Profeetta Jeesus ja profeetta Muhammed, mitä samaa?

mhmd

Kuvaus profeetta Jeesus Kristuksesta ja yhtäläisyys profeetta Muhammediin:

Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei pitänyt kiinni ("Jumala loi ihmisen kuvakseen")
oikeudestaan
olla Jumalan vertainen,
vaan luopui omastaan. (niille, jotka väittävät Jeesusta Jumalaksi)

Hän otti orjan muodon,
(arabiaksi= abduhu, profeetta Muhammed abduhu wa rasulullah =orja ja sanansaattaja)
hän tuli ihmisten kaltaiseksi

Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, (kävi toreilla, söi ehtoollispöytä todisteena, jne)
hän alensi itsensä
(muslimiksi=alistunut)
ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
ristinkuolemaan asti. (hänet korotettiin Jumalan luo)

Sen tähden (kun hän alentui Jumalan valtaan, muslimina)
Jumala on korottanut hänet yli kaiken
ja antanut hänelle nimen, (jotka Aadam ilmoitti kaikki Jumalan pyynnöstä enkeleille)
kaikkia muita nimiä korkeamman.

Jeesuksen nimeä kunnioittaen,
on kaikkien polvistuttava,
(niinkuin Jumala käski Aadaminkin edessä polvistumaan),

kaikkien niin taivaissa kuin maan, (enkelit, ihmiset, djinnit, henkiolennot)
päällä ja maan alla,
ja jokaisen kielen on tunnustettava
Jumalan kunniakksi:
"Jeesus Kristus on Herra"

94

1326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiirismaa

      Kristinuskossa Jeesus esimerkillään lopetti naisten kivittämisen. Miksei Muhammad tehnyt islamissa samaa? Kristityt ovat toki tappaneet paljon naisia noitina mm. hukuttamalla, mutta eivät kivittämällä minkään syyn varjolla. Toinen selvä ero on Muhammadin johtama aseellinen sotajoukko useassa taistelussa. Jeesuksen yhteydessä ei mainita yhtään taistelua kristinuskossa eikä islamissa. Maininta ihmisestä Jumalan kuvana esiintyy sanatarkasti kaksi kertaa ensimmäisessä Mooseksen kirjassa, nimittäin kohdissa 1:27 ja 9:6. Koraanissa ei ole mainintaa ihmisestä Jumalan kuvana. Koraanin kohdassa 3:6 (Hämeen_Anttilan käännös) lausutaan seuraavasti: ”Hän on muovannut teidät kohdussa sellaisiksi kuin tahtoo.” Minä en tietenkään itse kuvittele enkä usko, että olisin jonkin jumalan muovailema äitini kohdussa.

      • lisää

        Koraanin erot: Jesus syntyi neitsyestä, muhamed ei. Jeesus puhui vauvana, muhamed ei ja oli luku ja kirjoitus taidoton. Jeesus on messisas, muhamed ei. Jeesus paransi sairaita, muhamed ei. Jeesus herätti ihmisiä kuolleista, muhamed ei. Jeesus otettiin suoraan paratiisii, muhamedia ei. Vieläkään ette tiedä pääsiköhän sinne.

        Muuten mikään Jeesuksen opetuksista ei tuo noita vainoja. Jeesus ei käskenyt tappamaan ja eikä kostamaan toisin kuin muhamed.


      • okei. mistä sun geenit osaa ja tietää järjestyä pakoilleen ja muodostaa elimiä jotka edelleen osaavat kiinnittyä eri kudoksin ja edelleen osaavat muodostaa yhteyksiä toistensa välillä.

        miten saman nimiset geenit ja samaan tehtävään erikoistuneet osaavat kuitenkin sitten tehdä eri tehtävän. ja miten yks menetetty geeni osaakin korvata toisen vaikka se on ihan erilainen. kunnes muotoutuu toiseksi mutaatiolla. ja miten nää toimii kaikki. ja edelleen vaikka tää kaikki tapahtuu. niin miks itkevä lapsi tarkoittaa elävää ja ei itkevä tarkoittaa kuollutta. ja miten tää lapsi tietää missä vaiheessa saa hengittää kun napanuora on kuitenkin kiinni vielä minkä kautta tää lapsi on hengittänyt kaiken aikaa kohdussa, kunnes tulee ulos. niin mistä tää vastasyntynyt tiedottomassa tilassa oleva lapsi osaa sellaiset asiat.

        ARVAA MONTA KERTAA :

        sana NAINEN on mainittu Koraanissa? 23

        entä sana MIES? 23


        arvaa monta kromosomia on ihmisellä? 23

        The number of times the words "man" and "woman" are repeated in the Qur'an, 23, is at the same time that of the chromosomes from the egg and sperm in the formation of the human embryo. The total number of human chromosomes is 46; 23 each from the mother and father.

        Arvaa monta kertaa sana ihminen on mainittu Koraanissa: 65

        Human being" is used 65 times: the sum of the number of references to the stages of man's creation is the same: i.e.

        Human being 65

        Soil (turab) 17
        Drop of Sperm (nutfah) 12
        Embryo ('alaq) 6
        A half formed lump of flesh (mudghah) 3
        Bone ('idham) 15
        Flesh (lahm) 12

        TOTAL 65

        Arvaa mikä sinä olet? Ihminen. niin minäkin. Mutta haluan valaista sinua. Pelkää! Jumalaa, joka on luonut meidät. Oi kyllä. Ja tulet sen näkemään. Etkö haluaisi olla uskovien puolella kun tää kaikki tapahtuu? kai tiedät että helvetti on luvattu uskottomille. mutta toivon, että Jumala on armahtavainen, voit vielä kääntyä ja pelastua. Toivon johdatusta sinulle, veliseni.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kromosomi
        http://www.miraclesofthequran.com/mathematical_01.html


      • lisää kirjoitti:

        Koraanin erot: Jesus syntyi neitsyestä, muhamed ei. Jeesus puhui vauvana, muhamed ei ja oli luku ja kirjoitus taidoton. Jeesus on messisas, muhamed ei. Jeesus paransi sairaita, muhamed ei. Jeesus herätti ihmisiä kuolleista, muhamed ei. Jeesus otettiin suoraan paratiisii, muhamedia ei. Vieläkään ette tiedä pääsiköhän sinne.

        Muuten mikään Jeesuksen opetuksista ei tuo noita vainoja. Jeesus ei käskenyt tappamaan ja eikä kostamaan toisin kuin muhamed.

        puhukaa sellaista mitä tiedätte, muuten puhutte valhetta


      • lisää kirjoitti:

        Koraanin erot: Jesus syntyi neitsyestä, muhamed ei. Jeesus puhui vauvana, muhamed ei ja oli luku ja kirjoitus taidoton. Jeesus on messisas, muhamed ei. Jeesus paransi sairaita, muhamed ei. Jeesus herätti ihmisiä kuolleista, muhamed ei. Jeesus otettiin suoraan paratiisii, muhamedia ei. Vieläkään ette tiedä pääsiköhän sinne.

        Muuten mikään Jeesuksen opetuksista ei tuo noita vainoja. Jeesus ei käskenyt tappamaan ja eikä kostamaan toisin kuin muhamed.

        ps. en muuten oo Jeesusta syyttänytkään noitavainoista. Pois se hänestä. mutta hullut kiihkouskoiset, joita on myös islamin uskoon pukeutuneina tekevät sellaista.


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        okei. mistä sun geenit osaa ja tietää järjestyä pakoilleen ja muodostaa elimiä jotka edelleen osaavat kiinnittyä eri kudoksin ja edelleen osaavat muodostaa yhteyksiä toistensa välillä.

        miten saman nimiset geenit ja samaan tehtävään erikoistuneet osaavat kuitenkin sitten tehdä eri tehtävän. ja miten yks menetetty geeni osaakin korvata toisen vaikka se on ihan erilainen. kunnes muotoutuu toiseksi mutaatiolla. ja miten nää toimii kaikki. ja edelleen vaikka tää kaikki tapahtuu. niin miks itkevä lapsi tarkoittaa elävää ja ei itkevä tarkoittaa kuollutta. ja miten tää lapsi tietää missä vaiheessa saa hengittää kun napanuora on kuitenkin kiinni vielä minkä kautta tää lapsi on hengittänyt kaiken aikaa kohdussa, kunnes tulee ulos. niin mistä tää vastasyntynyt tiedottomassa tilassa oleva lapsi osaa sellaiset asiat.

        ARVAA MONTA KERTAA :

        sana NAINEN on mainittu Koraanissa? 23

        entä sana MIES? 23


        arvaa monta kromosomia on ihmisellä? 23

        The number of times the words "man" and "woman" are repeated in the Qur'an, 23, is at the same time that of the chromosomes from the egg and sperm in the formation of the human embryo. The total number of human chromosomes is 46; 23 each from the mother and father.

        Arvaa monta kertaa sana ihminen on mainittu Koraanissa: 65

        Human being" is used 65 times: the sum of the number of references to the stages of man's creation is the same: i.e.

        Human being 65

        Soil (turab) 17
        Drop of Sperm (nutfah) 12
        Embryo ('alaq) 6
        A half formed lump of flesh (mudghah) 3
        Bone ('idham) 15
        Flesh (lahm) 12

        TOTAL 65

        Arvaa mikä sinä olet? Ihminen. niin minäkin. Mutta haluan valaista sinua. Pelkää! Jumalaa, joka on luonut meidät. Oi kyllä. Ja tulet sen näkemään. Etkö haluaisi olla uskovien puolella kun tää kaikki tapahtuu? kai tiedät että helvetti on luvattu uskottomille. mutta toivon, että Jumala on armahtavainen, voit vielä kääntyä ja pelastua. Toivon johdatusta sinulle, veliseni.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kromosomi
        http://www.miraclesofthequran.com/mathematical_01.html

        :D
        Tässäkö nämä koraanin suuret tieteelliset ihmeet ovat? Entäs ne virheet mitä ne sitten ovat?? muhamedin vahinkoja joita allah ei halunnut koraaniin?


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        ps. en muuten oo Jeesusta syyttänytkään noitavainoista. Pois se hänestä. mutta hullut kiihkouskoiset, joita on myös islamin uskoon pukeutuneina tekevät sellaista.

        Noita kommentti olikin tarkoitte tiirismaalle.
        Sinun ja minun uskonnon välillä on PALJON EROJA! Nämä ehdottomasti kärkipäästä
        Tappaminen on kieletty! Sinun muhamed joka itsensä nimitti profeetaksi salli(i) kostamisen, murhat, orjat, raiskaukset, kidutukset jne. Minun Jeesukseni ei koskaan sallinut eikä salli näitä HÄN on se parhain esimerkki meille ihmisille. muhamed taas erittäin huono sellainen.


      • lisää
        lisää kirjoitti:

        Noita kommentti olikin tarkoitte tiirismaalle.
        Sinun ja minun uskonnon välillä on PALJON EROJA! Nämä ehdottomasti kärkipäästä
        Tappaminen on kieletty! Sinun muhamed joka itsensä nimitti profeetaksi salli(i) kostamisen, murhat, orjat, raiskaukset, kidutukset jne. Minun Jeesukseni ei koskaan sallinut eikä salli näitä HÄN on se parhain esimerkki meille ihmisille. muhamed taas erittäin huono sellainen.

        Niin ja piti sanoa että toisin kuin sinun kirjasi joka tukee näitä kauheuksi ja sallii ne minun kirjani kieltää ne! Koita nyt muistaa että UusiTestamentti on se jonka liittoa noudatan. Minun Uskoni JUMALAANI on horjumaton, hän on minun kallioni!


      • lisää kirjoitti:

        Niin ja piti sanoa että toisin kuin sinun kirjasi joka tukee näitä kauheuksi ja sallii ne minun kirjani kieltää ne! Koita nyt muistaa että UusiTestamentti on se jonka liittoa noudatan. Minun Uskoni JUMALAANI on horjumaton, hän on minun kallioni!

        hyvä ole siis vahva uskossasi. Niin minäkin. Mä en voi palata takaisinpäin uskossani. Mä oon kehittänyt uskoani kristinuskosta hyväksymällä profeetta Muhammedin ja Koraanin. Sulle maksetaan palkka siitä mihin sä uskot, ja mulle siitä mihin mä uskon.


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        hyvä ole siis vahva uskossasi. Niin minäkin. Mä en voi palata takaisinpäin uskossani. Mä oon kehittänyt uskoani kristinuskosta hyväksymällä profeetta Muhammedin ja Koraanin. Sulle maksetaan palkka siitä mihin sä uskot, ja mulle siitä mihin mä uskon.

        Sinä olet korkeintaan ollut nimi kristitty. Kävit luultavasti pari kertaa kirkossa,lapsena sinut kastettiin ja kävit peräti riparin. Älä toki esitä muuta.


      • lisää kirjoitti:

        Sinä olet korkeintaan ollut nimi kristitty. Kävit luultavasti pari kertaa kirkossa,lapsena sinut kastettiin ja kävit peräti riparin. Älä toki esitä muuta.

        en ole ikinä ollut kristitty. älä väitä sellaista mitä et tiedä minusta. ellet ole selvännäkijä. ja tiedän Jeesuksen mielipiteet sellaisista. ja Jumalankin. minua ei olla kastettu papin toimesta. Ainoa kastaminen uskoon on tapahtunut Jumalan toimesta, voit sitten itse pohtia mitä toi voisi tarkoittaa. en ole käynyt riparia. olen ollut ennemmin nimi muslimi. mutta olen tutustunut kyllä kristinuskoon. Ja se on kaunis uskonto,

        tosin kaikissa uskonnoissa kuin puissakin on mätiä omenoita. ja se mätä näkyy päälle päin. Mun ei tartte esittää muuta kuin mitä olen.


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        en ole ikinä ollut kristitty. älä väitä sellaista mitä et tiedä minusta. ellet ole selvännäkijä. ja tiedän Jeesuksen mielipiteet sellaisista. ja Jumalankin. minua ei olla kastettu papin toimesta. Ainoa kastaminen uskoon on tapahtunut Jumalan toimesta, voit sitten itse pohtia mitä toi voisi tarkoittaa. en ole käynyt riparia. olen ollut ennemmin nimi muslimi. mutta olen tutustunut kyllä kristinuskoon. Ja se on kaunis uskonto,

        tosin kaikissa uskonnoissa kuin puissakin on mätiä omenoita. ja se mätä näkyy päälle päin. Mun ei tartte esittää muuta kuin mitä olen.

        Tulkitsin ilmeisesti väärin:
        "Mä en voi palata takaisinpäin uskossani. Mä oon kehittänyt uskoani kristinuskosta"
        Hups


      • lisää kirjoitti:

        Tulkitsin ilmeisesti väärin:
        "Mä en voi palata takaisinpäin uskossani. Mä oon kehittänyt uskoani kristinuskosta"
        Hups

        niin? etkö tiedä että Muslimit uskovat myös aikaisempiin kirjoihin. mutta emme vääristele niitä, jätä sanoja pois, lisää niitä, tai suosi tietty tekstinpätkää. vaan hyväksymme ne kaikki niin kuin ne ovat olleet alussa ilmoitettuina. Ja kiitos Koraanin, siinä on kerrottu pääasiat ja se on paljastanut paljon siitä mitä on vääristelty.

        eli muslimit uskovat enemmän kuin kristityt. voin muotoilla sen tosi yksinkertaiseksi. me uskomme siihen mitä kristityt uskovat. mutta me myös uskomme siihen mitä juutalaiset uskovat. ja me uskomme siihen mitä meille on annettu Koraanissa ja profeetta Muhammediin (rauha hänelle ja hänen perheelleen), emme ole kieltäjiä niinkuin eräät.

        tosin onneksi kristityissä ja juutalaisissakin on niitä, jotka eivät kiellä meidän profeettaa tai Koraania. mutta jos he haluavat suosia enemmän omaa profeettaa ja Kirjaa. niin ei se meitä haittaa. Me emme vain tee eroa keidenkään välillä. Jotka uskomme niinkuin pitäisi uskoa. muslimeina.


      • janoyllätti
        lisää kirjoitti:

        Koraanin erot: Jesus syntyi neitsyestä, muhamed ei. Jeesus puhui vauvana, muhamed ei ja oli luku ja kirjoitus taidoton. Jeesus on messisas, muhamed ei. Jeesus paransi sairaita, muhamed ei. Jeesus herätti ihmisiä kuolleista, muhamed ei. Jeesus otettiin suoraan paratiisii, muhamedia ei. Vieläkään ette tiedä pääsiköhän sinne.

        Muuten mikään Jeesuksen opetuksista ei tuo noita vainoja. Jeesus ei käskenyt tappamaan ja eikä kostamaan toisin kuin muhamed.

        Ei pidä unohtaa, että Jeesus muutti myös vettä viiniksi kun porukka oli ryypännyt varatun viinin loppuun ja oli juovuksissa ja jano senkun yltyi. Hoosianna!


      • janoyllätti kirjoitti:

        Ei pidä unohtaa, että Jeesus muutti myös vettä viiniksi kun porukka oli ryypännyt varatun viinin loppuun ja oli juovuksissa ja jano senkun yltyi. Hoosianna!

        Ja mitä profeetta Jeesus sanoi:

        "Aikamääristä teille ei tarvitse kirjoittaa veljet, sillä tiedätte itse aivan hyvin, Herran päivä tulee kuin varas yöllä. "Juuri kun ihmiset sanovat kaikki on hyvin, ei mitään hätää!"

        tuho kohtaa heidät äkkiäarvaamatta niinkuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

        Mutta te ystäväni ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas yöllä. Te olette kaikki valon lapsia. Me emme kuulu yölle emmekä pimeydelle. (paitsi että:)

        Emme saa siis nukkua niinkuin muut!, vaan meidän on valvottava ja pysyttävä raittiina. Ne jotka nukkuvat, nukkuvat yöllä. NE JOTKA JUOVAT, ovat juovuksissa yöllä.

        Mutta me jotka kuulumme päivälle. (ELI VALOLLE), on pysyttävä RAITTIINA (niinkuin muslimit):

        meidän on pukeuduttava uskon ja rakkauden haarniskaan ja otettava kypäräksemme pelastuksen toivo..... Rohkaiskaa ja vahvistakaa siis toinen toisianne, ja niinhän te teettekin" (ai tehdään?)"


        1 Viikon kolmantena päivänä vietettiin Galilean Kaanassa häitä. Jeesuksen äiti oli siellä, 2 ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa kutsuttiin häihin. 3 Viini loppui kesken, ja äiti sanoi Jeesukselle: "Heillä ei ole viiniä." 4 Mutta Jeesus vastasi: "Anna minun olla, nainen. Minun aikani ei ole vielä tullut." 5 Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanookin, tehkää se."

        "minun aikani ei ole vielä tullut...." mutta siitä on n .2000 vuotta. juokaa ja rellestäkä vaa jos ootte varmoja, ettei hänen ennustuksensa sen jälkeen ole todet. Koska aika tulee kuin varas yöllä.

        Koraani: pöydän suura (viimeinen ehtoollinen)

        41. Lähettiläs, älä katkeroidu niistä, jotka kilpailevat keskenään epäuskosta (synneistä), jotka huulillaan tunnustavat: »Me uskomme», mutta joiden sydämet eivät usko, älä myöskään (katkeroidu) juutalaisista, jotka mielellään kuuntelevat valheita, kuuntelevat vieraita ihmisiä, jotka eivät tule sinun luoksesi.

        He tempaavat Kirjoitusten sanoja pois kohdaltaan ja sanovat: »Jos ne teille näin annetaan, ottakaa ne vastaan; ellei, niin varokaa!» Jos kenet Jumala määrää syntiin, et sinä (yrityksilläsi) voi lainkaan häntä auttaa Jumalaa vastaan. Ne ovat sellaisia, joiden sydämiä Jumala ei tahdo puhdistaa. Tässä elämässä saavat he osakseen häpeätä ja tulevassa kauhean kurituksen.


      • lisää kirjoitti:

        Koraanin erot: Jesus syntyi neitsyestä, muhamed ei. Jeesus puhui vauvana, muhamed ei ja oli luku ja kirjoitus taidoton. Jeesus on messisas, muhamed ei. Jeesus paransi sairaita, muhamed ei. Jeesus herätti ihmisiä kuolleista, muhamed ei. Jeesus otettiin suoraan paratiisii, muhamedia ei. Vieläkään ette tiedä pääsiköhän sinne.

        Muuten mikään Jeesuksen opetuksista ei tuo noita vainoja. Jeesus ei käskenyt tappamaan ja eikä kostamaan toisin kuin muhamed.

        Prophet Muhammad (peace be on him) sent a message to the monks of Saint Catherine in Mount Sinai:



        "This is a message written by Muhammad ibn Abdullah, as a covenant to those who adopt Christianity, far and near, we are behind them. Verily, I defend them by myself, the servants, the helpers, and my followers, because Christians are my citizens; and by Allah! I hold out against anything that displeases them. No compulsion is to be on them. Neither are their judges to be changed from their jobs, nor their monks from their monasteries. No one is to destroy a house of their religion, to damage it, or to carry anything from it to the Muslims' houses. Should anyone take any of these, he would spoil God's covenant and disobey His Prophet. Verily, they (Christians) are my allies and have my secure charter against all that they hate. No one is to force them to travel or to oblige them to fight. The Muslims are to fight for them. If a female Christian is married to a Muslim, this is not to take place without her own wish. She is not to be prevented from going to her church to pray. Their churches are to be respected. They are neither to be prevented from repairing them nor the sacredness of their covenants. No one of the nation is to disobey this covenant till the Day of Judgment and the end of the world."

        Tässä profeetta Muhammed on valmis verellään puolustamaan kristittyjä, ja sitä hän tekikin, puolusti uskovaisia ja niitä jotka uskoivat ja uskovat Jumalaan. kiitos oikeiden uskovien tämä maailma ei ole tuhoutunut vielä kokonaan. kiitos rukousta harjoittavien, köyhiä auttavien ja uskovaisien kannustavien ja Jumalan tielle ohjaavien, ja kaikki kiitos tästä on Jumalalle. Eli ne ihmiset, jotka tekevät tätä ovat Jumalan omia. Kiitos että olen Jumalan oma. silti pystytte syyttelemään rakasta profeettaamme luopioita kun olette. tai pahansisuisia vain.


      • lisää kirjoitti:

        Koraanin erot: Jesus syntyi neitsyestä, muhamed ei. Jeesus puhui vauvana, muhamed ei ja oli luku ja kirjoitus taidoton. Jeesus on messisas, muhamed ei. Jeesus paransi sairaita, muhamed ei. Jeesus herätti ihmisiä kuolleista, muhamed ei. Jeesus otettiin suoraan paratiisii, muhamedia ei. Vieläkään ette tiedä pääsiköhän sinne.

        Muuten mikään Jeesuksen opetuksista ei tuo noita vainoja. Jeesus ei käskenyt tappamaan ja eikä kostamaan toisin kuin muhamed.

        Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä. ... "Menkää, minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Älkää ottako mukaanne rahakukkaroa, älkää laukkua älkääkä jalkineita. Älkää matkan varrella pysähtykö tervehtimään ketään. [Luuk. 10:1, 3-4]

        Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan. Sillä tietäkää, että tämän kirjoituksen täytyy käydä minussa toteen: 'Hänet luettiin rikollisten joukkoon.' Kaikki, mitä minusta on lausuttu, saa nyt täyttymyksensä." Opetuslapset sanoivat: "Herra, tässä on kaksi miekkaa." "Riittää", hän vastasi. [Luuk. 22:35-38]

        Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?" Yksi heistä iskikin ylipapin palvelijaa niin että tämän oikea korva irtosi. Mutta Jeesus sanoi: "Ei! Antakaa tämän tapahtua." Hän kosketti miehen korvaa ja paransi hänet. [Luuk. 22:49-51]


      • Allahin orja
        lisää kirjoitti:

        Noita kommentti olikin tarkoitte tiirismaalle.
        Sinun ja minun uskonnon välillä on PALJON EROJA! Nämä ehdottomasti kärkipäästä
        Tappaminen on kieletty! Sinun muhamed joka itsensä nimitti profeetaksi salli(i) kostamisen, murhat, orjat, raiskaukset, kidutukset jne. Minun Jeesukseni ei koskaan sallinut eikä salli näitä HÄN on se parhain esimerkki meille ihmisille. muhamed taas erittäin huono sellainen.

        Mistä lähtien muhammed salli raiskauksen kidutuksen ynnä muut älä valehtele pyydän


      • Allahin orja kirjoitti:

        Mistä lähtien muhammed salli raiskauksen kidutuksen ynnä muut älä valehtele pyydän

        huijareita löytyy aina. he rakastavat saatanaa. se saa heidät valehtelemaan


      • sikalauma
        mhmd kirjoitti:

        puhukaa sellaista mitä tiedätte, muuten puhutte valhetta

        vanha testamentti jo varoittaa vääristä profeetoista ja yksi niistä on islam allaheineen....he tulevat jumalan nimissä....kieltävät pojan .....välttäkää islamin harhaa ja seuratkaapa kuinka heidät tunnetaan hedelmistään...mm.al kaida ym.ym ym islamistien terrorijärjestöt


    • Kyllä, ja niitä on enemmänkin. mutta ne joita kiinnostavat usko, tietävät mennä itse hakemaan sitä, Jumalakin avaa heille tietoisuutta. Koska ne mitä profeetta Muhammed puhui omalla suullaan ovat ahaditheja. jos niissä jotain virheitä sitten ettimällä etit ja löydät. mitä et tule luultavasti tekemään. tai onnistumaan. ilman että siihen olisi vasta-argumentti.

      Koraani on virheetön. ja pyhä. ja sä luet sen niin että löydät virheitä siitä. niin se OLET SINÄ ystäväiseni, jossa on virheitä. ja sun sydän on kiero. Koraanissa ei ole mitään kieroa. saatanat ovat kieroja ja juonivat pyhyyttä vastaan. niinkuin Jeesustakin vastaan kieroiltiin ja juoniteltiin. hehän nauroivat ja huutelivat hänelle pilkkahuutoja kärsimyksen tiellä.

      samalla lailla profeetta Muhammedin eteen heitettiin risuja, piikkeineen, ja häntä haukuttiin vääräksi profeetaksi. Jumala tulee totisesti yhdistämään sinut pilkkaajien kerhoon. olet heistä. Et ole Jeesuksen seurakuntaa. Jeesus ei ikinä kelpuuttaisi sellaista, joka jatkaa pahuuttaan ja pahansisuisuuttaan pilkkaa Jumalan palvelijaa, Jumalan orjaa. Olihan hän itsekin sitä, niin tietää mitä kävi läpi. Ja mitä profeetta Muhammedkin kävi läpi elämässään.

      Jos olet niin kaikkitietävä ja mahtava. niinkuin ylimielisyytestäsi, ja pilkan vivahteesta teksteissäsi voin huomata. Niin tee Koraanin tapainen Kirja ja huudan jonkun muun nimeä kuin Allahin nimeä. Katotaan miten onnistut. ethä sinä edes siihen pysty, etkä edes tee. Ei vaineskaan. Tee edes yksi suura, ei vaineskaan... tee 3 lausetta edes.

      tässä on yksi

      SADAS KAHDEKSAS SUURA: Hyvyyksien runsaus (Al-Kauthar) Ilmoitettu Mekassa (3 jaetta )

      Al-Kauthar, »Hyvyyksien runsaus», saa nimensä ensimmäisestä jakeesta. Epäuskoisten oli tapana pilkata Profeettaa sillä, ettei hänellä ollut poikaa eikä siis ketään, joka ylläpitäisi hänen uskontoaan hänen kuolemansa jälkeen.

      Koraani 108 suura, Hyvyyksien suura, Al-Kauthar
      Aloitan JUMALAN, laupiaan Armahtajan, nimeen.

      1. Me olemme totisesti jakanut sinulle runsaasti hyvää.
      2. Jatka siis rukouksiasi, uhraa Herrallesi.
      3. Vihollisesi totisesti kuuluu niihin, joilta hyvä riistetään.

      Amin

      • lisää

        Noh selitä toki nämä:
        Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: "O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness.

        And verily We have beautified the world's heaven with stars/lamps, and We have made them missiles for the devils, and for them We have prepared the doom of flame

        He is created from a drop emitted- Proceeding from between the backbone and the ribs:

        Then We made the sperm into a clot of congealed blood; then of that clot We made a (foetus) lump; then we made out of that lump bones then (not and) clothed the bones with flesh; then we developed out of it another creature. So blessed be Allah, the best to create!

        En edes jaksa listata nyt enempää virheitä. Selitä nyt toki nämä ensin.
        Täydellinen koraanisi sisältää virheitä.


      • tiirismaa

        mhmd:lle

        En viitsisi vastata viimeiseen kirjoitukseesi. ellet niin suurella innolla pitäisi ihmisen sukupuolta itsestään selvänä. Lainaan joitakin kohtia Aamulehden (26.5.2013) sunnuntailiitteen pitkästä artikkelista ’Tyttö, poika, vai joku muu?’

        Suomessa ihmisen sukupuoli lyödään oikeudellisesti kiinni pian syntymän jälkeen annettavassa henkilötunnuksessa. Joissakin maissa juridista sukupuolta ei tarvitse valita. Esimerkiksi Australiassa passiin voi kirjata miehen ja naisen lisäksi määritelmän tuntematon.

        Biologisesti miehet ja naiset eivät ole toistensa vastakohtia. Täysin vedenpitävää ihmisen sukupuolen määritelmää ei ole löytynyt. Biologit ovat suurin piirtein samaa mieltä siitä, että naaraat( siis ihmislajilla) tuottavat yleensä suurempia sukusoluja kuin koiraat.

        Yhden kirurgin mielestä on parempi odottaa niin kauan, että henkilöltä voidaan kysyä, kumpaa sukupuolta hän haluaa olla. Jos ihmiseltä leikkaa palan pois, sitä ei saa takaisin. Toisen kirurgin mielestä ei voi odottaa näin kauan, vaan sukuelinten korjaus on helpompi tehdä jo lapsena.

        Koraanin mukaan perinnönjaossa on joskus ehdottoman välttämätöntä tietää ihmisen sukupuoli, koska mies eräissä perinnönjaoissa saa kaksi kertaa suuremman osuuden kuin nainen.


      • lisää kirjoitti:

        Noh selitä toki nämä:
        Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: "O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness.

        And verily We have beautified the world's heaven with stars/lamps, and We have made them missiles for the devils, and for them We have prepared the doom of flame

        He is created from a drop emitted- Proceeding from between the backbone and the ribs:

        Then We made the sperm into a clot of congealed blood; then of that clot We made a (foetus) lump; then we made out of that lump bones then (not and) clothed the bones with flesh; then we developed out of it another creature. So blessed be Allah, the best to create!

        En edes jaksa listata nyt enempää virheitä. Selitä nyt toki nämä ensin.
        Täydellinen koraanisi sisältää virheitä.

        selitän toki. Olet ottanut sieltä sun täältä jakeita Koraanista, ja olet sekoittanut niitä omaan mielikuvitukseesi. Ja kun vielä yrität aiheuttaa pahennusta niillä. Niin valmis olet. Kuulut samaan kastiin joidenkin "hengellisten johtajien" kanssa. jotka käyttävät Jumalan Pyhiä Kirjoituksia vallankäyttövälineinä. tai yllyttämään joukkoja. Tällä hetkellä yrität kaikilla postailuillasi yllyttää ihmisiä vihaamaan muslimeja. Et taida olla kummoinen uskovainen. Jeesus ei kinä sallisi tuollaista jos alat Jeesuksella selittämään tekoja. Olet tekopyhä. Ja paha sellainen. Säälin kuitenkin sinua, enkä jatka tätä leikkiä ette ylitä näin yhtään enempää rajojasi Jumalan silmissä :)

        tekosi ja puheesi täällä puhuvat puolestaan. Ja olet näyttänyt sydämesi kieroutta meille muilekin. Jumala voi vain tuomita sinut. Oi kuinka kärsivällinen oletkaan kokoamaan itsellesi rangaistusta.

        Tähän loppuun vielä. Minä en ole Koraania luonut. Eikä edes profeetta Muhammed. Vaan se tuli ilmestyksenä Jumalalta profeetalle. Ja Jibrilin ilmoittamana.


      • tiirismaa kirjoitti:

        mhmd:lle

        En viitsisi vastata viimeiseen kirjoitukseesi. ellet niin suurella innolla pitäisi ihmisen sukupuolta itsestään selvänä. Lainaan joitakin kohtia Aamulehden (26.5.2013) sunnuntailiitteen pitkästä artikkelista ’Tyttö, poika, vai joku muu?’

        Suomessa ihmisen sukupuoli lyödään oikeudellisesti kiinni pian syntymän jälkeen annettavassa henkilötunnuksessa. Joissakin maissa juridista sukupuolta ei tarvitse valita. Esimerkiksi Australiassa passiin voi kirjata miehen ja naisen lisäksi määritelmän tuntematon.

        Biologisesti miehet ja naiset eivät ole toistensa vastakohtia. Täysin vedenpitävää ihmisen sukupuolen määritelmää ei ole löytynyt. Biologit ovat suurin piirtein samaa mieltä siitä, että naaraat( siis ihmislajilla) tuottavat yleensä suurempia sukusoluja kuin koiraat.

        Yhden kirurgin mielestä on parempi odottaa niin kauan, että henkilöltä voidaan kysyä, kumpaa sukupuolta hän haluaa olla. Jos ihmiseltä leikkaa palan pois, sitä ei saa takaisin. Toisen kirurgin mielestä ei voi odottaa näin kauan, vaan sukuelinten korjaus on helpompi tehdä jo lapsena.

        Koraanin mukaan perinnönjaossa on joskus ehdottoman välttämätöntä tietää ihmisen sukupuoli, koska mies eräissä perinnönjaoissa saa kaksi kertaa suuremman osuuden kuin nainen.

        Ei Jumala ole sitä kieltänyt että eikö olisi sukupuolittomia. Jumala on kyllä Koraanissa kieltänyt "miesten lähtestymistä miehiä haurudessa ja himossa". Olen jopa mahdollisesti sillä kantilla hiukan. Että Jumala voi antaa anteeksi heille, jotka tekevät sitä tahattomasti. esim. rakkauden takia. Kuka minä olen tuomitsemaan. En kukaan. Eikä papitkaan saisi tuomita. Tottakai papit voivat kannustaa ihmisiä heterouteen ennemmin. ja kieltää kirkossa homoparien avioitumisen. eihän kirkko-sanaa edes ole kertaakaan mainittu Raamatussa.

        Jeesuksen seurakunta on mainittu. mutta se on ennemmin hengellinen juttu mielestäni. ei se välttämättä että täytyy olla maallinen seurakuntatalo tai rakennus tai kirkko. vaan että ihmiset keskenään muodostaisivat uskovien tukiverkoston, seurakunnan.

        kerroin näin aiheen vierestä näitä juttuja. koska joillekin saattoi herätä kysymyksiä ensimmäisistä kappaleistasi.

        biologisesti ei ookkaan. miehellä on 23 sukusolua ja naisella ihan täysin saman verran. kromosomien määrä sama. ainoastaan lisääntyminen on vain mahdollista luonnolisella tavalla niin, että mies ja nainen yhdistyvät.

        ja Koraanissa on sanottu, että: (Surah an-Nisaa 4:1) Naisen Suura

        "Oi ihmiskunta, pelätkää Herraanne. Hän loi teidät kaikki yhdestä sielusta, jolle Hän loi siitä itsestään parin, ja he lisääntyivät lukuisiksi miehiksi ja naisiksi. Pelätkää Allahia kun te pyydätte toisiltanne apua vedoten Häneen ja verisukulaisuuteen. Todellakin, Allah vartioi teitä lakkaamatta."

        tän voi ymmärtää niin. että Jumala luodessaan meidät teki ensin meidän sielut valmiiksi. sielu, josta otettiin osa irti jolloin sieluja oli 2. tai kaksi puolikasta, joka edelleen voidaan koota 1 sieluksi. ja niin mahdollisesti tapahtuu, kun palaamme Jumalan luokse. että olemme kokonaisia taas. ne joilla ei ole paria, niin Jumala luo heille uuden luonaan.

        mutta tieteellinen näkökulma:

        Biologiset tieteet kertovat, että ensimmäinen muoto elämästä planeetallamme oli yksisoluinen eliö/organismi, joka eli vedessä. ja nämä lisääntyivät, kahdentumalla. eli halkaisemalla itsensä, niinkuin meidän tulemisessa maailmassa tapahtuu. munasolun ja siittiösolun välillä. Ajan kanssa kuitenkin nämä yksisoluiset, uudelleen lisääntyminen ja jakaantuminen kehittyi niin, että ne saivat lisääntymiskumppanit, siis nämä solut. sen sijaan että jäisivät yksisoluisina jakautumaan.

        Geenin muodostuminen, ja sen jatkuva jakaantuminen

        Do they not see how Allah begins the Creation, then repeats it? That is easy for Allah (to do) (Al-'Ankaboot, 29: 19).

        mutta suuremmassa mittakaavassa jo valmiiksi luodun uudelleenluominen, esim. ihmisten määrä planeetalle, esim. planeettojen määrä tähtikunnassamme, esim. tähtikuntien määrä galakseissa, esim. galaksien määrä avaruudessa. Ja Allah on luonut Koraanin mukaan 7 "taivasta" eli avaruutta, ja Hän on kaiken sen yllä (vallassa)

        We have built the heaven with (the power of Our) hands, and We are expanding (it)
        (The Holy Qur’an, Surat Al-Dhariyat, Chapter 51, Verse 47).

        alkuräjähdys- avaruus laajenee. mutta kun Jumala päättää tuhota sen. niin käy vastakkainen tapahtuma. tätähän ne tietäjätkin puhuu. että avaruus pienenee. Qiyamah, eli maailmanloppu on kuvailtu niin, että Jumala kerää käsiinsä kaikkeuden ja puristaa sen pieneksi palloksi, niin että itse kuolemakin loppuu ja levittää kaikkeuden tuomiopäivää varten. jolloin kaikki saavat tekojensa mukaisen palkan. ja kaikki pääsevät sinne minne kuuluvatkin. Inshallah, paratiisiin kaikki, jotka ovat nöyriä Jumalalle

        Have not those who disbelieve seen (known) that the heavens and the Earth were of one connected entity, then We separated them (from each other), and We made every living thing out of water? Will they not then believe? (Al-Anbiya', 21: 30).

        Jumala kysyy uskottomilta ateisteilta. että ettekö tienneet että taivaat ja maa oli joskus yhtä samaa sekoittunutta ainetta. kunnes erotimme ne toisistaan. tutkijat ovat huomanneet että esim. uusien aurinkokuntien synnyssä kuten tämän omammekin synnyssä. kaasu ja maa aineikset, kevyt ja painava, tiheä ja sakea, erotettiin toisistaan.

        ja me loimme kaiken elävän vedestä, eivätkö he siis jo uskoisi? kuten tiedämme esim. että ihmisessä on melko paljon vettä. 60-75 % se oli. en jaksa googlettaa. mutta voit tarkistaa. ja darwinistit sanovat elämän kehittyneet merestä, ja kömpineen maan päälle. he ovat raapaisseet osaa totuutta.


        se että kumman sukupuolen ja maallisen kehon nämä sielut saavat. on täysin Jumalasta riippuvaista edelleen. ja se tapahtuu äidin kohdussa.

        Ihmisen Suura 76

        2. Me olemme totisesti luonut ihmisen siemenestä yhdistäen sen toiseen. Me aiomme kasvattaa häntä, ja niin olemme antanut hänelle kuulon ja näön.

        siittiösolusta ja munasolusta, kummatkin yhdistyvät. ja kummatkin ovat siemenen näköisiä. siittiösolu, ilman kreatiinihäntää, ja munasolu on jo itsessään sen näköinen.

        ja Jumala antoi meille aistit. kuulo ja näkö tärkeimpinä. jotta voimme tehdä havaintoja, ja voimme kasvaa tässä maailmassa.


      • mhmd kirjoitti:

        Ei Jumala ole sitä kieltänyt että eikö olisi sukupuolittomia. Jumala on kyllä Koraanissa kieltänyt "miesten lähtestymistä miehiä haurudessa ja himossa". Olen jopa mahdollisesti sillä kantilla hiukan. Että Jumala voi antaa anteeksi heille, jotka tekevät sitä tahattomasti. esim. rakkauden takia. Kuka minä olen tuomitsemaan. En kukaan. Eikä papitkaan saisi tuomita. Tottakai papit voivat kannustaa ihmisiä heterouteen ennemmin. ja kieltää kirkossa homoparien avioitumisen. eihän kirkko-sanaa edes ole kertaakaan mainittu Raamatussa.

        Jeesuksen seurakunta on mainittu. mutta se on ennemmin hengellinen juttu mielestäni. ei se välttämättä että täytyy olla maallinen seurakuntatalo tai rakennus tai kirkko. vaan että ihmiset keskenään muodostaisivat uskovien tukiverkoston, seurakunnan.

        kerroin näin aiheen vierestä näitä juttuja. koska joillekin saattoi herätä kysymyksiä ensimmäisistä kappaleistasi.

        biologisesti ei ookkaan. miehellä on 23 sukusolua ja naisella ihan täysin saman verran. kromosomien määrä sama. ainoastaan lisääntyminen on vain mahdollista luonnolisella tavalla niin, että mies ja nainen yhdistyvät.

        ja Koraanissa on sanottu, että: (Surah an-Nisaa 4:1) Naisen Suura

        "Oi ihmiskunta, pelätkää Herraanne. Hän loi teidät kaikki yhdestä sielusta, jolle Hän loi siitä itsestään parin, ja he lisääntyivät lukuisiksi miehiksi ja naisiksi. Pelätkää Allahia kun te pyydätte toisiltanne apua vedoten Häneen ja verisukulaisuuteen. Todellakin, Allah vartioi teitä lakkaamatta."

        tän voi ymmärtää niin. että Jumala luodessaan meidät teki ensin meidän sielut valmiiksi. sielu, josta otettiin osa irti jolloin sieluja oli 2. tai kaksi puolikasta, joka edelleen voidaan koota 1 sieluksi. ja niin mahdollisesti tapahtuu, kun palaamme Jumalan luokse. että olemme kokonaisia taas. ne joilla ei ole paria, niin Jumala luo heille uuden luonaan.

        mutta tieteellinen näkökulma:

        Biologiset tieteet kertovat, että ensimmäinen muoto elämästä planeetallamme oli yksisoluinen eliö/organismi, joka eli vedessä. ja nämä lisääntyivät, kahdentumalla. eli halkaisemalla itsensä, niinkuin meidän tulemisessa maailmassa tapahtuu. munasolun ja siittiösolun välillä. Ajan kanssa kuitenkin nämä yksisoluiset, uudelleen lisääntyminen ja jakaantuminen kehittyi niin, että ne saivat lisääntymiskumppanit, siis nämä solut. sen sijaan että jäisivät yksisoluisina jakautumaan.

