Mitähän metropiletti maksaa? Onko systeemi, että kannattaisi ostaa joku "turistikortti" kaikkiin julkisiin? Vai ostaa piletti aina raitsikkaan, bussiin ja metroon erikseen?
Kuka myy liput busseihin ja raitsikkaan?
Hintataso julkisessa liikenteessä Pietarissa.
6
831
Vastaukset
- vesku
Jos muistan oikein vuoden takaisesta reissusta, niin kymmenen matkan metrolippu oli 50 ruplaa.
Kannattaa vierailla sivustolla www.urbanrail.net, josta löytyy hyvin tietoa eri kaupunkien metroista.- traveller
Heips!
Tulin viime sunnuntaina Moskovasta ja 5 matkan metrotiketti maksoi 45 ruplaa, eli noin päälle 1€(voimassa kuukauden). Luulisin, että hinta vaihtelee kaupungittain.
- olga
metropoletti maksaa 8r. jos ostaa olikohan se yli 20 polettia sai vähän halvemmalla ja sitten siellä myydään 10 kerran kortteja jotka tulivat myös jonkin verran halvemmaksi. Pilettikojujen ikkunassa on hinnasto (venäjäksi kylläkin). Yksittäiset poletit lienee yksinkertaisempia kun ne saa ostettua elekielelläkin ;=)
- marko135kg
busseissa ja raitsikoissa liput saa konnareilta, voi toki yrittää mennä pummilla, mut toisaalta liput on sika halpoja ja toisaalta mehän siellä ollaan sitä tsuhna kuvaaa luomassa
- M62
Joo kyllä se lippu kannattaa olla. Itse suosin joukkoliikennettä, ja lipun ostamalla yritän sitä tukea. Varsinkin, kun Venäjällä liput ovat todella halpoja. Esim. Viipuri-Pietari paikallisjunalla maksaa n. 2 EUR. Tosin kovilla puupenkeillä istumisesta ei mitään hirveitä viitsisikään maksaa. Varsinkaan talvella, kun junissa on vieläpä helvetin kylmä.
Metrohan on nähtävyys itsessään, monet asemat on luotu taideteoksiksi. Nuo bussit, raitsikat ja trollikat on joskus aika huonossa kunnossa. Vielä pari linjaa puuttuu, niin olen ajanut kaikki Pietarin trollikka ja ratikkareitit.
- Oskar
Kertapoletin hinta on 8 ruplaa. Tuli tosin paljon kalliimmaksi, kun tyhmä maksoin 100 ruplan setelillä ja sain pokkana kaksi ruplaa takaisin. Metalliruudukon takana olevan yrmeän ämmän kanssa on turha ruveta asiaa selvittelemään...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1742139Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3131819- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821268Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972