainen.
Lähin kotimainen matkatoimisto järjestää sinulle viisumin nopeasti ja luotettavasti käteismaksua vastaan.- Yleistäkin?
Tottakai saan viisumin matkatoimistosta, mutta lähtöön on reilusti aikaa ja olisin voinut paperit helposti itsekin hoitaa, kun kerran hotelli lupasi kirjeen kirjoittaa. Sen verran jäi askarruttamaan asian laillisuus, että laitoin kyselyn myös hotelli-ketjun kansainväliseen asiakaspalveluun, että onko laillinen ja kyseessä olevan ketjun hyväksymä tai edes tiedossa oleva käytäntö. Luottokorttiyhtiöstä puolestaan kielsivät ehdottomasti korttitietojen lähettämisen sähköpostissa, mutta samalla totesivat, että faksin kautta olisi vastaavat tiedot saattanut lähettää. Ymmärrän, että yhteydet eivät ole suojattuja, mutta jonkun hotellin faksikin voi olla monen ulottuvilla. Tämä vain tiedoksi, jos joku on vastaavassa tilanteessa.
- kaskytkas
Jos hotellin "kutsu on ilmainen", niin ei silloin tarvita mitään luottokorttitietoja, mutta tietysti tarvitaan henkilötiedot, kuten passissa olevat tiedot.
Jos saat sitten kutsun hotellilta, niin haet itse valokuvien kanssa konsulaatista viisumia. Maksu lienee itse hakien yhdelle turistimatkalle jotain 35 21 ?=noin 60 euroa.
Jos matkatoimisto sen tekee puolestasi, niin se kai maksaa 85 euroa. No säästö voi olla 25 euroa. Onko noin pienestä summasta on koko matkailu kiinni?
Voi olla, että hotelli haluaa hotellivaraustasi varten nuo luottokorttitiedot. Jos et niitä anna, niin he ei varaa hotellia ja eivät lähetä silloin tietysti kutsuakaan. Etkö voi varata hotellia suoraan hotellin oman www-sivun kautta? Vai onko se niin pien hotelli, ettei sivuja ole. Jos noin voisit tehdä, niin ei siinä enää muuta tarvita, jos kerran kutsu ei mitään maksa.
Itse olen varaillut huoneet hotellien omien WWW-sivujen kautta suoraan tai matkatoimistosta. Matkatoimistoilla kun on yleensä sopimushinnat ja erikoistarjouksia. WWW.-sivuilla on suojaus yleensä kunnossa.
Tai sitten sähköpostitse ilmoittamalla hotelliin, että tulemme silloin ja hotelli vastaa, että sopii tulla, eikä pyydä mitään muuta.
Bookin.com on hyvä varaussivusto, jota kannattaa opetella käyttämään. Ei sähköpostilla pidä lähetellä mitään luottokorttitietoja kenellekkään.
Eli minusta menet nyt väärää kautta puuhun, mutta tärkeintähän on oikea suunta, ei niinkään kulkureitti.- Yleistäkin?
Ei kannattaisi aina olla besserwisser ja pitää muita automaattisesti tietämättömiä. Hotellihuone on jo varattu muutamaksi päiväksi meille nimenomaan hotellin OMAN sivuston kautta. Tämän sivuston kautta ovat luottokorttitiedotkin siis menneet jo kertalleen, kun se varaus tehtiin luottokortilla. Ei tietenkään kortin takapuolen turvanumeroita eikä passin henkilötietosivuja,jotka nyt saisivat tässä kutsuun liittyvässä "palvelussa". Tarjoavat kaikilla asiakkailleen ilmaisen Visa support servicen, mutta sitä kysyttäessä ehdot ovat siis nämä. Sain eilen illalla vastauksen hotelliketjun kv-asiakaspalvelusta ja sieltä sanoivat että "we are unsure of the validity of this service and we will investige this thru proper contacts". Meillä olisi konsulaatin vaatimat muut dokumentit jo kunnossa ja minulle on sama matka, menenkö sinne vai matkatoimistoon. Tottakai säästöäkin syntyy,kun on useampi lähtijä. Vieläkö väännän lisää rautalangasta jollekin?
- Luottokortti....
Yleistäkin? kirjoitti:
Ei kannattaisi aina olla besserwisser ja pitää muita automaattisesti tietämättömiä. Hotellihuone on jo varattu muutamaksi päiväksi meille nimenomaan hotellin OMAN sivuston kautta. Tämän sivuston kautta ovat luottokorttitiedotkin siis menneet jo kertalleen, kun se varaus tehtiin luottokortilla. Ei tietenkään kortin takapuolen turvanumeroita eikä passin henkilötietosivuja,jotka nyt saisivat tässä kutsuun liittyvässä "palvelussa". Tarjoavat kaikilla asiakkailleen ilmaisen Visa support servicen, mutta sitä kysyttäessä ehdot ovat siis nämä. Sain eilen illalla vastauksen hotelliketjun kv-asiakaspalvelusta ja sieltä sanoivat että "we are unsure of the validity of this service and we will investige this thru proper contacts". Meillä olisi konsulaatin vaatimat muut dokumentit jo kunnossa ja minulle on sama matka, menenkö sinne vai matkatoimistoon. Tottakai säästöäkin syntyy,kun on useampi lähtijä. Vieläkö väännän lisää rautalangasta jollekin?
En oikein ymmärrä, mihin luottokorttia tarvitaan kutsun saamisessa. Sehän ei maksa mitään sille lähettäjällekään.
Pitikö hotellille maksaa joku varausmaksu?
Olen saanut usein kutsun (puollon) viisumia varten venäläiseltä paikallishallinnolta, eikä silloin ole koskaan tarvinnut mitään luottokorttia käyttää.
Joskus olen matkannut siten, että on pitänyt maksaa luottokortilla ennakkoon hotellihuoneesta varausmaksu, mutta aina se on kuitenkin mennyt aivan oikein. Maksu on huomioitu oikein lopullisessa laskussa.
Kutsuun tarvitaan kuitenkin tarkat henkilötiedot, joten siinä mielessä passikopion pyytäminen on perusteltua, mutta muuten tuo luottokorttiasia on outo menettely. - noinkohan se meni
Luottokortti.... kirjoitti:
En oikein ymmärrä, mihin luottokorttia tarvitaan kutsun saamisessa. Sehän ei maksa mitään sille lähettäjällekään.
Pitikö hotellille maksaa joku varausmaksu?
Olen saanut usein kutsun (puollon) viisumia varten venäläiseltä paikallishallinnolta, eikä silloin ole koskaan tarvinnut mitään luottokorttia käyttää.
Joskus olen matkannut siten, että on pitänyt maksaa luottokortilla ennakkoon hotellihuoneesta varausmaksu, mutta aina se on kuitenkin mennyt aivan oikein. Maksu on huomioitu oikein lopullisessa laskussa.
Kutsuun tarvitaan kuitenkin tarkat henkilötiedot, joten siinä mielessä passikopion pyytäminen on perusteltua, mutta muuten tuo luottokorttiasia on outo menettely.Puollon antaja kirjoittaa kutsuun muistaakseni jotenkin tähän tapaan:
"Lupaan, että huolehdin kutsumieni henkilöjen aiheuttamista kustannuksista Venäjällä."
Itse en ainakaan kirjoita kutsua kenellekkään, ellen saa luottokorttitietoja käyttööni. - Mihin tiedot..???
noinkohan se meni kirjoitti:
Puollon antaja kirjoittaa kutsuun muistaakseni jotenkin tähän tapaan:
"Lupaan, että huolehdin kutsumieni henkilöjen aiheuttamista kustannuksista Venäjällä."
Itse en ainakaan kirjoita kutsua kenellekkään, ellen saa luottokorttitietoja käyttööni.Mihin niitä luottokorttitietoja oikein tarvitaan?
Ei sitten kertakaikkiaan mihinkään. - Pinpin pin
Mihin tiedot..??? kirjoitti:
Mihin niitä luottokorttitietoja oikein tarvitaan?
Ei sitten kertakaikkiaan mihinkään.Rikolliseen toimintaan niitä tarvitaan kas kun ei vielä kysytä pin koodiakin!!! Hullu joka antaa luottokortti tietonsa varsinkin netin välityksellä tai faksilla tai ylipäätäin millään tavoin
- kaskytkas
Kukaan ei näytä suostuneen tuollaiseen menettelyyn, ja jos on, niin ei näytä tunnustavan. Vai tarvitaanko vielä lisää rautalankaa, kun kyselet ja kyselet.
- qi456
Älä anna noita tietoja,ei liity mitenkään puoltolausumaan...ja helpoimmalla saat viisumin ostamalla matkatoimistosta Suomessa ja ei tartte hölmöillä. rahaakaan et tule säästämään yhtään
- 314
Minultakin hotelli pyysi nuo tiedot. En antanut ja perustelin, että "Länsimaissa" ei ole tapana levitellä näitä luottokorttitietoja.
Matkamme on vasta syyskuussa.
Soitin ja kirjoitinkin sille "lento hotelliyhdistelmän" tarjoajalle ja kerroin pitäväni
menettelyä vähintäänkin omituisena aikaisemmin tässä ketjussa mainituista syistä.
Puolto olisi vieläpä maksanut Rub. 3.000,-/henk. eli 75,- per nenä, jonka jälkeen päälle olisivat tulleet tavanomaiset Viisumimaksut.
Ei siis edes halpaa!
Matkan myyjä ei pitänyt asiaamitenkään omituisena. En kommentoinut tätä, mutta oli aivan kielen päällä, että olisi varmasti aivan toisenlainen ääni kellossa, jos omassa VISA-laskussa olisi muutama tonni ylimääräistä!
Tulemme hankkimaan toisen matkatoimiston kautta Viisumit löähiaikoina.
Tosi kummaa tämä koko menettely!- Aivan kummaa...
Tuolla puollolla on varmaan haluttu rahastaa ylimääräistä. Suomalaisten matkatoimistojen kautta hankkiessa viisumia otetaan myös ylimääräistä maksua puollosta. Se menee varmaan venäläisten matkatoimistojen kassaan.
Puolto ei maksa käytännössä mitään tälle kutsujalle. On vähän kohtuutonta, jos hotellimajoituksen hinnan lisäksi laskutetaan puollosta. Puolto voisi tuollaisessa tapauksessa olla hotellin puolelta olla pelkästään ylimääräinen maksuton palvelu matkailijaa kohtaan.
Jos olen hankkinut oman puollon venäläisten matkatoimistojen ulkopuolelta, se ei ole maksanut mitään, eikä myöskään suomalaisnen matkatoimisto ole siitä erikseen laskuttanut.
Olen välttänyt konsulaattikäynnin käyttämällä paikallista matkatoimistoa konsulaatissa asioimiseen. Usein siihen tärvääntyy päivä. Matkatoimisto ottaa siitä pienen maksun toimistokuluina. Konsulaatissa on usein mahdoton ruuhka, asiakkaita on aivan kadulle saakka. - 10+14
Aivan kummaa... kirjoitti:
Tuolla puollolla on varmaan haluttu rahastaa ylimääräistä. Suomalaisten matkatoimistojen kautta hankkiessa viisumia otetaan myös ylimääräistä maksua puollosta. Se menee varmaan venäläisten matkatoimistojen kassaan.
Puolto ei maksa käytännössä mitään tälle kutsujalle. On vähän kohtuutonta, jos hotellimajoituksen hinnan lisäksi laskutetaan puollosta. Puolto voisi tuollaisessa tapauksessa olla hotellin puolelta olla pelkästään ylimääräinen maksuton palvelu matkailijaa kohtaan.
Jos olen hankkinut oman puollon venäläisten matkatoimistojen ulkopuolelta, se ei ole maksanut mitään, eikä myöskään suomalaisnen matkatoimisto ole siitä erikseen laskuttanut.
Olen välttänyt konsulaattikäynnin käyttämällä paikallista matkatoimistoa konsulaatissa asioimiseen. Usein siihen tärvääntyy päivä. Matkatoimisto ottaa siitä pienen maksun toimistokuluina. Konsulaatissa on usein mahdoton ruuhka, asiakkaita on aivan kadulle saakka.Jos venäläinen firma tai kaveri kirjoittaa ystävälleen puollon, niin eihän se siitä rahaa ota. Puollon kirjoittaja kuitenkin lupaa puollossa hoitaa kutsumansa henkilön kulut, jos henkilöllä ei satukkaan olemaan isommalti rahaa mukanaan Venäjällä. Siksi on ymmärrettävää, että hotelli ja tuntematon ottaa puollosta maksun.
Kun suomalainen matkatoimisto järjestää puollon, niin kyllä se joutuu maksamaan jotakin venäläiselle kumppanilleen, jotta puolto saadaan syntymään. Eihän kukaan tuntematon huvikseen puoltoja kirjoittele.
Eli palvelusta maksetaan tavalla tai toisella. Halvinta on kuitenkin käyttää sopivaa suomalaista matkatoimistoa. - näinkö on
10+14 kirjoitti:
Jos venäläinen firma tai kaveri kirjoittaa ystävälleen puollon, niin eihän se siitä rahaa ota. Puollon kirjoittaja kuitenkin lupaa puollossa hoitaa kutsumansa henkilön kulut, jos henkilöllä ei satukkaan olemaan isommalti rahaa mukanaan Venäjällä. Siksi on ymmärrettävää, että hotelli ja tuntematon ottaa puollosta maksun.
Kun suomalainen matkatoimisto järjestää puollon, niin kyllä se joutuu maksamaan jotakin venäläiselle kumppanilleen, jotta puolto saadaan syntymään. Eihän kukaan tuntematon huvikseen puoltoja kirjoittele.
Eli palvelusta maksetaan tavalla tai toisella. Halvinta on kuitenkin käyttää sopivaa suomalaista matkatoimistoa.Mitenkä tämä sitten liittyy luottokortti tietojen antamiseen ????
- 20+20
näinkö on kirjoitti:
Mitenkä tämä sitten liittyy luottokortti tietojen antamiseen ????
No tietenkin siten, että venäläinen kutsuja haluaa saada rahansa takaisin korkojen kera siinäkin tapauksessa, ettei suomalaisella hotellivieraalla olekkaan ruplia maksaa hotellilaskua ja ravintoilaillallisia ja särkeminnä myymälänlaseja.
Eihän kukaan suomalainenkaan kutsu tuntematonta venäläistä Suomeen. Nimittäin siinä maistraatin leimalla vahvistetussa kutsussa lukee, että allekirjoittanut vastaa ko. kutsutun henkilön mahdollisista kustannuksista Suomessa.
Jos ei sinne kutsujalle lähetä selvää rahaa vakuudeksi tai anna luottokorttitietojaan, niin ei se kutsuminen onnistu.
Mutta kuten todettu, miksi tehdä elämä vaikeaksi? Miksei Etelän mies käytä suomalaista matkatoimistoa? - Huumormiehii?
20+20 kirjoitti:
No tietenkin siten, että venäläinen kutsuja haluaa saada rahansa takaisin korkojen kera siinäkin tapauksessa, ettei suomalaisella hotellivieraalla olekkaan ruplia maksaa hotellilaskua ja ravintoilaillallisia ja särkeminnä myymälänlaseja.
Eihän kukaan suomalainenkaan kutsu tuntematonta venäläistä Suomeen. Nimittäin siinä maistraatin leimalla vahvistetussa kutsussa lukee, että allekirjoittanut vastaa ko. kutsutun henkilön mahdollisista kustannuksista Suomessa.
Jos ei sinne kutsujalle lähetä selvää rahaa vakuudeksi tai anna luottokorttitietojaan, niin ei se kutsuminen onnistu.
Mutta kuten todettu, miksi tehdä elämä vaikeaksi? Miksei Etelän mies käytä suomalaista matkatoimistoa?Tuossa tapauksessa minulla ei olisi varaa maksaa vuoden tai kahden vuoden viisumini vaatimaa "kutsua".
- viistois
Huumormiehii? kirjoitti:
Tuossa tapauksessa minulla ei olisi varaa maksaa vuoden tai kahden vuoden viisumini vaatimaa "kutsua".
No nyt ei pitäisi kirjoittaa mitään. Mutta se kutsuboomi tuolta idästä on eräänlaista vakuutushommaa. 1000 kutsuttua menee ok ja yksi suomalainen hölmöilijä hoidetaan yhteisvoimin ja puskaradiolla, siis siellä idän puolella.
Halvempaa toki mennä 2-vuotisviisumeilla, Kun sen saa kuittattua parin bensatankin hinnalla.
- neljäviistoista
Meistä asiakkaistahan se riippuu, mitä viestejä palveluntarjoaja saa. Jos älyttömyydet tuntuvat kovasti kelpaavan, vain taivas on rajana hinnoittelussa. Joskus kuulee naapureiden ihmettelevän "kesyjä" suomituristeja.
- Kutsutietenkin
Venäläinen kun hoitaaa kutsun sitä epäillään heti. Sitten jos Venäläiset tekee viisumeita Suomessa niin ei epäillä.
Tottakai kutsu Venäjältä jos halvempi, on näitä ollut satoja 30 vuodessa paitsi nyt vuoden viisumit kutsulla.
Vuoden humanitäärinen/kulttuuri viisumi Venäläisellä kutsulla maksaa Lappeenrannassa 21€ jonka ottaa viisumitoimisto mutta itse kutsu/viisumi on ilmainen.
Eiköhän monet Suomalaiset ole itse epärehellisiä joita pitää epäillä koska ei muuten maan asiat olisi näin sekaisin.
http://www.vfsglobal.com/russia/finland/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827