        Geenin muodostuminen, ja sen jatkuva jakaantuminen

        Do they not see how Allah begins the Creation, then repeats it? That is easy for Allah (to do) (Al-'Ankaboot, 29: 19).

        mutta suuremmassa mittakaavassa jo valmiiksi luodun uudelleenluominen, esim. ihmisten määrä planeetalle, esim. planeettojen määrä tähtikunnassamme, esim. tähtikuntien määrä galakseissa, esim. galaksien määrä avaruudessa. Ja Allah on luonut Koraanin mukaan 7 "taivasta" eli avaruutta, ja Hän on kaiken sen yllä (vallassa)

        We have built the heaven with (the power of Our) hands, and We are expanding (it)
        (The Holy Qur’an, Surat Al-Dhariyat, Chapter 51, Verse 47).

        alkuräjähdys- avaruus laajenee. mutta kun Jumala päättää tuhota sen. niin käy vastakkainen tapahtuma. tätähän ne tietäjätkin puhuu. että avaruus pienenee. Qiyamah, eli maailmanloppu on kuvailtu niin, että Jumala kerää käsiinsä kaikkeuden ja puristaa sen pieneksi palloksi, niin että itse kuolemakin loppuu ja levittää kaikkeuden tuomiopäivää varten. jolloin kaikki saavat tekojensa mukaisen palkan. ja kaikki pääsevät sinne minne kuuluvatkin. Inshallah, paratiisiin kaikki, jotka ovat nöyriä Jumalalle

        Have not those who disbelieve seen (known) that the heavens and the Earth were of one connected entity, then We separated them (from each other), and We made every living thing out of water? Will they not then believe? (Al-Anbiya', 21: 30).

        Jumala kysyy uskottomilta ateisteilta. että ettekö tienneet että taivaat ja maa oli joskus yhtä samaa sekoittunutta ainetta. kunnes erotimme ne toisistaan. tutkijat ovat huomanneet että esim. uusien aurinkokuntien synnyssä kuten tämän omammekin synnyssä. kaasu ja maa aineikset, kevyt ja painava, tiheä ja sakea, erotettiin toisistaan.

        ja me loimme kaiken elävän vedestä, eivätkö he siis jo uskoisi? kuten tiedämme esim. että ihmisessä on melko paljon vettä. 60-75 % se oli. en jaksa googlettaa. mutta voit tarkistaa. ja darwinistit sanovat elämän kehittyneet merestä, ja kömpineen maan päälle. he ovat raapaisseet osaa totuutta.


        se että kumman sukupuolen ja maallisen kehon nämä sielut saavat. on täysin Jumalasta riippuvaista edelleen. ja se tapahtuu äidin kohdussa.

        Ihmisen Suura 76

        2. Me olemme totisesti luonut ihmisen siemenestä yhdistäen sen toiseen. Me aiomme kasvattaa häntä, ja niin olemme antanut hänelle kuulon ja näön.

        siittiösolusta ja munasolusta, kummatkin yhdistyvät. ja kummatkin ovat siemenen näköisiä. siittiösolu, ilman kreatiinihäntää, ja munasolu on jo itsessään sen näköinen.

        ja Jumala antoi meille aistit. kuulo ja näkö tärkeimpinä. jotta voimme tehdä havaintoja, ja voimme kasvaa tässä maailmassa.

        3. Totisesti olemme ohjannut hänet polulle, olkoonpa hän kiitollinen tai kiittämätön.

        jokainen saa itselleen tietynlaisen polun, jota kulkea jo heti kun pystyy siihen, joillakin on vaikeampi polku kuin toisilla, joillakin enemmän rahaa, joillakin vähemmän, joillakin sairauksia joillakin ei. Jumala silti vartioi meitä kaikkia. me ollaan silti samanarvoisia Hänelle kaikki alussa. mutta se miten me elämme ja olemme ja teemme polullamme tekee sen mitä me ollaan lopussa.

        Ja loppu on parempi kuin alku. niille jotka uskovat ja koittavat kilpailla hyvyydessä. joku voi olla luonteltaan kuin nainen mutta omaa miehen sukupuolielimen ja myös toisinpäin. joku voi olla vammainen, joku täysin terve. ihminen voi olla kiitollinen ollessaan sellainen kuin on tai kiittämätön.

        And of His signs: He has created for you from yourselves mates with whom you find rest , and He ordained between you love and mercy . In this, there are signs for people who ponder (Al-Room, 30: 21).

        ja silti. vaikka olisi millainen ihminen kehittynyt kohdusta ulos. he voivat löytää itselleen kumppanin. sillä Jumala on armollinen kaikille, myös heille joilla on miehen sukupuoli, mutta naisen mieli tai päinvastoin. hekin voivat löytää itselleen parin, ja Jumala on luonut heidän välilleen rakkautta ja armoa. tässä on merkkejä kaikille.

        Ja miksi kannattaa uskoa Jumalaan? Koska Jumala on kaiken tieteen yläpuolella. me ihmiset saamme vain pienen maistiaisen ihmisen löytämästä tieteen voimasta ja teknologiasta. Jumala on luonut itse maailman lait ja fysiikan lait, ja voi muutella kaiken miten tykkää. ja kemialliset ja sähkösidokset. Eikö Jumala voi halutessaan luoda jotain aivan uutta josta meillä ei ole mitään käsitystä? Eihän meillä nyttenkään äly riitä tähän kaikkeen mitä tapahtuu ympärillämme. Jumala antoi meille älyn. Mutta uskolla me saavutamme myös älykkyydessä uusia ulottuvuuksia ja tasoja.

        50.15. Were We then tired with the first creation? (No), they (nonbelievers) are in confusion about a new creation (resurrection).

        Jumala pystyi luomaan meidät jo kerran tänne. sielujemme kera. Mutta eikö Jumala pystyisi luomaan meitä vaikka jonain paljon kehittyneempänä rotuna tai uusilla aisteilla jne. jos haluaisi. uudelleen luomisella? mutta eikö se oo palkkana niille, jotka oikeesti ovat nöyriä Jumalalle eivätkä uhmaa Jumalaansa ja kiittävät Häntä kokoajan, kaikesta. tää elämä kestää maksimissaan 100 vuotta ehkä. meikäläinen elää ehkä 60 vuotta viä. jos elän n. 90. .... kyllä mä mielummin elän todella hillittyä elämää ja tottelen Jumalaa. Joka voi luoda mut uudelleen sellaisena minkä Hän haluaa minut luoda kiitoksena tottelevaisuudestani. Ja itseni orjuuttamisesta Hänen valtaansa, (josta olen ylpeä), mutta en ylpeile sillä niin että leikkisin olevani enemmän kuin joku muu. vaan olen muitakin kohtaan nöyrä.

        Jumala on kuitenkin luvannut ikuisen elämän luonaan. uudella luomisella. mielummin tulen luoduksi muiden kaltaisieni joukkoon, jotka elävät rauhassa ja rakastavat toisiaan ja ovat eläneet kiitollista ja hyvää hillittyä elämää nautinnoissaankin kuin sellaisten kanssa jotka kieltävät Luojaansa ja pitävät itseään riittävänä. tai harrastavat paheita ja juonittelevat toistensa selän takana ja kannustavat toisiaan juomaan alkoholia eivätkä auta hädän tullen heitä vaan jättävät oman onnensa nojaan.

        on hyvä olla muslimi. olkaa tekin. tuutte iloisiksi, kun huomaatte kuinka vähällä pärjää. ja on paljon onnelisempi, kun on vähän ns. nautintoja ja tavaraa jne. mutta on sydämessään rikas kun on tieto, että Jumala rakastaa ja huolehtii ja pääsee, jos Hän suo, Hänen lähelleen.

        kirjoitin paljon enemmän kuin mitä piti kirjoittaa. mutta ehkä tämä kannustaa jotain vielä. ja en syytä itseäni myöhemmin. että miksen edes yrittänyt auttaa tota, vaikka mulla oli mahdollisuus siihen. en halua kantaa mitään syntejä mukanani Jumalan luokse.


      • mhmd kirjoitti:

        3. Totisesti olemme ohjannut hänet polulle, olkoonpa hän kiitollinen tai kiittämätön.

        jokainen saa itselleen tietynlaisen polun, jota kulkea jo heti kun pystyy siihen, joillakin on vaikeampi polku kuin toisilla, joillakin enemmän rahaa, joillakin vähemmän, joillakin sairauksia joillakin ei. Jumala silti vartioi meitä kaikkia. me ollaan silti samanarvoisia Hänelle kaikki alussa. mutta se miten me elämme ja olemme ja teemme polullamme tekee sen mitä me ollaan lopussa.

        Ja loppu on parempi kuin alku. niille jotka uskovat ja koittavat kilpailla hyvyydessä. joku voi olla luonteltaan kuin nainen mutta omaa miehen sukupuolielimen ja myös toisinpäin. joku voi olla vammainen, joku täysin terve. ihminen voi olla kiitollinen ollessaan sellainen kuin on tai kiittämätön.

        And of His signs: He has created for you from yourselves mates with whom you find rest , and He ordained between you love and mercy . In this, there are signs for people who ponder (Al-Room, 30: 21).

        ja silti. vaikka olisi millainen ihminen kehittynyt kohdusta ulos. he voivat löytää itselleen kumppanin. sillä Jumala on armollinen kaikille, myös heille joilla on miehen sukupuoli, mutta naisen mieli tai päinvastoin. hekin voivat löytää itselleen parin, ja Jumala on luonut heidän välilleen rakkautta ja armoa. tässä on merkkejä kaikille.

        Ja miksi kannattaa uskoa Jumalaan? Koska Jumala on kaiken tieteen yläpuolella. me ihmiset saamme vain pienen maistiaisen ihmisen löytämästä tieteen voimasta ja teknologiasta. Jumala on luonut itse maailman lait ja fysiikan lait, ja voi muutella kaiken miten tykkää. ja kemialliset ja sähkösidokset. Eikö Jumala voi halutessaan luoda jotain aivan uutta josta meillä ei ole mitään käsitystä? Eihän meillä nyttenkään äly riitä tähän kaikkeen mitä tapahtuu ympärillämme. Jumala antoi meille älyn. Mutta uskolla me saavutamme myös älykkyydessä uusia ulottuvuuksia ja tasoja.

        50.15. Were We then tired with the first creation? (No), they (nonbelievers) are in confusion about a new creation (resurrection).

        Jumala pystyi luomaan meidät jo kerran tänne. sielujemme kera. Mutta eikö Jumala pystyisi luomaan meitä vaikka jonain paljon kehittyneempänä rotuna tai uusilla aisteilla jne. jos haluaisi. uudelleen luomisella? mutta eikö se oo palkkana niille, jotka oikeesti ovat nöyriä Jumalalle eivätkä uhmaa Jumalaansa ja kiittävät Häntä kokoajan, kaikesta. tää elämä kestää maksimissaan 100 vuotta ehkä. meikäläinen elää ehkä 60 vuotta viä. jos elän n. 90. .... kyllä mä mielummin elän todella hillittyä elämää ja tottelen Jumalaa. Joka voi luoda mut uudelleen sellaisena minkä Hän haluaa minut luoda kiitoksena tottelevaisuudestani. Ja itseni orjuuttamisesta Hänen valtaansa, (josta olen ylpeä), mutta en ylpeile sillä niin että leikkisin olevani enemmän kuin joku muu. vaan olen muitakin kohtaan nöyrä.

        Jumala on kuitenkin luvannut ikuisen elämän luonaan. uudella luomisella. mielummin tulen luoduksi muiden kaltaisieni joukkoon, jotka elävät rauhassa ja rakastavat toisiaan ja ovat eläneet kiitollista ja hyvää hillittyä elämää nautinnoissaankin kuin sellaisten kanssa jotka kieltävät Luojaansa ja pitävät itseään riittävänä. tai harrastavat paheita ja juonittelevat toistensa selän takana ja kannustavat toisiaan juomaan alkoholia eivätkä auta hädän tullen heitä vaan jättävät oman onnensa nojaan.

        on hyvä olla muslimi. olkaa tekin. tuutte iloisiksi, kun huomaatte kuinka vähällä pärjää. ja on paljon onnelisempi, kun on vähän ns. nautintoja ja tavaraa jne. mutta on sydämessään rikas kun on tieto, että Jumala rakastaa ja huolehtii ja pääsee, jos Hän suo, Hänen lähelleen.

        kirjoitin paljon enemmän kuin mitä piti kirjoittaa. mutta ehkä tämä kannustaa jotain vielä. ja en syytä itseäni myöhemmin. että miksen edes yrittänyt auttaa tota, vaikka mulla oli mahdollisuus siihen. en halua kantaa mitään syntejä mukanani Jumalan luokse.

        ja mitä tulee perinnönjakoon tollaisissa tilanteissa. Niin kyllä he osaavat :D jätetään se asia niille, jotka osaavat tehdä sitä. kun minä en ole joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen. Mutta onhan ihmisille annettu omaa älyäkin. Ja jos sitä käyttää inhimillisyyttä vastaan niin Jumala näkee. Ja jos sen pulesta niin Jumala näkee.


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        selitän toki. Olet ottanut sieltä sun täältä jakeita Koraanista, ja olet sekoittanut niitä omaan mielikuvitukseesi. Ja kun vielä yrität aiheuttaa pahennusta niillä. Niin valmis olet. Kuulut samaan kastiin joidenkin "hengellisten johtajien" kanssa. jotka käyttävät Jumalan Pyhiä Kirjoituksia vallankäyttövälineinä. tai yllyttämään joukkoja. Tällä hetkellä yrität kaikilla postailuillasi yllyttää ihmisiä vihaamaan muslimeja. Et taida olla kummoinen uskovainen. Jeesus ei kinä sallisi tuollaista jos alat Jeesuksella selittämään tekoja. Olet tekopyhä. Ja paha sellainen. Säälin kuitenkin sinua, enkä jatka tätä leikkiä ette ylitä näin yhtään enempää rajojasi Jumalan silmissä :)

        tekosi ja puheesi täällä puhuvat puolestaan. Ja olet näyttänyt sydämesi kieroutta meille muilekin. Jumala voi vain tuomita sinut. Oi kuinka kärsivällinen oletkaan kokoamaan itsellesi rangaistusta.

        Tähän loppuun vielä. Minä en ole Koraania luonut. Eikä edes profeetta Muhammed. Vaan se tuli ilmestyksenä Jumalalta profeetalle. Ja Jibrilin ilmoittamana.

        Öö selitykset koraanin virheistä olivat ontuvat tai ethän sinä mitään selittänyt niistä. Kunnon tuohtuneena muslimina soperrat herjaa minusta, mutta en loukaannu siitä sillä sinä kuljet pimeydessä. Toivon ja rukoilen että löydät Jeesuksen sydämmeesi. Kurjaa että luulet minun yrittävän saada ihmisiä vihamaan muslimeita ei ole tarkoitus. Minä toivon sinun ymmärtävän ettei totuus löydy koraanista vaan Jumalan sanasta Raamatusta.


      • lisää kirjoitti:

        Öö selitykset koraanin virheistä olivat ontuvat tai ethän sinä mitään selittänyt niistä. Kunnon tuohtuneena muslimina soperrat herjaa minusta, mutta en loukaannu siitä sillä sinä kuljet pimeydessä. Toivon ja rukoilen että löydät Jeesuksen sydämmeesi. Kurjaa että luulet minun yrittävän saada ihmisiä vihamaan muslimeita ei ole tarkoitus. Minä toivon sinun ymmärtävän ettei totuus löydy koraanista vaan Jumalan sanasta Raamatusta.

        ymmärrän huolesi. Kiitos. Voi olla, että Jumala palkitsee sinut hyvyydestäsi ja unohtaa jotkut asiat mitkä ovat olleet pahoja mutta et ole huomannut niitä pahoiksi. mutta en syytä sinua siitä. Teet hyvää työtä. Ja kyllä Jeesus on mun sydämessä :D mutta myös profeetta Muhammed on minun profeettani ja Koraani on minulle Jumalan sanaa yhtä paljon kuin ne mitä on Vanhassa ja Uudessa Testamentissa :)

        Rauha sinulle :)


      • u90u09u
        mhmd kirjoitti:

        Ei Jumala ole sitä kieltänyt että eikö olisi sukupuolittomia. Jumala on kyllä Koraanissa kieltänyt "miesten lähtestymistä miehiä haurudessa ja himossa". Olen jopa mahdollisesti sillä kantilla hiukan. Että Jumala voi antaa anteeksi heille, jotka tekevät sitä tahattomasti. esim. rakkauden takia. Kuka minä olen tuomitsemaan. En kukaan. Eikä papitkaan saisi tuomita. Tottakai papit voivat kannustaa ihmisiä heterouteen ennemmin. ja kieltää kirkossa homoparien avioitumisen. eihän kirkko-sanaa edes ole kertaakaan mainittu Raamatussa.

        Jeesuksen seurakunta on mainittu. mutta se on ennemmin hengellinen juttu mielestäni. ei se välttämättä että täytyy olla maallinen seurakuntatalo tai rakennus tai kirkko. vaan että ihmiset keskenään muodostaisivat uskovien tukiverkoston, seurakunnan.

        kerroin näin aiheen vierestä näitä juttuja. koska joillekin saattoi herätä kysymyksiä ensimmäisistä kappaleistasi.

        biologisesti ei ookkaan. miehellä on 23 sukusolua ja naisella ihan täysin saman verran. kromosomien määrä sama. ainoastaan lisääntyminen on vain mahdollista luonnolisella tavalla niin, että mies ja nainen yhdistyvät.

        ja Koraanissa on sanottu, että: (Surah an-Nisaa 4:1) Naisen Suura

        "Oi ihmiskunta, pelätkää Herraanne. Hän loi teidät kaikki yhdestä sielusta, jolle Hän loi siitä itsestään parin, ja he lisääntyivät lukuisiksi miehiksi ja naisiksi. Pelätkää Allahia kun te pyydätte toisiltanne apua vedoten Häneen ja verisukulaisuuteen. Todellakin, Allah vartioi teitä lakkaamatta."

        tän voi ymmärtää niin. että Jumala luodessaan meidät teki ensin meidän sielut valmiiksi. sielu, josta otettiin osa irti jolloin sieluja oli 2. tai kaksi puolikasta, joka edelleen voidaan koota 1 sieluksi. ja niin mahdollisesti tapahtuu, kun palaamme Jumalan luokse. että olemme kokonaisia taas. ne joilla ei ole paria, niin Jumala luo heille uuden luonaan.

        mutta tieteellinen näkökulma:

        Biologiset tieteet kertovat, että ensimmäinen muoto elämästä planeetallamme oli yksisoluinen eliö/organismi, joka eli vedessä. ja nämä lisääntyivät, kahdentumalla. eli halkaisemalla itsensä, niinkuin meidän tulemisessa maailmassa tapahtuu. munasolun ja siittiösolun välillä. Ajan kanssa kuitenkin nämä yksisoluiset, uudelleen lisääntyminen ja jakaantuminen kehittyi niin, että ne saivat lisääntymiskumppanit, siis nämä solut. sen sijaan että jäisivät yksisoluisina jakautumaan.

        Geenin muodostuminen, ja sen jatkuva jakaantuminen

        Do they not see how Allah begins the Creation, then repeats it? That is easy for Allah (to do) (Al-'Ankaboot, 29: 19).

        mutta suuremmassa mittakaavassa jo valmiiksi luodun uudelleenluominen, esim. ihmisten määrä planeetalle, esim. planeettojen määrä tähtikunnassamme, esim. tähtikuntien määrä galakseissa, esim. galaksien määrä avaruudessa. Ja Allah on luonut Koraanin mukaan 7 "taivasta" eli avaruutta, ja Hän on kaiken sen yllä (vallassa)

        We have built the heaven with (the power of Our) hands, and We are expanding (it)
        (The Holy Qur’an, Surat Al-Dhariyat, Chapter 51, Verse 47).

        alkuräjähdys- avaruus laajenee. mutta kun Jumala päättää tuhota sen. niin käy vastakkainen tapahtuma. tätähän ne tietäjätkin puhuu. että avaruus pienenee. Qiyamah, eli maailmanloppu on kuvailtu niin, että Jumala kerää käsiinsä kaikkeuden ja puristaa sen pieneksi palloksi, niin että itse kuolemakin loppuu ja levittää kaikkeuden tuomiopäivää varten. jolloin kaikki saavat tekojensa mukaisen palkan. ja kaikki pääsevät sinne minne kuuluvatkin. Inshallah, paratiisiin kaikki, jotka ovat nöyriä Jumalalle

        Have not those who disbelieve seen (known) that the heavens and the Earth were of one connected entity, then We separated them (from each other), and We made every living thing out of water? Will they not then believe? (Al-Anbiya', 21: 30).

        Jumala kysyy uskottomilta ateisteilta. että ettekö tienneet että taivaat ja maa oli joskus yhtä samaa sekoittunutta ainetta. kunnes erotimme ne toisistaan. tutkijat ovat huomanneet että esim. uusien aurinkokuntien synnyssä kuten tämän omammekin synnyssä. kaasu ja maa aineikset, kevyt ja painava, tiheä ja sakea, erotettiin toisistaan.

        ja me loimme kaiken elävän vedestä, eivätkö he siis jo uskoisi? kuten tiedämme esim. että ihmisessä on melko paljon vettä. 60-75 % se oli. en jaksa googlettaa. mutta voit tarkistaa. ja darwinistit sanovat elämän kehittyneet merestä, ja kömpineen maan päälle. he ovat raapaisseet osaa totuutta.


        se että kumman sukupuolen ja maallisen kehon nämä sielut saavat. on täysin Jumalasta riippuvaista edelleen. ja se tapahtuu äidin kohdussa.

        Ihmisen Suura 76

        2. Me olemme totisesti luonut ihmisen siemenestä yhdistäen sen toiseen. Me aiomme kasvattaa häntä, ja niin olemme antanut hänelle kuulon ja näön.

        siittiösolusta ja munasolusta, kummatkin yhdistyvät. ja kummatkin ovat siemenen näköisiä. siittiösolu, ilman kreatiinihäntää, ja munasolu on jo itsessään sen näköinen.

        ja Jumala antoi meille aistit. kuulo ja näkö tärkeimpinä. jotta voimme tehdä havaintoja, ja voimme kasvaa tässä maailmassa.

        "ja Koraanissa on sanottu, että: (Surah an-Nisaa 4:1) Naisen Suura

        "Oi ihmiskunta, pelätkää Herraanne. Hän loi teidät kaikki yhdestä sielusta, jolle Hän loi siitä itsestään parin, ja he lisääntyivät lukuisiksi miehiksi ja naisiksi. Pelätkää Allahia kun te pyydätte toisiltanne apua vedoten Häneen ja verisukulaisuuteen. Todellakin, Allah vartioi teitä lakkaamatta."

        tän voi ymmärtää niin. että Jumala luodessaan meidät teki ensin meidän sielut valmiiksi. sielu, josta otettiin osa irti jolloin sieluja oli 2. tai kaksi puolikasta, joka edelleen voidaan koota 1 sieluksi. ja niin mahdollisesti tapahtuu, kun palaamme Jumalan luokse. että olemme kokonaisia taas. ne joilla ei ole paria, niin Jumala luo heille uuden luonaan."

        that He created them all from a single person, Adam, peace be unto him.
        (And from him He created his wife) Hawwa' (Eve), who was created from Adam's left rib, from his back while he was sleeping.
        http://www.qtafsir.com/index.php?option=com_content&task=view&id=721&Itemid=59

        "Geenin muodostuminen, ja sen jatkuva jakaantuminen
        Do they not see how Allah begins the Creation, then repeats it? That is easy for Allah (to do) (Al-'Ankaboot, 29: 19)."

        missä puhutaan geenistä-

        "We have built the heaven with (the power of Our) hands, and We are expanding (it)
        (The Holy Qur’an, Surat Al-Dhariyat, Chapter 51, Verse 47).

        alkuräjähdys- avaruus laajenee."

        http://www.youtube.com/watch?v=JyqkAFCaNQM

        "Have not those who disbelieve seen (known) that the heavens and the Earth were of one connected entity, then We separated them (from each other), and We made every living thing out of water? Will they not then believe? (Al-Anbiya', 21: 30).

        Jumala kysyy uskottomilta ateisteilta. että ettekö tienneet että taivaat ja maa oli joskus yhtä samaa sekoittunutta ainetta. kunnes erotimme ne toisistaan."

        Maa muodostui miljardeja vuosia alkuräjähdyksen jälkeen.

        "ja me loimme kaiken elävän vedestä, "

        Koraanissa vesi on usein kiertoilmaisu siemennesteelle.


      • u90u09u kirjoitti:

        "ja Koraanissa on sanottu, että: (Surah an-Nisaa 4:1) Naisen Suura

        "Oi ihmiskunta, pelätkää Herraanne. Hän loi teidät kaikki yhdestä sielusta, jolle Hän loi siitä itsestään parin, ja he lisääntyivät lukuisiksi miehiksi ja naisiksi. Pelätkää Allahia kun te pyydätte toisiltanne apua vedoten Häneen ja verisukulaisuuteen. Todellakin, Allah vartioi teitä lakkaamatta."

        tän voi ymmärtää niin. että Jumala luodessaan meidät teki ensin meidän sielut valmiiksi. sielu, josta otettiin osa irti jolloin sieluja oli 2. tai kaksi puolikasta, joka edelleen voidaan koota 1 sieluksi. ja niin mahdollisesti tapahtuu, kun palaamme Jumalan luokse. että olemme kokonaisia taas. ne joilla ei ole paria, niin Jumala luo heille uuden luonaan."

        that He created them all from a single person, Adam, peace be unto him.
        (And from him He created his wife) Hawwa' (Eve), who was created from Adam's left rib, from his back while he was sleeping.
        http://www.qtafsir.com/index.php?option=com_content&task=view&id=721&Itemid=59

        "Geenin muodostuminen, ja sen jatkuva jakaantuminen
        Do they not see how Allah begins the Creation, then repeats it? That is easy for Allah (to do) (Al-'Ankaboot, 29: 19)."

        missä puhutaan geenistä-

        "We have built the heaven with (the power of Our) hands, and We are expanding (it)
        (The Holy Qur’an, Surat Al-Dhariyat, Chapter 51, Verse 47).

        alkuräjähdys- avaruus laajenee."

        http://www.youtube.com/watch?v=JyqkAFCaNQM

        "Have not those who disbelieve seen (known) that the heavens and the Earth were of one connected entity, then We separated them (from each other), and We made every living thing out of water? Will they not then believe? (Al-Anbiya', 21: 30).

        Jumala kysyy uskottomilta ateisteilta. että ettekö tienneet että taivaat ja maa oli joskus yhtä samaa sekoittunutta ainetta. kunnes erotimme ne toisistaan."

        Maa muodostui miljardeja vuosia alkuräjähdyksen jälkeen.

        "ja me loimme kaiken elävän vedestä, "

        Koraanissa vesi on usein kiertoilmaisu siemennesteelle.

        totta tuo Aadam ja Eewa juttukin. kyllä se niin meneekin maallisessa muodossaan. mutta ennen sitä on sielut luotu. tai en tiedä onko sitten kyse vielä sielujen ulottuvuudesta jos nuo tapahtuivat samaan aikaan.

        sen tiedän että Jumala hallitsee kaikkea. sieluja, kehoja, ulottuvuuksia, ennen ja jälkeen kuoleman erottavia aikoja. ja ennen syntymääkin jopa. ja paljon kuoleman loppumisenkin jälkeen.

        missä ei puhuta. ei sitä sanota suoraan. itse sanot, että Allah puhuu usein vedestä kiertoilmaisuna siemennesteelle. sitten uskot niin. minä uskon vain silloin, niin jos se soveltuu siihen tekstiin.

        ja miksi tämä jae voisi liittyä hämähäkin suuraan. Vain Jumala pystyy luomaan yhtä monimutkaisen järjestelmän kuin geenit, jossa ne kiinnittyvät toisiinsa, muodostaen elimiä ja eläviä organismeja. hämähäkki on itsekin perin monimutkainen eläin. se pystyy tuottamaan erittäin vahvaa ja joustavaa ainetta seitikseen. silti sen asutus on haurain. ihminenkin on luotu mitä monimutkaisimmista yhdistelmistä, silti ihmisen keho on mitä haurain. Ja onhan hämähäkki yksi Jumalan ihmeistä niinkuin ihminenkin.

        "maa muodostoi miljardeja vuosia alkuräjähdyksen jälkeen"


      • mhmd kirjoitti:

        totta tuo Aadam ja Eewa juttukin. kyllä se niin meneekin maallisessa muodossaan. mutta ennen sitä on sielut luotu. tai en tiedä onko sitten kyse vielä sielujen ulottuvuudesta jos nuo tapahtuivat samaan aikaan.

        sen tiedän että Jumala hallitsee kaikkea. sieluja, kehoja, ulottuvuuksia, ennen ja jälkeen kuoleman erottavia aikoja. ja ennen syntymääkin jopa. ja paljon kuoleman loppumisenkin jälkeen.

        missä ei puhuta. ei sitä sanota suoraan. itse sanot, että Allah puhuu usein vedestä kiertoilmaisuna siemennesteelle. sitten uskot niin. minä uskon vain silloin, niin jos se soveltuu siihen tekstiin.

        ja miksi tämä jae voisi liittyä hämähäkin suuraan. Vain Jumala pystyy luomaan yhtä monimutkaisen järjestelmän kuin geenit, jossa ne kiinnittyvät toisiinsa, muodostaen elimiä ja eläviä organismeja. hämähäkki on itsekin perin monimutkainen eläin. se pystyy tuottamaan erittäin vahvaa ja joustavaa ainetta seitikseen. silti sen asutus on haurain. ihminenkin on luotu mitä monimutkaisimmista yhdistelmistä, silti ihmisen keho on mitä haurain. Ja onhan hämähäkki yksi Jumalan ihmeistä niinkuin ihminenkin.

        "maa muodostoi miljardeja vuosia alkuräjähdyksen jälkeen"

        onhan sutkin sitäpaitsi luotu siemennesteestä, eli vedestä. olkoon sitten vaikka niin, että se on vettä pelkästään sinun mielestäsi ja se on vain kiertoilmaisu sille.

        niin mitä tapahtuu kasveille jos ne eivät saa vettä? muslimit kastelee niitä vedellä. ne kuolevat eikö? eikö se oo edellytyksenä elämälle. eikö tai eläin, joka ei juo vettä? muslimit juottaa eläimiä vedellä. ja juovat itse myös vettä. H2O

        "Speaking of its composition, semen is about 96 percent water," tuokin todistaa. että vedestä. mutta siittiösolut ovat vedessä. ei toisinpäin. niin että vesi uisi siittiösoluissa niinkuin sinä yrität väittää.


      • tiirismaa
        mhmd kirjoitti:

        ja mitä tulee perinnönjakoon tollaisissa tilanteissa. Niin kyllä he osaavat :D jätetään se asia niille, jotka osaavat tehdä sitä. kun minä en ole joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen. Mutta onhan ihmisille annettu omaa älyäkin. Ja jos sitä käyttää inhimillisyyttä vastaan niin Jumala näkee. Ja jos sen pulesta niin Jumala näkee.

        mhmd:lle
        Suomessa perinnönjaossa ei sukupuolella ole merkitystä, vaan mies ja nainen saavat sukupuolesta riippumatta yhtä suuren osuuden. Ehkäpä juskus tulevaisuudessa islamiakin muutetaan niin, ettei sukupuolella ole merkitystä perinnönjaossa. Ehkäpä joskus hamassa tulevaisuudessa henkilö saa itse valita sukupuolensa täysi-ikäisenä ja nykyisestä henkilötunnuksesta jätetään sukupuolen osoittava merkintä pois.


      • tiirismaa kirjoitti:

        mhmd:lle
        Suomessa perinnönjaossa ei sukupuolella ole merkitystä, vaan mies ja nainen saavat sukupuolesta riippumatta yhtä suuren osuuden. Ehkäpä juskus tulevaisuudessa islamiakin muutetaan niin, ettei sukupuolella ole merkitystä perinnönjaossa. Ehkäpä joskus hamassa tulevaisuudessa henkilö saa itse valita sukupuolensa täysi-ikäisenä ja nykyisestä henkilötunnuksesta jätetään sukupuolen osoittava merkintä pois.

        sen tietää vain Jumala. islamimaissa on useinmiten ollut käytäntönä, että nainen on äiti, kodin hengetär ja vaimo ja mies on tehnyt töitä. tosin kyllä on jo pitkään ollut niin että naiset johtavat joillakin aloilla ja heillä on paljon suurempi palkka kuin miehillä. mikä ei oo ongelma. ja Jumala on tietoinen kyllä kaikesta siitä. ja siitäkin jos on tarkoitus, että sukupuolen merkkaavat merkinnät jäävät pois.

        voi olla että ihmisten, kansojen ja pappistojen pitämä Islam muuttuu. Mutta Koraani ei muutu. ja aina tulee joitakin ihmisiä, lähettiläitä, jotka selittävät Koraanin merkit uudelleen, tai ekaa kertaa, kansalle, jotka ovat unohtaneet ne tai eivät tiedä niistä. sitten kun niitä ei tuu enää. silloin on ihmisillä syytä huoleen kun ovat unohtaneet Luojansa. silloin Luoja unohtaa meidät. Ja mun tehtävnä on pitää Jumalan nimeä, pystyssä minne meenkin ja missä oonkin :)


    • löytynyt

      mhdh:lle
      Fil. 2 jota siteerasit

      1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
      2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
      3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
      4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.

      5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
      7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
      8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
      9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
      10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
      11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Jeesus tuli taivaan loistosta maailmaan, syntyi tänne iihmiseksi, otti orjan muodon.
      Hän tuli täyttämään sen tehtävän , jonka hän oli Isältä saanut, eli sovittamaan synnit ristillä, pelastaakseen synnin orjat.
      Tämä kertoo siitä mielenlaadusta, joka hänellä oli, kun hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, eli tuli ihmisen kaltaiseksi, vaikka hän olikin Jumala.
      Hän oli kuuliainen hamaan ristinkuolemaan asti.
      Koska hän on tämän tehnyt Jumala on koroittanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen kaikkia muita nimiä korkeamman, ja tässä nimessä mekin kaikki kerran notkistamme polvemme ja tunnustamme Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra, vaikka täällä maan päälle väittäisimme mitä muuta tahansa.
      Jos ihmettelet, sitä, että Jeesusta sanotaan Jumalaksi, niin lue tämä Joh. evankeliumin alku.

      Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      Hän oli alussa Jumalan tykönä. Joh. 1: 1

      Tässä puhutaan Jumalasta, Sanasta, joka oli alussa Jumalan tykönä.
      Kuka tämä Sana on? .
      Ilmestyskirja antaa vastauksen:

      Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, JA NIMI , jolla häntä kutsutaan,ON JUMALAN SANA.
      JEESUS ON JUMALAN SANA

      Jeesus, joka on uskollinen todistaja

      ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä Ilm. 1:5

      Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      Joh. 1:14:

      Tämä tarkoittaa Jeesuksen syntymistä ihmiseksi.

      1 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
      22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
      23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme Matt. 1:21.23

      Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, Immanuel, joka tarkoittaa Jumala meidän kanssamme..

      • Jumala loi Aadaminkin sanomalla vain "Ole". ja hänkin oli. Samalla lailla Jumala loi Jeesuksen kuin Aadaminkin. Mutta tämä syntyi Neitsyt Marjan kohdusta. Pyhällä Hengellä.

        Aadamia käskettiin Jumalan luona näyttämään enkeleille ja kertomaan heidän nimet. Hän kertoi myös Jeesuksen nimen mielestäni, muitten profeettojen lisäksi.

        Kun enkelit ihmettelivät, että miksi maailmalle luodaan lisää luomuksia, kun Jumalalla on jo palvelijat (enkelit) Hänen luonaan, jotka palvovat ja rukoilevat Häntä aamuin illoin taukoamatta. Ja aikooko Jumala luoda vain uuden rodun, jotka tappavat toisiaan. Niinkuin Dzinnit olivat tehneet ennen ihmisiä. Ja Saatana, Sheitan oli yksi Dzinneistä. Mutta häntä arvostettiin enkeleitten rinnalla. Ja hän oli enkeleiden joukossa. mutta ei ollut enkeli. Sillä hän kieltäyti kumartamasta Aadamia, ja enkelit eivät voi olla tottelemattomia Allahia kohtaan. Mutta sheitan pystyi tähän, koska oli dzinni.

        Hiehon Suura

        [2:30]
        Ja kun Herrasi puhui enkeleille: »Katso, Minä aion totisesti asettaa sijaisen maan päälle», he kysyivät: »Aiotko asettaa sinne jonkun, joka siellä aiheuttaa vääryyttä ja vuodattaa verta, meidän ylistäessämme Sinua ja julistaessamme Sinun pyhyyttäsi?» Hän vastasi: »Minä tiedän totisesti, mitä te ette tiedä.»

        "asettaa sijaisen, eli Jeesuksen, eli Mooseksen, eli Muhammedin, eli Aabrahamin jne." Jumala antoi heille Jumalallisia kykyjä, Jeesukselle ehkä eniten, Muhammed halkaisi kuun, ja siitä on nasan ottamia kuvia todisteena, käy vaikka googlettamassa, selvä viiva menee kuun halki, Mooses halkaisi punaisen meren, Jeesus herätti kuolleista. Mutta tekivätkö he itse tämän? eivät. Vaan Jumala oli kokoajan heidän kanssaan. Ja Jumala teki ne teot. ei ihmiset.

        ei oo oikein että ylistät Jeesusta niin kun sinun pitäisi ylistää Jumalaa, sen takia muslimit sanovat Allahu Akbar, Jumala on suuri. me ylistämme Jumalaa

        [2:31]
        Ja Hän opetti ihmiselle (Aadamille) kaikki nimet ja nimitettävät; sitten näytti Hän kaikki enkeleille ja sanoi: »Lausukaa näiden nimet Minulle, jos olette todellisuudesta selvillä.»

        (eli kaikkien profeettojen nimet, ja ehkä kansojen jne)

        [2:32]
        He vastasivat: »Sinulle yksin kunnia! Meillä ei ole muuta tietoa, kuin minkä olet opettanut meille, Sinä ainoa olet totisesti Tietäjä, Viisas.»

        mutta enkelit eivät lähde väittelemään Herraansa vastaan, niinkuin dzinni sheitan, tai niinkuin jotkut ihmiset

        [2:33]
        Silloin Hän sanoi: »Ihminen (Aadam), lausu niiden nimet heille!» ja kun hän lausui niiden nimet heille, sanoi Hän: »Enkö ole teille sanonut, että Minä tunnen totisesti salat taivaassa ja maan päällä, ja Minä tiedän, mitä te ilmaisette ja mitä salaatte?»

        [2:34]
        Ja kun Me sanoimme enkeleille: »Kumartukaa maahan Ihmisen (Aadamin) edessä», heittäytyivät he maahan kaikki paitsi Saatana. Hän kieltäytyi ylpeyksissään ja joutui jumalattomien lukuun.

        [2:35]
        Me sanoimme vielä: »Aadam, asu Paratiisissa, sinä ja vaimosi, ja nauttikaa sieltä vapaasti ravintoa, mistä haluatte, mutta älkää lähestykö tätä puuta, jottette tulisi väärintekijöiksi.»

        [2:36]
        Mutta Saatana sai heidät poikkeamaan tästä ja vietteli heidät ulos siitä autuaasta olotilasta, jossa he olivat, ja Me sanoimme: »Syöksykää alas! Toinen teistä olkoon toisen vihollinen! Kuitenkin saatte ajallisen olinpaikan ja toimeentulonne maan päällä.»

        [2:37]
        Tällöin vastaanotti Aadam ilmestyksen sanat Herraltansa, ja tämä sääli häntä: katso, Hän on totisesti sääliväinen, laupias.


      • tutki ja huomaa ero
        mhmd kirjoitti:

        Jumala loi Aadaminkin sanomalla vain "Ole". ja hänkin oli. Samalla lailla Jumala loi Jeesuksen kuin Aadaminkin. Mutta tämä syntyi Neitsyt Marjan kohdusta. Pyhällä Hengellä.

        Aadamia käskettiin Jumalan luona näyttämään enkeleille ja kertomaan heidän nimet. Hän kertoi myös Jeesuksen nimen mielestäni, muitten profeettojen lisäksi.

        Kun enkelit ihmettelivät, että miksi maailmalle luodaan lisää luomuksia, kun Jumalalla on jo palvelijat (enkelit) Hänen luonaan, jotka palvovat ja rukoilevat Häntä aamuin illoin taukoamatta. Ja aikooko Jumala luoda vain uuden rodun, jotka tappavat toisiaan. Niinkuin Dzinnit olivat tehneet ennen ihmisiä. Ja Saatana, Sheitan oli yksi Dzinneistä. Mutta häntä arvostettiin enkeleitten rinnalla. Ja hän oli enkeleiden joukossa. mutta ei ollut enkeli. Sillä hän kieltäyti kumartamasta Aadamia, ja enkelit eivät voi olla tottelemattomia Allahia kohtaan. Mutta sheitan pystyi tähän, koska oli dzinni.

        Hiehon Suura

        [2:30]
        Ja kun Herrasi puhui enkeleille: »Katso, Minä aion totisesti asettaa sijaisen maan päälle», he kysyivät: »Aiotko asettaa sinne jonkun, joka siellä aiheuttaa vääryyttä ja vuodattaa verta, meidän ylistäessämme Sinua ja julistaessamme Sinun pyhyyttäsi?» Hän vastasi: »Minä tiedän totisesti, mitä te ette tiedä.»

        "asettaa sijaisen, eli Jeesuksen, eli Mooseksen, eli Muhammedin, eli Aabrahamin jne." Jumala antoi heille Jumalallisia kykyjä, Jeesukselle ehkä eniten, Muhammed halkaisi kuun, ja siitä on nasan ottamia kuvia todisteena, käy vaikka googlettamassa, selvä viiva menee kuun halki, Mooses halkaisi punaisen meren, Jeesus herätti kuolleista. Mutta tekivätkö he itse tämän? eivät. Vaan Jumala oli kokoajan heidän kanssaan. Ja Jumala teki ne teot. ei ihmiset.

        ei oo oikein että ylistät Jeesusta niin kun sinun pitäisi ylistää Jumalaa, sen takia muslimit sanovat Allahu Akbar, Jumala on suuri. me ylistämme Jumalaa

        [2:31]
        Ja Hän opetti ihmiselle (Aadamille) kaikki nimet ja nimitettävät; sitten näytti Hän kaikki enkeleille ja sanoi: »Lausukaa näiden nimet Minulle, jos olette todellisuudesta selvillä.»

        (eli kaikkien profeettojen nimet, ja ehkä kansojen jne)

        [2:32]
        He vastasivat: »Sinulle yksin kunnia! Meillä ei ole muuta tietoa, kuin minkä olet opettanut meille, Sinä ainoa olet totisesti Tietäjä, Viisas.»

        mutta enkelit eivät lähde väittelemään Herraansa vastaan, niinkuin dzinni sheitan, tai niinkuin jotkut ihmiset

        [2:33]
        Silloin Hän sanoi: »Ihminen (Aadam), lausu niiden nimet heille!» ja kun hän lausui niiden nimet heille, sanoi Hän: »Enkö ole teille sanonut, että Minä tunnen totisesti salat taivaassa ja maan päällä, ja Minä tiedän, mitä te ilmaisette ja mitä salaatte?»

        [2:34]
        Ja kun Me sanoimme enkeleille: »Kumartukaa maahan Ihmisen (Aadamin) edessä», heittäytyivät he maahan kaikki paitsi Saatana. Hän kieltäytyi ylpeyksissään ja joutui jumalattomien lukuun.

        [2:35]
        Me sanoimme vielä: »Aadam, asu Paratiisissa, sinä ja vaimosi, ja nauttikaa sieltä vapaasti ravintoa, mistä haluatte, mutta älkää lähestykö tätä puuta, jottette tulisi väärintekijöiksi.»

        [2:36]
        Mutta Saatana sai heidät poikkeamaan tästä ja vietteli heidät ulos siitä autuaasta olotilasta, jossa he olivat, ja Me sanoimme: »Syöksykää alas! Toinen teistä olkoon toisen vihollinen! Kuitenkin saatte ajallisen olinpaikan ja toimeentulonne maan päällä.»

        [2:37]
        Tällöin vastaanotti Aadam ilmestyksen sanat Herraltansa, ja tämä sääli häntä: katso, Hän on totisesti sääliväinen, laupias.

        On mielenkiintoista, kuinka erilailla Raamattu ja Koraani kertovat esim. Aatamista, ensimmäisestä ihmisestä.

        24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26 Ja Jumala sanoi: "TEHKÄÄMME IHMINEN KUVAKSEMME , kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä
        Tässä hyvä linkki
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/cor2-26.html


      • tutki ja huomaa ero kirjoitti:

        On mielenkiintoista, kuinka erilailla Raamattu ja Koraani kertovat esim. Aatamista, ensimmäisestä ihmisestä.

        24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26 Ja Jumala sanoi: "TEHKÄÄMME IHMINEN KUVAKSEMME , kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä
        Tässä hyvä linkki
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/cor2-26.html

        miksi Jumala toistelisi itseään?

        Eikö ihmisille ole jo annettu Vanha ja Uusi Testamentti. Ja Koraani, joka todistaa todeksi ne. mutta ne missä Koraani on eri mieltä aikaisempien kirjoitusten takia. on siksi, koska Jumala on tiennyt, että ihmist tulevat muuttelemaan tekstejä. Mutta voiko Koraania muutella? Jumala suojelee sitä jo muutenkin. Ja Koraani on kirjoitettu arabiaksi, ja arabiankielen pitäisi ensin hävitä, että Koraani häviäisi. Astagfirullah (pitäköön Jumala meidät pois siitä)

        miksi Jumala sitten antoi Vanhan ja Uuden testamentin muuttua? Jotta ne ihmiset ja saatanat, jotka tekivät niin, saatettaisiin vastuuseen siitä Helvettiin. Ja Jumala voi tehdä mitä haluaa. Mutta niille ihmisille, jotka eivät usko Koraaniin ja profeetta Muhammediin. he uskovat myös virheellisiin sanomiin. Ja tämä on tuomio YLPEILLE, jotka eivät halua myöntää että on vain yksi Jumala, ja hän on Allah, ja profeetta Muhammed on Hänen orjansa ja sanansaattajansa "Ashhaddu alla ilaha illalah, wa ashaddu anna Muhammadan abduhu wa rasululllah" tätä kaikki muslimit toistavat joka rukouksessa. se on osoitus siitä, että me emme kiellä. Ja me kumarramme Jumalaa. ja se on osoitus siitä, että me emme ole saatanasta, koska hän ei suostunut kumartamaan. vaan on YLPEÄ.


    • http://www.youtube.com/watch?v=om-a-qoI5qU

      siinä on vielä profeetta Muhammedista niille, jotka eivät tiedä jo. tällaisia muslimit on. emme ole syyttelemässä muiden kansojen "omia" profeettoja. sillä ne ovat kaikille kansoille ja Jeesuskin oli juutalaisille, paitsi että hänet kiellettiin. ja Muhammad (s.a.w.) oli niin juutalaisille kuin kristityillekin, mutta jotkut teistä kieltävät.

    • löytynyt

      Raamatun teksti on selkeä ja johdonmukainen ja sitä voi ymmärtää sen mukaan, kun Pyhä kun Pyhä Henki antaa ymmärrystä.
      Ei se ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä, siksi ainoa luotettava opettaja ja ohjaaja on Pyhä Henki.


      Jesajan kirjassa on ennustettu Jeesuksen syntymä,
      ennustus annettiin n. 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää

      Jes.7
      14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

      Ennustus neitsyt Mariasta ja Jeesuksen syntymästä. Kuten aikaisemmin kirjoitin nimi
      IImmanuel tarkoittaa, Jumala meidän kanssamme. Eli poika joka syntyi, oli Jumala meidän kanssamme.

      .Jes. 9
      6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
      7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

      Huomaa kuka tämä tämä lapsi on, poika, jonka hartioilla on herraus
      ja hänen ihmelliset nimensä!

      Ihmellinen neuvonantaja
      Väkevä Jumala
      Iankaikkinen Isä
      Rauhanruhtinas
      Hän on Jeesus

      Koko vanha ja uusi testamentti kertoo Jeesuksesta.

      Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
      2 Ja he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta.
      3 Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista.
      4 Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa.
      5 Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?
      6 Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa,
      7 sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös'."
      8 Niin he muistivat hänen sanansa.
      9 Ja he palasivat haudalta ja veivät sanan tästä kaikesta niille yhdelletoista ja kaikille muille.
      10 Ja ne, jotka kertoivat tämän apostoleille, olivat Maria Magdaleena ja Johanna ja Maria, Jaakobin äiti, ja muut naiset heidän kanssansa.
      11 Mutta näiden puheet näyttivät heistä turhilta, eivätkä he uskoneet heitä.
      12 Mutta Pietari nousi ja juoksi haudalle; ja kun hän kurkisti sisään, näki hän siellä ainoastaan käärinliinat. Ja hän meni pois ihmetellen itsekseen sitä, mikä oli tapahtunut.
      13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
      14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
      15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
      16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
      17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
      18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
      19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,
      20 kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.
      21 Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat.
      22 Ovatpa vielä muutamat naiset joukostamme saattaneet meidät hämmästyksiin. He kävivät aamulla varhain haudalla
      23 eivätkä löytäneet hänen ruumistaan, ja tulivat ja sanoivat myös nähneensä enkelinäyn, ja enkelit olivat sanoneet hänen elävän.
      24 Ja muutamat niistä, jotka olivat meidän kanssamme, menivät haudalle ja havaitsivat niin olevan, kuin naiset olivat sanoneet; mutta häntä he eivät nähneet."
      25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
      26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
      27 JA HÄN ALKOI MOOSEKSESTA JA KAIKISTA PROFEETOISTA JA SELITTI HEILLE, MITÄ HÄNESTÄ OLI KAIKISSA KIRJOITUKSISSA SANOTTU .

    • On kyllä hyvää luettavaa toi mitä pistit, itseasias Raamattu ja Koraani lepäävät kummatkin tossa sängyllä. vaimoa kun ei ole. niin ne ovat kuin puoliso minulle :D

      Pyhä Henki on vaativa opettaja. onneksi Ramadan lähestyy taas, paaston aikana Hänen läsnäolon voi tuntea hyvin, ja koska muslimit tekevät normaalia hieman enemmän hyviä tekoja, niinkuin Jeesuskin teki hyvää, mutta kykyjemme rajoissa tietenkin, ja rukoilemme enemmän ja pidättäydymme synneistä, myös pienistä pyritään olemaan poissa :)

      Ja jokainen voi kokea sen läsnäolon omalla tavallaan. Jumalahan sen lähettää. yksi ystäväni, joka on jehovan todistaja. eli Jumalan todistaja. niin hän kertoi että Pyhä Henki antaa hänelle voimaa käydä ovelta ovelle ja kertoa ihmisille Jumalasta. Uskon kyllä. Sillä sama Pyhä Henki minussa on auttanut minua suomalaisille muistuttamaan Jumalasta kaduilla. ja toivon itseasiassa, että muutkin tekevät sitä. sillä silloin Jumala ei unohdu meidän sydämistämme. Ja itseasiassa, joka kerta kun olen tehnyt sen olen huomannut ihmisen pysähtyvän. Ja jokin heissä säikähtää ja juoksee pakoon. ei piru kestä kuulla Jumalan nimeä lausuttavan, oli se sitten arabiaksi tai suomeksi.

      • lisää

        Suosittelen sinulle mhmd että aloitat jo tänään Uuden Testamentin lukemisen. Lue vain sitä älä lue edes koraania silloin. Huomaan kaipuusi olevan kova ja olet tiedon haluinen. Etsivä löytää!


      • lisää kirjoitti:

        Suosittelen sinulle mhmd että aloitat jo tänään Uuden Testamentin lukemisen. Lue vain sitä älä lue edes koraania silloin. Huomaan kaipuusi olevan kova ja olet tiedon haluinen. Etsivä löytää!

        En ole teidän ja sinun kaltainen kieltäjä. En sulje Jumalan oppeja pois ja suosi jotain toisen yli. Eihän hyvä isäkään suosi toista lasta toisen yli. Eikä Pyhä Henki tollaiseen kannusta. Tai sitten sulla on joku muu henki vaikuttamassa todellakin. Mutta tämä on vaikeaa muille kuin nöyrille. Ja minä olen nöyrä Jumalaa kohtaan ja niitä, jotka ovat hänelle muslimeja. Ja rakkaudesta muitakin kohtaan. Mutta myös voin olla hieman kovasananinen ja periksiantamaton niitä, jotka loukkaavat Jumalan profeettoja tai Kirjoja tietämättömyyttään eivätkä suostu olemaan muita kuin VASTUSTAJIA.

        2: 105
        Eivät uskottomat niiden joukossa, joilla on Pyhä kirja, (löysit itsesi)

        eivätkä monijumalaiset soisi, että mitään hyvää lähetetään teille Herraltanne,

        mutta osoittaessaan laupeutta Jumala valitsee kenet tahtoo; niin, Jumala on rajaton armonsa runsaudessa.

        2: 106
        Kumotessamme jonkun kohdan ilmoituksestamme tai antaessamme sen unohtua me asetamme paremman tai samanlaisen tilalle. Etkö tiedä, että Jumala on joka asiassa kaikkivaltias?

        lue sinä siis ennemmin Koraania ja tutustu siihen puhtaalla sydämellä, ei sillä millä pakanat näkevät uskovaiset, tai nimikkouskovaiset tosi uskovaiset. Sillä Jumala on kaikkivaltias! Ei Jeesus. tai muut profeetat.

        2: 109
        Monet niiden joukossa, joilla on Pyhä kirja, toivoisivat voivansa saattaa teidät taas epäuskoisiksi sen jälkeen, kun te kerran olette tulleet uskoon, koska he ovat kateellisia, vaikka totuus onkin selvinnyt heille. Olkaa heitä kohtaan sääliväisiä ja kärsivällisiä , kunnes Jumala sanoo sanansa. Katso, Jumala on totisesti kaikkivoipa.

        (sinä, mutta kyllä olen ollut tähän asti sääliväinen ja hyväpuheinen sinua kohtaan, nämä ovat Jumalan sanoja mitä pistän Koraanista sinulle, vavahdu! Se on sama asia kuin Jumala puhuisi suoraan sinulle)

        2: 110
        Rukoilkaa säännöllisesti ja antakaa almuja! Kaiken hyvän, minkä teette sieluanne varten, te löydätte Jumalan luona. Jumala näkee, mitä ikinä te teette.

        (näin tekee muslimit, ja jotkut jotka uskovat oikeasti)

        2: 111
        Sanovatpa he: »Eivät ketkään muut pääse Paratiisiin kuin juutalaiset ja kristityt.» Sellainen on heidän mielihalunsa. Sano: »Esittäkää todistukset väitteenne puolesta, jos tahdotte pysyä totuudessa.»

        (niin... esittäkää!)

        2: 112
        Toisin käy sen, joka uskossa alistuu Jumalan tahtoon tehden hyvää; hän saa palkan Herraltansa: ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia.

        (niinkuin profeetat, niinkuin muslimit, Jeesuskin luopui omasta Jumalallisuudestaan, sillä hän ei ole Jumala, ja alensi itsensä orjaksi Maailmojen Herralle. Herää jo ajattelemaan ja näkemään selkeästi!)

        Ameen


      • löytynyt

        On hyvä , että etsit totuutta, muista, että Pyhä Henki on totuuden Henki ja hän johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Vasta Uudes Testamentissa kerrottiin, että ihmiset tulivat täytetyiksi Pyhällä Hengellä.
        Jeesus lupasi opetuslapsilleen, että hän on rukoileva Isää, että hän lähettää Pyhän Hengen,
        toisen Puolustajan, olemaan heidän kanssaan iankaikkisesti.

        Joh.14

        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.


        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille TOISEN PUOLUSTAJAN olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 TOTUUDEN HENGEN , jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        Maailma ei tunne Pyhää Henkeä, eikä hän tule sydämeen, ennenkuin se on Jeesuksen verellä pesty ja synnit on pyyhitty pois.




        Jeesus puhuu opetuslapsilleen

        Joh. 16

        1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
        5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
        6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.


        Pyhä Henki, häntä sanotaan myös toiseksi Puolustajaksi ja Totuuden Hengeksi


        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei PUOLUSTAJA tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin MINÄ HÄNET TEILLE LÄHETÄN.

        8 Ja kun HÄN tulee, niin HÄN näyttää maailmalle todeksi SYNNIN ja VANHUSAKAUDEN ja TUOMION:

        Mitä ne ovat synti, vanhuskaus ja tuomio, seuraavat jakeet kertovat:

        9 SYNNIN , KOSKA HE EIVÄT USKO MINUUN ,;
        10 VANHURSKAUDEN, KOSKA MINÄ MENEN ISÄN TYKÖ, ettekä te enää minua näe;
        11 ja TUOMION , koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. ( tämän maailman ruhtinas on perkele)

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.


        Mitä totuuden Henki eli Pyhä Henki tekee, kun hän tulee?


        13 Mutta kun HÄN TULEE ,TOTUUDEN HENKI, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN . Sillä se, mitä HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN ; vaan minkä HÄN KUULEE, sen HÄN PUHUU , ja tulevaiset HÄN TEILLE JULISTAA..
        14 HÄN ON MINUT KIRKASTAVA, sillä HÄN OTTAA MINUN OMASTANI JA JULISTAA TEILLE .
        15 Kaikki, mitä ISÄLLÄ ON, ON MINUN ; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Helluntaipäivänä Pyhä Henki vuodatettiin ensimmäsistä kertaa yläsalissa Jerusalemissa.
        Apt. 2 luku kertoo tapahtumasta


      • löytynyt kirjoitti:

        On hyvä , että etsit totuutta, muista, että Pyhä Henki on totuuden Henki ja hän johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Vasta Uudes Testamentissa kerrottiin, että ihmiset tulivat täytetyiksi Pyhällä Hengellä.
        Jeesus lupasi opetuslapsilleen, että hän on rukoileva Isää, että hän lähettää Pyhän Hengen,
        toisen Puolustajan, olemaan heidän kanssaan iankaikkisesti.

        Joh.14

        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.


        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille TOISEN PUOLUSTAJAN olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 TOTUUDEN HENGEN , jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

        Maailma ei tunne Pyhää Henkeä, eikä hän tule sydämeen, ennenkuin se on Jeesuksen verellä pesty ja synnit on pyyhitty pois.




        Jeesus puhuu opetuslapsilleen

        Joh. 16

        1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
        5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
        6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.


        Pyhä Henki, häntä sanotaan myös toiseksi Puolustajaksi ja Totuuden Hengeksi


        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei PUOLUSTAJA tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin MINÄ HÄNET TEILLE LÄHETÄN.

        8 Ja kun HÄN tulee, niin HÄN näyttää maailmalle todeksi SYNNIN ja VANHUSAKAUDEN ja TUOMION:

        Mitä ne ovat synti, vanhuskaus ja tuomio, seuraavat jakeet kertovat:

        9 SYNNIN , KOSKA HE EIVÄT USKO MINUUN ,;
        10 VANHURSKAUDEN, KOSKA MINÄ MENEN ISÄN TYKÖ, ettekä te enää minua näe;
        11 ja TUOMION , koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. ( tämän maailman ruhtinas on perkele)

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.


        Mitä totuuden Henki eli Pyhä Henki tekee, kun hän tulee?


        13 Mutta kun HÄN TULEE ,TOTUUDEN HENKI, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN . Sillä se, mitä HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN ; vaan minkä HÄN KUULEE, sen HÄN PUHUU , ja tulevaiset HÄN TEILLE JULISTAA..
        14 HÄN ON MINUT KIRKASTAVA, sillä HÄN OTTAA MINUN OMASTANI JA JULISTAA TEILLE .
        15 Kaikki, mitä ISÄLLÄ ON, ON MINUN ; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Helluntaipäivänä Pyhä Henki vuodatettiin ensimmäsistä kertaa yläsalissa Jerusalemissa.
        Apt. 2 luku kertoo tapahtumasta

        "13 Mutta kun HÄN TULEE ,TOTUUDEN HENKI, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN . Sillä se, mitä HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN ; vaan minkä HÄN KUULEE, sen HÄN PUHUU , ja tulevaiset HÄN TEILLE JULISTAA..
        14 HÄN ON MINUT KIRKASTAVA, sillä HÄN OTTAA MINUN OMASTANI JA JULISTAA TEILLE .
        15 Kaikki, mitä ISÄLLÄ ON, ON MINUN ; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Profeetta Muhammed viittasi monesti Jeesukseen. Ja kun hän puhui, hän puhui enkeli Gabrielin kautta. tai ennemin gabrielin puhui Muhammedin (s.a.w.) kautta. JA näin syntyi Koraani. Suoraan Jumalalta tuotuna.

        Profeetta Muhammed otti Jeesuksen omasta ja julisti teillekin ja julistaa edelleen meidän uskovaisten kautta, Koraanin kautta. Monessakin Suurass puhutaan Jeesuksesta ja Mooseksesta ja Raamattuakin lainaillaan. siinä on otettu suoraan hänen omastaan.

        toivottavasti uskotte Jeesusta. Silloin uskotte myös Muhammed (s.a.w.) ja silloin uskotte myös minun sanojani


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        "13 Mutta kun HÄN TULEE ,TOTUUDEN HENKI, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN . Sillä se, mitä HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN ; vaan minkä HÄN KUULEE, sen HÄN PUHUU , ja tulevaiset HÄN TEILLE JULISTAA..
        14 HÄN ON MINUT KIRKASTAVA, sillä HÄN OTTAA MINUN OMASTANI JA JULISTAA TEILLE .
        15 Kaikki, mitä ISÄLLÄ ON, ON MINUN ; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Profeetta Muhammed viittasi monesti Jeesukseen. Ja kun hän puhui, hän puhui enkeli Gabrielin kautta. tai ennemin gabrielin puhui Muhammedin (s.a.w.) kautta. JA näin syntyi Koraani. Suoraan Jumalalta tuotuna.

        Profeetta Muhammed otti Jeesuksen omasta ja julisti teillekin ja julistaa edelleen meidän uskovaisten kautta, Koraanin kautta. Monessakin Suurass puhutaan Jeesuksesta ja Mooseksesta ja Raamattuakin lainaillaan. siinä on otettu suoraan hänen omastaan.

        toivottavasti uskotte Jeesusta. Silloin uskotte myös Muhammed (s.a.w.) ja silloin uskotte myös minun sanojani

        Voitko kuvitella että se on vain yhdestä sanasta kiini ollut miksi emme hyväksy muhamedia. Yksi sana! Jos hän olisi ollut Jumalan profeetta hän olisi pystynyt sen todistamaan.
        1.Syy hylätä muhamed ja islam hän ei osannut kertoa Jumalan nimeä 2.opit eroavat 3.muhamed ei löydy Raamatusta 4.muhamed ei noudattanut omia ilmestyksiään 5.hän tappoi ja kidutti ihmisiä 6. Koraani on muuttunut kokenut evoluution. 7.muhamed ei erottanut prklettä ja allahia toisistaan ja tuotti saatanalliset jakeet. 8.kiistää Jeesuksen risti kuoleman....voisin jatkaa loputtomiin tätä..mutta tässä pääsääntöisesti syyt miksi hylkään islamin enkä usko koraaniin, muhamediin tai allahiin.
        Ps. Nämä eivät ole tärkeys järjestyksessä


      • lisää
        lisää kirjoitti:

        Voitko kuvitella että se on vain yhdestä sanasta kiini ollut miksi emme hyväksy muhamedia. Yksi sana! Jos hän olisi ollut Jumalan profeetta hän olisi pystynyt sen todistamaan.
        1.Syy hylätä muhamed ja islam hän ei osannut kertoa Jumalan nimeä 2.opit eroavat 3.muhamed ei löydy Raamatusta 4.muhamed ei noudattanut omia ilmestyksiään 5.hän tappoi ja kidutti ihmisiä 6. Koraani on muuttunut kokenut evoluution. 7.muhamed ei erottanut prklettä ja allahia toisistaan ja tuotti saatanalliset jakeet. 8.kiistää Jeesuksen risti kuoleman....voisin jatkaa loputtomiin tätä..mutta tässä pääsääntöisesti syyt miksi hylkään islamin enkä usko koraaniin, muhamediin tai allahiin.
        Ps. Nämä eivät ole tärkeys järjestyksessä

        Ps. Pyhä Henki ei ole enkeli Gabriel. Järkyttävää shaissea koraani opettaa. Itse prkleen kirjoittama kirja joka johdattaa pahuudellaan muslimeita vihaamaan kaikkea jopa toisiaan. Rakkautta tuo kirja ei tunne. Vihaa ja kostamista se vain opettaa. Muistakaame että koraanin toinen puolisko kumoaa kaikki ne mukavemmat asiat...

        Muuten kun lainaat Raamatusta jakeita ilmoita sen kirjoittaja. Näyttää sille kun yrittäisit johdattaa ihmisiä harhaan kun jätät mainitsematta sen kirjoittajan.


      • lisää kirjoitti:

        Ps. Pyhä Henki ei ole enkeli Gabriel. Järkyttävää shaissea koraani opettaa. Itse prkleen kirjoittama kirja joka johdattaa pahuudellaan muslimeita vihaamaan kaikkea jopa toisiaan. Rakkautta tuo kirja ei tunne. Vihaa ja kostamista se vain opettaa. Muistakaame että koraanin toinen puolisko kumoaa kaikki ne mukavemmat asiat...

        Muuten kun lainaat Raamatusta jakeita ilmoita sen kirjoittaja. Näyttää sille kun yrittäisit johdattaa ihmisiä harhaan kun jätät mainitsematta sen kirjoittajan.

        eikös sun pitäis tunnistaa Raamatun jakeet? ilman kirjoittajan nimiäkin. etkö sä luekaan Kirjaa? vai väität vaan tuntevas.

        Koraanin toinen puolisko kumoaa kaikki ne mukavemmat asiat? :D ilmeisesti Allah kaikessa viisaudessaan on niin armelias ollut sulle, että on näyttänyt ne mukavat asiat ja oot väkisin yrittäny hakea jotain pahaa niin sitä oot saanu mitä oot tilannut.

        mua kohtaan ne jakeet ei oo pahoja. eikä uskovaisia kohtaan. oli sitten uskovainen juutalainen, kristitty tai muslimi. kunniallinen mies tai kunniallinen nainen. et taida olla näitä kun puolet Koraanista on kääntynyt sinua vastaan.


      • mhmd kirjoitti:

        eikös sun pitäis tunnistaa Raamatun jakeet? ilman kirjoittajan nimiäkin. etkö sä luekaan Kirjaa? vai väität vaan tuntevas.

        Koraanin toinen puolisko kumoaa kaikki ne mukavemmat asiat? :D ilmeisesti Allah kaikessa viisaudessaan on niin armelias ollut sulle, että on näyttänyt ne mukavat asiat ja oot väkisin yrittäny hakea jotain pahaa niin sitä oot saanu mitä oot tilannut.

        mua kohtaan ne jakeet ei oo pahoja. eikä uskovaisia kohtaan. oli sitten uskovainen juutalainen, kristitty tai muslimi. kunniallinen mies tai kunniallinen nainen. et taida olla näitä kun puolet Koraanista on kääntynyt sinua vastaan.

        ps. käytäthän itsekin mielivaltaisesti lauseita Koraanista ilmoittamatta mitä Suuraa ne ovat

        mut meikäläisen tyyliin ei käy syyttely, kuitenkin näin voin sanoa että tarkista eka omat kätesi ennen kuin väität toisen käsiä likaisiks. voi olla että omasi ovat paljon likaisemmat.

        meille on meidän tekomme ja teillä on teidän tekonne


      • lisää kirjoitti:

        Voitko kuvitella että se on vain yhdestä sanasta kiini ollut miksi emme hyväksy muhamedia. Yksi sana! Jos hän olisi ollut Jumalan profeetta hän olisi pystynyt sen todistamaan.
        1.Syy hylätä muhamed ja islam hän ei osannut kertoa Jumalan nimeä 2.opit eroavat 3.muhamed ei löydy Raamatusta 4.muhamed ei noudattanut omia ilmestyksiään 5.hän tappoi ja kidutti ihmisiä 6. Koraani on muuttunut kokenut evoluution. 7.muhamed ei erottanut prklettä ja allahia toisistaan ja tuotti saatanalliset jakeet. 8.kiistää Jeesuksen risti kuoleman....voisin jatkaa loputtomiin tätä..mutta tässä pääsääntöisesti syyt miksi hylkään islamin enkä usko koraaniin, muhamediin tai allahiin.
        Ps. Nämä eivät ole tärkeys järjestyksessä

        1. et ole hylännyt Islamia, se ei edes valinnut sinua, joten ole huoleti. et pääse nauttimaan ymmärtämättömällä asenteella uskontoa, joka kartuttaa ymmärrystä

        2. opit eivät eroa, lukijoiden pahennuksenhakuisuus puuttuu tekstin analysointiin, "minä luen kukka sinä luet kakka", tai en näe mitään järkeä tavassasi

        3. Muhammed löytyy Raamatusta, ja koko Raamattu on yhteydessä Koraaniin ja Tooraan

        http://www.answering-christianity.com/predict.htm

        väärintekijät muuttivat tekstejä, ja et tottele profeetta Jeesusta kun kiellät profeetta Muhammedin

        4. Anna esimerkki missä profeetta Muhammed ei noudattanut omia ilmestyksiään. et voi löytää yhtäkään.

        5. todisteet? tappaminen, kyllä. puolustautumismielessä. mutta häntä ympäröiviä verenhimoisia heimoja vastaan. jotka raiskasivat, joivat alkoholia ylenpalttisesti, harrastivat syntejä, ryöväsivät ja tuhosivat muita heimoja ja asutuksia. jolloin se on sallittavaa. Varsinkin kun Jumala käskee puolustautumaan. monet profeetta Muhammed mukaanlukien eivät halunneet tarttua aseisiin. Vähän sama juttu kuin Suomea alettais syyttämään venäläisten taposta. ja Muhammed ei kuitenkaan ottanut kuin Jumalalta ja vain Jumalalta apua. kun Suomi otti natsi-saksalta. jippii. tyhmä

        6. millä tavalla Koraani on muuttunut? Etkö tiedä, että Allah vannottaa suojelevansa Koraania, ilmestystään. ja myös muita ilmestyksiään Koraanilla? ja ei. ei se oo muttunut tippaakaan. onhan arabiankielikin säilynyt samanlaisena, ja Koraani kirjoitettiin arabiaksi. Koraani jopa todistaa "evoluutiota" tai elämänoppia, ja tieteitä. etkö tajua?

        7. esimerkkejä esimerkkejä? huterat ovat perusteesi kun et voi perustella. profeetta Muhammed lausui Koraanin vain ja ainoastaan totuudessa, kun enkeli Jibril, tuli hänen luokseen ja lausui Koraania hänen kauttaan. sinä olet liian uskoton tajuamaan, niin yliluonnollista Jumalalta tullutta ihmettä. tai vain sokea. Jos voisit etsimällä etsiä niin löytäisit paljon kieroa Koraanista, jos se ei olisi Maailmojen Herralta, myös Jeesuksen Jumalalta.

        8. Jeesus ei kuollut ristillä. Heistä näytti siltä. Niin kuin Koraanissa on sanottu, että Jumala korotti hänet luokseen. Kerran kun hän tuli Pyhänä Henkenä Jumalalta, kehoon jonka Allah muotoili Pyhän Neitsyt Marian kohdussa. jolloin sielu ei siirtynyt lapseen isältä vaan Jumalalta, Pyhänä Henkenä, mutta ei Jumalan jälkeläisenä VAAN LUOMUKSENA. Ja luuletko ettei Jumala pystyis ottamaan sitä Pyhää Henkeä pois niinkuin Hän halajaa. oletpas ymmärtämätön

        JA tässä syy mikset voi ymmärtää Islamia, Viimeinen uskonto Ihmiskunnalla, jonka Jumala hyväksyy tuomiopäivänä, ja sitä ennen. Kristityt ovat Tuomiopäivään asti Israelin tekemät synnit pyhitettyinä. mutta jokaiset kantavat heidän omat syntinsä.


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        1. et ole hylännyt Islamia, se ei edes valinnut sinua, joten ole huoleti. et pääse nauttimaan ymmärtämättömällä asenteella uskontoa, joka kartuttaa ymmärrystä

        2. opit eivät eroa, lukijoiden pahennuksenhakuisuus puuttuu tekstin analysointiin, "minä luen kukka sinä luet kakka", tai en näe mitään järkeä tavassasi

        3. Muhammed löytyy Raamatusta, ja koko Raamattu on yhteydessä Koraaniin ja Tooraan

        http://www.answering-christianity.com/predict.htm

        väärintekijät muuttivat tekstejä, ja et tottele profeetta Jeesusta kun kiellät profeetta Muhammedin

        4. Anna esimerkki missä profeetta Muhammed ei noudattanut omia ilmestyksiään. et voi löytää yhtäkään.

        5. todisteet? tappaminen, kyllä. puolustautumismielessä. mutta häntä ympäröiviä verenhimoisia heimoja vastaan. jotka raiskasivat, joivat alkoholia ylenpalttisesti, harrastivat syntejä, ryöväsivät ja tuhosivat muita heimoja ja asutuksia. jolloin se on sallittavaa. Varsinkin kun Jumala käskee puolustautumaan. monet profeetta Muhammed mukaanlukien eivät halunneet tarttua aseisiin. Vähän sama juttu kuin Suomea alettais syyttämään venäläisten taposta. ja Muhammed ei kuitenkaan ottanut kuin Jumalalta ja vain Jumalalta apua. kun Suomi otti natsi-saksalta. jippii. tyhmä

        6. millä tavalla Koraani on muuttunut? Etkö tiedä, että Allah vannottaa suojelevansa Koraania, ilmestystään. ja myös muita ilmestyksiään Koraanilla? ja ei. ei se oo muttunut tippaakaan. onhan arabiankielikin säilynyt samanlaisena, ja Koraani kirjoitettiin arabiaksi. Koraani jopa todistaa "evoluutiota" tai elämänoppia, ja tieteitä. etkö tajua?

        7. esimerkkejä esimerkkejä? huterat ovat perusteesi kun et voi perustella. profeetta Muhammed lausui Koraanin vain ja ainoastaan totuudessa, kun enkeli Jibril, tuli hänen luokseen ja lausui Koraania hänen kauttaan. sinä olet liian uskoton tajuamaan, niin yliluonnollista Jumalalta tullutta ihmettä. tai vain sokea. Jos voisit etsimällä etsiä niin löytäisit paljon kieroa Koraanista, jos se ei olisi Maailmojen Herralta, myös Jeesuksen Jumalalta.

        8. Jeesus ei kuollut ristillä. Heistä näytti siltä. Niin kuin Koraanissa on sanottu, että Jumala korotti hänet luokseen. Kerran kun hän tuli Pyhänä Henkenä Jumalalta, kehoon jonka Allah muotoili Pyhän Neitsyt Marian kohdussa. jolloin sielu ei siirtynyt lapseen isältä vaan Jumalalta, Pyhänä Henkenä, mutta ei Jumalan jälkeläisenä VAAN LUOMUKSENA. Ja luuletko ettei Jumala pystyis ottamaan sitä Pyhää Henkeä pois niinkuin Hän halajaa. oletpas ymmärtämätön

        JA tässä syy mikset voi ymmärtää Islamia, Viimeinen uskonto Ihmiskunnalla, jonka Jumala hyväksyy tuomiopäivänä, ja sitä ennen. Kristityt ovat Tuomiopäivään asti Israelin tekemät synnit pyhitettyinä. mutta jokaiset kantavat heidän omat syntinsä.

        Ensinnäkin muhamed ei noudattanut 4vaimon ilmestystä vaan oli naimisissa yli 10 kanssa. Hän ei rakastanut kaikkia vaimojaan tasa-arvoisesti. Aisha oli hänen lempi vaimonsa.

        Hän uskoi olevansa riivattu kun prkl ilmestyi hänelle luolassa..oli tappamassa itsensä. Vaimon hullu testi... jonka jälkeen muhamed julisti itsensä profeetaksi. Ei tuntenut Jumalan nimeä.

        Meni naimisiin lapsen kanssa ja pani lasta. Vääristeli Raamatun sanomaa. Tappoi, kidutti ja valehteli
        Lankesi noituuden ansaan.
        Teki ihmeelisä matkoja (hahahaa) jerusalemiin. Temppeli mihin hän matkasi tuhottiin 587 eKr.
        Ei ollut varma omasta paratiisi paikastaan.
        Uskoi että Maria on hänen tuleva vaimonsa paratiisissa.
        Puhui muiden jumalien nimissä.

        Kerropas mulle oletko koskaan kuullut sellaisesta leikistä kuin rikkinäinen puhelin. Koraani joka koottiin 200v muhamedin jälkeen ulkomuistista..niin eikä unohdetta että jamaman taistelussa kuoli suurin näistä muistajista.

        Uthman joka poltti muut koraanit ja loi yhden version koraanista. Edelleen kysyn mistä hän tiesi että nyt tuli luotua oikea versio?
        muhamed ei löydy Raamatusta vaikka koraani niin lupaa.
        Ei tehnyt ihmetekoja.
        Pitääkö jatkaa?


      • lisää kirjoitti:

        Ensinnäkin muhamed ei noudattanut 4vaimon ilmestystä vaan oli naimisissa yli 10 kanssa. Hän ei rakastanut kaikkia vaimojaan tasa-arvoisesti. Aisha oli hänen lempi vaimonsa.

        Hän uskoi olevansa riivattu kun prkl ilmestyi hänelle luolassa..oli tappamassa itsensä. Vaimon hullu testi... jonka jälkeen muhamed julisti itsensä profeetaksi. Ei tuntenut Jumalan nimeä.

        Meni naimisiin lapsen kanssa ja pani lasta. Vääristeli Raamatun sanomaa. Tappoi, kidutti ja valehteli
        Lankesi noituuden ansaan.
        Teki ihmeelisä matkoja (hahahaa) jerusalemiin. Temppeli mihin hän matkasi tuhottiin 587 eKr.
        Ei ollut varma omasta paratiisi paikastaan.
        Uskoi että Maria on hänen tuleva vaimonsa paratiisissa.
        Puhui muiden jumalien nimissä.

        Kerropas mulle oletko koskaan kuullut sellaisesta leikistä kuin rikkinäinen puhelin. Koraani joka koottiin 200v muhamedin jälkeen ulkomuistista..niin eikä unohdetta että jamaman taistelussa kuoli suurin näistä muistajista.

        Uthman joka poltti muut koraanit ja loi yhden version koraanista. Edelleen kysyn mistä hän tiesi että nyt tuli luotua oikea versio?
        muhamed ei löydy Raamatusta vaikka koraani niin lupaa.
        Ei tehnyt ihmetekoja.
        Pitääkö jatkaa?

        Jatka ihmeessä tai älä jatka. Se on aivan sama. Eiköhän Jumala ole laskenut tekosi ja sanasi ja sen mitä sydämesi pitää sisällään. Olet saava palkkasi. Ole varma. Niin minäkin.


      • lisää
        mhmd kirjoitti:

        Jatka ihmeessä tai älä jatka. Se on aivan sama. Eiköhän Jumala ole laskenut tekosi ja sanasi ja sen mitä sydämesi pitää sisällään. Olet saava palkkasi. Ole varma. Niin minäkin.

        Koraani ei tue evoluutio oppia se on valhe. Se selviää jo pelkästään tarkistamalla kuinka monena päivänä allah loi mailman. Niitä suuria on missä kerrotaan montako päivää meni luomis työhön mutta nekin ovat ristiriidassa.

        Ei allah suojellut koraani sillä jos hän suojelisi sitä hän ei antaisi käänös virheitä tapahtua missä sanojen merkitystä on muutettu jotta ei arabiaa puhuva ja lukeva ihminen ei näkisi ristiriitoja siinä. Ellei tämä ole sitten allahin taqiyya meille.

        Tieteelliset näytöt koraanissa ovat huteralla pohjalla. Kerro toki mihin se aurinko laskee? Minne tähdet? Onko kuun vika että yöllä on kylmä? Mistä se miehen mälli tulee?

        Ja kyllä koraani kertoo jos jokin surah on ristiriidassa toisen surah kanssa kumoaa uudempi surah vanhemman. Joten se siitä niin rauhallisesta islamista..jihaaaaddd!!


    • 2: 117
      Sanovatpa he: »Jumala on ottanut itselleen Pojan». Ei, Hänelle yksin kunnia! Totisesti kaikki taivaassa ja maan päällä on Hänen; kaikki ovat Hänelle kuuliaiset.

      (ne jotka sanovat että Jeesus on Jumalan poika)


      2: 118
      Hän on taivaan ja maan Luoja; kun Hän päättää jonkun asian, sanoo Hän ainoastaan »Tapahdu!» ja niin tapahtuu. Mutta ne jotka eivät mitään tiedä, sanovat: »Miksi ei Jumala puhu meille, tai miksi emme saa tunnusmerkkiä?» Niin puhuivat nekin, jotka ennen heitä elivät; heidän sydämensä ovat samankaltaiset. Me olemme osoittanut merkit ihmisille, jotka pysyvät varmoissa tiedoissa.


      2: 119
      Sinut, Muhammed, olemme lähettänyt totuuden ilmoittajaksi, ilosanoman julistajaksi ja varoittajaksi, eikä sinun tarvitse olla vastuussa Helvetin tuleen joutuvista.


      2: 120
      Mutta juutalaiset ja kristityt eivät mielisty sinuun, paitsi ehkä kun noudattaisit heidän oppiaan. Sano: »Jumalan oma ohjaus on totisesti oikea Johdatus.» Ja jos sinä seuraat heidän pyyteitään kaiken sen jälkeen, mikä on osaksesi tullut, et sinä totisesti ole löytävä suojelijaa etkä auttajaa Jumalassa.

      (Jumalan johdatus on minun oikea johdatus, siksi luen Koraania. siellä jopa kerrotaan sanatarkasti ihmisistä, jotka toimivat ja käyttäytyvät sinun lailla, ja he ovat Pyhän Kirjan väkeä. Kuinka kauheaa, että uskovaiset vihaavat Jumalalle alistuneita ja yrittävät käännyttää siitä Jeesukselle alistuneisiin. kuinka häpeällistä, tätäkö Jeesus olisi toivonut?)

      2: 121
      Ne, joille Pyhän kirjan olemme antanut ja jotka lukevat sitä, niinkuin sitä lukea tulee, uskovat siihen, mutta ne jotka kieltävät sen, ovat kadotuksen omat.

      Ja jos kiellät sen minkä Jeesuskin ilmoitti Raamatussa totuuden Hengestä, niin voi sinua. sillä profeetta Muhammed oli tämän totuuden Hengen kanssa, Jibril, Gabriel, Pyhä Henki. ja ilmoitti Koraanin näin. Niinkuin Jumala sanoi. Se lähetettiin taivaasta Hänen luokseen. Enkeli Gabriel nousi ilmoihin ottamaan ilmoitusta Jumalalta, ja laskeutui profeetan luokse ja otti valtaan hänen kehonsa. Ja Pyhä Henki ei ota mitään saastaista valtaansa, eikä asetu häneen. profeetta Muhammed oli kunniallinen ja pyhä mies, ja jopa sodat joihin hän joutui oli itse JUMALAN suunnittelemia ja auttamia.

      Sillä Jumala on aikaisemminkin puhdistanut uskollisiaan omalla mahdillaan. auttoihan Hän Mooseksen, ja Israelin orjuutetun kansan pois Egyptistä ja tuhosi kaikki Faaraon joukot, ja he eivät ole vieläkään saanet rauhaa haudassaan. Ja se oli Jumalan lupaus myös Faaraolle, että he ovat merkkinä myöhemmille kansoille muistutukseksi. mutta kuka muistaa? vain uskovaiset.

      ja auttoihan Jumala edelleen Israelin kansaa, kun he rikkoivat liittonsa Jumalaan ja ottivat Hiehon palveltavakseen, ja heille lähetettiin vaikka kuinka monta profeettaa ja ihmetekoa. Jeesus oli yksi ihme heille. mutta silti, jotkut heistä edelleen kieltävät hänet. Ja te, jotka olette kristittyjä, ja olette ottaneet uuden liiton Jeesuksen kautta, teette saman, ellette pahemman synnin kun kiellätte profeetta Muhammedin. Sillä hänen esimerkkinsä on sama kuin Jeesuksen, jonka juutalaiset kieltävät, Jeesuskin oli koko maailmalle armoksi. Niinkuin Muhammedkin oli maailmoille. Ja teille on näytetty jo toisen kansan kohdalla miten kävi, eli Israelin, silti harrastatte samaa kieltämistä.

      Muhammedin joukot voittivat 3 kertaa suurempia joukkoja, koska Jumala antoi heille enkeleitä, arkkienkeleitä, ja omaa mahtiaan, esim. hiekkamyrskyn puhumattakaan siitä mistä meillä ei ole edes tietoa. Minä olen Jumalalle alistunut, samoin oli profeetta Muhammed, ja kaikki profeetat Aadamiin asti, sekä ne joilla on puhdas usko ja luottamus Allahiin. Ole siis mielummin itsekin näitä. Tai älä ole. Se on samantekevää. Minun vastuullani on vain ilmoittaminen.

      • (3:100)
        Oi uskovaiset, jos tottelette osaan niistä joille on annettu Kirja, he tulevat kääntämään sinut pois uskostasi sen jälkeen kun olet uskonut, (taas) epäuskoisiksi.

        tämä on meinannut tapahtua, mutta onneksi Jumala on vahvistanut uskoani, ja antanut minun vahvistaa muitakin, Pyhyydellään minun kautta. Vaikka Jumala ei tarvitse ketään välikäsiä mihinkään, sillä Hän on itseriittävä ja ylistetty kaikkialla.

        (3:149‑150)
        Oi uskovaiset, jos te tottelette uskottomia he tulevat kääntämään sinut kannoillaan, niin että palaat häviäjiin (tekemään taas syntejä). Ei . Herrasi on sinun Suojelija and Hän on Parhain Suojelija.


        (5:13)
        "Joten siitä, että he rikkoivat liittonsa, me (Jumala viittaa itseensä ja muihin uskovaisiin, sekä enkeleihin) kirosimme heidät ja teimme heidän sydämistään kovia..." (niinkuin niille joille juotettiin kultainen sonni, hieho);

        "...he muuttavat sanoja paikoiltaan ja merkitykseltään..." (Salomonin laulun hepreankielinen ennuste ja kuvaus Muhammedista: MUHAMMAD-IM, on "all se lovely" ja se on muutettu pois käännöksistä, kuinka he kehtaavat)

        "...ja he unohtivat osan siitä mitä heille sanottiin ja mitä heille muistettiin ja muistutetaan..." (esim. monet kieltävät sen kun Jeesus sanoi, että totelkaa sitä totuuden henkeä, joka tulee minun nimissäni puhumaan, profeetta Muhammed on monta kertaa viitannu Jeesukseen ja puhunut hyvää ja kertonut Jumalan merkkejä, silti monet Kirjan kansasta kieltävät)

        "...ja sinä tulet huomaamaan aina pettämistä heidän puoleltaan, paitsi muutaman harvan kohdalla. Anna silti anteeksi heille ja armahda. Totisesti Allah rakastaa niitä, jotka ovat hyviä..."

        Ja minä annan anteeksi teille. olen joka kerta antanut anteeksi, enkä ole mennyt raskain sydämin nukkumaan. Ilman että olisin rukoillut Jumalalta anteeksiantoa ja pyytänyt itsekin anteeksi jos olen saattanut uskovaisia pois hänen tieltään olemalla ankara tai jos en ole ollut tarpeeksi lempeä puheissani.
        mutta aina olen syyttänyt saatanaa siitä, että ihmiset menevät harhaan. ja pyydän aina anteeksi Jumalalta niille ja sanon että se on saatana, joka houkuttelee heitä pois. he eivät itse ole pahoja.


    • palannutm

      Hyvä juttu että saa kerrankin lukea asiatekstiä täällä kaiken panettelun ja kaikenlaisten väittämien keskellä.
      Minä myös luen ja tutkin Koraania ja Raamattua (VT UT) lähes päivittäin.

      Usein hämmästyttää sellainen, kun jotkut sanovat, että lukevat vain UT:ta
      ja VT:llä ei olisi "mitään" virkaa ja toiset, että sen voisi jopa poistaa arvottomana.
      Jonkun kristillisen suunnan edustajat vetoavat että VT on "vain" Raamatun ja muuta maailman historiaa. Tai että UT on uusi liitto ja vanha liitto siten "vanhentunutta." Silloinhan esim. kymmenen käskyäkin olisi samalla viraton.
      ja kaikki ennustukset,profeetat,ym. ja jopa maailman luominenkin.

      Näitä asioita olen tutkiskellut.
      Samoin myös Jeesuksen asemaa kristinuskon ja Islamin kannalta.
      Molemmat puhuvat ja arvostavat samaa asiaa, toisessa vaan on nostettu ihminen jumalaksi. (Paavalin toimesta ?)

      Samoin kuin teemaa -Jumalan poika -.
      Raamatussa sanotaan Jeesusta Jumalan pojaksi ja Koraanissa se evätään.
      Minun mielestä molemmat ovat oikeassa.
      Koraani kieltää Jumalalla olevan jälkeläistä, eikä Raamattukaan sellaista kerro.
      Aika usein kristityt sanovat olevansa Jumalan lapsia, tai puhuvat Taivaanisästä eikä silloin tarkoiteta että olisivat fyysisiä lapsia, eli jälkeläisiä, niinkuin ihmisten kesken. (isä äiti ja jälkeläiset )
      Vaan se on sanonta Jumalan pojat tai Jumalan lapset vähän kuin lampaat.
      eli tarkoitetaan seurakuntaa tai uskovien yhteisöä, tms.

      Onko Jeesus syntynyt vai luotu.(vrt Nikean uskon tunnustus.)
      Mielestäni tässäkään asiassa ei ole pulmaa.
      Ensin Jeesus luotiin (ei siitetty) Marian kohtuun ja sitten syntyi.
      Jumalallehan kaikki on mahdollista, niinkuin tämä luominen eikö niin.
      Niinkuin Adam, ensimmäinen ihminen.
      Kun Jumala sanoo ole, niin se on.( vau, tämä on yksi minun lemppari. )

      Näitä asioita tulisi minun mielestäni nostaa esille ja niistä keskustella.
      Silloin turhat ja väärät käsitykset kirkastuisivat ja vältettäissiin monet
      tarpeettomat väittelyt ,väärinymmärykset ja uskomukset.

      Itse palasin Islamiin tällaisten pohdintojen seurauksena.
      Helppoa ei aina ollut , siinä meni muutama vuosi (ja ex vaimo :),
      mutta ei siitä nyt sen enempää.
      Hyvä olla oikella tiellä.

      • As-salamu aleikum :D tervetuloa takaisin uskoon veli.

        muslimina olo on vaikeaa. Koska. täytyy unohtaa oma keho. ja mennä Hengen tietä. Unohtaa kaikki synnit. mieluiten ihan kaikki. rukoilla paljon, olla hyvä muita kohtaan, vaikka ei olis jostain mitä antaa niin pyrkiä auttamaan silti ja antamaan. Vain, että voisi saada Jumalan rakkautta osakseen ja sanon, että se on sen arvoista. Itsekin menetin naisen, mutta tarjosin häntä jo Jumalalle, vaikka en ollut valmis luopumaan, mutta samalla jos olisin pitänyt hänet itselläni mihin hän olisi suostunutkin, niin olisi ollut mahdollista että oltaisiin satutte toisiamme joskus tunnetasolla, tai olisin itse kääntynt uskostani pois hänen takia, sillä hän rakasti monia asioita mitä minä en, ja hän ei rakastanut monia asioita mitä minä, myöhemmin alkoi olla niin, että hän häpesi, kun lausuin Jumalan nimeä, tai kun rukoilin ruokarukouksen esim. ravintolassa. Ja hän oli fiksu ja hyväsydäminen kristitty, hyvällä luonteella, usko jopa profeetta Muhammediin ja Koraaniakin, Jumala jopa näytti meille monta merkkiään, mutta silti hän valitsi baarit, ja kaverit jotka tykkäsivät juoda, ja "normaalin" elämän jossa Jumala ei ole niin paljon mielessä tai läsnä, joskus hän sanoi minun olevan kuin munkki, eihän sellainen sytytä seksuaalisesti niin paljoon, rakastan Jumalaa, ja hän halusi sen rakkauden mikä kuuluu Jumalalle, mutta hän olisi saanut sitä osakseen jos olisi rakastanut myöskin Jumalaa. luovuin monesta muustakin, mutta Jumala tietää ne asiat. Ja ne ovat olleet minun henkistä rikastumista varten, uhreja Jumalalle. Sillä kuka uhraa Jumalan tiellä saavuttaa jotain parempaa tilalle. Ja sieluni myin orjaksi Jumalalle jo ekana.


    • Tätä oli vaikea suomentaa, mutta tältä musta tuntuu mitä alussa Jumala sanoo minulle:

      Ha, there you are; you love them while they love you not; you believe in the Book, all of it,

      and when they meet you they say, `We believe,' and when they go privily, they bite at you their fingers. Say: Die in your rage;' surely God knows what is in the hearts. (3:119)

      As for the unbelievers, they are friends one of another. Unless you do this, there will be persecution an the earth and great corruption. (8:73)

      (huom. unbelievers, on uskottomat, siinä ei puhuta että uskovaiset liittoutuisivat minua vastaan, tai profeettaa tai Jumalaa vastaan)

      • 7+16

        Täytyy sanoa, että lessut ja hellarit ovat pieni ongelma verrattuna näihin musluhihhuleihin.


      • 7+16 kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että lessut ja hellarit ovat pieni ongelma verrattuna näihin musluhihhuleihin.

        täytyy sanoa että olet oikeassa. olemme suurempi ongelma saatanan veljille ja siskoille. meitä ei voi käännyttää kotiovelta, onneksi he tekevät sen työn, mutta me muslimit olemme vahvoja uskossamme, niinkin vahvoja että jotkut pelkäävät meitä sen takia, ja näkevät silmien edessä kauhun kun miettivät meitä, toisin on uskovaisen kohdalla joka miettii meitä, hän näkee turvan ja veljen, sillä suojelemme heitä.

        ja suojelemisella ei aina tarkoiteta fyysiseltä väkivallalta tai sodilta. vaan henkimaailman paholaisia vastaan. jos me olemme niitä jotka emme saa harrastaa mitään syntejä, niin eikö synti kuole meissä, eikö niin että silloin saatanallakin on vähemmän valtaa meihin, ja voimme auttaa niitä jotka eivät pysty saatanaa vastaan omin avuin taistelemaan.

        tosimuslimi on aina kannustamassa hyvyyteen. tietenkin niin ettei itsekään tee niitä. mutta vaikka tekisi itse jotain pikkusyntejä välillä, niin niiden tekemättömyyteen on kannustettava silti. esim. pelaaminen, alkoholi, silmien synnit, lihan synti, mässäily jne.


      • OpusPrimus
        mhmd kirjoitti:

        täytyy sanoa että olet oikeassa. olemme suurempi ongelma saatanan veljille ja siskoille. meitä ei voi käännyttää kotiovelta, onneksi he tekevät sen työn, mutta me muslimit olemme vahvoja uskossamme, niinkin vahvoja että jotkut pelkäävät meitä sen takia, ja näkevät silmien edessä kauhun kun miettivät meitä, toisin on uskovaisen kohdalla joka miettii meitä, hän näkee turvan ja veljen, sillä suojelemme heitä.

        ja suojelemisella ei aina tarkoiteta fyysiseltä väkivallalta tai sodilta. vaan henkimaailman paholaisia vastaan. jos me olemme niitä jotka emme saa harrastaa mitään syntejä, niin eikö synti kuole meissä, eikö niin että silloin saatanallakin on vähemmän valtaa meihin, ja voimme auttaa niitä jotka eivät pysty saatanaa vastaan omin avuin taistelemaan.

        tosimuslimi on aina kannustamassa hyvyyteen. tietenkin niin ettei itsekään tee niitä. mutta vaikka tekisi itse jotain pikkusyntejä välillä, niin niiden tekemättömyyteen on kannustettava silti. esim. pelaaminen, alkoholi, silmien synnit, lihan synti, mässäily jne.

        Täytyy sanoa, että tiedän, ettei ole muuta tulevaisuutta kuin sota, jonka te aloitatte.

        Tunkeudutte maahamme, elätte hyväntahtoisuudestamme rahoillamme ilmaiseksi, lisäännytte ja kasvatatte joukkojanne meitä vastaan.

        Meidän kulttuurimme ei kelpaa teille. Teidän mielestänne ainoastaan teidän kulttuurinne ja uskontonne on paras ja sen te haluatte voimaan kaikkialla minne menettekin. Halusimme me sitä tai emme. Meidän mielipiteemme on teille tässä asiassa täysin merkityksetön. Te teette niin kuin teidän herranne on määrännyt.

        Sota on tulossa - tai onhan se jo Ranskan, Saksan, Ruotsin jne. lähiöissä jo alkanutkin. Totaalista, laajamittaista sotaa ei varmaankaan tule vielä minun tai sinun aikanasi, mutta lastemme tai lasten lastemme joutuvat jo puolustamaan sivilisaatiotamme teidän barbariaanne vastaan.

        Ymmärrät kai, etten pidä tästä tulevaisuudesta. Enkä syytä tulevasta sodasta sinua. Syytän heikkoja ja sokeita maani johtajia, joiden takia tuolta tulevaisuudelta ei voi enää välttyä. Sinä teet sitä, mikä on sinun luonteesi. Sinä uskot, että taistelet hyvän puolella ja minä pahan puolella.

        Sinä kuvittelet, että minä edustan saatanaa, koska kulttuurissamme jokainen on vapaa pelaamaan, juomaan alkoholia, katselemaan kauniita naisia ja rakastelemaan tai syömään vatsansa liian täyteen jne. Sinulle nämä edustavat pahuutta ja saatanaa. Minulle ei.

        Minulle taas sinun uskontosi käsien katkomisineen, kivityksineen, kuolemanrangaistuksineen, naisten esineellistämisineen, lapsiavioliittoineen jne. edustaa barbariaa ja pahuutta ja saatanaa.

        Mutta joo, tosiaan. Katsotaan sitten loppupeleissä kuinka käy.

        You Do Your Worst - and We Will do Our Best


    • Sinä kuvittelet, että minä edustan saatanaa, koska kulttuurissamme jokainen on vapaa pelaamaan, juomaan alkoholia, katselemaan kauniita naisia ja rakastelemaan tai syömään vatsansa liian täyteen jne. Sinulle nämä edustavat pahuutta ja saatanaa. Minulle ei.

      Jeesus ei noihin kehoittanut, ei Mooseskaan, eikä profeetta Muhammed, enkä minäkään. Mee tekemään mitä teet. lue silti googlesta muutama sana fariseuksista ja publikaaneista. Ja googleta seuraavaksi Jeesuksen mielipiteet heistä. jos et "arabia" kuuntele.

      Ja mee tekemään mitä teet. Se mitä väität on humpuukkia. Olet vain ihmeissäsi kuinka niin moni on omaksunut Islamin itselleen nissä maissa joissa sitä harjoitetaan. Tottakai. Se on uskonto, joka suojelee ihmistä, ja edelleen Luoja suojelee uskovaisiaan

      2:256. Uskonnossa ei ole mitään pakkoa, oikea tie on selvästi erotettu harhateistä, ja se, joka hylkää saatanan ja uskoo Jumalaan, hän pitää kiinni mitä lujimmasta kädensijasta, joka ei murru. Jumalahan on kuuleva, tietävä.


      18:29. Sano: »Totuus on tullut Herraltanne; ken tahansa sitä haluaa uskoa, hän uskokoon, ja ken tahansa tahtoo epäillä, antakaa hänen epäillä.


      ne jotka ei tottele noita jakeita, eivät ole sisäistäneet Islamia ja eivät ole oikeaoppisia muslimeita. JA ikävä kyllä heitäkin on n. 3% maailman muslimiväestöstä. mutta paljon heitä on muissa uskonnoissa, niitä jotka eivät tottele omia kirjojaan. Jumala tietää.

    • Abdurllah Sarh
      • menin hulluna tykkäämään ilman linkin lukemista, hyväsydäminen ja "sini"silmäinen kun olen. mutta veikkaanpas että abdurllahin sijaan joku oikea sinisilmäinen pisti tuon linkin. tai joku vain jonka Jumala on eksyttänyt uskossa.

        tuo linkki on kelvoton. Jos haluaa lukea profeetta Muhammedista, niin lukekaa sunnaa ja ahaditheja, ahadithit ovat kertomuksia Muhammedista (s.a.w.) hänen kumppaniensa puheista, joita sitten on jotkut kirjoitelleet ylös ja pistäneet jakoon. mutta nekin ovat muuttaneet alkuperäisen koskemattomuutensa. eivätkä ole verrattavissa Koraaniin läheskään, joka on muuttumaton alkuperäisestä painoksestaan. sillä niin on arabiankielikin ollut säilynyt tähänkin asti.

        linkissä kerrotaan osa totuus valheella väriteltynä ja sen lisäksi selvästi pystytte lukemaan kirjoittelijan (luultavasti journalisti, koska vain he osaavat taituroida tällaisen, runoilijoita kun ovat) johdatuksen tekstissä. joka selvästi pyrkii nostamaan profeetasta, joka on ihmiskunnan esimerkki, kuten Jeesuskin (rauha hänelle myös), paheksuntaa, halveksumista ja lisää vääristelyä länsimaiseen "Islamin pelko" -kulttuuriin.

        lyhyeksi sanottuna, vaikkakaan ei yhtää verrata voi. mutta jotta saatte kuvan ideasta:

        Suomessa lehdet kirjoittelivat mustasta miehestä, pelokkain ilmauksin, ja se oli niin ihmeellinen juttu. tämä suomalainen (ju***i) on kirjoittanut samaan sävyyn Jumalan orjasta, palvelijasta. tietämätön kun on. kuin sen ajan suomalaisihminen, joka on nähnyt tai kuullut ensimmäisen kerran, että on muitakin ihonvärejä ihmisillä kuin valkoinen. pellet.


    • OpusPrimus

      "Jos haluaa lukea profeetta Muhammedista, niin lukekaa sunnaa ja ahaditheja"


      Luotettavien Hadithien mukaan Muhammad käskee tappamaan jokaisen, joka jättää islamin.

      Whoever changes his Islamic religion, kill him.
      (Sahih Al-Bukhari: Volume 9, Book 84, Number 57)
      http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/hadith/bukhari/084-sbt.php

      "Narrated Abdullah: Allah's Messenger said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Messenger, cannot be shed except in three cases: in Qisas (equality in punishment) for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (Apostate) and leaves the Muslims."
      (Sahih Al-Bukhari: Volume 9, Book 83, Number 17)

      http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/hadith/bukhari/083-sbt.php

      • EN EDELLEENKÄÄN LUE JUUTALAISTEN TEKEMIÄ HADITH SIVUSTOJA JOTKA ON MUUTELLU JO TOORAA VALHEELLISIKSI JA KAIKEN MUUKIN T: MHMD

        jotta se näkyy pistin sen tällä kertaa Caps-lockilla.


      • Jake Waits
        mhmd kirjoitti:

        EN EDELLEENKÄÄN LUE JUUTALAISTEN TEKEMIÄ HADITH SIVUSTOJA JOTKA ON MUUTELLU JO TOORAA VALHEELLISIKSI JA KAIKEN MUUKIN T: MHMD

        jotta se näkyy pistin sen tällä kertaa Caps-lockilla.

        Kiellätkö ko. Sahih Hädithin autenttisuuden?


      • Jake Waits kirjoitti:

        Kiellätkö ko. Sahih Hädithin autenttisuuden?

        en. en kuitenkaan lue kyseisen sivun ahaditheja. hadithitkin luokitellaan epävarmoista varmoihin. muslim ja bukhari ovat luotettavimmat useinmiten. Koraani ja luotettavimmat hadithit, ovat minun elämäntapaani tukevia. sekä oma tietämys, ja aivot! joita voimme myös käyttää btw. ovat minun mieleeni. kuten monen muunkin muslimin.


      • Jake Waits
        mhmd kirjoitti:

        en. en kuitenkaan lue kyseisen sivun ahaditheja. hadithitkin luokitellaan epävarmoista varmoihin. muslim ja bukhari ovat luotettavimmat useinmiten. Koraani ja luotettavimmat hadithit, ovat minun elämäntapaani tukevia. sekä oma tietämys, ja aivot! joita voimme myös käyttää btw. ovat minun mieleeni. kuten monen muunkin muslimin.

        Tuo sivusto, jota väität juutalaisten propagandaksi on Etelä-Kalifornian yliopiston sivusto. Kyseessä on islamin ja juutalaisuuden yhtenäisyyttä kannattava yhdistys eli uskontojen ekumeniaa. Luulin, että kannatat ekumeniaa?

        Mitäpä siihen sanoisit, jos voisin osoittaa täysin islamilaiselta sivustolta täysin samat hadithit?

        Mikä on sinun suosikki sivustosi? Etsin sieltä! :D


      • Jake Waits kirjoitti:

        Tuo sivusto, jota väität juutalaisten propagandaksi on Etelä-Kalifornian yliopiston sivusto. Kyseessä on islamin ja juutalaisuuden yhtenäisyyttä kannattava yhdistys eli uskontojen ekumeniaa. Luulin, että kannatat ekumeniaa?

        Mitäpä siihen sanoisit, jos voisin osoittaa täysin islamilaiselta sivustolta täysin samat hadithit?

        Mikä on sinun suosikki sivustosi? Etsin sieltä! :D

        minun suosikki sivusto on Koraani. voit käydä lainaamassa itsellesi sellaisen, tai tule käymään moskeijan edessä niin annan sinulle sellaisen omaksi. inshallah. kannatan rauhaa uskontojen välillä. mutta juutalaiset vain huijaavat itseään jos eivät ota Islamia uskonnokseen. Ja nuo muslimit, jotka ovat muodostaneet "ekumenian" heidän kanssaan ovat ottaneet heidän oppejaan itselleen ilmeisesti. kompromisseja ei oo valheen ja totuuden välillä. kun totuus on Koraanissa ilmoitettu. ja jos uskoo totuuteen uskoo Islamin olevan paras uskonto. ja silloin on muslimi, eli alistunut Jumalan tahdon alle. Silti se on vaikeaa monille, paitsi niille jotka ovat nöyriä sydämeltään.

        nuokin muslimit ovat varmasti tehneet hyvää hyvyyttään sotien ja keskinäisten erimielisyyksien takia liiton heidän kanssaan. hyvää hyvyyttään. mutta miten tehdä totuuden liitto jo valmiiksi kieroutuneiden kanssa. jos he olisivat oikeasti liiton puolesta, he ottaisivat itselleen Islam uskokseen. ja olisivat muslimeja, silloin he uskoisivat Tooraan, Evankeliumiin eli Jesuksen Gospeliin ja Koraaniin. Aivan niinkuin oikeamielinen muslimi tekeekin. muuten huijaa itseään. Koska Jumalaa he eivät huijaa. ja jokainen tietää sydämessään totuuden mutta ylimielisyydestään ja itserakkaudestaan ei halua myöntää totuutta koska valhe on niin paljon helpompi seurattavaksi kaikkine houkutuksineen.


    • Ei pasifismille!

      Tuohan ei ole käsky tappaa.
      Se on huomautus, että sopimus mitätöityy. (Sopimus, että muslimi ei saa missään olosuhteissa ottaa toisen muslimin henkeä.)
      Jos joku irtisanoutuu siitä itse - eli luopuu uskonnostaan - on hän sotatilanteessa vihollinen. Samassa yhteydessä on mainittu ne tilanteet, joissa kuolemantuomiota täytäntöön pantaessa on lupa veljensä vereen. (Verenkosto murhatapauksessa, sekä huorinteko.)
      Samat lait löydät myös Mooseksen kirjoista.

      Jos Mooseksen kirjat ovat tuttuja, huomaat, että tappamista esiintyy vielä huomattavasti Koraania enemmän..
      "Poista paha keskuudestasi", on Jumalan ohje Moosekselle useissa rikoksissa.
      Pahuuden levittäminen ja pakanuuden viettelys ovat pahempia asioita kuin tappaminen.
      Jeesus, Messias, arvosti Daavidia ja Moosesta historian henkilöistä eniten. Joten tappamisen tuomitseminen itsessään ei todellakaan voinut olla Jeesuksen sanoma.
      Käsky "Älä tapa!" tarkoittaa veljien keskuudessa ahneudesta, mustasukkaisuudesta, himosta, tms. seuraavaa oman edun tavoitteluksi tehtyä tekoa.
      Slota oli Moosekselle, itse lain ilmoittajalle, varsin tuttu tilanne. Ja ruumiita tuli melkoiset määrät. Myös oman kansan keskuudesta.

      Niin että tässä mitätöinti hellanlettaskristityille, jotka asettuvat täysin pasifistiselle kannalle vastoin omaa raamattuaan..

      • Jake Waits

        "Tuohan ei ole käsky tappaa."

        On se.

        "Se on huomautus, että sopimus mitätöityy. (Sopimus, että muslimi ei saa missään olosuhteissa ottaa toisen muslimin henkeä.)"

        Islamista luopunut henkilöhän ei enää olekaan muslimi, vaan islamista luopunut, jotka Muhammad käski tappaa.


        "Jos joku irtisanoutuu siitä itse - eli luopuu uskonnostaan - on hän sotatilanteessa vihollinen."

        Vainko sotatilanteessa, eli voitko osoittaa Koraaniin tai luotettaviin haditheihin perustuen, milloin islamista luopuneet voidaan jättää henkiin?

        "Samassa yhteydessä on mainittu ne tilanteet, joissa kuolemantuomiota täytäntöön pantaessa on lupa veljensä vereen. (Verenkosto murhatapauksessa, sekä huorinteko.)
        Samat lait löydät myös Mooseksen kirjoista."

        Jos kyseessä ei ole käsky tappaa, miksi vetoat tappamisen oikeutuksen puolesta Raamatun tappamiskäskyihin, nimimerkki "Ei pasifismille!"?


      • Jake Waits kirjoitti:

        "Tuohan ei ole käsky tappaa."

        On se.

        "Se on huomautus, että sopimus mitätöityy. (Sopimus, että muslimi ei saa missään olosuhteissa ottaa toisen muslimin henkeä.)"

        Islamista luopunut henkilöhän ei enää olekaan muslimi, vaan islamista luopunut, jotka Muhammad käski tappaa.


        "Jos joku irtisanoutuu siitä itse - eli luopuu uskonnostaan - on hän sotatilanteessa vihollinen."

        Vainko sotatilanteessa, eli voitko osoittaa Koraaniin tai luotettaviin haditheihin perustuen, milloin islamista luopuneet voidaan jättää henkiin?

        "Samassa yhteydessä on mainittu ne tilanteet, joissa kuolemantuomiota täytäntöön pantaessa on lupa veljensä vereen. (Verenkosto murhatapauksessa, sekä huorinteko.)
        Samat lait löydät myös Mooseksen kirjoista."

        Jos kyseessä ei ole käsky tappaa, miksi vetoat tappamisen oikeutuksen puolesta Raamatun tappamiskäskyihin, nimimerkki "Ei pasifismille!"?

        tarkoitus löytää itsensä


      • Jake Waits
        mhmd kirjoitti:

        tarkoitus löytää itsensä

        Tarkoittaa tässä tapauksessa mitä?


      • Jake Waits kirjoitti:

        Tarkoittaa tässä tapauksessa mitä?

        en tiedä. Jumala sanoi, että kirjoita niin :) tai sitten huijaan. tai sitten keksin asioita päästäni. tai sitten olen vain hullu. voit itse arvailla. mutta eiköhän Jumala tiedä mitä.


      • Ei kumipäille!
        Jake Waits kirjoitti:

        "Tuohan ei ole käsky tappaa."

        On se.

        "Se on huomautus, että sopimus mitätöityy. (Sopimus, että muslimi ei saa missään olosuhteissa ottaa toisen muslimin henkeä.)"

        Islamista luopunut henkilöhän ei enää olekaan muslimi, vaan islamista luopunut, jotka Muhammad käski tappaa.


        "Jos joku irtisanoutuu siitä itse - eli luopuu uskonnostaan - on hän sotatilanteessa vihollinen."

        Vainko sotatilanteessa, eli voitko osoittaa Koraaniin tai luotettaviin haditheihin perustuen, milloin islamista luopuneet voidaan jättää henkiin?

        "Samassa yhteydessä on mainittu ne tilanteet, joissa kuolemantuomiota täytäntöön pantaessa on lupa veljensä vereen. (Verenkosto murhatapauksessa, sekä huorinteko.)
        Samat lait löydät myös Mooseksen kirjoista."

        Jos kyseessä ei ole käsky tappaa, miksi vetoat tappamisen oikeutuksen puolesta Raamatun tappamiskäskyihin, nimimerkki "Ei pasifismille!"?

        Kuinkahan yksinkertaisesti tämän nyt osaisi sanoa... :/
        Pelkäänpä, että ei kuitenkaan ihan tarpeeksi.. Mutta yritän:

        KÄSKY tappaa on hiukan eri asia kuin LUPA tappaa.
        "Tappakaa" on hiukan eri asia kuin "He eivät enää ole veljeyden suojeluksen piirissä"

        Kun mietitään, milloin islamista luopuneet voidaan jättää henkiin, voidaan tutkia hiukan historiaa. Tiedän myös muutaman esimerkin ihan tämänhetkisestä todellisuudesta. Ja vaikka minkä Mullahin löydät, olen melko varma, että hän ei sinua tapa, vaikka sanot ettet ole muslimi.
        Siis melko varma. Saattaahan olla, että sinun täytyy sittenkin kokeilla... ;)

        Esitin raamatun rajummat lait vain sen vuoksi, että niissä oikeasti on KÄSKY tappaa! Ei tilanteesta riippuvainen LUPA

        Jäämme Jaken lailla odottelemaan suurta tuomion päivää. Se lienee lähempänä kuin aavistammekaan.


      • Jake Waits
        Ei kumipäille! kirjoitti:

        Kuinkahan yksinkertaisesti tämän nyt osaisi sanoa... :/
        Pelkäänpä, että ei kuitenkaan ihan tarpeeksi.. Mutta yritän:

        KÄSKY tappaa on hiukan eri asia kuin LUPA tappaa.
        "Tappakaa" on hiukan eri asia kuin "He eivät enää ole veljeyden suojeluksen piirissä"

        Kun mietitään, milloin islamista luopuneet voidaan jättää henkiin, voidaan tutkia hiukan historiaa. Tiedän myös muutaman esimerkin ihan tämänhetkisestä todellisuudesta. Ja vaikka minkä Mullahin löydät, olen melko varma, että hän ei sinua tapa, vaikka sanot ettet ole muslimi.
        Siis melko varma. Saattaahan olla, että sinun täytyy sittenkin kokeilla... ;)

        Esitin raamatun rajummat lait vain sen vuoksi, että niissä oikeasti on KÄSKY tappaa! Ei tilanteesta riippuvainen LUPA

        Jäämme Jaken lailla odottelemaan suurta tuomion päivää. Se lienee lähempänä kuin aavistammekaan.

        "KÄSKY tappaa on hiukan eri asia kuin LUPA tappaa."

        Niin toki olisi, mikäli kyseessä _ei_ olisi käsky, mutta kun kyseessä _on_ käsky.

        Mitenköhän tämän nyt yksinkertaisemmin osaisin sinulle selittää. Onko ongelma siinä, että et osaa englantia?

        Vapaasti suomennettuna siinä lukee:
        Kuka tahansa luopuu islamista, tappakaa hänet.

        Tappakaa on imperatiivi eli käsky.
        http://www2.edu.fi/ymmarrasuomea/index.php?moduli=kielioppi&sivu=imperatiivi__kaskymuoto

        Alan tuntea itseni ihan ala-asteen opettajaksi! ;D


      • Jake Waits
        mhmd kirjoitti:

        en tiedä. Jumala sanoi, että kirjoita niin :) tai sitten huijaan. tai sitten keksin asioita päästäni. tai sitten olen vain hullu. voit itse arvailla. mutta eiköhän Jumala tiedä mitä.

        Nerokasta! ;)


      • Jake Waits kirjoitti:

        "KÄSKY tappaa on hiukan eri asia kuin LUPA tappaa."

        Niin toki olisi, mikäli kyseessä _ei_ olisi käsky, mutta kun kyseessä _on_ käsky.

        Mitenköhän tämän nyt yksinkertaisemmin osaisin sinulle selittää. Onko ongelma siinä, että et osaa englantia?

        Vapaasti suomennettuna siinä lukee:
        Kuka tahansa luopuu islamista, tappakaa hänet.

        Tappakaa on imperatiivi eli käsky.
        http://www2.edu.fi/ymmarrasuomea/index.php?moduli=kielioppi&sivu=imperatiivi__kaskymuoto

        Alan tuntea itseni ihan ala-asteen opettajaksi! ;D

        olet kuin fariseukset. Jeesuskin sanoi ken ylentää itsensä toisen yläpuolelle, niinkuin sinä itseparemmuudessasi teit, hänet Jumala alentaa alimmaksi, mutta ken on nöyränä ja pyytää Jumalalta anteeks, hän saa anteeks ja hänet ylennetään.

        Jumala pyydän anteeksi omasta puolestani, ja myös hänen puolestaan. ja rukoilen nöyryyttä niille, jotka eivät usko kuten muslimit. eli nöyrinä. ja pyydän että näytät hänelle totuuden. etkä aseta vihaa ja pahennuksen hakuisuutta hänelle profeettaamme ja Koraania, joka on sinun sanaasi, vastaan. Amin.

        veljeni tee sinä sama rukous meille. ja pyydä anteeksi itsellesi ja meille. ei meillä ole mitään vihaa sinua kohtaan. älä sinäkään siis vihaa meitä. :)


      • tiirismaa
        mhmd kirjoitti:

        olet kuin fariseukset. Jeesuskin sanoi ken ylentää itsensä toisen yläpuolelle, niinkuin sinä itseparemmuudessasi teit, hänet Jumala alentaa alimmaksi, mutta ken on nöyränä ja pyytää Jumalalta anteeks, hän saa anteeks ja hänet ylennetään.

        Jumala pyydän anteeksi omasta puolestani, ja myös hänen puolestaan. ja rukoilen nöyryyttä niille, jotka eivät usko kuten muslimit. eli nöyrinä. ja pyydän että näytät hänelle totuuden. etkä aseta vihaa ja pahennuksen hakuisuutta hänelle profeettaamme ja Koraania, joka on sinun sanaasi, vastaan. Amin.

        veljeni tee sinä sama rukous meille. ja pyydä anteeksi itsellesi ja meille. ei meillä ole mitään vihaa sinua kohtaan. älä sinäkään siis vihaa meitä. :)

        mhmd:lle

        Sinä pyytelet anteeksi jumalaltasi (siis Allahilta). Jeesuksen jumala oli Jahve. Koraani mm. kieltää uskovaisia muslimeja ottamasta ystävikseen juutalaisia ja kristittyjä (5:51). Ilmeisesti sinä olet saanut erivapauden tästä Koraanin käskystä, koska olet kehunut kristityillä ystävilläsi.

        Minun yksinkertainen neuvoni on, että lakkaat pyytelemästä anteeksi Allahilta, koska sellainen jumala on vain sinun mielikuvituksessasi. Palaa normaalin ihmisen arkeen äläkä yritä asettua hänen yläpuolelleen. Olet jo osoittanut aikaisemmin todellisen pahuutesi kehottamalla aatetovereitasi välttämään vastaamista nimimerkille Ninja girl. Etpä ole ainakaan tähän mennessä pyytänyt anteeksi Ninja girliltä pahuuttasi.


    • 15+9
    • tylsä miekka??

      Oho. Olipa melkoisen epätehokas "sotaretkeilijä"..
      Yhdessä sarakkeessa on "casualities" = kuolleet/kuolonuhrit.
      Melkein kaikissa listan retkissä (Expedition=retkikunta/löytöretki/lähetys) on kuolonuhrien määrä NOLLA. :)
      Joko Muhammad (Sallallaahu aleihi wa sallam) oli mielestäsi surkea sotilas, tai retkille on annettu väärä nimi.
      Itse veikkaan jälkimmäistä.

      Allahu akbar!
      :)

      • Jake Waits

        No, jos mennään mahtavalla sotajoukkojen ylivoimalla johonkin tuppukylään, jossa pääelinkeino on lampaiden paimennus, niin monet antautuivat taisteluitta.


      • Alhamdulillah. Kiitos Jumalan, profeetta Muhammed kumppaneineen ja Allahin auttaman, sekä Hänen enkeleitten, vaikka kaikki apu tulee Allahilta, valloittivat silti yli puolet maapallosta muslimeiksi. Suurin osa kääntyi sotien jälkeen, profeetan jo nukkuneen pois. Rauha hänen kauniille sielulleen ja parhaimmat ylistykset Allahille, Subhanallah! :)

        tosin ei kannata unohtaa niitä taisteluja joissa profeetta Muhammed salla alayhi wasallam taisteli aina 3 kertaa isompia joukkoja vastaan ja voitti, koska Jumala asettaa pelon uskottomien sydämiin. Saatana antaa heille lupauksia voitosta, kunnes heidän nähdessään oikeat sotajoukot monilla siipipareilla, unohtavat itsensä ja lähtevät pakoon. Saatana pelkää Allahia. hän on vain huijari, joka antaa turhia lupauksia. niinkuin jo Aatamille ja Eevalle omenasta.

        mutta mikäs siinä. niin tai näin. muslimit voittavat kyllä ilman sotaakin, koska oikea uskonto Jumalan edessä on Islam. ja niin tulee tapahtumaan. Jumalan valtakunta tulee toteen. ja meidän muslimien pidättäytyväisyys himoissa ja pidättäytyväisyys elämän ihannoinissa, ja vilpitön uskomme Jumalan ykseydessä, mikä Aabrahamillakin oli. tulee maksamaan palkkansa vielä myöhemmin. Jumalan luona on valtakuntamme. Inshallah. Allahumma Amin.


      • Jake Waits kirjoitti:

        No, jos mennään mahtavalla sotajoukkojen ylivoimalla johonkin tuppukylään, jossa pääelinkeino on lampaiden paimennus, niin monet antautuivat taisteluitta.

        hahahhahahaa :D:D:D voi Luoja. Hyvä Luoja. Kiitos, että saan ohjata heitä hiukan. Olenhan itsekin paimen, ja he ovat lampaitani. mutta toivottavasti meitä ei odota ymmärtämättömyytemme takia sama kohtelu kuin barbaarisia arabilaumoja kohtaan, jotka olivat kaikki "lampaiden pamenia ja lampaita"

        kai tiedät, että jokainen profeetta, tai ainakin lähes jokainen profeetta oli jossain vaiheessa elämäänsä paimen, joka paimensi lampaita, keritsi, pesi ja ruokki sekä vei lampaitansa laitumille. Mooses oli sitä, Jeesus oli sitä, Aabraham ja hänen poikansa tekivät sitä, Muhammed (s.a.w.) teki sitä. Ja sä haukut paimenia.

        tuppukylistä ne tosi miehet tuleekin. ne on nähny elämää ja tietävät mitä on "vaikeat olot"


      • Jake Waits
        mhmd kirjoitti:

        hahahhahahaa :D:D:D voi Luoja. Hyvä Luoja. Kiitos, että saan ohjata heitä hiukan. Olenhan itsekin paimen, ja he ovat lampaitani. mutta toivottavasti meitä ei odota ymmärtämättömyytemme takia sama kohtelu kuin barbaarisia arabilaumoja kohtaan, jotka olivat kaikki "lampaiden pamenia ja lampaita"

        kai tiedät, että jokainen profeetta, tai ainakin lähes jokainen profeetta oli jossain vaiheessa elämäänsä paimen, joka paimensi lampaita, keritsi, pesi ja ruokki sekä vei lampaitansa laitumille. Mooses oli sitä, Jeesus oli sitä, Aabraham ja hänen poikansa tekivät sitä, Muhammed (s.a.w.) teki sitä. Ja sä haukut paimenia.

        tuppukylistä ne tosi miehet tuleekin. ne on nähny elämää ja tietävät mitä on "vaikeat olot"

        Älä sentään tukehdu ylimielisyyden tunteeseesi, muhammed.

        Toki muitakin kuin paimenia eleli silloisissa kylissä. Juutalaiset harjoittivat rauhanomaisia ammatteja kuten sepäntöitä, maanviljelyä jne. Kylien suojelijoina toimivat sotilasarmeijat olivat pieniä.

        Tuppukylä ei ole halventava termi, vaan se oli tarpeellinen laatusana kuvatessa silloisia "kyliä",. joita Muhammad sotajoukkoineen laukkasi ryöväämään.


    • tiirismaa

      mhmd:lle

      Olet monessa kohdassa väittänyt, että islamin jumala, jota selvyyden vuoksi kutsun Allahiksi, ja toisaalta juutalaisuuden ja kristinuskon jumala, jota selvyyden vuoksi kutsun Jahveksi, ovat sama jumala. Koraanin kohta 5:14 (käännös Hämeen-Anttilan) saa minut epäilemään tätä seikkaa:

      Me olemme tehneet liiton myös niiden kanssa, jotka sanovat: ”Olemme kristittyjä”, mutta he unohtavat osan siitä, millä heitä varoitettiin, ja me yllytimme heidät ja juutalaiset vainoon ja vihaan, joka kestää ylösnousemuksen päivään asti, mutta sitten Jumala kertoo heille, mitä he ovat tehneet.

      Tässä Koraanin kohdassa Allah kertoo: ” ja me (siis Allah) yllytimme heidät (siis kristityt) ja juutalaiset vainoon ja vihaan, joka kestää ylösnousemuksen päivään asti”. Jos siis kristityt ja juutalaiset vihaavat ja vainoavat toisiaan, se on siis Allahin yllytyksen seurausta. Voiko näin häijy jumala (siis Allah) olla myös kristittyjen ja juutalaisten jumala. Yllyttäisikö oma jumala kristityt ja juutalaiset vainoamaan ja vihaamaan toisiaan ja ennustaisi vihan ja vainon kestävän ylösnousemuksen päivään asti? Historiasta toki tiedämme, että toisen maailmansodan jälkeen tilanne on muuttunut. Kristittyjen avoin apu on mahdollistanut Israelin valtion syntymisen ja pystyssä pysymisen. Minusta tämä Koraanin kohta ilmaisee vain Muhammadin omia toiveita mielikuvitusjumalansa Allahin nimissä.

      • oletko varma että kristityt ja juutalaiset vainoavat ja vihaavat toisiaan...... vai muslimeita


      • mhmd kirjoitti:

        oletko varma että kristityt ja juutalaiset vainoavat ja vihaavat toisiaan...... vai muslimeita

        kaikki mitä teetkin. älä syytä tai hauku Allahia. Hän on sinun ainoa suojelijasi ja auttajasi. vihaa mielummin meitä. muslimeja jos sinun täytyy vihata jotain. sitten menet niinkuin Jumala on jo kertonut profeetallemme ennustuksella. viiha meitä. mutta älä Jumalaa. ettei Jumala tuomitse sinua niin suuresta asiasta kuten Jumalanvihasta, vaan ihmistenvihasta.


      • tiirismaa
        mhmd kirjoitti:

        oletko varma että kristityt ja juutalaiset vainoavat ja vihaavat toisiaan...... vai muslimeita

        mhmd:lle

        Koraanin teksti on jäänyt epäselväksi. Nykyään voisi tietysti ajatella, että kristityt ja juutalaiset vihaavat ensisijaisesti muslimeita, mutta tuskinpa vainoavat. Muhammad tiesi, että kristityt näkivät Jeesuksen kohtalon ensisijaisesti juutalaisten syynä. Islam oli Muhammadin aikana kristinuskon näkökulmasta niin pieni tekijä, etteivät kristityt joukkona vielä osanneet varoa sitä. Monet jopa luulivat islamia samaksi kuin kristinuskon areiolainen suuntaus ja suhtautuivat siihen myönteisesti, koska Nikean kirkolliskokouksen jälkeen areiolaiset menettivät virallisen aseman entisen Rooman valtakunnan alueella.


      • Anonyymi
        mhmd kirjoitti:

        kaikki mitä teetkin. älä syytä tai hauku Allahia. Hän on sinun ainoa suojelijasi ja auttajasi. vihaa mielummin meitä. muslimeja jos sinun täytyy vihata jotain. sitten menet niinkuin Jumala on jo kertonut profeetallemme ennustuksella. viiha meitä. mutta älä Jumalaa. ettei Jumala tuomitse sinua niin suuresta asiasta kuten Jumalanvihasta, vaan ihmistenvihasta.

        Jumalaa ei ole. Ala sinäkin siis nauttia elämästä.


    • tiirismaa

      mhmd:lle (jälkimmäinen kirjoitus)

      Sinä unohdat täysin, että minä ajattelen omilla aivoillani enkä sinun aivoillasi. Sinä yrität syöttää minulle sitä muslimien usein toitottamaa oppia, ettei islam ole paha, vaan yksittäinen muslimi on paha. Minusta kumpaakin asiaa, sekä islamin pahuutta että yksittäisen muslimin pahuutta, voidaan tarkastella erikseen. Tässä Allah avoimesti myöntää yllyttävänsä ihmisiä vainoon ja vihaan. Allah siis todella myöntää olevansa paha, julistakoon mitä tahansa korulauseita muualla Koraanissa. Korulauseet anteeksiannosta ynnä muusta hölynpölystä eivät tee tyhjäksi vainoon ja vihaan yllyttämistä. Herää ilman muuta epäily siitä, yllyttääkö Allah muutenkin ihmisiä pahuuteen. Asia ehkä muuttuisi toiseksi, jos muslimit myöntäisivät, että Allah on olemassa vain Muhammadin mielikuvituksessa. Silloin pahuuden lähde (siis yllyttäjä) olisi itse Muhammad.

    • yksi jumala

      väärä profeetta on islam allaheineen joka tuli koraanina paljon jeesuksen jälkeen.oikea ja vain yksi jumala on jehova,joka nimellään erotetaan tekojumalista ja vääristä sellaisista...islam hävitetään koska ihmiskunta on huomannut tuon väkivaltaisen saatanan.....

    • Anonyymi

      Buraq oli islamin tarinoissa ratsu, jonka kyydissä profeetta Muhammedin kerrotaan kulkeneen taivaaseen.

      Buraq kuvastaa muslimeiden muunsukupuolisuutta ja muslimien seksuaalisuuden moninaisuutta. Se on yksisarvinen ja näkyvä toteemi ihmiseläin ja kuvaa muslimi seksuaalivähemmistöille tärkeää ja pyhää tarua.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe