Mihin Kanarialle?

Ensi keväänä

Olemme n. 45-vuotiaita ja ensi kevääksi suunniteltu ensi kertaa matkaa mieheni kanssa Kanarialle. Olen hämmästynyt vaihtoehtojen paljoudesta. Ihan pää pyörryksissä mihin kohteeseen varaisi matkan. Pidämme kauniista luonnosta. Kohteessa saisi olla uimaranta lähellä, hotelli rannalla ja tasokas. Ehdotelkaa kohdetta!

71

2041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8-7

      Eipä tule heti mieleen sellaista kohdetta, jossa uimaranta ei olisi lähellä.

    • Myös n. 45v

      Suosittelen tutustumaan Tjäreborgin sivuilta; Gran Canaria, Puerto Rico ja hotelli Marina Suites.
      Paikkana suht rauhallinen, hotelli siisti ja upealla paikalla sekä tasokas.
      Kaikki tarvittava on lähellä. Siisti, aurinkoinen lomakohde.

    • aurinkoa8

      Gran Canaria, Amadores stranden, hotell Gloria Palace royal. Tasokas hotelli, kanarian paras ranta, Puerto Rico kävelymatkan päässä ja saarta ympäriinsä näkee jos vuokraa auton tai käyttää Gran Carnarian hyvää bussiliikennettä

      • Anonyymi

        Puerto Rico on aika hyvä paikka jos ranta-elämä tärkeää, onhan siinä luontoa ympärillä. Siellä kannattaa valita hotelli/bungalow alhaalta laaksosta kanjonin reunoille on kova kiipeäminen, varmaan nykyisin menee jotain pikkubusseja. Joskus ennen käytiin siellä kun lapset oli pieniä, asuttiin bungalow ihan ostarin vieressä . Nythän on kaikki paikat Siellä täynnä hotelleja. Nyt jos lähtisin kanarialle niin Las Palmas olisi hyvä se on oikea kaupunki. En ole 23v käynyt kuin kauko-idässä Thaimaa, Kambodza ja vietnam .


    • Suosittelen Teneriffaa ja Playa De Las Americas. Sieltä Finnmatkojen valikoimasta Blue Couples hotelli H10 Gran Tinerfe**** . Kaunis hotelli aikuisille. Hotelli toivottaa Tervetulleeksi kaikki yli 16 vuotiaat. Siis erinomainen valinta kahdestaan matkustaville.
      Hotelli on ihan rannalla, ranta on hyvä ja aallonmurtajalla suojattu. Tinerfen edestä menee rantakatu joka on muistaakseni kaiken kaikkiaan 12km pitkä, alkaen Los Cristianoksesta jatkuen Fanabeen asti.

      Tässä linkki hotelliin. http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/espanja/teneriffa/playa-de-las-americas/blue-couples-gran-tinerfe/?season=talvi-13-14

      Jos kiinnostaa, niin käväskää lukemassa tämä ketju. Olen kirjottanut sinne tällä samalla nimimerkillä kokemukseni Gran Tinerfestä.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10203995

      Oikein ihanaa lomaa teille, minne ikinä sitte päädyttekin. :)

    • Ensi keväänä

      Kivalta näytti hotelli. Ainoa vaan, että Finnmatkoista huonoa kokemusta muutaman vuoden takaa Kreikan matkalta. Erehdyttiin varaamaan muutama retki ja kuljetukset eivät toimineet. Kerran kuljetusta ei tullut ollenkaan ja yhdellä kertaa väärään paikkaan kuljetettiin johonkin kohtauspaikalle. Miten Kanarialla? Voihan sitä tietty varata muualtakin retkiä, jos ei omatoimisesti sitten kulje siellä. Ensimmäinen kerta Kanarialla, niin olisi kiva valmisretkillä käydä.

      • gatonegro

        Playa de Las Americasissa on joka "mutkassa" lentolehtisiä missä on erilaisia matkoja tarjolla. Käytiin tuollaisella retkellä Teidelle ja suosittelen. Retki maksoi 10 e (2011) ja sisälsi lounaan. Retken alussa piti tutustua merinovilla esittelyyn, jonka piti suomalainen esittelijä. Esittelyn jälkeen oli lounas ja sen jälkeen lähdettiin bussilla Teidelle.
        Eli välttämättä ei tarvitse matkanjärjestäjältä retkeä varata..

        Mentiin myös omatoimisesti bussilla Puerto de la cruziin ja siellä Loro Parkiin (eläinpuisto). Ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka myös aikuisille.

        Mutta mutta, minäkin suosittelen Americasista. Olemme käyneet Gran Canarialla Inglesissä ja Puerto Ricossa sekä Lanzarotella Puerto del Camenissa ja Teneriffalla Playa de las Americasissa ja jos nuo kohteet laittaa järjestykseen niin eniten pidin Teneriffasta; hyvänä kakkosena Lanzarote.


      • Teillä on vaan sattunu huono tuuri. Ei kannata yhen huonon kokemuksen takia laittaa koko matkatoimistoa boikottiin.
        Olen ollu parilla Finnmatkojen operoimalla lomalla ja meillä on kyllä aina kaikki toiminu. Retkille on aina haettu sovitusta paikasta ja sovittuun aikaan. Eipä mulla ole mittään valittamista Finnmatkoista. Oppaat on aina ollu mukavia ja apua on saanu, kun sitä on tarvinu.

        Teneriffalla on sellainen firma joka järjestää Suomenkielisiä retkiä. Nettisivuilta saat parempaa infoa, www.retket.es.
        En tiedä Gran Canariasta, että löytyykö sieltä tollasta, joku viisaampi osaa varmaan kertoa. :)
        Don Luis ehotti Gran Canariaa ja Playa Del Inglesia, mutta omalta kohaltani häätyy sanoa, että en tykänny paikasta ja tuskin koskaan tuun sinne menemään, silloinki tein vain päiväreissun sinne ja se riitti mulle. Ihmettelin, että mikä ihme siinä paikassa vetää niin paljon ihmisiä puoleensa.

        En myöskään menis Puerto Ricoon tai Moganiin. Ihan liian vuoristoista seutua mulle. Sydän sykkyrällä sai istua linja-autossa ja pelätä, että pysyykö se sielä rinteellä. Kuskit tööttäilee mutkissa, ku mutkassa ei mahu ainakaan kahta isoa autoa yhtäaikaa tulemaan.
        Myös siksi tykkään Teneriffasta ja Playa De Las Americaksesta, ku siellä ei ole niin vuoristoista.

        Nämä oli minun mielipiteitä ja meitä on joka lähtöön ja toiset tykkää eristä ku toiset. :)


    • Pescados

      Katsokaa myös Puerto Mogan. Kohtuullisen, muttei liian pieni paikka, ja jotain alkuperäisilmettäkin löytyy, ei siis ihan pelkkä turistialue. Myös paikallisasutusta. Mukavasti ravintoloita, satama, kanava-alue. 'Pikku-Venetsia'. Sijaitsee siellä lounaisrannikolla, missä yleensä parhaat säät.

    • ookke kara

      Puerto de la Cruz ja hotelli San Felipe.

      • Uudet tuulet

        No olipas yllättävää, että Ookke suosittelee Puertoa. Vois tehdä hyvää tutustua muihinkin kohteisiin välillä. Vaihtelu virkistää.


      • Bahia Principe San Felipe on hyvä hotelli. Lähiranta Marttianez ei ole kummoinen ja paremmalle rannalle Playa Jardinille on matkaa. Merivesialtaat ovat lähellä. PdlC on ihan kiva kaupunki mutta ei niin merellinen.


    • don Luis

      Suosituin kohde lienee Playa del Ingles,siitä on hyvä aloittaa!!

    • Gaor

      Sosittelemme Puerto de la Cruzia.

      Olemme yli 50 pari ja olimme teidän ikäisiä kun kävimme ensi kerran Teneriffalla. Em. kaupunki ei ole mikään bilemesta. Me tykästyimme sen verran että olemme olleet jo kolme kertaa siellä, ja viimeeksi kuukauden verran.

      Paikka on rauhallinen, siisti ja sieltä pääsee busseilla hyvin ympäri saarta.

      • Ptskuu

        Hotelli Palm Oasis Maspalomas.tasokas hotelli jossa erittäin mukava ja ystävällinen henkilökunta.Huoneistot ovat tilavat joissa osassa myös erillinen kattoterassi.iso allasalue baareineen.suosittelen lämpimästi.googlaa palm oasis maspalomas.


    • Upea aamu mökillä

      "Vanhana" kanariankävijänä neuvoisin teitä ensin miettimään haluatteko vartavasten turisteille tehtyyn paikkaan vai sinne, jossa kanarialaiset asuvat.

      Kun tämä päätös on tehty, voi alkaa valitsemaan.

    • karmee paikka

      Ei Kanarialla edes löydy paikkaa joka täyttää nuo kriteerit....puhumattakaan ilmoista....voi sataa ja tuulla koko viikon hyvällä tuurilla....maailma on täynnä paikkoja jotka ovat sataa kertaa parempia kuin jotkut Kanarian saaret.....ja puhun kyllä kokemuksesta sillä olen käynyt Kanarialla liki 10 kertaa aikoinaan.....nyt en menisi vaikka ilmaiseksi pääsisin...joskus oli ettei koko viikolla ollut lämmintä ja meressä uinti vaati avantouinti kokemusta.....

      • Lämmintä ollut aina

        Vaatiikin aikamoista sisukkuutta mennä liki 10 krt lomalle paikkaan mistä ei edes pidä. Mitähän tuohon sanoisi...

        Kanarialla voi olla viileää talviaikaan, etenkin tietyillä alueilla. Mutta tosi huono tuuri on, jos koko viikon sataa ja tuulee. Tietysti jos välttämättä haluaa valita sen kylmimmän vuodenajan siellä.


      • Ensi keväänä

        Onhan niitä varmasti parempia paikkoja, mutta lentoaika on ihan maksimi n. 6 h. En voisi istua 12 h koneessa. Vuodenajan ottaen huomioon ei oikein muualle Eurooppaan ole oikein asiaa.


      • ei viikkoa koskaan

        Koska sinun, karmee paikka, hyvän tuurin paikka on sellainen, jossa sataa ja tuulee koko viikon, niin en ihmettele että vaihdoit pois Kanarialta. Kanaria ei täytä vaativia kriteerejäsi. Mutta luulisi sen uskovan vähemmälläkin, kuin kymmenellä koittamisella? Olet joko sisukas, tai tyhmä!


      • surkeat muistot
        Lämmintä ollut aina kirjoitti:

        Vaatiikin aikamoista sisukkuutta mennä liki 10 krt lomalle paikkaan mistä ei edes pidä. Mitähän tuohon sanoisi...

        Kanarialla voi olla viileää talviaikaan, etenkin tietyillä alueilla. Mutta tosi huono tuuri on, jos koko viikon sataa ja tuulee. Tietysti jos välttämättä haluaa valita sen kylmimmän vuodenajan siellä.

        minähän kerroin että liki 10 kertaa eli oikea määrä voi olla 8-9 kertaa olen Kanarialla käynyt. Ajankohta on 1970-1990 luvun välissä ja silloin oli pakko kun ei rahaa ollut parempiin paikkoihin.....ja sinä vedät siitä herneet....oli minulla aikoinaan Angliakin...ei ole enää...


      • sääliksi käy
        Ensi keväänä kirjoitti:

        Onhan niitä varmasti parempia paikkoja, mutta lentoaika on ihan maksimi n. 6 h. En voisi istua 12 h koneessa. Vuodenajan ottaen huomioon ei oikein muualle Eurooppaan ole oikein asiaa.

        on aivan sama istuuko ahtaassa Kanarian koneessa 6,5 tuntia kuin laajarunko koneessa 10 tuntia...jos joku muuta väittää muuta niin katsokoon peiliin....ja 99% nuo kaukolennot on vielä yöllä eli ei ole se syy miksi ei voi mennä muualle kuin euroopan kohteisiin....maailma on muutakin kuin Kreikka ja Espanja...voi voi


      • Lämmintä ollut aina
        surkeat muistot kirjoitti:

        minähän kerroin että liki 10 kertaa eli oikea määrä voi olla 8-9 kertaa olen Kanarialla käynyt. Ajankohta on 1970-1990 luvun välissä ja silloin oli pakko kun ei rahaa ollut parempiin paikkoihin.....ja sinä vedät siitä herneet....oli minulla aikoinaan Angliakin...ei ole enää...

        Juu, niinhän minä tuossa kirjoitin, että liki 10 kertaa. Minusta on aika ihmeellistä, että joku menee 8 tai 9 kertaa paikkaan, josta ei tykkää. No, jos ei ole Angliaakaan niin minkäs sille voi. Kanarialla voi siis olla kylmää talviaikaan, varsinkin siellä pohjoispuolella. Jos tätä nyt et vielä oivaltanut.


      • liivalaia

        Kappas, tollopisteviivoineen on herännyt talviunilta. Ihmettelen miksi hän ei ole hehkuttamassa niiden ihanien paikkojen puolesta, missä väittää käyneensä vaan jollottaa tuota iänikuista Kanarian mollausta. Säälittävää.....


    • juan66

      Yhdessä kirjoituksessa mainittiin ettei PDL Americasin seutu olisi vuoristoista mutta mielestäni se on ja siksi siitä pidänkin.Aurinkoinen etelärannikko,kauniit maisemat,hyvät retkimahdollisuudet..Teneriffa on paras

      • Vuoristoa

        Aurinkoinen etelärannikko on kyllä, mutta missä siellä Americasissa olet vuoria nähnyt? Onhan siinä ne pari nyppylää... Maisemia täytyy kyllä lähteä katselemaan muualle sieltä Americasista. Teneriffalla toki löytyy vuoristoa ja kauniita maisemia vaikka kuinka, mutta ei Americasissa.


    • Beru386

      JANDIA FUERTEVENTURA !

    • vingving

      Jos sitä vehreyttä ja kauneutta kaipaa niin Teneriffan pohjoispuoli on juuri sitä. Puerto de la Cruz on yksi kauneimmista kaupungeista mitä olen nähnyt. Hotelleja riittää kaupungin joka puolella, jopa rannan lähettyviltä...Tenequia, Tenerife Ving, Noelia, Luabay esimerkkinä, kait niitä viel muitakin on. Lyhyt matka rannalle ja lyhyt matka keskustaan. Aivan mahtava paikka! Ja me ollaan 46 vee ja rokkikansaa, mut ei haittaa kun espanjalainen musa soi baareissa, onpahan erilaista kun kotona :)

    • LiiaLotta

      Kysyjä halusi tietää, minne kannattaa mennä Kanarialla, joten ei varmaan kannata kertoa, miksi joku ei sinne menisi ilmaiseksikaan.
      Siellä on yllin kyllin kivoja paikkoja, ja saaret ovat muuttuneet todella edukseen viimeisen kymmenen vuoden aikana. Itse pidän myös eniten Teneriffan Americasista. Ranta on hieno ja lähellä, Teidelle mennessä näkee monenlaista luontoa. Paikallisia retkiä on paljon. Eniten olen matkustanut Finnmatkoilla, eikä ole sattunut huonoja kokemuksia.

      • kierrän kaukaa

        minun mielestä saaret ovat menneet vaan alaspäin ja varsinkin kun tuli eurot...hinnat nousi ja hotellien tasot mitä suomalaiset käyttää on aika surkeita kun puhutaan maailman matkoista. Sitten ne epävarmat säät...voi sataa koko viikon tai paistaa...meressä ei voi uida ainakaan talvella...tai voi mutta pitää harrastaa avantouintia..... 16C oli helmikuussa....ja hirveä tuuli=kauhea aallokko koko viikon....


      • Ja vielä jank
        kierrän kaukaa kirjoitti:

        minun mielestä saaret ovat menneet vaan alaspäin ja varsinkin kun tuli eurot...hinnat nousi ja hotellien tasot mitä suomalaiset käyttää on aika surkeita kun puhutaan maailman matkoista. Sitten ne epävarmat säät...voi sataa koko viikon tai paistaa...meressä ei voi uida ainakaan talvella...tai voi mutta pitää harrastaa avantouintia..... 16C oli helmikuussa....ja hirveä tuuli=kauhea aallokko koko viikon....

        Jank jank jankuti jank.


      • Kim Jong Ella
        kierrän kaukaa kirjoitti:

        minun mielestä saaret ovat menneet vaan alaspäin ja varsinkin kun tuli eurot...hinnat nousi ja hotellien tasot mitä suomalaiset käyttää on aika surkeita kun puhutaan maailman matkoista. Sitten ne epävarmat säät...voi sataa koko viikon tai paistaa...meressä ei voi uida ainakaan talvella...tai voi mutta pitää harrastaa avantouintia..... 16C oli helmikuussa....ja hirveä tuuli=kauhea aallokko koko viikon....

        Miksi höpötät roskaa? Onko sinulla joku tauti, mikä aiheuttaa harha-aistimuksia?


    • tiin@

      Viikko sitten palasimme Bahia Feliziztä, joka oli ihan ok, koska ei vielä ole ainakaan suurempi turistikausi. Me matkustimme suuremmalla porukalla, osa nuorisoa ja lapsia, ja me mieheni kanssa varttuneempaa väkeä. Tykkäsimme hotelli Playa Felizistä, aamupala runsas ja siisti paikka. Merenrannalla, tosin jatkuva myrskytuuli hillitsi uimista. Taksilla ja bussilla tutustuimme ympäristöön, kävimme Sioux Cityss, Finnmatkojen suurella saarikierroksella, jossa näki loistavasti neljä ilmastovyöhykettä ihanan oppaan kertomana! Ja sitten kävimme sukellusveneretkellä Puerto Moganissa, sekä eläinpuisto Palmitos Parkissa. Ja pari päivää vaan olimme ja rentouduimme, toki kävimme Atlanticon ostoskeskuksessa.
      Paikka ei ole mikään bilemesta, lapsiperheiden suosiossa enemmänkin, mutta tosi rauhallinen oli ja paikasta tykkäsimme! Finnmatkojen palvelut oli ok, lähdön myöhästyminen korvattiin kuohuviinillä ja suklaalla =).
      Tämä oli ensimmäinen reissumme Kanarialla ja meille mieheni kanssa varmaan myös viimeinen, ei siis ole pahaa sanottavaa mutta ei meidän juttumme. Ketjun aloittajalle mukavia reissuja, minnepäin ikinä suuntaattekin!

    • Ingles rulaa

      Inglesiin olen tykästynyt. Siellä oon käynyt 5 kertaa ja myös seuraava matka tulee olemaan Ingles.
      Käynyt myös Puerto Ricossa, Teneriffalla ka Lanzarotella.

    • hmmmmm.......

      Jos Gran Canarialle ja Puerto de Mogan?

      Todella kaunis paikka, kanarian venetsia, kuten paikasta kerrotaan. Kukkaloistoa ja kanavia. Ei mikään turistirysä, korkeatasoista majapaikkaa löytyy. Todella rauhallinen paikka, paitsi perjantaisin, kun markkinat satamassa, mutta se on käymisen arvoinen juttu. Puerto de Moganissa hyvä uimaranta, ei kovin suuri, mutta hieno.

      Sieltä pääsee helposti bussilla tai taksilla saaren menopaikkoihin, vaikka Las Palmasiin. Moottoritie GC1 on avattu Puerto de Moganiin saakka.

      Muutaman kerran olen käynyt ko. paikassa ja tarkoitus ottaa vielä sieltä majapaikka.

      Suosittelen todella.

      • Pto de Moganista

        Kyllä, mutta tänä keväänä olin vähän pettynyt kukkaloiston vähyyteen Pto de Moganissa. Muistini mukaan aiemmin kukkaloistoa on ollut enemmän, nyt kukat näyttivät monin paikoin kuivahtaneen. Toivottavasti vain tilapäinen repsahdus.


    • ensi keväänä..

      Kiitoksia oikein paljon vastauksista.
      Missä näistä kohteista on eniten paikallista tunnelmaa? Entä onko sijainnilla eroa aurinkovarmuuden suhteen? Olisiko maaliskuu hyvä kuukausi matkustaa Kanarialle?

      • Myös n. 45 v

        Puerto Rico on mainosten mukaan ja käytännössäkin Kanarian aurinkoisin paikka. Paikallista siellä ei ole kuin kaupan, ravintolan ja hotellin henkilökunta. Sama homma tosin on kaikissa turistikohteissa Kanarialla. Mutta jos haette rentouttavaa aurinkolomaa, suosittelen Puerto Ricoa ja siellä Marina Suites hotellia.


      • Koluajat

        Eniten paikallisuutta löytyy Gran Canarialta Las Palmasista ja niistä pikkukaupungeista ja kylistä, jotka eivät ole muuttuneet turistikeskittymiksi. Vähiten paikallisuutta löytyy suunnilleen akselilta Bahia Feliz- Ingles-Maspalomas-Meloneras, ja Puerto Rico-Amadores. Etelästä paikallisuutta löytyy jonkin verran Arguineguinista ja Puerto Moganista, joissa toki on paljon turismia, mutta jonkin verran paikallista elämääkin.
        Aurinkovarminta ja vähiten tuulista tällä saarella on tuolla lounaisrannikolla. Eteläkärki on usein varsin tuulinen. Maaliskuu on yleensä oikein hyvä aika, joitakin viileämpiäkin päiviä voi olla. Puerto Mogan voisi olla kiva kohde, tai sitten Las Palmas, jos kaupunkielämästä tykkää.
        Teneriffalla eniten paikallisuutta löytyy muualta kuin Americasin alueelta, joka taas on se säiden suhteen varmin alue. Los Gigantesin seutu on myös aika lämmin, itse Los Gigantes on muuttunut aika turistirysäksi, mutta viereinen Puerto Santiago tarjoaa vähän paikallisuuttakin. Siellä ei ole samanlaisia isoja biitsejä kuin etelässä. Americasin vieressä on Los Cristianos, jossa jonkin verran paikalliselämääkin. Maaliskuun säät, paikallisväri ja biitsit huomioiden paras kombinaatio löytynee Teneriffalta Los Cristianosista. Nämä ovat toki mielipideasioita, jotka herättävät aina suuria intohimoja täällä.

        Kaunista luontoa löytyy molemmilta saarilta, kun lähdette tutustumaan saaren sisäosiin. Vuoristotiet ovat mutkaisia, mutta kannattaa lähteä, joko vuokraamalla menopeli tai osallistumalla jollekin retkelle. Saaret ovat yllättävän upeita, lentokentän ja näiden etelän turistikeskittymien väliä moottoritietä ajamalla sitä ei uskoisi. Mukavia suunnittelutuokioita!


      • Teppo Tiikeri

        Paikallisuus ja aitous maaseudulla tarkoittaa sitä, että ainakin espanjan perusteet (numerot, ruuat, juomat, yms) olisi hyvä osata. Ei siellä puhuta englantia. Käsimerkeilläkin kyllä pärjää pitkälle, jos asenne on kunnossa, mutta vähäinenkin espanjan taito auttaa suuresti.


      • sinnepain

        Hei! Sijainnilla on TODELLAKIN vaikutusta säähän, sillä samalla saarella voi olla 5-6 eri ilmastovyöhykettä (vai mitä ne nyt oli :) Opas sitä selitti, ja sen tietää yksinkertaisesti siitä, että mitä vehreämpi on paikka (esim Puerto de la Gruz) sitä enemmän siellä sataa.
        Puerto Rico on suojaisa vuorten välillä, luonto on karu mutta takuuvarma auringon suhteen. Tosin siellä on paljon portaita ja korkeuseroja, jos on "huonojalkainen".
        Tietenkin joka paikassa sataa joskus, jopa Puerto Ricossa....
        Mukavaa reissua, minne menettekin!


      • dios
        Teppo Tiikeri kirjoitti:

        Paikallisuus ja aitous maaseudulla tarkoittaa sitä, että ainakin espanjan perusteet (numerot, ruuat, juomat, yms) olisi hyvä osata. Ei siellä puhuta englantia. Käsimerkeilläkin kyllä pärjää pitkälle, jos asenne on kunnossa, mutta vähäinenkin espanjan taito auttaa suuresti.

        Kerrankin yksi kirjoittaa samoin kuin minä,espanjan alkeet auttaa paljon,tosin ruokalistat on kyllä kaikilla kielillä olleet jo 60v.


      • aadalmiina
        Koluajat kirjoitti:

        Eniten paikallisuutta löytyy Gran Canarialta Las Palmasista ja niistä pikkukaupungeista ja kylistä, jotka eivät ole muuttuneet turistikeskittymiksi. Vähiten paikallisuutta löytyy suunnilleen akselilta Bahia Feliz- Ingles-Maspalomas-Meloneras, ja Puerto Rico-Amadores. Etelästä paikallisuutta löytyy jonkin verran Arguineguinista ja Puerto Moganista, joissa toki on paljon turismia, mutta jonkin verran paikallista elämääkin.
        Aurinkovarminta ja vähiten tuulista tällä saarella on tuolla lounaisrannikolla. Eteläkärki on usein varsin tuulinen. Maaliskuu on yleensä oikein hyvä aika, joitakin viileämpiäkin päiviä voi olla. Puerto Mogan voisi olla kiva kohde, tai sitten Las Palmas, jos kaupunkielämästä tykkää.
        Teneriffalla eniten paikallisuutta löytyy muualta kuin Americasin alueelta, joka taas on se säiden suhteen varmin alue. Los Gigantesin seutu on myös aika lämmin, itse Los Gigantes on muuttunut aika turistirysäksi, mutta viereinen Puerto Santiago tarjoaa vähän paikallisuuttakin. Siellä ei ole samanlaisia isoja biitsejä kuin etelässä. Americasin vieressä on Los Cristianos, jossa jonkin verran paikalliselämääkin. Maaliskuun säät, paikallisväri ja biitsit huomioiden paras kombinaatio löytynee Teneriffalta Los Cristianosista. Nämä ovat toki mielipideasioita, jotka herättävät aina suuria intohimoja täällä.

        Kaunista luontoa löytyy molemmilta saarilta, kun lähdette tutustumaan saaren sisäosiin. Vuoristotiet ovat mutkaisia, mutta kannattaa lähteä, joko vuokraamalla menopeli tai osallistumalla jollekin retkelle. Saaret ovat yllättävän upeita, lentokentän ja näiden etelän turistikeskittymien väliä moottoritietä ajamalla sitä ei uskoisi. Mukavia suunnittelutuokioita!

        Las Palmas hyvä upea ranta edulliset hinnat ,myös paikalliasutusta viikko vielä niin siellä ollaan auringon paisteessa .ruoka 50prosenttia halvempaa kuin Suomessa .


    • Kaupunki+ranta=paras

      Itse kelpuutan vain kanarialaiset kaupungit. GC:lla valinta on ilman muuta Las Palmas, Teneriffalla Santa Cruz tai Puerto de la Cruz, Lanzarotella Puerto del Carmen/Arrecife. Myös La Palman ja Comeran pääkaupungit ovat kivoja, mutta aloittaisin joistain noista edellä mainituista.

      • Teidän toivomuksiinne voisi sopia Riu Paraiso Lanzaroten (Aurinkomatkat) Puerto del Carmenissa. Rantakadun toisella puolella alkaa Los Pocillosin ranta.

        Voisin myös suositella Gomeran San Sebastianissa hotellia Parador Conde la Gomera (Finnmatkat) . Uimaranalle matkaa 100 metriä (suora pudotus) mutta tietä pitkin pari kilometriä. :)

        Ja sitten taas niistä sateista... vaikka tähän ei pitäisi aina sortua. :) Kanarian saaret ovat kuivia saaria. Siellä sataa harvoin mutta hyvä että edes silloin. Kanarialla on kova puute vedestä. Olen tehnyt Kanarialle 8 matkaa yhteensä 10 viikkoa eikä tuona aikana ole ollut kuin muutama lyhyt sadekuuro. Viikkoa ei sada missään yhteen menoon.


    • ensi keväänä..

      Tuo Gomera näyttää kyllä mukavan vehreältä saarelta. Pääsisi patikoimaankin. Lanzarote aika karun oloinen paikka, vaikka hotelli kyllä näytti kivalta. Teneriffalta muutama pari kohdetta myös kiinnostaa.

      • Perdone

        Joka saarella pääsee patikoimaan, kohteesta riippuu hiukan, kuin pian sinne luonnon keskelle. Gran Canaria on monipuolisin, jos kokonaisuutta ajattelee; vain Teide puuttuu. Fuerteventuran jälkeen eniten kellan -vaaleaa hiekkarantaa yhteensä laskien. Monella saarella on tummaa tulivuorihiekkaa rannoilla.
        Todella vihreä vuoristo lähes puolivälistä alkaen koko pohjoisrinne. Ja kuivemmallakin puolella on valtavia männiköitä. Kraatereita, j.n.e.
        Valinnan vaikeus on mahdollisuuksien runsaus.


      • blues_brother1

        Lanzarote on karun kaunis paikka. Siellä on helppo liikkua polkupyörällä tai vuokra-autolla. Saarella on paljon nähtävää.

        Jos haet vihreyttä niin suosittelen kauneinta Kanarian saarista eli la Palma, joka tunnetaan myös nimellä la Isla Bonita = kaunis saari. Saaren erikoisuus on sen runsaat vesivarannot. Puhdasta vuoren rinteillä hiekan ja soran läpi suodattunutta puhdasta vettä on reilusti tarjolla. Vesi tiivistyy ilmasta vuorenrinteillä kasvavien puiden lehdille ja valuu maahan. Käsittääkseni vesijohtovesi on juotavaa ja hyvää? Kristina Regina tankkasi aina Palmalla vesisäiliöt täyteen.

        Santa Cruz de la Palma on kiva, kaunis ja pieni kaupunki. Pienempi versio Puerto de la Cruzizta ja Santa Cruz de la Tenerifestä.

        Rannat ovat sitten Palmalla ja Gomeralla vaatimattomampia.

        blues_brother


      • 6+7
        Perdone kirjoitti:

        Joka saarella pääsee patikoimaan, kohteesta riippuu hiukan, kuin pian sinne luonnon keskelle. Gran Canaria on monipuolisin, jos kokonaisuutta ajattelee; vain Teide puuttuu. Fuerteventuran jälkeen eniten kellan -vaaleaa hiekkarantaa yhteensä laskien. Monella saarella on tummaa tulivuorihiekkaa rannoilla.
        Todella vihreä vuoristo lähes puolivälistä alkaen koko pohjoisrinne. Ja kuivemmallakin puolella on valtavia männiköitä. Kraatereita, j.n.e.
        Valinnan vaikeus on mahdollisuuksien runsaus.

        "Gran Canaria on mnipuolisin..." Heh, makuasioista eivoi kiistellä sanoi koira, kun muniansa nuoli. ;)


      • Perfdone
        6+7 kirjoitti:

        "Gran Canaria on mnipuolisin..." Heh, makuasioista eivoi kiistellä sanoi koira, kun muniansa nuoli. ;)

        Nuole sinä 6 7 vain ihan rauhassa, ei se muita ihmisiä haittaa!
        Miksei Gran Canaria olisi monipuolisin kun jätetään Teide laskuista? Nimenomaan lomailijan kannalta katsottuna.
        Olen aina ihmetellyt, mitä liikkuu niiden päässä, jotka eivät keksi perusteltua asiaa julkaisuissaan, mutta sitäkin enemmän muiden kirjoittajien panettelua ja muita kyseenalaisia sepityksiä.


      • ?WTF?
        Perfdone kirjoitti:

        Nuole sinä 6 7 vain ihan rauhassa, ei se muita ihmisiä haittaa!
        Miksei Gran Canaria olisi monipuolisin kun jätetään Teide laskuista? Nimenomaan lomailijan kannalta katsottuna.
        Olen aina ihmetellyt, mitä liikkuu niiden päässä, jotka eivät keksi perusteltua asiaa julkaisuissaan, mutta sitäkin enemmän muiden kirjoittajien panettelua ja muita kyseenalaisia sepityksiä.

        Mitä panettelua tuossa oli?


    • ensi keväänä..

      Saman olen pistänyt merkille näitä kohteita katsellessani, että laavakiviranta ei välttämättä ainakaan näytä mukavalta. On näitä kohteita paljon todellakin näillä saarilla.

    • blues_brother1

      Jos ei haittaa vaikka uimarannalle on matkaa 25 kilometriä, suosittelisin kohteeksi San Bartolome de las Tirajanasia ja sieltä hotellia Paradise las Tirajanas (Finnmatkat).

      San Bartolomessa on hyvät maastot patikointiin ja vuokra-autolla voi tutustua paremmin vuoristoon.

      Jos lomailet kahden viikon ajan, voita jakaa matkasi kahden kohteen välillä. Itse olin viikon Paradise las Tirajanasissa ja viikon Maspalomasissa hotellissa Dunas Maspalomas.

      Olen kirjoittanut kokemuksistani tänne. Haulla löydät minun kirjoitukseni.

      blues_brother

    • ensi keväänä..

      Kiitos, uimarannalle on tuossa kohteessa liian pitkä matka. Täytyypä lukaista kirjoituksiasi.

    • Pitkä hiekkaranta

      Hei. Olemme käyneet jokaisella saarella,tosiasia on että mitä vehreämpää sen sateisempaa. Teneriffa oli kauan suosikkimme, siellä oli siistiä ja esim.Kleopatra hotellilla olimme kolmena vuonna. Mutta nyt ostimme kuitenkin oman asunnon Gran Canarialta,siellä on aurinkoisempaa ja muutaman asteen lämpimämpää ja pitkä hiekkaranta jota kävelen päivittäin. Mieheni on golffari ja pitää tosi paljon lähikentistä. Las Palmasissa on myös paljon kansainvälistä kulttuuri tarjontaa sitä kaipaaville.Talvikuukausina ilmat ovat kuin Suomessa kesällä. Kannattaa tulla käymään ainakin kerran ihan itse.

    • ensi keväänä..

      Kiitos. Las Palmasissako vaiko lähistöllä tälläinen pitkä hiekkaranta? Taitaa olla iso paikka se Las Palmas?

      • Perdone

        Ottakaa Gran Canarian kartta ruutuun, niin siitä näkee jokaisen yksityiskohdan, hotellien uima-allasmuotoja myöten, myös ne rannikot, missä on minkäkin verran hiekkaa ainakin satelliittikuvauksen aikaan ollut tarjolla.


      • blues_brother1

        Las Palmasissa on usean kilometrin pituinen Las Canterasin uimaranta. Las Canterasin vierellä kulkee kevyen liikenteen väylä, jonka varrella on paljon hotelleja ja ravintoloita... ravintolat ovat tosin hintavia.

        Las Palmasissa on yli 500 000 asukasta.

        blues_brother


      • Las Palmas.
        blues_brother1 kirjoitti:

        Las Palmasissa on usean kilometrin pituinen Las Canterasin uimaranta. Las Canterasin vierellä kulkee kevyen liikenteen väylä, jonka varrella on paljon hotelleja ja ravintoloita... ravintolat ovat tosin hintavia.

        Las Palmasissa on yli 500 000 asukasta.

        blues_brother

        Las Palmasissa ei ole todellakaan yli 500 000 asukasta. Asukasluku oli wikipedian mukaan vuonna 2009 tarkalleen 381 847 asukasta. Kevättalvella kävin siellä ja oli juttua paikallisten kanssa Las Palmasin asukasluvusta, he sanoivat sen olevan n. 380 000. Mutta suuri kaupunkihan se on ja hyvin erikoinen. Suosittelen käymään.

        Täällä hyvä artikkeli Las Palmasista:

        http://www.rantapallo.fi/espanja/las-palmas/


      • Grankulla IFK
        Las Palmas. kirjoitti:

        Las Palmasissa ei ole todellakaan yli 500 000 asukasta. Asukasluku oli wikipedian mukaan vuonna 2009 tarkalleen 381 847 asukasta. Kevättalvella kävin siellä ja oli juttua paikallisten kanssa Las Palmasin asukasluvusta, he sanoivat sen olevan n. 380 000. Mutta suuri kaupunkihan se on ja hyvin erikoinen. Suosittelen käymään.

        Täällä hyvä artikkeli Las Palmasista:

        http://www.rantapallo.fi/espanja/las-palmas/

        Las Palmasin metropolialueeseen luetaan tavallisesti koko koilliskulma aina Santa Luciasta Firgasiin, jolloin väkiluku on jossain 700 000 kieppeillä. Telde, Arucas ja Santa Brigida ovat käytännössä LP:n esikaupunkeja, jotka mukaanlukien 383000 muuttuu reilusti yli 500 000:n. Vaan eipä Granikaan ole virallisesti osa Espoota :-)

        http://es.wikipedia.org/wiki/Área_metropolitana_de_Las_Palmas_de_Gran_Canaria


      • Las Palmas.
        Grankulla IFK kirjoitti:

        Las Palmasin metropolialueeseen luetaan tavallisesti koko koilliskulma aina Santa Luciasta Firgasiin, jolloin väkiluku on jossain 700 000 kieppeillä. Telde, Arucas ja Santa Brigida ovat käytännössä LP:n esikaupunkeja, jotka mukaanlukien 383000 muuttuu reilusti yli 500 000:n. Vaan eipä Granikaan ole virallisesti osa Espoota :-)

        http://es.wikipedia.org/wiki/Área_metropolitana_de_Las_Palmas_de_Gran_Canaria

        Las Palmasissa on todellakin asukkaita n. 382 000. Las Palmasissa ja sen esikaupunkialueilla on asukkaita on yli 600 000.

        Tuolla Las Palmasissa paikalliset eivät kuitenkaan laske esikaupungin asukkaita Las Palmasin asukaslukuun, koska he eivät ole "Las Palmasilaisia".

        Kukin laskee tyylillään.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Las_Palmas_de_Gran_Canaria


    • puorto rico fanit

      me ollaan kymmen vuotta teitä vanhempia nyt,mutta olemme aloittaneen teidän ikäisenä käynnin kanarialla..ollaan kierrelty paljon eri kohteita,thaimaa,turkki,kypros,tunisia,kanarian eri saaria...nyt viimeiset kymmenen vuotta ollaan oltu puerto ricossa..siellä on keväällä aina ollut hyvä ilmat....me pidämme kävelystä..korkeuserot ovat huimaavat,joten kuntoa kohentuu siellä ...rauhallinen paikka,,,tavanomaista turisti touhua,mutta puhdasta moniin muihin maihin verrattuna....suurin syys miksi menemme sinne aina uudelleen on juuri hyvät ilmat....kokeilkaa jos ette ole kauheasti huvitusten perään,silloin on ingles parempi

    • Alaho65

      maaliskuussa oltiin Granilla playa del curassa ja kelit oli mitä mahtavimmat joka päivä yli 25 astetta kerran jopa 31 ja nämä siis varjolämpötiloja,
      mutta tollanen 25 tuntuu siellä aivan erilaiselta kuin jos sama lämpötila olis suomessa.

    • Elcocojay

      Moi ryhmäläiset. Haluan jakaa pienen kokemuksen teidän suomalaisten kanssa.

      Olen tällä hetkellä lomalla Gran Kanarialla tyttöystäväni kanssa. Aikeemme oli muuttaa tänne. Otettiin koko elämä mukaan Suomesta. Tyttöystävä sai töitä noin viikossa ja minullekin tuli työtarjouksia kielitaitoni takia. Ongelma tosin oli asunnon löytäminen Playa Del Inglesistä, Maspalomaksesta.

      Nyt itse asiaan; viime lauantai-sunnuntai-välisenä yönä minua pahoinpideltiin kolmen portsarin toimesta kuuluisan PACHA-yökerhon edessä noin viiden kuuden aikoihin aamulla. Kaikki alkoi siitä kun he eivät päästäneet meitä sisälle vaikka meillä oli liput jo. Tönivät meitä ja minä turhauduin. Saatoin korkeintaan sanoa jonkun epäsopivan lauseen mielenosoituksena, jonka seurauksena järjestyksenvalvoja alkoi lyömään minua silmittömästi. Kaaduin maahan ja he vain jatkoivat lyömistä. Kaksi muuta portsaria tuli lyömään minua myös kun olin maassa puolustuskyvyttömänä. Tyttöystäväni reaktio oli se että yritti auttaa minua pois tilanteesta itkemällä, huutamalla ja heiluttamalla käsilaukkuaan. Onnistuin pakenemaan sen seurauksena. He kuristivat tyttöystävääni ja heittivät hänet maahan, jonka seurauksena ihmiset buuasivat ja heittelevät pulloja portsareita päin. En tiedä mitä olisi käynyt jos tyttöystäväni ei olisi tullut häiritsemään heitä. Olisivat varmasti jatkaneet lyömistä, ehkä en olisi tässä enää. Yhtä naiskaveriani myös lyötiin vartaloon. Ihmiset soittivat poliisit paikalle, myös minä soitin neljään otteeseen sillä olivat hyvin hitaita. Poliisi oli hyvin välinpitämätön asiasta. Ambulanssi tuli myös paikalle. Meillä on paljon silminnäkijöitä todistajina. Myös mahdollisesti yökerhon videokuvaa. Asiasta tehty rikosilmoitus. Huomenna myös espanjalainen televisiokanava ANTENA 3 tekee lähetyksen tästä noin kolmen aikoihin paikallista aikaa! Käytiin tänään kuvattavana ja haastateltavana etelässä PACHA-yökerhon edessä.

      Minulla on viidessä hampaassa vaurioita, yhdestä lähtenyt palanen. Mentiin aamulla ensiapuun eurooppalaisella sairaanhoitokortilla. Hammaslääkärin mukaan erittäin epäoikeudenmukaista ja brutaalia jälkien perusteella. Huulet on rikki. Leuka ja nenä hyvin hyvin kipeinä. Leuka ja poski erityisen turvonnut.

      Näinkö turisteja kohdellaan? Tämä saari elää turismista, se tuo leivän pöytään, mutta silti tämmöinen kohtelu suomalaisten suosimassa lomakohteessa??? Paikallisten mukaan täällä ei ole hirveästi oikeutta pahoinpitelytapauksissa. Paikallisten mukaan tätä tapahtuu täällä etelässä tosi usein. Järjestyksenvalvojat ylireagoivat ja hakkaavat porukalla niin paikallisia kuin turisteja. En toivoisi tätä kenellekään. Nyt suunnitelmamme muuttuivat eikä jäädä asumaan tänne enää, se on varmaa. Etelään (Maspalomakseen en halua tulla edes käymään.

      En saa öisin unta eikä ole ruokahalu palautunut. Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle käy näin elämäni aikana, siksi olen niin shokissa. Toivon että saamme oikeutta tässä asiassa.

    • dios

      Las Palmas on upea kohde,kaikki on lähellä mitä tarvitset aurinkolomaasi,eikä kaikki ole turisteja,siellä on myös paikallisia.

      • Palmasiasuosittelen

        Totta. Las Palmasissa ei myöskään ole Kuparipannun kaltaisia ryöstöbaareja, vaan edullisia oikeita ruokaravintoloita. Kuparipannubaari on 3-4 kertaa kalliimpi kuin muut vastaavat mikroaaltouuni baarit.


      • EiKannataUskoaZikaa
        Palmasiasuosittelen kirjoitti:

        Totta. Las Palmasissa ei myöskään ole Kuparipannun kaltaisia ryöstöbaareja, vaan edullisia oikeita ruokaravintoloita. Kuparipannubaari on 3-4 kertaa kalliimpi kuin muut vastaavat mikroaaltouuni baarit.

        Zikasairaan pienipään pitää näköjään trollata joka keskustelussa.


    • Anonyymi

      Kannattaa aloittaa Playa de las Americasista ja ottaa retket Teidelle ja Loro Parkiin tai ottaa vuokra-auto, jolla pääsee, minne haluaa.

      MUISTAAKO KUKAAN, MITÄ LENTOYHTIÖTÄ TJÄREBORG KÄYTTI LENNOILLAAN PLAYA DE LAS AMERICASIIN TAMMIKUUSSA 1990? Soitin Tjäreborgille ja virkailija kertoi, ettei heillä ole sellaista tiedostoa, mistä tuon näkisi!

      • Anonyymi

        Unohda sateinen tensku ja valitse aina aurinkoinen inglesin vehreä paratiisi. Sieltä löytyy joka pojalle mies seuraa koko loman ajaksi. Huikea paikka tuo ingles.


      • Anonyymi

        Lentoyhtiö oli Spantax


    • Anonyymi

      Ovat nyt n. 55 vuotiaita jos elossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      983
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      670
    Aihe