Ruuan pois sylkeminen?

Onko yleistä?

Jossain telkkarisarjassa nainen maistaa suklaata ja sylkee sen nopeasti pois. Tehdäänkö tällaista yleisesti? Onko se merkki alkavasta syömishäiriöstä, jos sylkee syömänsä ruuan pois eikä niele sitä? Toisaalta aivan järjetöntä, toisaalta - eipä ainakaan mene sisuskalut niin pahaan kuntoon, kun säästyy oksentamiselta. Paljonkohan suun kautta ehtii imeytyä jos ruokaa tai herkkuja kuitenkin pureskelee kunnolla?

10

2099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biyori

Itse harrastan tuota kun haluan maistaa jotain kiellettyä, mutten syödä sitä.

• bilsantunnithuomio

Hiilarit alkaa imeytyä jo sillä hetkellä kun sen suklaan laittaa suuhun ja se on kosketuksissa syljen kanssa, eli ei toi chew&spit -nimellä kulkeva juttu oo millään tavalla kaloriton. Samoin oksentamisella on mahdotonta saada 100% syödyistä kaloreista pois

• ei järkeä, tiedän

Olen itsekin kiinnostunut aiheesta... Netissä (englanninkielisillä sivustoilla) tuntuu olevan vähän laidasta laitaan tietoa. Toiset väittävät, että merkittävä osa kaloreista ehtisi imeytyä jo suussa, toiset taas päinvastaista. Toki riippuu siitäkin, kuinka paljon sitä ruokaa nielee "vahingossa" syljen mukana.

Mutta jos ajatellaan, että sitä karkkia vaikka pureskelee ja sylkee lopulta pois.. ja nieleminen on olematonta (sylkee vaikka ruoankin sylkemisen jälkeen vielä), niin mistäs sitä voisi sitten tietää kuinka paljon kaloreita ehtii saada :O Ei varmaan mistään?
      (Tai no, kyllähän paino sitten ajan kanssa kertoo, onko kaloreita tullut liikaa vai ei).

Itseä kiinnostaa erityisesti tuo herkkujen sylkeminen. Syön kunnon ruokaa ja riittävästi, mutta välillä olisi kiva herkutella karkkipussin kanssa ilman huonoa omaatuntoa ;)

• 874738

Se on merkki syömishäiriöstä. Ei terve ihminen sylje pureskelemaansa ruokaa, ellei se ole pilalla tai pahanmakuista.

• tyypillistä

Valitettavasti itsellä esimerkiksi kun ostan karamellejä.

• Fyttirakker

Itse teen sitä just herkkujen kohdalla.
      Ja grammaakaan en ole lihonut, päinvastoin, olen saanut 8 kg parissa kuukaudessa nyt pois! :-D
      Oikeaa ruokaa en syö ollenkaan. Syön vihanneksia ja vähän maustamatonta sokeritonta soijajogurttia ja soijamaitoa. Pari palaa näkkileipää kalkkuleikkeellä. Ja sit tosiaan maistelen herkkuja ja syljen pois.

• Sylkisuuhuntuo

Olette sairaita. Hakeutukaa hoitoon.

• eikannata

Ei kannata alottaa, itse jäin koukkuun ja maha on nyt ihan sekaisin.

• munchie

Ihanan helppoa ja yksinkertaista kun sen oppii!!

• dieee

Pitkällä aikavälillä voi aiheuttaa vatsahaavan D:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13