Jossain telkkarisarjassa nainen maistaa suklaata ja sylkee sen nopeasti pois. Tehdäänkö tällaista yleisesti? Onko se merkki alkavasta syömishäiriöstä, jos sylkee syömänsä ruuan pois eikä niele sitä? Toisaalta aivan järjetöntä, toisaalta - eipä ainakaan mene sisuskalut niin pahaan kuntoon, kun säästyy oksentamiselta. Paljonkohan suun kautta ehtii imeytyä jos ruokaa tai herkkuja kuitenkin pureskelee kunnolla?
Ruuan pois sylkeminen?
10
2099
Vastaukset
- biyori
Itse harrastan tuota kun haluan maistaa jotain kiellettyä, mutten syödä sitä.
- bilsantunnithuomio
Hiilarit alkaa imeytyä jo sillä hetkellä kun sen suklaan laittaa suuhun ja se on kosketuksissa syljen kanssa, eli ei toi chew&spit -nimellä kulkeva juttu oo millään tavalla kaloriton. Samoin oksentamisella on mahdotonta saada 100% syödyistä kaloreista pois
- ei järkeä, tiedän
Olen itsekin kiinnostunut aiheesta... Netissä (englanninkielisillä sivustoilla) tuntuu olevan vähän laidasta laitaan tietoa. Toiset väittävät, että merkittävä osa kaloreista ehtisi imeytyä jo suussa, toiset taas päinvastaista. Toki riippuu siitäkin, kuinka paljon sitä ruokaa nielee "vahingossa" syljen mukana.
Mutta jos ajatellaan, että sitä karkkia vaikka pureskelee ja sylkee lopulta pois.. ja nieleminen on olematonta (sylkee vaikka ruoankin sylkemisen jälkeen vielä), niin mistäs sitä voisi sitten tietää kuinka paljon kaloreita ehtii saada :O Ei varmaan mistään?
(Tai no, kyllähän paino sitten ajan kanssa kertoo, onko kaloreita tullut liikaa vai ei).
Itseä kiinnostaa erityisesti tuo herkkujen sylkeminen. Syön kunnon ruokaa ja riittävästi, mutta välillä olisi kiva herkutella karkkipussin kanssa ilman huonoa omaatuntoa ;) - 874738
Se on merkki syömishäiriöstä. Ei terve ihminen sylje pureskelemaansa ruokaa, ellei se ole pilalla tai pahanmakuista.
- tyypillistä
Valitettavasti itsellä esimerkiksi kun ostan karamellejä.
- Fyttirakker
Itse teen sitä just herkkujen kohdalla.
Ja grammaakaan en ole lihonut, päinvastoin, olen saanut 8 kg parissa kuukaudessa nyt pois! :-D
Oikeaa ruokaa en syö ollenkaan. Syön vihanneksia ja vähän maustamatonta sokeritonta soijajogurttia ja soijamaitoa. Pari palaa näkkileipää kalkkuleikkeellä. Ja sit tosiaan maistelen herkkuja ja syljen pois. - Sylkisuuhuntuo
Olette sairaita. Hakeutukaa hoitoon.
- eikannata
Ei kannata alottaa, itse jäin koukkuun ja maha on nyt ihan sekaisin.
- munchie
Ihanan helppoa ja yksinkertaista kun sen oppii!!
- dieee
Pitkällä aikavälillä voi aiheuttaa vatsahaavan D:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241