Kaikille kolmelle lapselle samanverran, osa menee saastöön ja osa kulutukseen. Lapsemme ovat 11,13 ja 14 vuotiaat.
Viikkoraha on 80 euroa ja sen lisaksi annetaan vaaterahaa kerran kuussa 200 euron verran.
Mutta saavatpahan lapset sitten ostaa sen tyylisia vaatteita kun haluavat, eikä tarvitse itse juosta kaupoissa.
Harrastusrahaa on kullakin käytossa 100 euroa kuussa, siitä pitää tuoda kuitit ettei sitä tuhlata muuten.
Meilla on myos käytössaä ns. stipendi järjestelmä koulunkäynnin osalta. Eli jos saa lukuvuoden aikana 5 kiitettävää, annamme siitä 1000 euroa ja yli menevistä 200 euroa kappaleelta, mutta tämä siis vain kerran lukuvuodessa.
Jouluisin sukulaisilta tulee yleensä sellainen vajaa 2000 euroa, itse myös maksan mieluummin joululahjat rahoina, eipähän tarvitse miettiä mitä ostaa.
Vanhimmallamme on säästössä jo neljän vuoden ajalta 10 000 euroa, eli voisi sanoa että aika nuukaa ja pihiä porukkaa on meidän perheen juniorit, taitaa tulla isäänsä.
Kannattaisi muidenkin vanhempien miettiä vastaavaa, meillä se on ainakin tuottanut hyviä tuloksia.
[email protected]
Meilla annetaan...
16
1821
Vastaukset
- isä
Tuntuu ihan järkevältä. Ihmettelen kuitenkin, ettei mainitsemassasi käytännössä ole huomioitu koululaisten pitkiä kesälomia. Tutustuminen eri maihin ja maaanosiin kuuluu yleissivistykseen. Meillä on tällaisia tilanteita varten oma bonussysteemi. Jos lapsi löytää (tai hänelle löydetään) sopiva kohde ja aikaa on annamme sellaisen 2000-3000 euron tuen. Se on useimmiten riittänyt. Meillä tosin "kannustuslisät" ovat huomattavasti korkeammat kuin teillä. Keväällä jaettavan kertasuorituksen lisäksi maksamme hyvistä koetuloksista 300-600 euroa numerosta riippuen.
- ookei
meilläki kuule saa lapset 1 000 000e kuukausirahaa koska halutaan lelliä ne piloille ja yritetään sillä tavalla saada rakkautta.. hei jos välil puhuisitte totta?!! ja jos puhutte, niin sääli teitä :(
- jaahas
meillä koittaa elää 10 henkinen perhe noilla rahoilla!! ettei vaan tulisi lellittyä lapsianne vähän liikaa. kuinkahan suuret tulot teillä sitten sattuu olemaan kun on noin paljon varaa lapsiin tuhlata! Välitättekö lapsistanne muuten kuin rahaa antamalla. on siinäkin vanhemmat!
rakkautta ei saa ostamalla!- isä
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Kyllähän lasten pitää oppia rahaa käyttämään. Mistä he sitä saisivat ellei vanhemmilta? Kyllä minä ainakin olisin katkera vanhemmilleni jos olisin nuoruudessani joutunut elämään kädestä suuhun. Ei meillä kotona rikkaita oltu. Normaali yrittäjäperhe. Säästäväisiksi opittiin. Ja lapset tuntuvat perineen saman piirteen. Itselläni on ihan keskiverto tulot valtionhallinnossa. Vaimoni on osa-aikainen yrittäjä. Sovimme hänen kanssaan kauan sitten, että lapsia ei tehdä niin pitkään kuin on velkaa. Nyt voi sitten antaa heillekin, kun asunnot ja mökit ja autot ja vene ovat velattomia.
- M35
isä kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Kyllähän lasten pitää oppia rahaa käyttämään. Mistä he sitä saisivat ellei vanhemmilta? Kyllä minä ainakin olisin katkera vanhemmilleni jos olisin nuoruudessani joutunut elämään kädestä suuhun. Ei meillä kotona rikkaita oltu. Normaali yrittäjäperhe. Säästäväisiksi opittiin. Ja lapset tuntuvat perineen saman piirteen. Itselläni on ihan keskiverto tulot valtionhallinnossa. Vaimoni on osa-aikainen yrittäjä. Sovimme hänen kanssaan kauan sitten, että lapsia ei tehdä niin pitkään kuin on velkaa. Nyt voi sitten antaa heillekin, kun asunnot ja mökit ja autot ja vene ovat velattomia.
... nuorekkaat vanhemmat, lapset 12 ja 5 vee. Lainojen ym. kanssa on pärjäilty. Viikkorahaa ei makseta, harrastukset kylläkin (jääkiekko ja jalkapallo)
- Hanna- äiti
Hyvin näytätte perheessäsi, Mikko, huolehtivan lasten perustarpeista.
Mutta mihin on unohtunut sivistys ja kulttuuri?
Meillä annetaan molemmille pojille viikossa 60 eruoa käytettäväksi teatterilippuihin, elokuviin ja konsertteihin.
Viikkorahahan on tarkoitettu henkilökohtaisiin menoihin.
Molemmat pojat käyvät myös soittotunneilla, lisäksi toinen ratsastaa kahdesti viikossa ja toinen ottaa tenniksessä yksityistunteja.
Vuosittain matkustamme perheen kassa johonkin Euroopan kulttuurikaupunkiin nimenomaan kulttuurilomalle, katsomme museot ja taidenäyttelyt sekä tärkeimmät muut kulttuurikohteet.
Meillä on viikkoraha 100 euroa viikossa, mutta pojat ovatkin hieman vanhempia kuin teidän lapsenne, nuorempi on 15-vuotias ja vanhin pian kohta 18.
Molemmilla menee koulu toisi hienosti, sillä olemme aina kesäisin lähettäneet heidät kielikursseille Lontooseen muutamaksi viikoksi ja tarvittaessa molemmat ovat saaneet yksityisopetusta mm. matematiikassa ja kielissä.- monelle jakaa
Vanhimmat 4-lasta(nuoremmat 4 -alle 7 vuotiaat ei mitään ) saavat KUUKAUSI RAHAA 20 euroa
tai sen rahana mitä jää kännykkälaskunsa jälkeen.
( toisilla ehkä 10 toisilla 5 ja toisilla ei käteistä mitään ) rahan vastineeksi Lapsilla on
ns. tiskivuorot. (=tiskikoneen tyhjennys ja likaiset koneeseen ) Viikko siivous vuorotellaan
pölyt/imurointi/luutuaminen ja wc.n pesu )Edullisia vaatteita hankitaan yhdessä jos ontarpeen. Jos joku "tienaa" -kesätyöt yms. saa
rahansa käyttää kuten haluaa... Tyttö vaatteisiin..pojat mopon romuihin ja tietotekniikkaan...Todistuksista saa "palkkiorahaa" arvosanojen mukaan 10 - 50 eur. kesärahaa 50 eur. Joululahjat n. 100;- tietämillä/lapsi "järkevää" kerran kesässä huvipuistoon muutamn kerran vuodessa leffaan.
Äiti ja Isä osa-aika tienuussa ja kotia maksetaan
lapsilisillä... Ostellaan viimmeisen päivän ruokia ja tosi tarjouksia - EI VIELÄ ROSKIKSILLA. - joo
monelle jakaa kirjoitti:
Vanhimmat 4-lasta(nuoremmat 4 -alle 7 vuotiaat ei mitään ) saavat KUUKAUSI RAHAA 20 euroa
( toisilla ehkä 10 toisilla 5 ja toisilla ei käteistä mitään ) rahan vastineeksi Lapsilla on
ns. tiskivuorot. (=tiskikoneen tyhjennys ja likaiset koneeseen ) Viikko siivous vuorotellaan
pölyt/imurointi/luutuaminen ja wc.n pesu )Edullisia vaatteita hankitaan yhdessä jos ontarpeen. Jos joku "tienaa" -kesätyöt yms. saa
rahansa käyttää kuten haluaa... Tyttö vaatteisiin..pojat mopon romuihin ja tietotekniikkaan...Todistuksista saa "palkkiorahaa" arvosanojen mukaan 10 - 50 eur. kesärahaa 50 eur. Joululahjat n. 100;- tietämillä/lapsi "järkevää" kerran kesässä huvipuistoon muutamn kerran vuodessa leffaan.
lapsilisillä... Ostellaan viimmeisen päivän ruokia ja tosi tarjouksia - EI VIELÄ ROSKIKSILLA.Minäpä saan kuussa 8 euroa. Riittää ihan hyvin...
- kana
monelle jakaa kirjoitti:
lapsilisillä... Ostellaan viimmeisen päivän ruokia ja tosi tarjouksia - EI VIELÄ ROSKIKSILLA.Vittu jos noi tekstit pitää paikknasa niin huh huh siis kaikista lellilapsista tulee kauheita kauhu kakroita!! Tuntuu et mustaki alkais tulla vaikka kuria mullekkin yritetään pitää mä sain viikorahan 3e nykyään saan kuukausi rahan 20e se on sopiva hinta. mulle kyllä ostetaan joskus jotain pientä ja vaatteet... itse käytän kuukausirahani elokuviin ja lahjoihin.. Älkää lellikö lapsianne liikaa!!!!!!!!!!!
- Tepikka
No huh huh! Ei voi muuta sanoa!
- hahahaha
melkein uskoin.
- Retu
... semmosen 200 euroo päivässä ja sitten jos koe menee läpi niin tulee 788897879 euroo ja mummi antaa halin! Ja vaatteita ostan noin 7689 eurolla viikossa ja kuitit heitän roskiin, sillä vanhempani luottavat minuun, ainoa lapsi kun olen. Ai niin ja saan ottaa iskän tililtä rahaa jos omat loppuu kesken! =)
- minä
en saa kun korkeintaan sen halin! =)
- tyttönen
Kovin tuntuu olevan rikasta väkeä. Silloin kun saimme viikkorahaa oli meillä 5-10mk eli euroissa eipä juuri mitään. Nykyyän kun asun omillani saan äidiltä 120€ kuukaudessa, menee puh.laskuihin, ruokaan, sitten saan joka kuukausi n.340€ (asumislisä opintotuki), eihän se varmaan paljoa ole joidenkin mielestä, mutta mulle se on iso raha ja iso apu. Ikää löytyy 17v. Sossusta ei oikein kauhean mielellään anneta rahaa alle 18v. tai näin mulle ainakin sanottiin.
Meidän perheessä on aina joutunut laskemaan rahat, mitään ylimääräisiä menoja ei oikein kauheasti vonut olla. Kyllä saa teidänkin lapset olla onnellisia kun saavat rahaa, eikä tarvi niitä rahoja laskeskella. - Jope
(Mikolle) Juu etteköhän lelli lapsenne piloille? Mihin ihmeeseen ton ikäset pennut muka tarttee rahaa noin paljon?!! Toi on vitsi eikö vain....? =D
- ansku85
moi ootte varmaa jotain super rikkaita ite olen 19v ja mulla ei ole rahaa ees vaatteita ostaa asun yksin ja kuukaudessa vuokran ja laskujen jälkeen jää 160e ja sillä pitäis kuukaus pärjätä jos ootte noi rikkaita pistähän tännekkin tulemaan vaikka 200euroa kiitos..........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564446Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal854137- 703598
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963520Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1102557- 352388
- 372272
- 242269
- 382249
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232134