Hortto Kaalo

Taavi

Tervehdys kaikille!

Nyt kaipaisin asiallisia vastauksia mustalaisilta. En peräänkuuluta mitään "mustalaisten mielipidettä", vaan yksittäisten mustalaisten mielipidettä asiasta.

Asia koskee Hortto Kaalo -yhtyettä.

- Sopiiko nimi yhtyeelle, vaikka se ammensikin vaikutteita kaikkialta maailmasta erityisesti espanjalaisesta ja venäläisestä mustalaisperinteestä?

- Pidättekö musiikista, ja onko yhtye mielestänne "aito" ?

- Yhden levyn ja kappaleen nimi on "hai hortto kaalot". Miten suhtaudutte tähän?

- Miten ylipäätään suhtaudutte yhtyeeseen? Onko kyseessä pelkkä mustalaisromantiikalla rahastus?

En kaipaa mitään tinalo sitä tinalo tätä -vastauksia, vaan ihan suoran vastauksen aiheeseen. Jos et osaa vastata, eikä sinulla ole oikee mielipidettä, älä mieluummin vastaa.

Hyvää jatkoa kaikille ja kiitos asiallisista vastauksista!

-Taavi-

13

1867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huihai

Muutaman kymmenenvuoden aikana,on moni asia muuttunut,mutta silloin oli markkinarako juuri horttojen tyyliselle musiikille.Siitä yhtyeen suosiokin kertoo. M ielestäni oikean mustalaisuuden kanssa sillä ei ollut muuta tekemistä,kuin että valkolaiset tulivat kiinnostuneimmiksi ko. heimosta. Ennenminkin se oli vetävää ja tarttuvaa tunteilla rallattelua. Hortto Kaalo jää musiikinhistoriaan suomen ainoana,huomioitavana romaniyhtyeenä.

• Anonyymi

Kyllä

• romani

mustalaisista varmasti kaikki tuntee yhtyeen hortto kaalo. kuitenkin vain murto-osa on koskaan kuunnellut heitä. ei taida yleensäkään herättää mitään suuria tunnekuohuja kyseinen kokoonpano, laulujensa tai nimensäkään puolesta.

minua heidän musiikkinsa ei juuri sytytä. idea on kyllä hyvä, mutta itse kallistun enemmänkin romaleksen puolelle. joka tapauksessa olen tyytyväinen siihen, että hortto kaalo -yhtye on ylipäätään olemassa. täytyyhän meilläkin olla oma "kulttuuri pläjäys" musiikki rintamalle!

• minun mielipiteeni

kyllähän hortto kaalot veti aikanaan yleisöä puoleensa vauhdikkaalla musiikillaan mutta eihän siinä kaikki olleet edes mustalaisia.kyllä arvostan ROMALES-yhtyeen musiikkia suuresti,koska heillä on laaja skaala.voit tutustua netti sivuilla kyseisen yhtyeen tuotantoon laittamalla haun yhtyeen nimellä ,löysin sen ihan vahingossa ja on siel mahdollista kuulla ääninäytekin.tsemppiä vaan jatkossa mustalaismusiikille.

• Anonyymi

Kyllä

• Anonyymi
        minun mielipiteeni kirjoitti:

kyllähän hortto kaalot veti aikanaan yleisöä puoleensa vauhdikkaalla musiikillaan mutta eihän siinä kaikki olleet edes mustalaisia.kyllä arvostan ROMALES-yhtyeen musiikkia suuresti,koska heillä on laaja skaala.voit tutustua netti sivuilla kyseisen yhtyeen tuotantoon laittamalla haun yhtyeen nimellä ,löysin sen ihan vahingossa ja on siel mahdollista kuulla ääninäytekin.tsemppiä vaan jatkossa mustalaismusiikille.

Oho,ohho

• Ola

Hejsan Taavi, kun luin tuota sinun mieli-pide mittauksestasi. Niin minä luulen ,että varmaankin tarkoitat aivan hyvää? minun henkilökohtainen kanta olis tämä: Tämä edes mennyt hortto-kaalo yhtye teki hyvää musiikkia ja varmaankin valta-väestön mieleen, ja tämä yhtye oli jo aikaansa edellä. Mutta ikäväkseni täytyy kyllä myöntää etteivät olleet niin romaani kansan mieleen?
      Mutta minä toivon edelleenkin heille vain pelkkää hyvää, koska kuitenkin siihen aikaan nostivat monet kysymyksetkin , meistä romaaneista esille, että tsemppiä vain niille jotka ovat samaa mieltä minun kanssa.

• Lennu

Slaaavilaista se taitaa olla. En tiedä onko se mustalisuuden kanssa mitenkään tekemisissä paitsi suomenkielisten sanojen osalta, MUTTA-
        mitä tarkoittaa HORTTO KAALO? Tarkoittaako se ´Tosi mustalainen´?

• Tero

Hortto Kaalo -yhtye ei ole edesmennyt vaan toimii edelleen ja keikkailee (vaikkakin harvakseltaan). Viikko sitten oli konsertti Porvoon mustalaismusiikin festivaalilla ja uusi levy on tulossa tämän syksyn aikana. Hortto Kaalon kotisivut ovat osoitteessa http://www.tmp-production.fi/horttokaalo/

t. Tero

• eräs mies

Ei tosiaankaa sovi tuo nimi niille vaan se pitäisi olla ei horttokaalot koska nämä ihmiset eivät ole oikeita mustalaisia vaa sekarotuisia siinä sinulle vastaus kysymykseesi ole hyvä

• Anonyymi

Voi teitä rassukat,ette ymmärrä musiikista edes yhtä tahtia,joten kannattaa musiikin arvostelu jättää oman onnensa nojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi teitä rassukat,ette ymmärrä musiikista edes yhtä tahtia,joten kannattaa musiikin arvostelu jättää oman onnensa nojaan.

Kirjoitaessa pilkun jälkeen tulee yksi välilyönti...sekin pitää ymmärtää ja osata...

• Anonyymi

Paras kappale heillä oli Minhurabia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      5055
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3048
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1259
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      48
      1139
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1074
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      138
      924
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      43
      889
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      113
      836
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      804
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142