Kissanpentu tulossa, haluanko sittenkään

sittenkaan

Minulle on parin viikon kuluttua tulossa ihana poikakissa seurakseni. Pääsyyhän kissan hankintaan oli se että siitä on minulle seuraa ja se on koiraan nähden paljon itsenäisempi.

Nyt kun pennun luovutus lähenee, olen alkanut epäillä haluanko kissaa sittenkään. Isäni inhoaa kissoja ja on tehnyt selväksi että kissa ei ole tervetullut. Asun kuitenkin jo omassa taloudessani, joten kissa ei sinänsä häiritsisi häntä.

Onko normaalia eläintä hankkiessa käydä läpi tämmöisiä tunteita?

4

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdintaa vaatii

      On hyvä että pohdit asiaa jo ennenkuin kissa on muuttanut kotiisi. Kun teet päätöstäsi mieti plussat ja miinukset.
      Älä huomioi isäsi mielipidettä koska hän ei asu samassa taloudessa. Varmaankin isäsi on tehnyt hankintoja jotka eivät sinua miellytä mutta teillä molemmilla on oikeus omaan elämään.
      Isäsi voi hyvinkin jatkossa muuttaa mieltään kun tutustuu kissaasi-tällainen mielipiteen muutos on usein nähty reaalielämässä.

    • piumpoum

      minäkin emmin valintaani ottaa kaksi maatiaiskissanpentua, sanoin siitä rehellisesti kasvattajalle ja menin katsomaan pentuja kuitenkin kantokoppa mukanani mutta en vielä varmana otanko kissoja ollenkaan.
      päätös kuitenkin oli mukaan heti kun näin nämä veijarit! enkä ole katunut, vaikka tekevät kepposiaan ja herättävät öisellä riehunnalla. minäkin halusin kissat seuran takia, en tykkää yhtään olla yksin ja kyllä näistä seuraa on ja paljon! seuraavat tekemisiäni, hakeutuvat viereeni nukkumaan ja ovat yksinkertaisesti maailman ihanimmat neidit minulle :)

    • Sekalinjainen

      Hienoa että harkitset tarkkaan kissan hankintaa. Jotenkin tekstistäsi kuultaa että et ole itsekään aivan varma haluatko kissan vai et... aivan riippumatta isäsi suhtautumisesta.

      Jos vähääkään epäröit etkä ole valmis järjestämään elämääsi lähes 20 seuraavan vuoden ajaksi kissan ehdoilla tapahtuvaksi - älä ota kissaa äläkä muutakaan lemmikkiä. Pentu on suloinen riiviö, mutta siitä kasvaa aivan tavallinen aikuinen, josta tulee huolehtia hyvin. Eläinlääkärinpalkkiot ja laadukas ruoka maksavat, kissa tarvitsee kiipeilytelineen ja leluja, hiekkalaatikko on päivittäin siivottava, vaihdettava pari kertaa päivässä raikas juomavesi. Ja kissa tarvitsee myös seuraa ja leikitystä, vaikka onkin itsenäisempi kuin koira.

      Kissa sitoo sinut etsimään kunnollisen hoitajan tai hoitopaikan jos haluat lähteä matkalle tai sairastut. Isäsi ei varmasti kissaasi tarvitessasi hoida!!!

      Maailma on lävellään kissoja, jotka on otettu suloisina pentuina ja sitten parin vuoden kuluttua niihin on jo kyllästytty. Kaikille ei löyty uutta kotia ja ne hylätään jos ei muuta keksitä. Löytöeläintalot pullistelevat kaikenlaisista kissoista!!!!

      Jos vähänkään epäilen, jätä kissa ottamatta!

    • Helmi-Kama

      Loppujen lopuksi kissa on aika lainsuojaton, eli jos otat kissan ja tulet siihen tulokseen seuraavana päivänä, että se oli vika tikki. Voit viedä sen samantien lopetettavaksi, kukaan ei juurikaan kysele mitään, valitettavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe