http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota corolla paihitti sittenkin ford focuksen/201304407179
Chevrolet Cruze = maailman seitsämänneksi myydyin automalli!
18
435
Vastaukset
- Cruzeman
Tässä se nähdään. Suomalaiset urpot autonostajat ovat afrikkalaisiakin tyhmempiä autoa valitessaan. Hyvä tavara ei kelpaa Suomessa.
- Bruce Nix
Lähteistä riippuen luvut ja sijoitukset ovat vähän erit mutta rinnakkaismalleineen sijat ovat 5 ja 17 ja yhteismyynti 1 338 052 eli kyseessä on maailman selvästi myydyin automalli. Corollalla ja Focuksella ei ole rinnakkaismalleja.
The top 20 best-selling cars in 2012 (Source: Best Selling Cars Blog)
1 Toyota Corolla 1,097,132
2 Ford Focus 1,036,683
3 Hyundai Elantra 829,192
4 Toyota Camry 797,466
5 Chevrolet Cruze 784,014
6 VW Passat/Magotan 782,694
7 Ford F-Series 781,330
8 Nissan Tiida/Versa/Sunny 774,846
9 Ford Fiesta 742,037
10 VW Golf 735,292
11 VW Polo/Vento 733,678
12 Toyota Yaris/Vitz/Vios 708,619
13 Hyundai Accent 683,871
14 Honda Civic 642,095
15 Toyota HiLux 637,706
16 Honda CR-V 635,256
17 Opel Astra/Buick Excelle XT/GT/Verano 554,038
18 VW Jetta/Bora/Clasico/Sagitar 552,937
19 Suzuki Swift/Dzire 532,462
20 Wuling Sunshine 523,724- ei mene ihan noin
Eikös tuossa toisessa ketjussa laadittu säännöt, jonka mukaan Ford Focuksen sisarautoja ovat Mazda 3, Volvo V40/Volvo S40 ja muutama muu auto. Meinaan jos Opel Astrakin lasketaan Cruzen rinnakkaisautoksi. Mazdasta esim. 60 % on yhteneväisiä komponentteja Focuksen kanssa, eli suunnilleen kaikki muu paitsi koripellit ja muutama sisustan komponentti. Aivan kuten Astra/Cruze sisaruksissakin..
Että eipä sorvailla niitä tilastoja mielensä mukaan...
Focus muuten on maailmanauto, joka kelpaa hyvin vaativille Europpalaisillekkin. Cruzen suurin myynti sisarmalleineen koostuu lähinnä merkin kotimaasta ja Kiinan, sekä Venäjän kehittyviltä automarkkinoilta. - 16+2
ei mene ihan noin kirjoitti:
Eikös tuossa toisessa ketjussa laadittu säännöt, jonka mukaan Ford Focuksen sisarautoja ovat Mazda 3, Volvo V40/Volvo S40 ja muutama muu auto. Meinaan jos Opel Astrakin lasketaan Cruzen rinnakkaisautoksi. Mazdasta esim. 60 % on yhteneväisiä komponentteja Focuksen kanssa, eli suunnilleen kaikki muu paitsi koripellit ja muutama sisustan komponentti. Aivan kuten Astra/Cruze sisaruksissakin..
Että eipä sorvailla niitä tilastoja mielensä mukaan...
Focus muuten on maailmanauto, joka kelpaa hyvin vaativille Europpalaisillekkin. Cruzen suurin myynti sisarmalleineen koostuu lähinnä merkin kotimaasta ja Kiinan, sekä Venäjän kehittyviltä automarkkinoilta.Voithan sinä laskea kaikki maailman autot Focuksen sisarmalleiksi.
Todellisia sisarmalleja ovat kuitenkin ne autot, joilla on sama valmistaja, sama pohjalevy, sama tekniikka ja suurin osa muistakin osista. Siis Cruze ja Astra ovat selkeästi ja kiistattomasti sisar- tai rinnakkaismalleja. - ei mene ihan noin
16+2 kirjoitti:
Voithan sinä laskea kaikki maailman autot Focuksen sisarmalleiksi.
Todellisia sisarmalleja ovat kuitenkin ne autot, joilla on sama valmistaja, sama pohjalevy, sama tekniikka ja suurin osa muistakin osista. Siis Cruze ja Astra ovat selkeästi ja kiistattomasti sisar- tai rinnakkaismalleja.Fordissa, Mazda 3:ssa ja Volvo V40:ssä n. 10:ssä muussa autossa on sama Ford C1 pohjalevy ja n. 60%:sti täysin samat komponentit, eli suurin osa muistakin osista on yhteisiä, kuten itse asian ilmaisit. Moottorit eri tehovariaatioineen ovat myös pitkälti samoja näissä C1 platform autoissa.
Focus sisarautoineen on siis maailman ylivoimaisesti ostetuin auto.
Toki voimme soveltaa laskutapaa chevroletistien tapaan niin, että nämä pohjalevy-yhteydet ja tekniikkaratkaisut pätevät vain GM-tuotteisiin. Muissa samaa laskutapaa, millä ratkaistaan onko kaksi eri näköistä autoa sisaruksia ei hyväksytä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_platform
Minun mielestäni esim. Daewoo Nubira ja Chevrolet Nubira ovat aivan puhtaasti sisarautoja, vaikka Chevroletistit ovat koko kevään vannoneet, ettei Daewoo ja Chevrolet ole samoja valmistajia.
Jos nyt lopetetaan leikki, niin miten muuten selität Suzuki Alton sisaruuden Nissan Pixoon, Toyota Aygon vastaavasti Citroen C1:een, Opel Agilan Suzuki Splashiin tai Fiat Ducaton Peugeot Boxeriin, jos sisarauton yhtenä kriteerinä on sama valmistaja?? Mihin vedät rajan??
Kovasti esimerkin näyttävät toisiltaan, vaikkei esim. Citroen ja Toyota ole tietääkseni samoja valmistajia millään omistustasolla. - 16+2
ei mene ihan noin kirjoitti:
Fordissa, Mazda 3:ssa ja Volvo V40:ssä n. 10:ssä muussa autossa on sama Ford C1 pohjalevy ja n. 60%:sti täysin samat komponentit, eli suurin osa muistakin osista on yhteisiä, kuten itse asian ilmaisit. Moottorit eri tehovariaatioineen ovat myös pitkälti samoja näissä C1 platform autoissa.
Focus sisarautoineen on siis maailman ylivoimaisesti ostetuin auto.
Toki voimme soveltaa laskutapaa chevroletistien tapaan niin, että nämä pohjalevy-yhteydet ja tekniikkaratkaisut pätevät vain GM-tuotteisiin. Muissa samaa laskutapaa, millä ratkaistaan onko kaksi eri näköistä autoa sisaruksia ei hyväksytä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_platform
Minun mielestäni esim. Daewoo Nubira ja Chevrolet Nubira ovat aivan puhtaasti sisarautoja, vaikka Chevroletistit ovat koko kevään vannoneet, ettei Daewoo ja Chevrolet ole samoja valmistajia.
Jos nyt lopetetaan leikki, niin miten muuten selität Suzuki Alton sisaruuden Nissan Pixoon, Toyota Aygon vastaavasti Citroen C1:een, Opel Agilan Suzuki Splashiin tai Fiat Ducaton Peugeot Boxeriin, jos sisarauton yhtenä kriteerinä on sama valmistaja?? Mihin vedät rajan??
Kovasti esimerkin näyttävät toisiltaan, vaikkei esim. Citroen ja Toyota ole tietääkseni samoja valmistajia millään omistustasolla.Ilman muuta myös kaikki samalta linjalta tulevat autot ovat sisarmalleja vaikka eri merkkisinä ja vielä eri valmistajan merkillä myydäänkin. Samoin joissain GM:n tehtaissa tehdään rinnakkain myös Cruzea ja Astraa.
- Jaa-aa
16+2 kirjoitti:
Ilman muuta myös kaikki samalta linjalta tulevat autot ovat sisarmalleja vaikka eri merkkisinä ja vielä eri valmistajan merkillä myydäänkin. Samoin joissain GM:n tehtaissa tehdään rinnakkain myös Cruzea ja Astraa.
Nyt menee Chevrolet-miehen jutut vanhojen tapojen mukaan omaksi eduksi hiukan palturin puolelle.
Astraa valmistetaan tällä hetkellä nimittäin Saksan Rüsselsheimissä ja Englannissa Ellesmere Portin tehtaalla. Lisäksi sitä tehdään Opelin Puolan Gliwicen tehtaalla johon Russelsheimin valmistuksen siirtoa on kaavailtu....
Korjaappa jos olen väärässä: Cruzea ei valmisteta Saksassa, Englannissa tai Puolassa, eli ei lainkaan samoilla linjoilla kuin Cruzea. Cruzea kun ei valmisteta tällä hetkellä lainkaan Euroopassa.
Näillä Opeilla Cruze ei siis ole Astran sisarauto. - 165234
Jaa-aa kirjoitti:
Nyt menee Chevrolet-miehen jutut vanhojen tapojen mukaan omaksi eduksi hiukan palturin puolelle.
Astraa valmistetaan tällä hetkellä nimittäin Saksan Rüsselsheimissä ja Englannissa Ellesmere Portin tehtaalla. Lisäksi sitä tehdään Opelin Puolan Gliwicen tehtaalla johon Russelsheimin valmistuksen siirtoa on kaavailtu....
Korjaappa jos olen väärässä: Cruzea ei valmisteta Saksassa, Englannissa tai Puolassa, eli ei lainkaan samoilla linjoilla kuin Cruzea. Cruzea kun ei valmisteta tällä hetkellä lainkaan Euroopassa.
Näillä Opeilla Cruze ei siis ole Astran sisarauto.Meitä lähinnä olevassa Pietarin tehtaassa esimerkiksi valmistetaan sekä Astraa etä Cruzea Venäjän markkinoille.
http://en.rian.ru/business/20100629/159621662.html - mites sitten.
165234 kirjoitti:
Meitä lähinnä olevassa Pietarin tehtaassa esimerkiksi valmistetaan sekä Astraa etä Cruzea Venäjän markkinoille.
http://en.rian.ru/business/20100629/159621662.htmlAi niin, ne venäjän Cruzet.....
Eli Astra ja Cruze ovat sisarautoja, mutta Mazda 3 ja Focus eivät, ole kun eivät tule saman tehtaan samalta linjalta vaikka muuten perustuvat samaan rakenteeseen ja suuri osa osista ovat yhteisiä??
Jos Pietarin tehtaalla keskeytetään Astran tai Cruzen tuotanto, ovatko ne sitten enää sisarautoja?? Jos GM päättää siirtää Astran tuotannon Pietarista pois, ratkaiseeko se myös sen, että autojen sisaruussuhde katkeaa, koska ei voida enää sanoa niiden tulevan saman valmistajan samalta linjalta, vaikka mikään muu ei sinäänsä muutu?? - 16+2
mites sitten. kirjoitti:
Ai niin, ne venäjän Cruzet.....
Eli Astra ja Cruze ovat sisarautoja, mutta Mazda 3 ja Focus eivät, ole kun eivät tule saman tehtaan samalta linjalta vaikka muuten perustuvat samaan rakenteeseen ja suuri osa osista ovat yhteisiä??
Jos Pietarin tehtaalla keskeytetään Astran tai Cruzen tuotanto, ovatko ne sitten enää sisarautoja?? Jos GM päättää siirtää Astran tuotannon Pietarista pois, ratkaiseeko se myös sen, että autojen sisaruussuhde katkeaa, koska ei voida enää sanoa niiden tulevan saman valmistajan samalta linjalta, vaikka mikään muu ei sinäänsä muutu??Astra ja Cruze ovat rinnaiksmalleja vaikka mitä tekisi. Minä en pidä Mazda 3 ja Focusta rinnakkaismalleina millään tavalla vaikka ne samaa platformia käyttävätkin. En myöskään pidä esimerkiksi Opel Zafiraa Cruzen rinnakkaismallina vaikka niillä taitaa olla enemmän yhteistä kuin Mazda3:lla ja Focuksella.
- -------
Tässä mielenkiintoinen auto tähän keskusteluun. Chevrolet Astra 2013.
http://www.autosmoviles.com/nuevo-chevrolet-astra-2013/ - Jeppuli nyppeli
Suomessa niitä myydään viitisenkymmentä kipaletta keskimäärin kuukaudessa. Kova vauhti!
(tämä varmaan poistetaan, on palstan touhaajalle arka paikka kun ei myynti vedä)- 7+19
Kouvolassa on liikenteessä yksi Cruze.
- 16+2
7+19 kirjoitti:
Kouvolassa on liikenteessä yksi Cruze.
Kouvolassa on monta kymmentä Cruzea. Yhtä aikaakin niitä näkee välillä viisi.
- 7+19
16+2 kirjoitti:
Kouvolassa on monta kymmentä Cruzea. Yhtä aikaakin niitä näkee välillä viisi.
Ei koskaan näe yhtä enempää vaikka päivystäisi Veturin parkkipaikalla vuorokaudet ympäriinsä. Niitä on myyty koko aikana vain 8 kappaletta, kukaan ei
ota tuota enään myyntilistoille. - suosio kasvaa
7+19 kirjoitti:
Ei koskaan näe yhtä enempää vaikka päivystäisi Veturin parkkipaikalla vuorokaudet ympäriinsä. Niitä on myyty koko aikana vain 8 kappaletta, kukaan ei
ota tuota enään myyntilistoille.Nykyään Cruzea näkee Prisman parkkipaikalla yhdellä silmäyksellä kymmenenkin. Ja lisäähän niitä myydään jatkuvasti kiivaaseen tahtiin.
- Pientä rajaa !
suosio kasvaa kirjoitti:
Nykyään Cruzea näkee Prisman parkkipaikalla yhdellä silmäyksellä kymmenenkin. Ja lisäähän niitä myydään jatkuvasti kiivaaseen tahtiin.
Vouhottaja! Vai että myydään jatkuvasti kiivaasen tahtiin? Hihihihi. Poistatitko sen viestiketjun, jossa todettiin, että toukokuun Cruzen myynti Suomessa oli 51 kappaletta? Onko se mielestäsi kiivasta tahtia?
- 1+1= ????????
16+2 kirjoitti:
Kouvolassa on monta kymmentä Cruzea. Yhtä aikaakin niitä näkee välillä viisi.
HAHAHHA!!!
Kävisit joskus selvinpäin kouvolassa...Hyvä että näet 5autoa yhtä aikaa!!!!!
Saatikka sitten jotakin marginaalista Cruzea edes 1 päivässä!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265183Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123775Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm482746Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2831275- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081039