Vihreetä koiralle

Kasvit

Miten voisin hyödyntää Suomen kesää ja luonnossa kasvavia kasveja koiran raaka ruokinnassa? Mitkä kasvit käyvät vihannessekoitukseen?
Enää mitä kasveja ei saa ehdottomasti antaa koiralle?

4

1162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

Ruohoahan ne syö puhdistaakseen elimistönsä, tuskinpa mitenkään muuten ovat kiinnostuneita kasvikunnasta... Eikä niistä oikein ole mitään hyötyäkään

• Kuusenkerkkiä,juuri nyt saatavilla.Voikukkaa ja nokkosta.
      Siinä nyt jotain.Googlella löytyy todennäköisesti lisää.

• nokkosmyrkky

Muista että tuore nokkonen täytyy ryöpätä!

• Kuusen kasvustot

Noita kuusen oksien latvoissa olevia vaaleanvihreitä pieniä uusien kasvustojen alkuja,ovatko ne nyt sitten juuri niitä kerkkiä vai mitä ne ovat nimeltään,joita nyt juuri näin keväällä tällä hetkellä ainakin täällä meilläpäin on kuusen oksien päissä,niin joka kevät ollaan niitä koirani kanssa yhdessä aina muutama kappale metsässä lenkillä ollessamme syöty.

Koirani innostui niihin, kun se näki minun ensin pistävän suuhuni sellaisen ja se alkoi sitten norkoilla niitä itselleenkin myös,joten tulin sitten antaneeksi sillekin yhden myös.Ja siitäpä koirani ihastuikin sen makuun niin paljon,että halusi niitä sitten lisääkin vielä myös.Ja annoin sille sitten muutaman niitä lisää vielä ,mutta en kuitenkaan uskaltanut kovin montaa kerralla antaa, vaan ihan muutaman vain,joista ei kuitenkaan mitään ongelmia koiralleni näkynyt mielestäni tulleen.
      Ja niin ollaan niitä sitten joka kevät aina metsässä ollessamme syöty jatkossakin myös.Ja jos en huomaa sille tulla niitä antaneeksi, niin se usein menee matalimpien kuusen oksien luo ja yrittää niitä itse sitten hamuta sieltä suuhunsa.En tiedä onko niistä sitten hyötyä koiralle,mutta tuskin varmaan haittaakaan ja muistan lukeneeni, että niissä olisi ainakin C-vitamiinia runsaasti ja saattaa olla ehkä varmaan jotain muutakin kyllä myös.

Olisi kiva tietää ovatko ne koiralle hyväksi vai voiko niistä olla mahdollisesti ehkä jotain haittaakin myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe