Ensimmäinen lapinporokoira pentue

libain

Ihastuttavan suloisen jännittävää. Tulossa lapinporokoira pentue =)
Ensimmäinen kasvattajalle, ensimmäinen nartulle ja ensimmäinen urokselle.
Kuvia koirista https://sites.google.com/site/sachseng/Biggan-ja-Venkun-pentue
Pentumökkiä valmistellaan ja Bigga mahaansa kantelee =)
Aurinkoisia kesäpäiviä! =)

8

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolestunut5

Miksei Biggan lonkkia ole kuvattu?

• libain

Moikka! Älä nyt niin huolestunut ole =)
      Lapinporokoirilla ei lonkat yleensä ole vaivana. Biggalle ei oot tullut tarvetta missään vaiheessa lonkkia kuvailla. Se on terve, liikkuu paljon ja syö monipuolisesti. Nyt ennen näiden pentuasioden tiimoilta katseltiin, pitäisikö mitä tutkimuksia tehdä lisää. Mutta ainakaan Lappalaiskoirat ry ja Pevisa eivät lonkkien perään kysele lapinporokoiralla. Vain silmien tarkastus vaaditaan ja se Biggalla on tehty jo aiemmin. Siksi ei tässäkään vaiheessa tuntunut tarpeelliselta lähteä kuvauksiin.

• tonokkki

Kunpa tuo pevisa saataisiin muutettua, että ne on pakko kuvata.

Se, että koira liikkuu nyt normaalisti ja on kivuton, ei tarkoita, että eikö sillä voisi olla hyvin huonot lonkat. Lapinporokoirien lonkat voivat olla nyt ok, mutta sillä, että sen varjolla jalostetaan summassa koiria, ei niitä saada hyvinä pysymään..

• huolestunut5

Nimenomaa!
        Minun mielestäni vastuu on todellakin pennuttajilla, että koirat myös TUTKITAAN. Voi kunpa saisi potentiaalisille ostajillekin infottua, etteivät ostaisi tutkimattomista vanhemmista pentuja ollenkaan.
        Ja kunpa pevisaa muutettaisiin niin, että todellakin terveystarkit pitäisi olla tehtynä ENNEN pennutusta. O_o

• libain

Tosiaan kannattaisi olla yhteydessä päättäviin tahoihin, niin sieltä sitten tekevät rotukohtaisia muutoksia, jos katsovat ne tarpeellisiksi. Tällä hetkellä, siis tarkoitan ennen pennutusta, tilanne on ollut se, että kysyttyäni muutamalta kasvattajalta, rodun yhditykseltä ja kennelliitosta tarvittavista kuvauksista, en saanut ohjetta, että lonkat olisi kuvattava. (Unohdin kai kysyä täältä=) Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että lonkat kuvataan. Sitä vain kysellessäni, ei ole missään edellytetty niiden kuvaamista. Ja varmasti lonkat voidaan kuvata, jos on tarpeen. Esim. jos joku pennusta kiinnostunut ottaa yhteyttä ja sitä edellyttää, niin silloinhan meillä olisi Biggan kanssa aihetta mennä kuvauksiin =)

• Synnyt.

Älä noista välitä.
        Miten koira voi? meillä alkoi aamulla synnytys. Lämpö laski, kohosi, ja nyt laski.
        Ei syö mitään, ne klassiset oireet.
        Eka lapinporokoita tuli minulle v. 1990.

• libain
        Synnyt. kirjoitti:

Älä noista välitä.
        Miten koira voi? meillä alkoi aamulla synnytys. Lämpö laski, kohosi, ja nyt laski.
        Ei syö mitään, ne klassiset oireet.
        Eka lapinporokoita tuli minulle v. 1990.

Kiitos kysymästä, emä jaksaa hyvin. Kuumat päivät verottaa voimia, muuten on iloinen ja pirteä suuresta mahasta huolimatta. Ruokaa syödään vain pieninä annoksina.

• tarkastettuja poroja

Jos aikoo kasvattaa niin se terveys on se tärkein eli lonkat ja kyynärät sekä silmät tarkastettu ennen pentuja vaikka ei pevisa sitä vaadi sen terveyden luulisi olevan itsestään selvyys

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3525
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      106
      2311
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      592
      2256
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2016
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1638
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1638
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      73
      1610
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1491
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1436
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      92
      1391
    Aihe