Kukahan osais vastata?

Hakkeriko koneella?

Miten huomaa jos hakkeri on iskenyt koneelle?
Outoa jumittamista välillä. Yhteys jää välillä jollekkin aiemmin avaamalleni sivustolle, ja näyttö vilahtelee aiemmin avattujen sivustojen mukaan takautuvasti.

Epäilykseni heräsi, kun eräälle Suomi 24:n sivustolle mennessäni siellä on minulle esitettyjä kysymyksiä aiheista mistä kukaan toinen ei voi tietää mitään. Yleensä ne kysymykset on tulleet siihen aikaan kun avaan koneen, menemättä edes ko. sivustolle.

Onko syytä ottaa ns. nettipoliisiin yhteyttä, vai mitä kautta saan tuon selvitettyä? Epäilen erästä miestä tämän kaiken aiheuttajaksi, jonka kanssa oli jotain nettijuttuja. Sen yhteydenpidon katkettua alkoi nämä oudot ilmiöt. Mies on todella taituri tietotekniikassa, hallitsee hyvin kaikenlaista tietotekniikkaa, tekee sivustoja, ja osaa todella laaja-alaisesti tietotekniikan.

Ei kivaa tuo seuraaminen. Jospa saisin jollakin keinolla tietää onko ko. henkilö päässyt koneelleni. Rikosilmoituksen teen välittömästi jos olen asian suhteen oikeassa.

8

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virustorjunta ohjelmalla ja katsomalla tehtävienhallinnasta että näkyykö siellä epäilyttäviä prosesseja.

      Mutta käyttöjärjestelmän uudelleen asennus poistaa kaikki haittaohjelmat.

    • samoiasioitpohd

      Kyllä sen että tietokoneesi ja nettisi on online tilassa niin voi havaita vaikka sellaisista että olet jossain palvelussa sitten myös online tilassa esim facebook, googlen palvelut ja sen sellaset mitä sulla vois olla ja se vakooja on niissä siellä valmiina kyttäämässä. Toki sellainenkin että jos se tietää sun ip osotteen ja vaikka se vaihtuisikin väillä niin se tarvii matemaattista osaamista miksi se vaituu ja voi jotenkin pingata sitä ja saada vastauksen että nyt on modeemisi päällä.

      Mä olen näitä samoja asioita joutunut pohtimaan siksi että vähän samatapasta myös mullakin ollu että johonkin palstalle ilmestyy heti kun avaan koneen niin osuvia viestejä.

    • Huolestenut

      Mitähän nörteille tehdään vankilassa?

    • Niinpä.

      En käyttäisi sanaa 'hakkeri' (tietoturva ja kome expertti), Pikemminkin sanaa 'krakkeri' (tietojärjestelmiin murtautuja)

    • Nettihullujen uhrit

      Myös samanlainen kiusantekijä kiusaa minua chatissa.Jumittaa ykskaks täysin koneeni tai hidastaa toimintaa.Ilkeilee chatissa monintavoin.Sairaan ja ilkeänoloinen tyyppi.
      En ymmärrä miten tämä tapahtuu, miten hän pääsee hallitsemaan koneenkäyttöäni?
      Eikö näitä paskiaisia saa millään kuriin?
      Eikö ihmisellä ole enää mitää yksityisyyttä jos omistaa tietokoneen ja käyttää nettiä?
      Tälläisten sekopäänörttejen röyhkeä vallanhalu pitäisi saada aisoihin.
      Heillä ei ole itsellään elämää, siksi tunkeutuvat toisten koneille ja koettavat hallita muiden elämään tietokoneiden kautta.'
      Tekniikka kehittyy, mutta näitä paskiaisia ei vaan saada eliminoitua nettimaailmasta ja yksityisten ihmisten koneilta.

      • Olen kannssasi niin samaa mieltä kuin olla ja voi. Niillä vakoilijoilla ei todellakaan ole omaa elämää. Ne pikemminkin haluaa tuhota toisten elämän


      • nerd9741

        Jos joku sun tietokoneeseen on hakkeroitunut niin sen on joko pitänyt lähettää sulle jokin tiedosto joka sisälsi vakoiluohjelman tai sitten hän on saanut IP osoitteesi jostain.


      • 04D7rD81
        nerd9741 kirjoitti:

        Jos joku sun tietokoneeseen on hakkeroitunut niin sen on joko pitänyt lähettää sulle jokin tiedosto joka sisälsi vakoiluohjelman tai sitten hän on saanut IP osoitteesi jostain.

        IP numeron tietämisellä ei ole mitään vaikutusta. Urkintaohjelma pitää saada muuten uitettua koneelle.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe